1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    torsen likes this.
  2. thomashewitt

    thomashewitt Active Member

    molnibalage and rappali_ like this.
  3. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    A következő két-három évben felgyorsul a hazai vasútvonalak korszerűsítése, és emiatt gyorsabban mennek maguk a vonatok is: a ciklus végére közel 400 kilométernyi pályán roboghatnak óránként 160 kilométeres sebességgel a korszerű vonatok.

    A következő két-három év alatt megháromszorozódik a korszerűsített, óránként 160 kilométeres sebességgel használható vasútvonalak hossza Magyarországon – mondta egy interjúban a MÁV elnök-vezérigazgatója. Homolya Róbert szerint a folyamatosan zajló pályarekonstrukciós munkák, illetve a vonatbefolyásoló informatikai rendszerek telepítésének hatására a jelenlegi 120-130 kilométernyi vonalszakasz helyett 360-400 kilométeren száguldhatnak majd az arra alkalmas vonatok érezhetően gyorsabban, mint az autópályán a személyautók.

    Jelenleg gyakorlatilag egyetlen fővonalon, a Budapest–Győr–Hegyeshalom nemzetközi közlekedési folyosón haladhatnak – ha nem is mindenütt – emelt sebességgel az osztrák szövetségi vasút (ÖBB) Railjet szerelvényei. A következő ilyen szakasz minden bizonnyal a Budapest–Székesfehérvár lehet, ahol a korábbi években elvégezték a pálya teljes körű felújítását, és már az uniós szabványnak megfelelő ETCS2, valamint a GSM-R kommunikációs rendszer is működik. Hasonló korszerűsítés zajlik jelenleg is a Budapest–Szolnok–Debrecen vonalon. Homolya Róbert szerint ha a jelenlegi szakasz elkészül, akkor Albertirsa és Debrecen között 160-nal tervezhetik a menetrendet, ami a teljes táv 70 százaléka, így igencsak versenyképes utazási időt érhetnek majd el.

    Ugyancsak dolgoznak a Budapest–Hatvan szakaszon, majd utána Miskolcig újítják fel a pályát, valamint a Budapest–Pusztaszabolcs vonalon, amely Dombóvárig folytatódik. A cél az – mondta a MÁV első embere –, hogy 2030-ra a hazánkon átfutó nemzetközi közlekedési folyosók (TEN-T) határtól határig tudják a 160-as tempót, és nem mellesleg érjék el a megyeszékhelyeket, a nagy népességű városokat, és biztosítsák a korszerű, gyors kötött pályás kapcsolatot a fővárossal.
    A hazai vasúttársaságnak létfontosságú, hogy amikorra már elodázhatatlan lesz a liberalizáció, vagyis 2033-ra, a hazai kötött pályás rendszer versenyképes legyen a gyorsforgalmi közúti közlekedéssel, amely az utóbbi évtizedben hatalmas ütemben épül ki, és a ciklus végére minden irányban eléri az országhatárt, illetve bekapcsolja a megyeszékhelyeket és megyei jogú városokat.

    Felmerülhet persze a kérdés, hogy nem konzerváljuk-e így a lemaradásunkat, mert miközben a magyar kormányzat hatalmas erőfeszítéseket tesz az óránkénti 160-as sebességű hálózat megteremtéséért, Európa nyugati felén, sőt immár a közép-európai régióban is óránként 250-300 kilométeres sebességre képes, szaknyelven nagy sebességű vasutakat építenek. Lengyelországban a Varsó–Krakkó vonalon a Pendolino motorvonatok menetrend szerint 200-as tempóban haladnak, a közelmúltban megnyitott svájci Brenner-bázisalagútban a Stadler gyártmányú villanyvonatok 249 kilométert tehetnek meg óránként, a német ICE-szerelvények Berlin és München között 300-as csúcssebességet érnek el.

    Az igazi szuperexpresszek Franciaországban, Spanyolországban vagy éppen Ázsiában elérik vagy meg is haladják a 350 kilométert óránként. Bár a minél nagyobb sebesség megteremtése alapvetően műszaki-technikai kérdés, ugyanilyen fontosak a gazdaságos üzemeltetés szempontjai is. Ehhez pedig elegendő fizetőképes utas kell. A magyar határokon belül egyszerűen nincs akkora távolság, amely indokolná a repülőgép-sebességet: nem véletlen, hogy a belföldi repülőjáratok rendre érdektelenség miatt szűntek meg.

