1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. torsen

    torsen Well-Known Member

    Mit értesz cella alatt? Mert egy cella feszültsége (cca. 2V) miatt ezeket sorba kötve készítik (stack). A stacken belül a sorbakötést az ún. bipolár lemezek biztosítják amiben egyrészt áramlik a hidrogén,másrészt a levegő ( a PEM kétoldalához) harmadrészt az ionmentesített (szigetelő) hűtőfolyadék. A cellák száma adja a feszültésget, a cellák felülete a kivehető áramot. Egyébként jelenleg (tudomásom) szerint a cellák legdrágább része éppen a bipolárlemez, mert a PEM "filléres" anyag, a platina szükséges mennyisége kicsi (ezt nem tudom mennyi, ezért kérdezem) viszont a bipolár lemezeket -állítólg-tömörített grafitból készítik a benne lévő csatornákkal együtt valami sajátos eljárással,amit nem ismerek. (Valaki?) Mivel egy becsületes hajtófeszültséghez (250-300V) 100...200db cella kell,így nem mindegy, hogy a bipolár lemez 1mm (stack hossz 100-200mm- ilyen nincs!)) vagy 5 mm.
     
  2. zeal

    zeal Well-Known Member

    Jogos. A teljes mennyisegre ertettem... es lehet, hogy nem is olvastam, hanem a Totalcar podcastjaban hallottam. Mintha a Csikos mondta volna az infot.
     
  3. Roni

    Roni Well-Known Member

  4. torsen

    torsen Well-Known Member

    Tesla model s a magyar valóságba ágyazva...
     
    Kurfürst likes this.
  5. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A hatszázezres, évente kétévente cserélendő gumikat leszámítva nagyon is élhetőnek tűnik.
     
  6. torsen

    torsen Well-Known Member

    Az el van egy kicsit túlozva szerintem, de egyetértek. Kivéve persze a megvétel költségeit, mert az irreális...
     
  7. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  8. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nos, nem meglepő módon A330 alapon sem néz ki jobban, mint az A300-as Belugák... :)

     
    Nagy Csaba and fishbed like this.
  9. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    4 millió dollár zöld utakra. Well spent.

     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Linkeltem már a vellanyos topikban. ;)
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  12. misinator

    misinator Well-Known Member

    https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

    Volt szerencsém kipróbálni nyílt napon a 2015-ben bemutatott Subaru Outback-et. Természetesen a CVT váltós benzines (2.5i) erőforrással szereltet kértem.:rolleyes:

    A szalon értékesítője erősködött, hogy próbáljam ki az EyeSight rendszert a péntek délutáni miskolci csúcsforgalomban. (Sokkal rosszabb, mint a budapesti; türhőbbek az autósok, agresszívebbek, semmi előzékenység, de bevágnak eléd, a cipzárt csak a sliccükön ismerik, ha haladni akarsz ilyenkor Miskolcon, akkor élj úgy, mint a miskolciak:mad:)

    Hát jó...legyen...kegyet gyakorlok; kipróbálom.:rolleyes:
    Láss csodát, volt olyan ügyes, mint az átlagautós, ha meg még azóta fejlesztettek is rajta, akkor kötelezővé tenném.
    Most nem találok rá linket, de akkoriban összehasonlító teszten talán egyedül a Subaru nem csapta el 60 km/h órával az elé lökött tesztbábut, a "prémiumok" még elvéreztek. (Azóta nyilván rengeteget fejlődhettek)

    Szóval a második videó elég elgondolkoztató.
     
    fishbed, sirdavegd and therob like this.
  13. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Porshe rekord a Nürburgring-en:
     
    misinator and fishbed like this.
  14. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    zeal likes this.
  15. fip7

    fip7 Well-Known Member

  16. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Annyira nem tartom erősnek, a fővárosban a szmogriadóval ugyanez a helyzet - fura módon mindig fűtésszezonban van, amikor az agglóban elkezdik égetni a mindenféle szemet és fát a vegyes tüzelésű kazánokban, mert az jó meg főleg olcsó, igaz kicsit füstöl . De ami ennél is fontosabb szempont a csak szomszédénál legyen nagyobb szemléletű családi házakban, hogy a fűtés télen simán lehet ötven-százezer forint havonta, ezért megoldjuk okosba. Majd a delikvens miután fölfűtötte a lakást avarral, törött ikea bútorlappal, vak kismacskával szépen bepöfög a városba dolgozni az olcsó német importból vett dieselével, amiből persze rég kiiktatta a részecskeszűrőt meg a katalizátort, merthogy az is drága, ha elromlik. Eközben özvegy marinéni vidáman ontja az utcára a parapetes konvektorral a széndiokidot.

