1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Óhh, MÁV meg a bérbeadás.
    Vannak tucatjával olyan helyek az országban, amiket a MÁV ingyen "bérbeadott" aztán a mai napig fizeti az ott felhalmozott veszélyes hulladék miatti bírságot/kezelést.
    De a pályát is ingyen használja a volt vezérigazgató szállító cége, mivel leköszönése előtt egy nappal megajándékozta vele.
    Az étkezőkocsi se volt kivétel, Ferenc testvérék okosban kiloptak pár milliót, aztán leállították amikor veszteségbe fordult 11 éve.

    Legalább Ilonkától megszabadultunk, mi pezsgőt bontottunk a kollégákkal.
     
    bartinieffektus and vata like this.
  2. migfun

    migfun Well-Known Member

    Akkor nem a büfékocsi hibája, hogy nem termelt bevételt a MÁVnak. :cool:
    Olyan cég, mint az MTV/MTVA, csak pénzszivattyúként működik minimális közszolgáltatás-nyújtás imitálása mellett...
     
    Ooorky likes this.
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ha valakit érdekel, a vasúti fő Utasítások:
    https://www.mavcsoport.hu/sites/def...ocument/public/f._1._sz._jelzesi_utasitas.pdf
    https://www.mavcsoport.hu/sites/def...cument/public/f._2._sz._forgalmi_utasitas.pdf
    https://www.mavcsoport.hu/sites/def...ic/f._2._sz._forgalmi_utasitas_fuggelekei.pdf

    Egy Uniós határozatnak hála (nemzeti vasúti szabályzat nem lehet szigorúbb, mint az összeurópai) jövőre az F1 és F2 hossza kb. a felére csökken, a függelék pedig kikerül a hatósági vizsgák közül.
    Ezzel kb. tenni fog egy gyenge lépést a vasút munkaerőhiány megszüntetése felé, mivel (számomra) érthetetlen, hogy szakágtól függően a jelentkezők 50-90%-át megbuktatják "hatósági vizsgán" egy """non-profit""" kht-nál (37000ft/fő/vizsga, szóbelit akkor is ki kell fizetnie a cégnek, ha nem sikerül az írásbeli így az elmarad).
    Az átengedettek meg arról tettek tanúbizonyságot, hogy a fent linkelt szarságokat szóról-szóra bemagolták, ~30%-uk önálló munkavégzésre alkalmatlan, néhányuk 1 hónapon belül felmond.
    Pedig már ott tartunk, hogy osztrákból/németből hazatérő 20-30 évesek próbálnak elhelyezkedni a cégnél, mivel elbaszták a fiatalságukat, gyárban nem akarnak melózni, a kinti élet meg annyira megdrágult, már nem bírják kétkezi munkából...
     
    vilmoci, vata and Kurfürst like this.
  4. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  6. nagyoncivil

    nagyoncivil Member

  7. papi

    papi Well-Known Member

    Én a magam részéről ehhez annyit tudok hozzátenni, hogy nem véletlen járnak a motorosok az elmúlt pár évben szívesebben a Szlovénia, Olaszország útvonalon. A kedves "sógorok" imádják a CO mérést, decibel mérést, a gumik kopottságán történő drámázást. Kötelező elsősegély csomag, láthatósági mellény( ha van utasod akkor kettő) meglétének ellenőrzését.
    Ha 8-10 km/h gyorshajtással kapnak el akkor nem csak legombolnak, hanem nevelő célzattal baszakodnak veled vagy 2 órát. Ja meg ne legyen rajtad vagy a motoron GoPro kamera, mert azt helyszíni felkoncolással jutalmazzák.
    Ha 10 motorral mentek egy ilyen kis móka akkor is 1 óra ha mindenkinek mindene rendben van. Szezonban minden kedvelt motorosútvonalnál jelen vannak. Sokan meséltek olyan túrákról, amiken egy hosszú hétvége alatt 3-4 ilyen megállítás is volt. És ezek mellett az igazán szép panorámaútjaik külön fizetősek.
     
  8. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Bal - Jobb oldali közlekedéshez kapcsolódó érdekesség, hogy az európai autókhoz képes a japán autókon ezért van a mai napig a bal oldalon az üzemanyag töltőnyílás.

