Az a vicces, hogy neked a saját magad által belinkelt cikk értelmezésével is problémáid vannak.
Mutatom:
A franciák a legmodernebb technológiát rakták volna bele a hajókba. Kombinált hajtású dízel-elektromos-üzemanyagcellás meghajtása lett volna, amivel igen sokáig a levegőtől függetlenül is képesek lettek volna haladni, ráadásul sokkal-sokkal csendesebben, mint az atom hajtással. Értelemszerűen ez egy csúcstechnológia, amit persze nem fognak 100%-ban átadni a franciák. Mint ahogy mi sem fogjuk gyártani a Lynx motorját, sebváltóját.
Miért gondolod, hogy nem képes a francia DCNS dízel-elektromos hajtású hajót építeni, amikor pont benne van a cikkben, hogy az indiaiaknak gyártott hajó (
Scorpane osztály)kapcsán törték fel a szerverüket.
Még egyszer leírom, hogy a franciáknak évtizedes tapasztalatuk van hagyományos hajtású hajók kapcsán is. 4 ország üzemelteti a hajóikat.
De a cikkedben le van írva más is:
Tehát eddig politikai okai is voltak annak, hogy nem akartak atommeghajtású tengeralattjárót.
Mivel a franciák az eredeti tervek szerint is (oda van írva a cikkedben) atommeghajtásra visszaalakíthatónak tervezték, így valószínűleg ezt a visszaalakítást is magukra tervezték. Mivel más nem igazán lenne hajlandó nukleáris meghajtást eladni 3. félnek.
De ha elkezded használni a fejedet: Szerinted mi okozhatna 50-ról 90Mrd AUD-re való költségnövekedést 12 hajóra?
Le van írva, hogy ebbe max. infláció, és minimális indokolható költségnövekedés lehet benne, mert az üzemeltetési költségek nélkül ugrott volna ekkorára a biznisz. Na vajon mi lehet az a nagy titok, amit titkosítottak volna, és 80%-ot dobott volna a hajók bekerülésén?
Igen, én megértem az ausztrálokat is, de ezt szerintem felesleges magyarázni.
A nemzetközi szövetségi rendszeren belül ez egy piszok kellemetlen ügy, és valószínűlég majd kell is kártérítést fizetni az ausztráloknak. Pedig szerintem ezzel együtt is jól járhattak volna, hogyha egy az egyben megrendelik a francia Barracudát reaktorostúl, áttervezés nélkül.
Így viszont hogy a 5 Eyes beleköpött a lecsóba és nem tartottak ki a franciák mellett, így eléggé kilóg a lóláb, hogy politikai nyomásgyakorlás történt.
Itt az a kellemetlen, hogy megpróbálják rákenni az ügyet a franciákra.
Ugyan ez a szekunder szégyenérzet vesz erőt rajtam, amikor arra gondolok, hogy a Tiger helikopter továbbüzemeltetést azzal vágták el, hogy egyszerűen 22 gép helyett 29-et igényeltek volna egy olyan helikopterből, aminek már áll a gyártósora.