1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    1. Nyilatkozgatni sok mindent lehet. Meg álmodni. A valóság meg pofán csap. Lásd Tesla. Ígérgetések vannak, profit és jó jármű meg nem igazán. Cserébe a technikailag használható változata hosszútávú utakra (nem generálisan) az úgy laza 40k USD.

    2. A jelenleg itthon 3,6 millió személygépjármű van forgalomban. Hogy 13 éves átlagéletkor mellett úgy, hogy a gyártás még a hurráoptimisták szerint sem lesz 50% 2015 táján, ez hogyan fog lecserélődni...
      https://forum.htka.hu/threads/autó-motor-elektromos-járművek-közlekedés.1490/page-135#post-587345

    3. Ha 50% lenne az elektromos autó gyártás a világon 2025-ben az azt jelenti, hogy addigi is adnak el bőven benzinest és akkor is fognak. Hogy ebből egyesek hogyan vezetik le, hogy a villanyautó lesz domináns a flottában, amikor eszementen drága.

    4. Ebből te még azt is kiextrapoláltad, hogy az gyalogos védelem ott lesz minden kocsiban. Ameddig nem lesz kötelező, addig az gyengébb vásárlóerővel bíró és fillérbaszó mentalitás mellett senki nem fogja a kocsijába tenni kivéve, ha így mondjuk olcsóbb lehet a biztosítás. Már, ha működne rendesen. Láthattad, hogy az ajnározott Tesla féle megközelítés is az volt, hogy elcsapott egy bringát áttoló embert és a totálisan beállított PR teszteken is elhasalt több. Szóval ez még "picit" messze van a megoldástól.

    5. Ha lesz csak egy kisebb válság, akkor úgy bezuhan az autóvásárlás a világban, hogy ehaj. Ameddig a villany a drágább, akkor azt kb. ki is végzi. Most pörög a világgazdaság és még így is a flotta aránya kerekítési hiba. Az, hogy a világ egyes országaiban éppen mérhető lett már az eladás, az kb. nem érve semmire. Az, hogy globálisan legyen valóban működő gyalogos elütés védelem meg ezzel ph-an villanyautó az kb. olyan közelségben van, mint a magyar holdraszállás. Na jó, talán picit közelebb, de nem sokkal.
     
  2. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  3. empontipont

    empontipont Well-Known Member

    Én ilyen szituációkban mindig elgondolkozom vajon mit könnyebb megállítani és újra indítani: 80 kiló sz rt, vagy egy tonna vasat? Ha már annyira környezet védők vagyunk?
    Engem gyerekkoromban arra tanítottak, ha jön egy autó állj meg és várd meg hogy elmenjen! Ha meg elgazolnak édes fiam, még jól meg is verlek!
    Ugyhogy marhára nem értem ezt a gyalogos és kerékpáros mentalitást, hogy majd az autós megoldja. Vagy ráírják a pöcs sírjára, hogy elsőbsége volt.
     
  4. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    A fekezes kornyezetszennyezo, kopik a ferodol es utana tobb uzemanyagot kell elegetni hogy ujra felgyorsuljon a jarmu. Raadasul balesetveszelyes is, mert ha a mogottem jovo valamiert nem tud megallni en meg is halhatok, vagy lerokkanok, raadasul sulyos anyagi kar is erhet. Pontosan errol a gyalogos mentalitasrol kellene leszokni hogy atszaladgalunk az uton mert csak.
     
    bartinieffektus likes this.
  5. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nekem is van, pontosan egy biciklis volt az utolso csepp a poharban ami kivaltotta hogy legyen. Csak egyszer legyen valami es lehet hogy visszahozza tobszorosen az arat.
     
  6. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Zebra + KRESZ. Pont. A KRESZ nem véleményes. Ha valaki ezt nem képes felfogni, akkor megkérem, hogy ne közlekedjen és főleg ne gépjárművel.
    Egészen elképedek, hogy miféle mentalitással bírnak egyesek.
     
    blitzkrieg and alali77 like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az idióta átszaladás és a zebrán gázolás közé hogyan sikerült egyenlőségjelet tenni...?
    [​IMG]

    Ezt látni túl gyakran. Erre mit kéne mondani? Hogy ügyes volták kisfiam?


    Vagy ez?


    Vagy ez? Bassza meg szemből már állnak, ez meg nyomja neki...


    Vagy ez zseni? Nem tűnt fel neki KÉT ember..?


    Mit keresnek ezek a sofőrök az utakon...?
     
  9. alali77

    alali77 Well-Known Member

  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  11. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nem rossz ez, ott vagyunk kb ahol a görögök meg a csehek.
     