    Régebben a benzinkutak egyszerűen az utak mellett voltak telepítve, sztrádák sem voltak jellemzőek, így sok helyen egyszerűen csak az út szélére / mellé lehetett beállni tankolni. Ezért fontos volt, hogy a töltőállomáshoz közelebbi oldalon legyen töltőnyílás, így annak helyét is a bal/jobb oldali közlekedésnek megfelelően az út széléhez eső oldalon alakították ki. Bár mára már nincsen ennek különösebb jelentősége, Japánban a mai napig a bal oldalon közlekednek, és a szokás miatt megmaradt az eredeti helyén.
     
    nyugger likes this.
  9. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Audis mérnök azt mondta, nehogy elüssék a sofőrt tankolás közben :D
    Amúgy Európán kívül még rengeteg benzinkút van szimplán az út szélén, mivel nem olyan szigorúak az előírások.
     
    Kurfürst likes this.
  10. torsen

    torsen Well-Known Member

    Nemcsak Európán kívül. Menj el Olaszországba, egy "buszmegállóban" tankolhatsz...
     
  11. torsen

    torsen Well-Known Member

  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  13. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Szépnek nem szépek ezek az úszó szállodák, de azt el kell ismerni, hogy impozáns méreteik vannak :)

     
  14. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Tuti, hogy rossz helyre teszem. Kéretik szerkeszteni igény szerint. :D

    De, amíg nem lőnek vissza, addig közlekedni kell. :D



    Ki van kötve a cucc, meg rengeteg madzag van. Ezek mit csinálnak? Mint 1 Coca-Cola reklám :D
     
  15. Hans87

    Hans87 New Member

    Nem vagyok benne biztos, hogy annyira jó ötlet lenne az IC motorvonat. Itthon főleg a pénteki, szombati, ünnepnapi forgalom változásai miatt sokkal hatékonyabb a hagyományos felépítésű szerelvény (már ha van elég üzemképes vagon).
    Míg motorvonatból csatolgatni kell ami jóval kényelmetlenebb mert a plusz jármű máshonnan hiányozni fog.
     
  16. Hans87

    Hans87 New Member

    Az a baj hogy szegény Szilin akár hogy javítasz attól még egy átok a pályának, a vezérnek. A francnak van kedve pattogni a váltókörzeten és a pálya se tolerálja. Egy szó mint száz szükséges új jármű, szükséges lenne új gép.
     
  17. Hans87

    Hans87 New Member

    Ne haragudj, de a vasutat napi szinten használó utasként kérdezve ez a tömény baromság úgy amúgy honnan????

    Még mielőtt, igen van olyan része a hazai vasútnak ami iszonyú szar állapotban van, igen súlyos a létszám hiány sokszor, igen nagyon nem úgy mennek a dolgok ahogy kellene, DE!
    Pont most látni néminemü változást mióta Csépke elvtársat végre kitakarították a francba a cégtől (előbb kellett volna).

    “egyre csúszó KISS beszerzés még pótcselekvésnek is szánalmas”
    Mi az hogy egyre csúszó? Most vannak Velimben teszten az elsők gyakorlatilag időben vannak - szokásosan pontosan, Stadler minőségben.
    Milyen pótcselekvésnek szánalmas? Mármint úgy érted az, hogy a magyar vasút két legforgalmasabb elővárosi vonalán (70, 100a) hónapokon belül megbízható, korszerű járművek lesznek az eddigi nyavajás dögkeselyűk helyett? Ráadásul elég erős az esély hogy a maradék KISS is megjön. Olyan 95% esélye van. Az alap persze, hogy a világot nem váltják meg (lévén minden más a régi marad), de akkor is ez egy komoly fejlesztés amire itthon nem nagyon volt példa!

    Pályák javulnak. Igaz nem olyan tempóban és iszonyatosan túlárazva, késve, de ettől még végre valami halad! (Biztber is ide vonatkozik.)
    Működő jegyautomaták: imádom őket tiszta jól működnek. Persze mikor a “neharagudgyjávanapródiphonerakell” népcsoport egy része megpróbálja kinyírni őket majd felszállás után nem sokkal megy miattuk a hatósági intézkedés na az igaz, az tényleg nem kellemes. De úgy am block a BKK automatákhoz hasonlóan szeretem őket mert nem nagyon hagytak cserben.