    A hazai vasúthasználók fele elővárosi szakaszon utazik, a legnagyobb igény tehát éppen nem a távolsági, hanem a helyi közlekedésre van. A kötött pálya előnye, persze ha jól működik, hogy biztonságosabb, kiszámíthatóbb elérést biztosít a munkába járóknak, mint a dugókkal, balesetekkel terhelt közút.

    A 160-as távolsági közlekedés pedig országos szinten is versenyképessé teszi a vasutat a gyorsforgalmi hálózaton közlekedő gépkocsikkal szemben.

    https://magyaridok.hu/gazdasag/gyorsabbak-lesznek-a-gyorsvonatok-3612539/
     
    fip7 likes this.
  4. csakb

    csakb Active Member

    Csodás!
    Én már azzal is kiegyeznék, 80-100-zal mennének a vonatok, de kiszámíthatóan, és megbízhatóan. Ha nem mocskos, lerohadt kocsikat húznának lepukkadó mozdonyokkal a folyton összeomló vonalakon (az elővárosi vonalaktól az IC-kig ez a tapasztalatom). Mert biztber. hiba, váltóhiba, műszaki hiba, síntörés, hó, eső, meleg, hideg, akármi miatt bármikor lebénulhat minden egy teljes vonalon. És leginkább azért, mert nincs munkaerő semmire. Főleg karbantartásra.
    Ha télen fűtés lenne a kocsikon, nyáron meg hűtés. Vagy legalább egy rohadt sötétítő, amit az ablak elé lehet húzni. Ha nem 30-40 éves, toldozott-foldozott, rühös, büdös, lepukkant kocsi lenne szinte mindenhol (és még ezekből sincs elég).
    És ha a menetrend nem csak tájékoztató jellegű lenne.

    Na, amíg ezek nem lesznek, addig nem lesz semmilyen szinten versenyképes ez a szétcseszett vasút semmivel szemben.
    Nem 160-as szakaszok kellenek ott, ahol mindennek az alapja van szétrohadva.
     
  5. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Wow, te is utaztál az Olasz vasúton? :D

    Persze, szar a Start, de semmivel se rosszabb, mint az EU átlag... 2023-tól a maszekok a gyorsvasúti közlekedésben valszeg jelentős színvonal növekedést fognak hozni, különösen nemzetközi viszonylatokon (,mint Szlovákiában), de állami vasúttól sehol sem kell csodát várni.
    Mondjuk az egész EU vasút ETCS2-stől, gyorsvasutastól, CIV-estől sehol sincs a TOP 3-hoz (Orosz, USA, Kína) képest.
     
  6. csakb

    csakb Active Member

    Az olasszal nem, de a magyarral napi szinten utazom. Volt egy időszak, amikor az IC egész vállalható volt bizonyos viszonylatokon és időszakokban, de mostanában már az sem, szóval napi ingázásnál hosszabb távokra inkább választom az autót, pedig istenuccse, szívesebben mennék vonattal, nekem kényelmesebb és nyugisabb lenne. Sőt, még olcsóbb is.

    Az meg ne legyen már kifogás, hogy van még olyan ország, ahol ugyanilyen szar, vagy még szarabb. :)
    Mi itt élünk, ebből kellene kihozni valami vállalhatót.
    Hiába nyerik meg a békeharcot újabb pár száz km 160-as szakasszal, az egész még ugyanúgy rothad tovább, egyre gyorsuló ütemben, amin semmiféle, a harsonákon előadott szemfényvesztés (pl. lassan évtizedek óta lengetett IC+ kocsik, emeletes Kissek stb.) nem segít semmit.

    A maszekok nem hiszem, hogy jelentős változást fognak hozni, ha nem ők csinálják a pályák karbantartását, üzemeltetését is. Sőt, kicsit tartok tőle, hogy még több szívás lesz a maszekok miatt.
     
  7. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nem tudom mi igaz belőle mi sem, folyosói pletyka hogy a Gyesev meg fogja adni az osztrák minimálbért a magyar dolgozóknak is itthon. Természetesen hogy megtartsa az embereit és ne legyenek súrlódások.
    Állítólag.
     
  8. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Csöppet elnézték a hídon...

     
    fishbed likes this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akztakurva. Remélem, hogy a darukezelő túlélte.
     
  10. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    időközben utánakerestem, elvileg nem történt személyi sérülés. A hajó az időjárási viszonyok miatt megszakított dokkolás után, a kikötőből távozni készülőben hozta össze a videón látottakat.
     
  11. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Megkezdődhet a 29-es vonal villamosítása

    A Vasútvill és az R-Kord konzorciuma nettó huszonhárommilliárd forintért húzhatja ki a drótot Szabadbattyán és Balatonfüred között.