  13. ximix

    ximix Member

    A leendő önvezető autóknál van több probléma szerintem az egyik az a fizikai.
    Miszerint egy 90km/h-val haladó autó 25métert tesz meg másodpercenként.
    Ha pl. 3 másodperc kell az észleléstől a megállásig, akkor a rendszernek minimum 75 méterrel előrébb kel vizsgálnia a cselekményeket.
    Minden mozgó és nem mozgó tárgyat feltérképezni, a mozgó tárgyak irányát, sebességét kiszámolni és mozgását követni, a nem mozgó tárgyakat megpróbálni beazonosítani és besorolni lehetséges veszélyforrás szempontjából és a szabályok szerint eljárni... nem egyszerű.

    Ebből adódik a másik probléma a felismerés pontossága, mi van ha az szoftver álltál állónak vélt tárgy egyszer csak elindul és kilép az útra.
    A kamerák több hullámhosszon vizslatják a környéket, lidar térképezi a környéket, vannak olyan dolgok melyeket nagy pontossággal tudnak kezelni és vannak a bizonytalan helyzetek amikor csak a lassítás, vagy a megállás maradna, mint lehetőség.
    A gyártók többsége nem eszerint jár el, hogy bizonytalan helyzetben lassítja az autót, mert hogyan nézne ki ha minden félpercben valami miatt 40-50-es tempóra fékezne az autó, e helyett inkább megyünk 90-el és ha még is kilép az a tárgy, akkor mindent tőlük telhetőt megtesznek, hogy minél kisebb legyen a sérülés .

    Az ember nagy általánosságban, főleg nappal pillanatok alatt eldönti egy tárgyról, hogy probléma e vagy sem és képes kikövetkeztetni bizonyos dolgokat, pl a fűnyíró traki épp a be nem látható kanyarban tart, emberünk halad az úton és jó esetben nem belsőkeringetésen és szénszűrőn keresztül lélegzik, hanem érzi a friss vágott fű illatát és látja az útszélén a nyírt füvet, már ebből kikövetkezteti, hogy csak óvatosan mert lehet pont a kanyarban érem utol a fűnyíró trakit, erre az önvezető jelenleg csak akkor képes ha fűnyíró traki állandó helypozíciókat küld egy adatbázisba amiből az autónk frissíti az adatokat, különben 90-el érkezne a seggébe a trakinak.
    De ugyan ez van egy útlezárás terelés alkalmával, az önvezetőnek adatok kellenek.
    Nem véletlen gondolkodnak a gyártók egy közös felhő rendszerben ahova az autók adatokat küldenek és fogadnak, és minden forgalommal, úttal kapcsolatos dolog is ide kerül kerül csakhogy ez még mindig kevés a megbízhatósághoz szerintem.
     
    blitzkrieg likes this.
  14. empontipont

    empontipont Well-Known Member

    A közlekedés egy társasjáték, ami arról szól, hogy a résztvevők megpróbálnak eljutni A pontból B-be. Lehetőleg a legkevésbé akadályozva egymást, illetve ha az a praktikusabb, akkor segítve.
    A kresz csak egy keret.
    Ha azt látom, hogy egyszerűbb az életem, esetleg még gyorsabban is átjutok a szituáción, akkor lemondok az elsőbbségemről. Sehol nem írja a kresz, hogy foggal körömmel ragaszkodnom kell az elsőbbséghez!
    Ha meg egy olyan tahóval hoz össze a sors, aki "csakazértiselsőbbségem" van módon gondolkozik, hát én bizony bedugom a kocsi orrát a kereszteződésbe amennyire lehet (teljesen szabályosan a kresz szerint) és kedvesen mosolygok rá. Közben az gondolom: Dolgozz meg az elsőbbségedért te paraszt!
    Ha pedig gyalogosként közelítek a zebrához, és jön egy autó, amelyik mögött amíg a szem ellát nincs másik, eszembe nem jut, hogy lelépjek és megállásra kényszerítsem!
     
    therob and antigonosz like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt a közlekedők számottevő része nem érti meg vagy nem így éli meg. Sajnos.
    Annál azért több, mert konkrét szabályokat fogalmaz meg.
    Ez így van. De ennek mi köze van ahhoz, amit a zebrán művelnek egyes vezetők...? Nemhogy nem adják meg az elsőbbséged, de előznek zebránál...
    Gratulálok, akkor legalább már tudni, hogy te melyik csapatban focizol...
    Ez is tiszta sor. Csak amikor 2x2 sávos úton kéne átkelni lámpa nélkül, ha nem adják meg a gyalogos számára a KRESZ által rögzített kötelező elsőbbséget, akkor kb. születni kell a túloldalra. Dugóban úgy ráállnak a zebrára a kereszteződéseknél, hogy ne ragadjanak bent - sokszor így is ez a vége - hogy zöld jelzésnél nem lehet átkelni, mert egy gyalogos nem fér el két autó között. Mit is mond erről KRESZ? Izé...
     
    blitzkrieg and emel like this.
  16. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    A bringás mentségére szolnék, hogy ha ő szabálytalankodik, akkor szinte biztos, hogy csak ő sérül meg, míg az autósoknál leginkább a vétlenek szokták a rövidebbet húzni.
     
    alali77 and emel like this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez gépjármű vs bringa esetén így van.