    Én élből nem szeretem az autót - évente kb 2-3 alkalommal rá fanyalodok, de ha fizetnének sem kellene saját. Budapesten mindenhova elvisz a BKK és nyolc éve vonatozom az elővárosban naponta melóba - végig szenvedve két vágányzárt, de szeretem. Többször pontos mint nem - mikor a kollégák a dugóban állnak és hívnak naponta hogy ez van és az van én meg már bent vagyok, na akkor vegyek autót? Minek. A takarítás fényévekkel a 2010-es évek előtti színvonala felett van. Hála az Istennek egy éve kéthetente a Balaton északi partján is van dolgom, miközben a vérlibbant sajtó orrba-szájba fikázza a vasutat én eddig egyszer késtem az öreg Csöresz hisztije miatt 30 percet - igen, egy év alatt! Pl a Desirok működnek, kényelmesen klímás járművön alszok egy jót mire leérek (ha úgy van dolgozni is tudok), a Halbik úgy levegőtlenek ahogy vannak, de amíg nem hagynak cserben mit szidjam? A Bz-k meg olyanok amilyenek, de soha de soha nem hagytak cserben! (Az eljövendő villamosítás miatt viszont nem vagyok boldog, levadásznám a kitalálóját).

    Nem azt mondom, hogy minden klappol mert nagyon nem. Sorolhatnám mik a hibák, de ez nem ide való. Viszont totál negatívba látni az egészet...
     
    blitzkrieg, Tcat, vilmoci and 4 others like this.
  18. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Bő lére eresztett, de inkább nagyon alapos Model 3 tapasztalatok egy 2000 mérföldes Michigan - LA úton.

    Átlag 200 mérföldenként állt meg tölteni Superchargerrel, ami 30-40 percet vesz igénybe (15% kapacitás tartalékolásával), 75 mérföld / órával haladva. Efölött csökken a hatékonyság.

    Kocsi telepakolva, 2 ember, klíma, zene, töltés stb.

    Mivel a Superchargerért fizeni kell, ezért kb. 3/4 ére jött ki az "üzemanyag" költség, mint benzinre átszámítva (USA árakon persze, ami még most is csak fele-kétharmada az európai benzináraknak!), otthoni töltéssel nyilván jóval kedvezőbb.

    Energiába átszámítva viszont kb. egy tank benzinből tette meg az utat, ami egyrészt mutatja mennyire szarok relatíve a belső égésű motorok hatásfokban / mennyire alacsony a jelenleg elérhető akkuk energiasűrűsége.

    A Tesla Superchargerek ott nagyon jól ki vannak építve, és más kocsikkal ellentétben az útvonalat a fedélzeti navigációs rendszer eleve úgy tervezi meg, hogy útba essen a következő töltőállomás és minimális legyen a töltéssel elpazarolt idő. Más elektromos márkáknál ez nem így van, így ezt is tervezgetni kell.

    A Model 3-ról egyébként az volt a véleménye hogy mint utazókocsi nagyon kellemes, jók az ülések, alacsony a szélzaj, praktikus a belső ergonómia. Egyedül egy defekt volt kellemetlenség, amiről nem igazán a kocsi tehet, hanem hogy a gödrök és a peres gumik nem jönnek ki jól.

     
    fulcrum11, blitzkrieg and Luthero like this.
  19. deze75

    deze75 Well-Known Member


    Továbbra is tartom nincs időm 30-40 percet várni.....sem cégvezetőként sem pedig magánemberként.....most komolyan mi a rosssebet csinàlsz addig?No offense .......szimplán ...nem tetszik ...és nekem nincs ennyi időm plusszba.....ez csak ízlés, de veszettt csúnya autó kívűl és belül is egy európaihoz viszonyítva
     
    bartinieffektus and fip7 like this.
  20. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    fip7 and Luthero like this.

Ezen oldal megosztása