An-225 Mriya / An-225 Cossack (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Tervezetek saját gépet, az Y-20-at. A terveket valószínűleg így töredék áron megkapták, mintha maguk álltak volna neki a fejlesztésnek.

Igen a Y-20 ott van nekik. Abba a gépbe sikeresen átültették azt, amit a szintén nem mai gyerek Il-76-ból tanultak.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Teljesen át kell tervezni a gépet, Nem lesz konnyu munka a kínaiaknak.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 588
18 578
113
Valahol el kell kezdeni. Nézd meg, hogy hol voltak 1990-ben, és hol vannak most. Egyszerre kell gyakorlatilag nulláról felhúzniuk mindent. Ügyesen kihasználták/ják a politikai-gazdasági helyzetet, hogy minél inkább felgyorsítsák a fejlesztéseiket.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Arra azért kíváncsi vagyok, hogy hány gépet terveznek építeni.

A megállapodás szerint a második protót Kijevben fejezik be. (Pénzt adnak a kínaiak) Tobbi gépet licenszben gyártják majd.A pontos mennyiség késobb kerul meghatározásra az én infóim szerint. Mivel a Mriya szovjet gép volt -tobbségben orosz berendezésekkel nem lesz egyszeru az ukránoknak befjezni a 2. protót.:)
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
j79Vn.jpg


Nagyítható! :)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Bár a dolog pénzügyi részéről szinte semmit sem tudunk, sokak véleményével ellentétben szerintem jó üzletet kötöttek az ukránok.

Indoklás:
Ez nem 1 több ország által is keresett kis vagy közepes szállítógép, melyre könnyű vevőt vagy gyártót találni. Épp ellenkezőleg, itt csak az USA, Oo. és Kína jöhetett szóba. Az USA-t valószínűleg nem érdekelte, Oo. jelenleg ellenség, így Kína pont jókor érkezett.

És mivel Kína mindent fizet, ez nagyon jól jön Ukrajnának.
Fizeti a félkész gép befejezését is. Eredeti "szovjet" alkatrészek és beszállítók persze már nincsenek, ám az An-124 Ukrajnában készül új beszállítók alkatrészeiből - és zömmel ezek az alkatrészek kellenek a nagyobb testvérhez is. De ami nincs, kínai pénzből az is legyártható.

És hogy jó üzlet-e Kínának? - Részben igen, mert nem kell saját óriás szállítógépet fejleszteniük.
Másrészt viszont nem, mert nem lesz igény olyan mennyiségre, mely pl. exportra is "elfogadható" darabárat eredményezne.
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Bár a dolog pénzügyi részéről szinte semmit sem tudunk, sokak véleményével ellentétben szerintem jó üzletet kötöttek az ukránok.

Indoklás:
Ez nem 1 több ország által is keresett kis vagy közepes szállítógép, melyre könnyű vevőt vagy gyártót találni. Épp ellenkezőleg, itt csak az USA, Oo. és Kína jöhetett szóba. Az USA-t valószínűleg nem érdekelte, Oo. jelenleg ellenség, így Kína pont jókor érkezett.

És mivel Kína mindent fizet, ez nagyon jól jön Ukrajnának.
Fizeti a félkész gép befejezését is. Eredeti "szovjet" alkatrészek és beszállítók persze már nincsenek, ám az An-124 Ukrajnában készül új beszállítók alkatrészeiből - és zömmel ezek az alkatrészek kellenek a nagyobb testvérhez is. De ami nincs, kínai pénzből az is legyártható.

És hogy jó üzlet-e Kínának? - Részben igen, mert nem kell saját óriás szállítógépet fejleszteniük.
Másrészt viszont nem, mert nem lesz igény olyan mennyiségre, mely pl. exportra is "elfogadható" darabárat eredményezne.
Ezek persze mint jó dolgok, ha közben nem indul valami pereskedés.... Mert könnyen lehet, amennyiben egy "összetett" szovjet termékről van szó...., hogy pár dolog licensze valahol oroszoknál van... Bár gondolom a kínaiak ennek utána jártak.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Ha megvan a gyártósor meg a gépek amivel a 225-ösöket gyártották akkor csakis jó üzlet lehet. És nem értem, hogy mitől jöhet szóba csak az USA vagy Oo. vagy Kína. Ide egy befektető kell, akárhonnan, akinek kell egy vagy több ilyen gép. Ez teljesen országfüggetlen. A egyetlen repképes An-225-ös is csak akkor van a földön amikor szervízelik vagy rakodják, nagyon is van igény a szolgálataira, valószínűleg a következő daraboknak is jut szállítanivaló.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Tisztázzunk valamit a Mrija és a Ruslan is szovjet gép melyeket oroszok terveztek . A fokonstruktor Tolmacsev nevezetu (orosz)személy volt. Az ukrán védelmi-ipar ma i s a szovjet (orosz) orokségbol él.
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
An-124 Ruslan Ukrajnában készul ???

