Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

torsen

Guest
Briliáns logika, azért mert vannak a piacon szar minőségű termékek is, mindenkié csak szar lehet igaz?

Olaszok, franciák mióta is próbálnak normálisan működő kocsikat csinálni, ergo senki más nem is lehet rá képes, ugye? Nekik nagy cucc, másoknak meg nem az.

Van gyártó akinek ilyen rendszere már 10+ éve van, és azóta reszelgeti, van amelyik meg nemrég kezdett bele a fejlesztésbe. Ez az eredményeken látszik.

Semelyik rendszer nem lesz soha 100%-os, van amelyik most éri el a 80%-ot, van amelyik meg most 98% (mondjuk). Fals riasztás is van, viszont bármelyik rendszer megléte sokkal jobb és sokkal többet ad a biztonsághoz, amint széleskörben elterjed. Emberi hülyeség ellen nem védenek meg ezek sem.

Engem speciel az érdekel, ha mondjuk a rendszer befékez, mert elől para helyzet van, hányan fognak majd az új kocsikba hátulról belerongyolni mert nem tudnak majd hirtelen megállni.. lesz pár ilyen helyzet. :D

"brilliáns logika"? Én semmilyen logikát nem tettem bele, tényeket mutattam...te logikázol itt nyakatekerten az olasz meg francia autókkal!

Hát én úgy értem a te "nem nagy cucc" minősítésedet, hogy a hülye is meg tudja csinálni. Nem. Ha megnézted a videokat, akkor a BMW X1 kis túlzással rágyorsít a gyalogosra, az S osztályos Merci meg simán nekimegy az előtte lévő autóimitációnak (a Distronic-juk is belekurta az S osztályt az előtte lévő autóba.) Nem "olaszok, franciák", német prémiumok... és ha nem nagy cucc, akkor miért nem lesz soha 100%-os, ahogyan te írtad? Talán mégis nagy cucc?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
R

rejsz felügyelő

Guest
Én gyalogosként közlekedve arra szoktam rá, hogy ha jön kocsi és - zebrát leszámítva - elsőbbségem lenne, akkor az elsőbbséget az autósnak udvariasan átengedem, mert nekem nem oszt, nem szoroz, és álldogálni és kényelmesen tudok kb. 2 másodpercig, amíg áthalad.
Én vidéken(értsd: nem a fővárosban) élek és a tömegközlekedés mellett gyalog meg biciklivel közlekedek.
Minden esetben megvárom hogy egyértelműen elengedjenek mert rengetegen leszarják és hiába van nekem igazam, ha a végén összetört csontokkal vagy hullaként jövök ki a dologból.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Én semmilyen logikát nem tettem bele

Na ebben messzemenőkig egyetértünk. Kizárólag kivételeket mutattál be, ahol a rendszer nem úgy működött ahogyan kellene.
Lásd még - https://a.te.ervelesi.hibad.hu/mazsolazgatas

tényeket mutattam...te logikázol itt nyakatekerten az olasz meg francia autókkal!

Inkább kedvedre mazsolázgattál a tények közül..

Hát én úgy értem a te "nem nagy cucc" minősítésedet, hogy a hülye is meg tudja csinálni. Nem. Ha megnézted a videokat, akkor a BMW X1 kis túlzással rágyorsít a gyalogosra, az S osztályos Merci meg simán nekimegy az előtte lévő autóimitációnak (a Distronic-juk is belekurta az S osztályt az előtte lévő autóba.) Nem "olaszok, franciák", német prémiumok... és ha nem nagy cucc, akkor miért nem lesz soha 100%-os, ahogyan te írtad? Talán mégis nagy cucc?

