1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez így igaz. De akkor miért akar annyi ember oda behajtani, amikor a hely véges? Ahogy FilcTroll is leírta, teljesen mindegy, hogy hány sáv lenne, akkor is dugó lenne. Akkor nem az lenne a megoldás, hogy meglevő résznek egy részét arra kalibrálod áll, ami nagyobb kapacitást tud adni? Érdekes módon nyugaton felfogták, hogy ha bringával megy, akkor olcsóbb és tisztább is. Itthon úgy látszik az emberek mind halálos betegek és gyengék. 15 km/h tekerés az kb. séta teljesítmény igényű. Ezek szerint az emberek egy része nem képes járni sem...?

    Ezen jót mosolygok, amikor az álló autók mellett húzok el. Csúcsidőben régen nem az autó a gyorsabb. Agglomerációba hamarabb hazatekersz ma, mint mozogsz kocsival. 15 km távolsága. Na ez a kemény.

    Valóban, egyes vezetőknek úgy látszik a zebra nem felismerhető, a piros lámpa és a záróvonal sem. Meddig süllyedjünk még...?

    Bizonyított tény, hogy azonos szélességű kerékpársáv áteresztő képessége sokszorosa mint személygépjárművel számolva. Ez tény. Ez nem vélemény. Ez egészen addig így is marad, ameddig nem lesz 3,9 utas/ jármű, de talán még akkor sem igaz. De a valóság meg kb. 1,1 utas/jármű. A közösségi közlekedés mellett meg labdába nem rúg.

    De a nyakamat teszem rá, hogy lehet itt körvasút és metró agglomerációból a belvárosba, akkor is meg fogják ideologizálni, hogy sikeres ember az nem tömegezik vagy más szarsággal
     
    FilcTroll and tarzaan like this.
  2. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Cry me a river. Épp így általánosítgatsz. Nem elvárás a kresz ismerete, és lépten-nyomon bizonyítják a kerékpárosok, hogy vagy nem ismerik, vagy ugyanúgy leszarják, mint az általad linkelt videókon mutatott emberek.
    Haragszom, mert ahhoz kell vastag arcbőr, amit itt letolsz. A konstruktív vitára is csak személyeskedéssel válaszolt. Ehhez kell vastag arcbőr szerintem.

    De azért nem mondod meg mi a költsége, csak misztikusan nincs megfizetve. Egy megoldás van csak rá természetesen: a fonódó kerékpárvasút. Ez így eléggé parttalan, nem akarsz egy párbeszédben részt venni. Kényelmesen elvagy a napi 1-2 belinkelt dashcam videóval, meg egy kis hülyeautósok, bezzeg a helikopter..kerékprpok bebüfögéssel, mert valójában azt csinálod.
     
  3. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Könnyű úgy elhúzni az autók mellett, ha azokat előrébb egy másik kerékpáros tartja fel ;)

    Én meg napnyugtára elugrottam Királyrétre, kb. 70-es átlagsebeséggel. Ez akkor még keményebb?

    Mondjuk piroson gyalogost gázoló kerékpárosokig? Szabályosan haladó autót lassítás nélkül oldalbakapó kerékpárosokig? Kivilágítatlanul országúton kerékpározókig? Lehet dobálózni példákkal, de be kellene látnod, hogy nem szentek a kerékpárosok sem, sőt.

    Már ha épp akkor épp oda mégy ahova a közösségi közlekedés vinne, és egy hátizsáknyinál nem több cuccod van. A hátizsáknyi cucc kerékpárra is áll.

    Ez mondjuk pont így is van. Ahhoz, hogy a saját autómban hugyos ülésre üljek, előbb oda kell előbb hugyoznom. Fordultál már vissza állásinterjúra menet, mert leültél a héven, és csöveshugyos volt? Szerencse, hogy én lettem volna az interjúztató... MOL Limo alapján pedig a közösségi autózás hamar eléri a közösségi közlekedés mocskosságát. A városi ember egyszerűen alacsony állati szinten él, úgy tűnik, és nincs igénye a tisztaságra.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Te nyitottál azzal, hogy a nem ismerik a KRESZ-t. Így. Kész passz.