    Ilyenkor jön feelgood intézkedésként a gyengébb euro besorolású kocsik kitiltása un bloc, pedig sokkal, ami látszatintézkedésnek jó,
    és nem sérti a s(z)avazók szemét se így választások előtt. Sokkal többet lehetne tenni az egészért ha a lakossági fűtést korszerűsítenék, támogatnák az agglóban, vagy betilanák végre a szemétégető kazánokat, és / vagy lenne normális városfejlesztési szemlélet, infrastruktúra (úgymint HÉV, iskola, munkahely) az agglóban.
     
    misinator, nyugger, zeal and 4 others like this.
  17. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nemzetközi vizeken semmilyen szabályozást nem kell betartaniuk ezért szó szerint olajipari hulladékkal működnek.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez idézett részt szeretném látva levezetve, mert fizikai/kémiai képtelenségnek tűnik.

    A 15 legnagyobb áruszállító hajó teljesítménye biztosan nem azonos a világ összes személyautójával, de lássuk a sarok számokat.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_container_ships
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_ships

    Ezeknél a teljesítménx 50-80 ezer kW táján van, de legyen 80 ezer kW az összes legnagyobb hajónál. Tegyül fel, hogy valami mágikus módon a megadott teljesítmények egyenlőek az állandó teljesítménnyel a hajónál. Egy átlagos személyautó teljesítménye legalább 10kW üzem közben, de inkább több, de legyünk konzervatívok. Tehát egy hajó teljesítmény igénye kb. 8000 autó táján van haladás közben átlagos. Ehhez kell hajtóanyag, ami égetünk, aminek a vége CO, CO2 és más csúnyaságok szennyezőktől függően. 120 000 autó teljesítményéhez kell tehát mérni a dolgokat. Már itt látszik szerintem, hogy iszonyatos ökörség a kijelentés.

    Hogyan jön ki eből a CO2 egyenlőség...? A kémia alapján nem kellhet ennyivel több O2 még akkor sem, ha a hajók hosszú szénláncú magas kéntartalmú szutyok olajokat égetnek el. (Motor hajótanyagok néhány ppm-es kéntartalommal bírnak, a hajók szar 2000 ppm-es kéntartalmú hulladékokkal is mennek, óccó és engedi a szabályozás.)

    Miféle szénhidrogént égetnek el, ahol kb. tömegegységre kb. azonos energiatartalmú szénhidrogénből annyival több CO2 keletkezik? A világon ma termelés személyautóból 80 millió.

    ÉVENTE.

    Nem az autópark, csak az új autók. Hogyan lesz akkor

    (15 db hajó) x (80000 kW) * (fajlagos CO2) > (X db autó) * (10 kW) * (fajlagos CO2)....?????

    Azonos fajlagost feltételezve kijön a 120 ezer autó.

    Ki ne találja már azt valaki, hogy szénhidrogén és szénhidrogén elégetése között 1000-szerse CO2 fajlagos kibocsátás van, mert meghalok. De még akkor is hülyeség lenne. Bár én kémiából 0 vagyok, de azért annyira nem, hogy ilyen marhaságot megkajáljak. Ki az, aki elhiszi, hogy 15 * 80000 kW előállítása egyfajta szénhidrogénnel több CO2-őt termel, mint több 80 000 000 * 10 kW teljesítményé...? (Ez még mindig csak az új autókkal vett érték.) Több nagyságrend eltérés van.

    Labdába nem rúg CO2 terén a hajózás, ha csak 15 hajót nézünk. Ha az összeset, akkor ok. Csak a cikk nem erről szól.

    Kéntartalom miatt kénes szennyezők és más szennyezők terén ez már igaz lehet, hiszen 1000-szeres kéntartalom az tényeg durva. Csak a kén az mióta CO2...?????


    Vagy én hülyültem volna meg...? Kétlem. Ennyire hülyének lehet nézni az átlagembert...
     
    Kurfürst and fishbed like this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen, de ennek sok hatása nincs a CO2 kibocsátásra. A kéntartalon és NOx szennyezés egészen más tészta.
     
  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    molnibalage

    Nem véletlenül írtam, hogy erős állítás!
    Amúgy:
    [​IMG]

    Ennek a képnek se tudom ellenőrizni a hitelességét.
     
    Luthero and molnibalage like this.

Ezen oldal megosztása