A német prémiumok.. mióta is van vezetéstámogató rendszerük? Van esetleg összefüggés a között, hogy a "német prémiumnak" jelenleg alig van használható hybrid megoldása, láthatóan még nem kiforrott a vezetéstámogató rendszere? Esetleg mert tojtak rá az utóbbi években miközben a konkurrencia szépen fejlesztette ezeket?
A "német prémiumnak" néha az se megy hogy ne legyen teljesen szar az elektromos rendszer (lásd pápaszemes E-Mercik), ne repedjen meg a motorblokk a hengerek között és ne kelljen javításokra instant 1,5 milliót költened (szomszéd BMW-s srác :D ) vagy ne kelljen literszám önteni bele az olajat (konszerncsodák). Mert egy nem széteső motorblokkot vagy nem beszaró termosztátot tervezni olyan nagy cucc. Erre jó példa a német prémium. Bizonyos dolgokat jól tudnak csinálni, van amiben meg lemaradtak. Na sag' schon, a pifkéknek nem megy még, mert bealudtak rajta, másnak attól még mehet, já?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Én vidéken(értsd: nem a fővárosban) élek és a tömegközlekedés mellett gyalog meg biciklivel közlekedek.
Minden esetben megvárom hogy egyértelműen elengedjenek mert rengetegen leszarják és hiába van nekem igazam, ha a végén összetört csontokkal vagy hullaként jövök ki a dologból.

Ez csak józan paraszti ész szerintem, és szerintem becsülendő. Tolószékben nem segít utólag hogy neked volt a KRESZ szerint igazad, a fizika meg fizika, ezért van a kamionnak és a busznak MINDIG elsőbbsége. :D

Egyébként is - nem egyszerűbb elengedni néha a másikat? Mindenkinek jobb lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: rejsz felügyelő
T

Törölt tag 1711

Guest
ui.: egyre jobban gondolkodok egy dashcam vételén, milyet ajánlanátok?
Nekem ilyen van, szépen teszi a dolgát:

https://edigital.hu/menetrogzito-kamera/truecam-a7s-autos-menetrogzito-kamera-p616422


A jogszabályoknak nézz utána, nálunk szürke zóna, elvileg csak a GDPR-nek kell megfelelni (maximum 5 napig őrzöd meg, nem osztod meg a felvételt), osztrákoknál 10000 euróra büntethetnek személyiségi jogok megsértéséért...

DhPmCLJWAAAgXae
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 004
31 090
113
A fővárosban is azt látom, főleg a turistáktól, hogy olyan halál nyugalommal lépnek le a járdáról bármiféle körülnézés nélkül akkor is, ha be van dugva mindkét füle, hogy az valami elképesztő. Mintha a világ urai lennének és a jármű az úton majd megáll, ahogy tud. Nem a kijelölt gyalogátkelő helyekről beszélek. Fogja magát és kvázi leugrik az útról. Főleg az üvöltő fülhallgatós futók. Na azok közelébe sem megyek már, ha lehet.
Édes Istenem a Clark Ádám tér-Lánchíd-Rakpart-Széchenyi tér-József Atilla utca-Deák/Erzsébet tér útvonalon ténylegesen kb. szabályos ketrecharc folyik a sok agyhalott szelfiző/telefonozó/fotózkodó/bambuló/részeg vagy csak szimplán mindenbe beleszaró turista és a forgalom között (a hering turistabuszokat nem is említve). Mint fing a gatyában úgy keveregnek tényleg szó szerint mindenhol és akárhonnan előugorhatnak, miközben jelentős részüknek a zebra csak valami fura kis cucc az aszfalton (hisz hiába van 5 méterre juszt is át kell rohanni a 3 sávon szuicid módon). Legrosszabb amikor a kocsmákban beindul a forgalom, mert akkor pl. a József Attila szélső sávja gyalogos aknamezővé alakul át, hogy akkor most a hülye angolok rádőlnek oda vagy lesznek olyan kegyesek és mégse. Aztán még a turisták háklisak mikor néha rájuk nyomom a dudát, hogy mégis mit gondoltál te kétbites Tajgetosz szökevény, mikor a Lánchíd közepén akartál szelfizgetni.
Nem mondom, hogy az autósok nem hülyék, mert rohadtul azok (csak kár, hogy a gyalásó nem fér be a kesztyűtartóba), de a kétlábú konkurenciát se kell félteni.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 004
31 090
113
Nekem ilyen van, szépen teszi a dolgát:

https://edigital.hu/menetrogzito-kamera/truecam-a7s-autos-menetrogzito-kamera-p616422


A jogszabályoknak nézz utána, nálunk szürke zóna, elvileg csak a GDPR-nek kell megfelelni (maximum 5 napig őrzöd meg, nem osztod meg a felvételt), osztrákoknál 10000 euróra büntethetnek személyiségi jogok megsértéséért...

