An-124 Ruslan / An-124 Condor (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 827
31 841
113
Ha jól veszem ki, akkor inkább gyalog járnak. Merthogy nem rendeltek egy orosz repülőt sem.

Hát az An-140-essel nem voltak jó tapasztalataik. Meg a Tu-154-eseik is potyogtak.
Valószínűleg nem tudtak az oroszok amerikai alkatrészt nem tartalmazó gépeket kínálni.

Iranian Plan To Spend $2B On Russian Passenger Jets Collapses Due To U.S. Sanctions

vagy találtak kerülőutat, hogy Airbusokhoz jussanak:

Has Iran Found A Way Around U.S. Sanctions On Aircraft Deals?

 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Former Israeli Air Force F-16 fighter jets are currently being loaded in Tel Aviv on an Antonov An-124, which will take them to their new owners in Canada...

143276289_3665139946895412_3543852971587016492_n.jpg


142830788_3665139740228766_1230006378822210311_n.jpg


143393296_3665139646895442_1187133675486043437_n.jpg


143566216_3665139653562108_8011595171725125341_n.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 831
113
A Volga-Dnyepr tavaly novemberi An-124 balesetének vizsgálatakor a D-18T hajtóművek egyik eddig nem ismert gyártási hibájára derült fény, mely a vizsgált 53 hajtómű közül 27-ben volt jelen és okozhatott volna potenciális balesetet. A hiba kijavítása fokozatosan zajlik, a jelenleg üzemelő gépeknél már elárította azt a légitársaság. https://aviation21.ru/avarijnaya-po...t-proizvodstvennyj-defekt-u-dvigatelya-d-18t/
 

maxim

Active Member
2011. március 8.
138
222
43

Kispalyas hoki!

(a gep nem repult - a zugas a APU hangja, jeg sem igazi, de azert fasza!)

 
W

Wilson

Guest
A kijevi líbiai nagykövetség vezetője már várja az 5A-DKL számú An-124-100-s visszatérését.

lyb_230421_02.jpg




Líbia An-124-es teherszállító repülőgépe az év végére készen áll a hazatérésre - közölte Adel Issa, a líbiai nagykövetség kijevi képviseletének vezetője.

A nyilatkozatra azt követően került sor, hogy Issa egy nagykövetségi küldöttség kíséretében meglátogatta az Antonov gyárat Kijevben.

Elmondta, hogy a látogatásra a nagykövetség azon szándékának keretében került sor, hogy tanulmányozzák a líbiai állam ukrajnai érdekeit és tulajdonát, valamint megvizsgálják a Líbiai Polgári Légiközlekedési Hatóság tulajdonában lévő AN-124-es teherszállító repülőgép karbantartási munkálatainak szakaszait.

A teherszállító repülőgép 2010 óta áll a gyárban karbantartás céljából, és az elmúlt évek líbiai instabilitása miatt a javítási munkálatok elhúzódtak.

Az ukrajnai líbiai nagykövetség szerint azonban a líbiai kormánynak a karbantartás befejezésére tett új erőfeszítéseinek köszönhetően néhány hónapja újraindult a munka az An-124-es repülőgépen. Adel Issa hozzátette, hogy a munkát időben és a szerződéseknek megfelelően végzik, ha a pénzügyi kötelezettségeket a meghatározott ütemtervnek megfelelően teljesítik.

A líbiai nagykövetség nyilatkozatát és a gyárlátogatást az váltotta ki, hogy a média találgatásai szerint "néhány gátlástalan közvetítő megpróbálta eladni az Antonovot" azzal az ürüggyel, hogy Líbia nem fizet a repülőgép karbantartásáért és tárolásáért.

lyb_230421_01.jpg



A líbiai ruszlánok történetéről és sorsáról.

Az An-124-s repülőgépet Ukrajna 2017-ben árverésre bocsátotta volna, ha a líbiai kormány nem fizeti ki az Antonovnak a repülőgép tárolásáért és folyamatos karbantartásáért 2009 óta az Antonov kijevi üzemében fennálló 1,2 millió dolláros tartozását.

Az Antonov ezután 2019-ben közleményben közölte, hogy tárgyalásokat folytattak a nemzetközileg elismert líbiai kormánnyal arról, hogy az egyik An-124-es repülőgépnek visszaadják a légi alkalmasságát. A megállapodás értelmében a repülőgépet korszerűsíteni kell és meg kell hosszabbítani az élettartamát.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113