    Csak, ha egy bringás mondjuk jazkarizva egy babkocsinak vagy gyalogosnak megy neki, akkor ez azért már nem egészen igaz. És vannak olyan bringások, akik úgy gondolják, hogy a gyalogosok között ők átférnek a zebrán szlalomozva. Olyan szinten nincs meg a bizalom a gyalogosok felől, hogy alig fordul elő olyan nap, amikor a bringautat keresztező zebrán ne mutogatnék a zebrára, hogy én állok amíg át nem mész. De simán, úton is úgy bámulnak rám, amikor lassítok és mutatom, hogy zebra, menjél, mintha valami marslakó lennék. Ez ma a közlekedési helyzet a fővárosban gyalogos viszonylatban...

    De pl. tegnap is olyat láttam a Boráros tér, Soroksári Lechner Ödön találkozásánál, ha nem látom nem hiszem el. A leégett tetős épület miatt le volt zárva a Soroksári a Haller és a Boráros tér között a forgalmat a Lechner Ödönre terelték át, rendőrök irányították a forgalmat. Egy öntudatos polgár erre kitalálta, hogy az egysávos LÖ elején a Duna Ház mellett megáll a sarkon, mert neki ott "sürgős" dolga van. Vészvillogó ki, megáll úgy, hogy a segge a kocsinak talán még a villamos sínre is rálógott. A rendőr először megkéri, hogy haladjon tovább, de azonnal, mert az úgy nagyon nem jó, se nem szabályos. Odébb ment úgy 1 métert nagy kegyesen a hülyéje. Na a rendőr agya ekkor durrant el és üvöltve közölte, hogy ha nem megy odébb 30 métert a "parkolóig" (egy kis utca, ahova beállhatott volna), akkor bírság lesz ebből.

    Ameddig ennyire "ÉNÉNÉNÉN" felállással közélekédnek sokan, addig marad a káosz az utakon. Csak az számít, hogy a kétbites user mit akar, KRESZ, mások és szabályok figyelembevétele az smafu. Egészen elképedek, hogy egyesek mégis mit képzelnek magukról, hogy ők miért egyenlőbbek az egyenlők között.
     
    alali77, blitzkrieg and antigonosz like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A BKK szétverése óta elképesztő, hogy mi megy a városban. Teljesen koordinálatlanság. Egyszerre van szétcseszve 4-6 vili és a Soroksári környéke és egy rakás hely 0 ütemezéssel.

    A Boráros térről Pest felé lehajtva egy legalja a sok közül. A járdára fel- és leparkolók percekre fenntartják a villamos pótolót, mintha nem araszolnának így is a dugóban. A járdára feltolatva kb. 3 autó fér el, ahol nem is szabadna parkolni, csak az út mellett, de ott megy most a pótlóbusz.

    Itt látszik a normál állapot.
    https://www.google.hu/maps/@47.4812...4!1sAZ6oOjMW2T6W67oCRnQIiA!2e0!7i13312!8i6656

    Persze ebbe is szarnak bele. Totális káosz és szervezetlenség van.

    Az előző évek alatt nyáron a forgalom olyan szinten 0 volt, hogy azt hitten néha hétköznap, hogy hétvége van. Ma gyakorlatilag a Boráros tér környéke, Soroksár, a körút egy merő dugó. Pedig a korábbi években is volt felújítás és kb. észre sem lehetett venni. Azt meg senki ne mondja, hogy 1 év alatt ennyivel több autó lett.

    8+ év és 2/3-ad mellett ennyire sikerül üzemelteti egy várost? Ezek akartak olimpiát rendezni, akik egy átlagos hétköznapot lassan nem tudnak lehozni...? LOL...
     
  19. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    https://varkonyigabor.blog.hu/2019/...lektromobilitas_egyik_legnagyobb_kritikusaval
     
    molnibalage likes this.
  20. ximix

    ximix Member

    "Ajjaj more, ebbű még baj lesz . . ."

    ADAC: a földgázüzemű autó környezetkímélőbb mint az elektromos*
    totalcar link



    Az a züüd csík lenne az elektromos hajtány jelenleg németben.
    Jól látszódik a "puttony" amit az akkupak rátesz egy új elektromos autóra már 0 kilométeresen és ezt faragja el az energia mixtől és a használattól függően.

    [​IMG]


    [​IMG]

    forrás ADAC gf link
     
    antigonosz likes this.

Ezen oldal megosztása