    Te kezdesz személyeskedni, általánosítasz, hogy "bringások" (mikor csak közlekedők vannak)....
    majd tolod itt, hogy én személyeskedek meg konstruktív vita?

    MI
    A
    FASZOM

    Asszem csaplak igonre-ban. Oda való vagy.
    Jelenleg kb. ott tart a gépjárműves közlekedés Bp-n, hogy talán nem látok durván szabálytalankodót két piros lámpa között vagy záróvonalon megfordulót.
     
  5. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    :confused: Gratulálok, hülyét csináltál magadból, n+1. alkalommal. Na ez már talán személyeskedés, te gyökér.
     
    LMzek 2.0 and Ooorky like this.
  6. zeal

    zeal Well-Known Member

    Off
    Pedig folyamatosan személyeskedsz, általánosítasz és észre sem veszed, de ha ugyanúgy visszaszólnak, akkor meg vagy sértődve.
    On
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezek szerint te sem tudsz olvasni.
    Ő kezdte azzal, hogy ki milyen retorikát tol, majd általánosítva azt, hogy a "bringások" nem ismerik a KRESZ-t.
    Mindezt úgy, hogy...

    majd, ha nem lesz az, hogy piros lámpánál 50-50% aránnyal látok áthajtót kocsival, busszal vagy teherautóval, akkor térjünk erre vissza.
    A Vágóhíd utcánál a szervízutón olyan sok szabálytalanul zárón forduló kocsi van, hogy az aszfalton ott a nyoma...
    https://www.google.hu/maps/@47.4704...4!1sI0dYOAp93PlNrjg75z-mwQ!2e0!7i13312!8i6656

    Komolyan mondom, hogy veszek kamerát a bringára, aztán majd lehet pislogni miket veszek fel. De gondolom akkor is marad a suttyó bringás duma teljesen mindegy hány pirosba hajtót mutatok nektek...
    Tegnap is Üllőin majdnem csattanás volt, mert az Orzy park felől jött kettő autó egymás seggében át a full piroson... Dudálás volt rendesen.
    Hazafelé menet meg a Korányi sarkán a rendőr előtt hajtott át zárón egy okos, azonnal kikapták.
    2 percet töltöttem az Üllőin aznap és ezt láttam...
     
  8. gafzhu

    gafzhu Active Member

    Nem járok túl gyakran Pesten, de valahogy a fent említett szabálytalanság-gyakorisággal még sosem találkoztam.
     
  9. zeal

    zeal Well-Known Member

    Igen, akkor is marad a suttyó bringás duma.
    Egyrészt mert vicces. Bocs!
    Másrészt, mert a két dolog egymástól függetlenül is igaz. Sőt, hiába mutogatsz a suttyó autósokra, attól még nem lesz kevésbé buta egy szuicid biciklis sem.

    Szerintem te sem gondolod ennyire veszélyesnek az autósokat. Le se szállsz a bringáról, de azért sisak nélkül nyomod... o_O
    Ha tartanál az őrült autósoktól, akkor legalább a frizurád feláldoznád egy kevlár sisak oltárán, de erről szó sincs. Csak itt puffogsz, na jó, talán még pár embert offline is boldogítasz ezzel, de amúgy annyira nem zavartatod magad a dilinyósokkal. Sőt, lefogadom, még élvezed is, ahogy elmerülsz a pesti közlekedés mocsarába... Hehe! :)
     
    Veér István and LMzek 2.0 like this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De igen, változtattam útvonalon és időn is kicsit, hogy mikor megyek.
    Hétvégén meg sokszor már csak a Népligetben megyek körbe, mert ott nincs forgalom. Pedig Kelenvölgy szebb...

    Van sisakom, csak ritkán használom. De kezdem megváltoztatni véleményem.
    A belvárosi forgalmat meg elkerülöm. Konkrétan a COVID-19 kezdete óta nem jártam belvárosban. Nem jártam a Nagykörúton sem, hogy kipróbáljam a bringasávot. Egyszer hazafelé mentem be a Ráday utcába, de kb. ennyi.

