Azért érdekes az az egész. Most olvasom, hogy...
- Eredetileg 2016-ban kötöttek volna szerződést, lett belőle 2019;
- eredetileg a munka 90%-a Ausztráliában lett volna elvégezve (2,800 állás), lett belőle 60%; eredetileg
- kb. 30 milliárdból lett 66 (!!) milliárd
2016-ban kiválasztották a típust.
Akkor kezdődött a technikai és gyártási részletek kidolgozása.
2019-ben megegyeztek a részletekben, és megtörtént a szerződés aláírása.
50Mrd AUD-ból lett később 90Mrd AUD. Elvileg áttervezésekből adódóan.
Hogy mit változtattak volna, az titkos.
Ezt a módosítást már nem akarták elfogadni.
Most meg felrúgták az egészet. A 12 hajóból már csak 8 lesz de persze költségek csökkentése nincs szóba
Szerintem nyilvánvaló, hogy a 90Mrd már egy újra atommeghajtású Attack osztály lett volna.
Ahogy
@kamm leírta, a franciák megoldották volna a szegény urános hajtást, de ha tőlük rendelik meg, akkor az üzemanyag ellátást is bele kellett volna venni az ügybe. 10 évente kellett volna cserélni az üzemanyagot.
Most az amerikai-angol variánsnál a reaktorba zárva lehet csak megkapniuk a weapon grade urániumot. Különben nemzetközi egyezménybe ütközik.
Azaz minden utántöltést csak amerikában (?) lehetne megoldani a lezárt reaktorok cseréjével.
Az meg nem egy "uránium rúd kivesz-berak...."
És továbbra sem teljes típustranszferről van szó, hanem elölről kell kezdeni a tervezést, mert amerikak ÉS angol koprodukcióról van szó, ráadásul nagyrészt ausztrál gyártással.
Szóval nagyon kíváncsi leszek, hogy mi lesz ebből!