DhPmCLJWAAAgXae
Köszi a tanácsot igazából csak a biztonság kedvéért szeretnék egyet, hogy ha beüt a gixer akkor legyen valami nálam is na meg nem akarok orosz szintű dashcam karrierbe kezdeni. :D Sógorék irányába meg úgyse tervezek igazán menni, de ha mégis akkor a határ előtt már le is kapom
 
T

torsen

Guest
Na ebben messzemenőkig egyetértünk. Kizárólag kivételeket mutattál be, ahol a rendszer nem úgy működött ahogyan kellene.
Lásd még - https://a.te.ervelesi.hibad.hu/mazsolazgatas



Inkább kedvedre mazsolázgattál a tények közül..



A német prémiumok.. mióta is van vezetéstámogató rendszerük? Van esetleg összefüggés a között, hogy a "német prémiumnak" jelenleg alig van használható hybrid megoldása, láthatóan még nem kiforrott a vezetéstámogató rendszere? Esetleg mert tojtak rá az utóbbi években miközben a konkurrencia szépen fejlesztette ezeket?
A "német prémiumnak" néha az se megy hogy ne legyen teljesen szar az elektromos rendszer (lásd pápaszemes E-Mercik), ne repedjen meg a motorblokk a hengerek között és ne kelljen javításokra instant 1,5 milliót költened (szomszéd BMW-s srác :D ) vagy ne kelljen literszám önteni bele az olajat (konszerncsodák). Mert egy nem széteső motorblokkot vagy nem beszaró termosztátot tervezni olyan nagy cucc. Erre jó példa a német prémium. Bizonyos dolgokat jól tudnak csinálni, van amiben meg lemaradtak. Na sag' schon, a pifkéknek nem megy még, mert bealudtak rajta, másnak attól még mehet, já?

Megint magadnak mondasz ellent... én mazsolázgatok azokból ami nem működik? Az utolsó bekezdésed nem pontosan ezt teszi?
Amúgy a vezetéstámogató rendszerek nagy része német prémiumoktól jött...nem baj. Egyébként egy ilyen rendszernél pont a 100% megbízhatóság lenne a lényeg, mert a vezető megszokja és számít rá. Kvázi átadja a felelősséget.
Repedt motorblokkot japánok is produkálnak. Meg szarrá kopó motorblokkokat is... Csak a "szomszéd srácok" nem 15 éves japánokat vesznek "németből", hanem kukaérett BMW-ket, és azt hiszik, hogy újat vettek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Annyira nem álomvilág ez, inkább olyan 2025 tája, ha kicsit megnézed a nagy autógyártók nyilatkozatait. Lásd Honda- ami egyébként a világ legnagyobb belsőégésű motor gyártója, alig volt eddig komolyabb / sikeresebb e-hajtásuk, szóval nem lehet mondani, hogy elektromos fanok.. most szenvednek egy ilyen csöpp elektromos kei-carral https://www.honda.hu/cars/new/coming-soon/electric-vision.html .aszongya:

"A tisztább jövő érdekében elköteleztük magunkat a károsanyag-kibocsátás csökkentése iránt. Ennek jegyében azt a célt tűztük ki, hogy 2025-re minden Európában eladott autónk hibrid, konnektoros hibrid, akkumulátoros és üzemanyagcellás technológiájú lesz. A visszaszámlálás már elindult, és izgatottan várjuk, mit hoz a jövő."

Tisztább jövő, persze, nem jókedvükből csinálják, másutt továbbra is lesz belsőégésű, de ugye nekünk van drága és progresszív EU-nk és olyan CO2 kibocsátási értékeket határozott meg a gyártóknak (100 gramm / km ha jól emlékszem), amit gyakorlatilag lehetetlen belső égésű motorral teljesíteni.

Jövőre 2020, életbe lépnek az új CO2 kibocsátási adók, amit az egy Toyotán kívül (mivel rengeteg hybridje van) egyik EU-ba értékesítő autógyártó sem fog tudni teljesíteni, úgyhogy masszív sarcolás veszi majd kezdetét, amit majd az áthárítanak szépen rád a vételárban, egészen addig amíg nem lesz mindenkinek hybridje vagy elektromos autója, ami ezeket teljesíteni tudja.