    Sajnos a sisak meg semmit nem ér, amikor egy barom átmegy rajtad kocsival vagy 70-nel elüt...

    De tegnap meg egy barom bringással ütköztem össze, aki úgy döntött, hogy levágja a bringaút kanyart a Galvani út előtti keresztutcánál.
     
  11. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    2019-ben gazdára lelt új autók kilométerenként átlagosan 122,4 gramm CO2-t bocsátottak ki (a WLTP-nél kevésbé reális, régi NEDC ciklus szerit mérve), ami 1,6 grammal több, mint 2018-ban, és 27,4 grammal több, mint az Európai Unió által 2020-ra kitűzött 95 g/km-es célérték.

    Holott 2010-16 között még folyamatos csökkenést tapasztalhattunk a technológiai fejlesztéseknek (könnyebb karosszériák, start-stop rendszerek, kis lökettérfogatú turbómotorok elterjedése) köszönhetően.

    https://m.origo.hu/auto/20200629-tobbet-szennyeznek-az-uj-autok.html

    Jöhet az európai autógyártás versenyképtelenné tétele a büntikékkel.
     
  12. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    De ha kis könnyű autókat csinálsz, akkor nem 95, hanem 84 a célszámod, míg ha nagy nehezeket, akkor 125 is okés... Ezért van ez a trend, valamint mivel a tank kategóriás járművek ellen nincs ösztönző, sőt, zöld rendszámmal még egy halom kedvezményt is kapsz, igaz, az átlagfogyasztás közel 9 liter...
     
    fip7 and Ooorky like this.
  13. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    svajcibeka and tarzaan like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Meg mindezt úgy, hogy 1 hetes hír, hogy mennyire kérdéses minőség az, amit adnak...
     
    fip7 likes this.
  15. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    Ez az igazi virtuális baromság !

    Ezt meg még be sem vezették és máris qrva sokat ér a sok idiótának !

    https://www.portfolio.hu/befektetes...amion-az-uj-tesla-vagy-tozsdei-remalom-436842
     
    fip7 likes this.
  16. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Hihetetlen mennyire türelmesek voltak a befektetők eddig a Teslához annak ellenére,hogy eddig nem sok nyereséget hozott.
     
  17. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    Mond már meg mi kerül 2x 2.5x többe a villanyautóba ? Semmi vazze SEMMI ! Töredéknyi beszállító , sokkal kevesebb költség ! Kicsit gondolkodj bazzeg a kibebaszott sz-ifon-ban mi kerül annyiba ? Annyira elképzelhetetlen az , hogy ez egy üzlet politika mert már most se tudják aksival kiszolgálni ezt a töredéknyi autót ! Ha annyiba kerülne mint egy szimpla korszerű diesel vagy benzines akkor mindenki azt akarna aki kibékül a hátrányaival ! És vissza állna a cucializmus és várhatnánk 5-7 évet egy autóra ! Szóval amikor olyan terepre érsz ahol nem vagy magabiztos vagy nem érted akkor mindig értetlenkedsz ! Pedig csak tudd , hogy ugyan ez megy minden elektromos/akkumulátoros járművel ! Sosem lesznek tömeg cikkek a tényleg használható és felelősséggel értékesített elektromos járművek !
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az akksi...
    A 85 kWh-s akksi a Teslában 12 ezer dollár tája pluszban a kocsi alapára felett...
     
  19. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    De akkor mi olyan geci drága az alap Teslába ? A fos kidolgozás vagy a 4 villanymotor ? Ne idegesíts már egy Tesla áru BMW vagy Meci az autógyártás csúcsa minden téren azok az elektromos rocskák ezekhez képest is úgy túl vannak árazva , hogy az botrány !
     
  20. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Viszont elvileg oylan szabadalmaik vannak, hogy csak na...
     

Ezen oldal megosztása