Ha jól emlékszek orosz uljánovszki Aviasztar gyártott 2003-ig.... De ebben az évben már lemondták a további példányok gyártásáról egyfelől egy érdekes okkal: bízonyos geopolitikai változások miatt.... - ukránok nem engedtek?.... másfelől - tele vannak rendelésekkel - MC-21 stb...... De a meglévőket szervizelik
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ha megvan a gyártósor meg a gépek amivel a 225-ösöket gyártották akkor csakis jó üzlet lehet. És nem értem, hogy mitől jöhet szóba csak az USA vagy Oo. vagy Kína. Ide egy befektető kell, akárhonnan, akinek kell egy vagy több ilyen gép.
1 db, pontosabban másfél készült, de csak az An-124-nek volt /van?/ gyártósora. Az An-225 valójában az An-124 meghoszabbított változata, 6 hajtóművel, nagyobb szárnyakkal és módosított futóművel etc.
Ha a befektető gyártani is szeretné, szerintem olyan országot választ, ahol piaca is lehet a gépnek /ezért írtam ezt a hármat/. De ha csak venni szeretne, nem fog horrorisztikus árat fizetni, mert a szállításért sem fog horrorisztikus pénzt kapni.
Csak "20" gép "sorozatgyártásával" meg nem lesz elfogadható darabár, ahoz minimum 50-100 db kellene - ami szerintem nem fog összejönni. Még Kínában sem!
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Egy ekkora gépet mindegy, hogy hol gyártasz, vagy lesz rá kereslet a globális piacon vagy nem. A gyártósor elhelyezkedése egyáltalán nem befolyásoló tényező, hacsak nem Indiában vagy valami hasonló helyen van, ahol tudod, hogy a minőség baleset- és életveszélyes lenne.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Bár a dolog pénzügyi részéről szinte semmit sem tudunk, sokak véleményével ellentétben szerintem jó üzletet kötöttek az ukránok.

Indoklás:
Ez nem 1 több ország által is keresett kis vagy közepes szállítógép, melyre könnyű vevőt vagy gyártót találni. Épp ellenkezőleg, itt csak az USA, Oo. és Kína jöhetett szóba. Az USA-t valószínűleg nem érdekelte, Oo. jelenleg ellenség, így Kína pont jókor érkezett.

És mivel Kína mindent fizet, ez nagyon jól jön Ukrajnának.
Fizeti a félkész gép befejezését is. Eredeti "szovjet" alkatrészek és beszállítók persze már nincsenek, ám az An-124 Ukrajnában készül új beszállítók alkatrészeiből - és zömmel ezek az alkatrészek kellenek a nagyobb testvérhez is. De ami nincs, kínai pénzből az is legyártható.

És hogy jó üzlet-e Kínának? - Részben igen, mert nem kell saját óriás szállítógépet fejleszteniük.
Másrészt viszont nem, mert nem lesz igény olyan mennyiségre, mely pl. exportra is "elfogadható" darabárat eredményezne.

Senki sem mondta, hogy az ukrànok nem csinàltak jó üzletet. Olyasmit adtak el, aminek a gyàrtàsàhoz màr se pènzük, se tehetsègük sincs.

A kìnaiak meg termèszetesen első sorban a technológiàt akartàk. Pèldàul a Lotarev D-18 illetve a kettős törzs szerkezet.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 588
18 578
113
A Mrija két legnagyobb negatívuma a megbízhatatlan hajtómű és a nem túlnyomásos raktér, ugye? Kíváncsi vagyok, hogy a kínai gyártású gépeken változtatnak-e majd ezeken. Gyorsan ránéztem wikin, a D-18-at jelentősen erősebbnek írja, mint a WS-20 (196 kN szemben 120-140 kN).