    Sikeresen zárult az 29-es számú észak-balatoni vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszának villamosítására kiírt közbeszerzés. A munkát a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. alkotta ÉB 2018 Konzorcium nyerte el.

    A tervezést és kivitelezést is magában foglaló, nettó 23 milliárd 50 millió 474 ezer 189 forintos beruházás során a Szabadbattyán és Balatonfüred közti ötvenöt kilométeres vonalszakasz villamosítása mellett Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásokat átépítik és akadálymentesítik. Ennek keretében az állomásokon cserélik a szükséges kitérőket, ötvenöt centiméter magas (Sk+55) peronokat építenek, korszerűsítik az utastájékoztató rendszert, felújítják a térvilágítást, Szabadbattyánban pedig bővítik a transzformátor-alállomást.

    A szerződés hatálybalépését követően el is indultak a munkálatok. A tervezési feladatok elvégzését követően a látványos kivitelezési munkálatok 2019 őszén kezdődhetnek meg. A teljes fejlesztés körülbelül két és fél év múlva készülhet el.

    A Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakasz a Szabadbattyán–Tapolca és a Tapolca–Keszthely vasútvonalak villamosításának első ütemében újul meg. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg.

    Az eredeti tervek szerint a villamos vontatás lehetősége Aszófőig épült volna ki, a meglévő, szabadbattyáni alállomást bővítése, valamint egy új, aszófői alállomást létrehozása mellett. A program a villamosításon kívül kilenc állomás és hét megállóhely korszerűsítését is magába foglalta. A közbeszerzésre azonban eredménytelenül zárult: mindegyik ajánlat ára túllépte a költségplafont – a részvételi felhívásba annyi fejlesztést zsúfoltak bele, amitől már túl drága lett az elképzelt beruházás.

    Tavaly év végén újra kiírtak egy, az előzőhöz képest már lebutított tendert, mely szerint már csak Balatonfüredig épül ki a betáplálás, ráadásul ebből a pálya-, állomás- és megállókorszerűsítések nagy részét is kihagyták. Végül idén júliusban a Vasútvill és az R-Kord konzorciumát hirdettek ki győztesnek.

    http://iho.hu/hir/megkezdodhet-a-29-es-vonal-villamositasa-181031
     
  12. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Bécs-Kolozsvár között közvetlen vasúti kapcsolat lesz decembertől.

    A PSD–ALDE (Szociáldemokrata Párt–Liberálisok és Demokraták Szövetsége – a szerk.)kormányzat kezd egyre kevésbé relevánssá válni a románok számára, tekintettel arra, hogy az embereket érdeklő kérdések semmilyen visszhangot sem váltanak ki a Győzelem (Victoriei) téri miniszteri irodákban. Ezt teljes mértékben bizonyítja a Nyugati Szövetség jelensége, négy város, Kolozsvár, Nagyvárad, Temesvár és Arad döntése, hogy társulva pályázzanak európai pénzekre. De más dolgok is történnek, melyeknek hosszú távon nagy jelentőségük lesz.

    Decembertől olyan vonatszerelvény kezdi el működését, mely kevesebb mint tíz óra alatt köti össze Bécset Kolozsvárral.

    Bukaresttől Erdély fővárosáig néha több mint 12 órát tart az út.
    Az új vasúti összeköttetés az ausztriai és a magyarországi üzemeltetők, az ÖBB, illetve a MÁV Start és a romániai CFR Călători együttműködésének az eredménye.
    Ez kétségtelenül jó hír. Románia összekapcsolódik az európai szállítási hálózatokkal.

    De minderre azért kerül sor, mert az élet nem törődik a PSD–ALDE kormányzással. A szállítási piac lehetőséget látott a román állampolgárok azon jelentős igényében, hogy gyorsabban, kényelmesebben és minél jobb áron közlekedjenek az európai országok felé, ahol több millióan dolgoznak, tanulnak közülük, sokszor a családjukkal együtt.

    Ugyanez a közlekedési igény vezetett a légi szállítási piac fejlődéséhez, ahol a mindenféle típusú cégek, a klasszikusoktól a fapadosokig olyan utazási lehetőségeket nyújtottak, melyek néhány éve még elképzelhetetlenek voltak.
    A vasúti közlekedés esetében a Nagyváradon áthaladó Bécs–Kolozsvár közvetlen kapcsolat a kezdet. Igaz, a romániai vasúti infrastruktúra nem tesz lehetővé nagy sebességeket és semmi köze sincs a gyorsvasút fogalmához. De Orbán Viktor magyar kormányfő nemrég egy Budapest és Kolozsvár közötti gyorsvasút megépítéséről beszélt. Dăncilă kormányfő részéről semmi sem hangzott el ebben a témában.