Szóval idén lesz az utolsó év, amikor még normális áron tudsz hagyományos autót venni. Utána már csak egyre drágábban, aztán már sehogy, mert egyszerűen nem lesz a kínálatban, max. haszonjárműként vagy használtan.



Ehhez nem kell jövőbe látni, ugyanis már most vannak 10+ éves Toyota Priusok, jellemzően 2 millió forint körül, sok-sok kilométerrel, tehát működnek és tartják az árukat.

Nehéz belátni, hogy ezekhez a sokkal bonyolultabb rendszerű, de még mindig jól működő hybridekhez képest a tisztán elektromos hajtás miért lenne rosszabb. Akku pakk cserék ezekhez is vannak, lehet telepenként is javítani, cserélni, én ilyen 500 és 1 millió körüli költségre emlékszem, ami semmivel nem rosszabb mint egy németből hozott diesel Passat kettőstömegű lendkerék cseréje, sőt.

Az e-autók jelenlegi hátrányai mellett kétségtelenül óriási előnyük, hogy a hajtáslánc legbonyultabb és legdrágább elemeitől megszabadulnak, így ezek nem is romolhatnak el. Nincsen hagyományos váltó, nincsen olajfolyás, nincsen benne turbó, nincsen benne drága és bonyolult nagynyomású befecskendező rendszer, nincsen igazi hajtáslánc sem, hiszen minden kerékre van egy elektromotor. A megbízhatósággal szerintem nem lesz gond, voltak mostanában Tesla, Porsche (!!!) 24 órás állóképesség tesztek, jól szerepeltek.
https://electrek.co/2019/07/05/tesla-youtuber-breaks-24-hour-electric-car-distance-record/
https://electrek.co/2019/08/19/porsche-taycan-electric-car-24-hr-endurance-test/



A Toyota (világ legnagyobb személygépjármű gyártója) már eleve szinte mindenben kínál hybridet, válassz kedvedre. https://www.toyota.hu/current-offers/hybrid.json



Gondolom levedlett autókkal járnak majd ahogyan eddig is.
  1. Nyilatkozgatni sok mindent lehet. Meg álmodni. A valóság meg pofán csap. Lásd Tesla. Ígérgetések vannak, profit és jó jármű meg nem igazán. Cserébe a technikailag használható változata hosszútávú utakra (nem generálisan) az úgy laza 40k USD.

  2. A jelenleg itthon 3,6 millió személygépjármű van forgalomban. Hogy 13 éves átlagéletkor mellett úgy, hogy a gyártás még a hurráoptimisták szerint sem lesz 50% 2015 táján, ez hogyan fog lecserélődni...
    https://forum.htka.hu/threads/autó-motor-elektromos-járművek-közlekedés.1490/page-135#post-587345

  3. Ha 50% lenne az elektromos autó gyártás a világon 2025-ben az azt jelenti, hogy addigi is adnak el bőven benzinest és akkor is fognak. Hogy ebből egyesek hogyan vezetik le, hogy a villanyautó lesz domináns a flottában, amikor eszementen drága.

  4. Ebből te még azt is kiextrapoláltad, hogy az gyalogos védelem ott lesz minden kocsiban. Ameddig nem lesz kötelező, addig az gyengébb vásárlóerővel bíró és fillérbaszó mentalitás mellett senki nem fogja a kocsijába tenni kivéve, ha így mondjuk olcsóbb lehet a biztosítás. Már, ha működne rendesen. Láthattad, hogy az ajnározott Tesla féle megközelítés is az volt, hogy elcsapott egy bringát áttoló embert és a totálisan beállított PR teszteken is elhasalt több. Szóval ez még "picit" messze van a megoldástól.