    Nem is hangozhatott.

    A PSD–ALDE kormányzat számára az európai pénzek blokkolása elsődleges,
    egy olyan fantazmagória bedobásával, hogy a köz-magán társulások legalábbis Németország szintjére emelik majd Romániát! Senki sem magyarázza meg, hogy miért utasítják el az ingyen pénzt és miért kell olyan forrásokhoz folyamodni, melyeket a román állampolgároknak és az elkövetkező nemzedékeknek kell majd visszafizetniük az adókból és a díjakból?
    Nyilvánvalóan nincs semmilyen magyarázat, azon kívül, hogy az európai pénzek azért nem érdekesek, mert nehéz ellopni őket.

    A Dăncilă-kormány lemerevedése és a PSD–ALDE koalíció összes erőfeszítésének kizárólag az igazságszolgáltatással kapcsolatos törvények módosítására való összpontosítása ebek harmincadjára juttatja Romániát. Az emberek pedig boldogulnak, ahogy tudnak. Az ország elhagyása a legkézenfekvőbb megoldás. A tisztelt kormányzókat egyáltalán nem aggasztja a tömeges migráció. Úgy gondolkodnak, hogy egyedül maradnak majd néhány nyugdíjassal, akiknek az eddigieknél is nagyobbat fognak hazudni.

    Egy másik megoldás, ha az ember szakít a bukaresti kormányzattal és a saját szakállára keres megoldásokat.
    Mint amilyen a Nyugati Szövetség. A harmadik pedig az, hogy arra alapoz, amit mások tesznek, amit a saját adminisztráció nem akar megtenni. A miniszteri irodákban ülő hazafiak pedig nyugodtan hadd rendeljék oda a helikoptert, hogy időben elérjenek a nemzeti ünnepi kolbászosztogatásra.

    https://foter.ro/cikk/20181101_becs_kolozsvar_avagy_a_vonat_amelyrol_bukarest_lemarad
     
  13. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    640 ezer dízeles autót hív vissza a Mazda világszerte
    A motorok szeleprugóit fogják javítani. Mindezt egy héttel azután jelentette be a cég, hogy a Subaru is hasonló okból rendelt el visszahívást - utóbbinak egy egész éves profitja bánja a tervezési hibát.
    640 ezer autó javítás miatti visszahívását jelentette be csütörtökön a Mazda Motor Corp - írja a Reuters. A tájékoztatás szerint dízelmotoros modellek szeleprugóival van probléma, ezeket fogják kijavítani.
    A japán cég a legtöbb járművet, 230 ezret hazájában hívja vissza. A világ többi pontján 410 ezer hibás alkatrésszel szerelt Mazdát értékesítettek. Kivételt képez az Egyesült Államok, ahol a cég nem forgalmaz dízeles modelleket.
    Egy héttel korábban a Subaru jelentette be, hogy - szintén szeleprugók tervezési hibája miatt - 400 ezer autót hív vissza. A Subarunak mindez egy egész évi profitját emészti fel.

    https://nepszava.hu/3014486_640-ezer-dizeles-autot-hiv-vissza-a-mazda-vilagszerte
     
  14. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Egyrészt mert szerintem jól összevágott videó, másrészt meg a nagy kedvenc fekete Air New Zealand színvariáció miatt :) (Ezt csak pár gépük kapja meg persze.)

     
    Luthero, fulcrum11 and fishbed like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Retro + ritkaság. Soha nem láttam ilyet.
     
    anonim999 likes this.
  16. Roni

    Roni Well-Known Member

    https://sg.hu/cikkek/auto/133794/felbolygatna-az-autopiacot-a-byton

    A Byton annak a tesztje, hogy korlátlan mennyiségű kínai pénzt nyugati tudással ötvözve lehetséges-e fölényt elérni egy jelenleg még tőkehiányos, de hatalmas fejlődési lehetőségek előtt álló piacon. A startup - már ha ezt az erős állami hátszéllel induló céget lehet annak hívni - szeretné, ha a járműve megfelelne a 21. század digitális követelményeinek.
     
  17. torsen

    torsen Well-Known Member

  18. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Úgy látom feszmentesítés volt, ezért kellett a dízel Bobó.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Leírásban ott van az ok. :)
     
  20. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    ühüm.. értem, így, hogy már nem a htka.hu oldalán indítottam el a felvétel lejátszását, hanem megnyitottam külön youtube lapon. okés, kössz.
     

Ezen oldal megosztása