  5. Ha lesz csak egy kisebb válság, akkor úgy bezuhan az autóvásárlás a világban, hogy ehaj. Ameddig a villany a drágább, akkor azt kb. ki is végzi. Most pörög a világgazdaság és még így is a flotta aránya kerekítési hiba. Az, hogy a világ egyes országaiban éppen mérhető lett már az eladás, az kb. nem érve semmire. Az, hogy globálisan legyen valóban működő gyalogos elütés védelem meg ezzel ph-an villanyautó az kb. olyan közelségben van, mint a magyar holdraszállás. Na jó, talán picit közelebb, de nem sokkal.
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Neked mennyi lett volna fékezni az életedből? Vagy a KRESZ-t felülírja a kényelem a vélemény? Pontosan erről a mentalitásról kell leszokni.
Én ilyen szituációkban mindig elgondolkozom vajon mit könnyebb megállítani és újra indítani: 80 kiló sz rt, vagy egy tonna vasat? Ha már annyira környezet védők vagyunk?
Engem gyerekkoromban arra tanítottak, ha jön egy autó állj meg és várd meg hogy elmenjen! Ha meg elgazolnak édes fiam, még jól meg is verlek!
Ugyhogy marhára nem értem ezt a gyalogos és kerékpáros mentalitást, hogy majd az autós megoldja. Vagy ráírják a pöcs sírjára, hogy elsőbsége volt.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 933
73 177
113
Neked mennyi lett volna fékezni az életedből? Vagy a KRESZ-t felülírja a kényelem a vélemény? Pontosan erről a mentalitásról kell leszokni.
A fekezes kornyezetszennyezo, kopik a ferodol es utana tobb uzemanyagot kell elegetni hogy ujra felgyorsuljon a jarmu. Raadasul balesetveszelyes is, mert ha a mogottem jovo valamiert nem tud megallni en meg is halhatok, vagy lerokkanok, raadasul sulyos anyagi kar is erhet. Pontosan errol a gyalogos mentalitasrol kellene leszokni hogy atszaladgalunk az uton mert csak.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 933
73 177
113
Nekem ilyen van, szépen teszi a dolgát:

https://edigital.hu/menetrogzito-kamera/truecam-a7s-autos-menetrogzito-kamera-p616422


A jogszabályoknak nézz utána, nálunk szürke zóna, elvileg csak a GDPR-nek kell megfelelni (maximum 5 napig őrzöd meg, nem osztod meg a felvételt), osztrákoknál 10000 euróra büntethetnek személyiségi jogok megsértéséért...

DhPmCLJWAAAgXae
Nekem is van, pontosan egy biciklis volt az utolso csepp a poharban ami kivaltotta hogy legyen. Csak egyszer legyen valami es lehet hogy visszahozza tobszorosen az arat.
 
M

molnibalage

Guest
Én ilyen szituációkban mindig elgondolkozom vajon mit könnyebb megállítani és újra indítani: 80 kiló sz rt, vagy egy tonna vasat? Ha már annyira környezet védők vagyunk?
Engem gyerekkoromban arra tanítottak, ha jön egy autó állj meg és várd meg hogy elmenjen! Ha meg elgazolnak édes fiam, még jól meg is verlek!
Ugyhogy marhára nem értem ezt a gyalogos és kerékpáros mentalitást, hogy majd az autós megoldja. Vagy ráírják a pöcs sírjára, hogy elsőbsége volt.
Zebra + KRESZ. Pont. A KRESZ nem véleményes. Ha valaki ezt nem képes felfogni, akkor megkérem, hogy ne közlekedjen és főleg ne gépjárművel.
Egészen elképedek, hogy miféle mentalitással bírnak egyesek.
 
M

molnibalage

Guest
A fekezes kornyezetszennyezo, kopik a ferodol es utana tobb uzemanyagot kell elegetni hogy ujra felgyorsuljon a jarmu. Raadasul balesetveszelyes is, mert ha a mogottem jovo valamiert nem tud megallni en meg is halhatok, vagy lerokkanok, raadasul sulyos anyagi kar is erhet. Pontosan errol a gyalogos mentalitasrol kellene leszokni hogy atszaladgalunk az uton mert csak.
Az idióta átszaladás és a zebrán gázolás közé hogyan sikerült egyenlőségjelet tenni...?
Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg


Ezt látni túl gyakran. Erre mit kéne mondani? Hogy ügyes volták kisfiam?

Vagy ez?

Vagy ez? Bassza meg szemből már állnak, ez meg nyomja neki...

Vagy ez zseni? Nem tűnt fel neki KÉT ember..?

Mit keresnek ezek a sofőrök az utakon...?