Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 763
17 841
113
Normális nagysebességű vasútnál - ameddig nem lesz reptéri check-in folyamathoz hasonló - 220 km/h átlagsebesség és felette versenyképesebb tud lenni a repülésnél 600-800 km távolságon úgy, hogy a normális városokban egyből a belvárosban szállsz ki. Ferihegyre a kijutás még a belvárosból i alsó hangon 45-60 perc és bármelyik külföldi nagyvárosnál órás lépték bejutni bárhova.

UK a legvicesebb, ahol a fapados ÉK "London" táján tesz le, ha te meg Readingbe mennél, akkor 3 órába kerül odajutni és annyi pénz, hogy olcsóbb fapados helyett BA-val repülni úgy, hogy kb. a hűtődet is feladhatod csomagnak, nem fillérbaszó fapados mentalitás.

Ráadásul a pilótahiányt nézve az olcsó repülés illúziója lehet, hogy hamar véget fog érni, mert senki nem fog szarér húgyért pilóta lenni, és akkor az árak mennek felfele...
München - Berlin IC: 4 óra
München Berlin: Repülő: 80 perc. Münchenből a reptérre: alsó hangon 1 óra, plusz becsekkolás. Berlinben reptérről be a belvárosba másfél óra, ha minden ok.

Vonat kb. 20 perccel lassabb, ellenben kényelmes. Vihetsz cuccot. Mászkálhatsz a vonaton. Van normális budi
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113

Bő fél órája elindult az első gép a Szingapúr -> NYC járaton és ezzel ismét a Singapore Airlines-nál a rekord a leghosszabb útvonal fronton. Az útvonalat régebben már repülték a szingapúriak, akkor még A340-500-assal - eleinte 2 osztályos, majd később már csak üzleti székezéssel. A járat újraindítását a cég legújabb szerzeménye, az ilyen ultra hosszú távok lerepülésére felkészített A350-900ULR típus (ULR = Ultra Long Range) tette lehetővé, ami jelenleg 2 osztályos kialakítást kapott.

19 óra 18,5 óra körüli kis kiruccanás, frankó lehet a prémium economy-n. Klasszikus economy / turista osztály természetesen nincs ezen gépeken.
https://www.seatguru.com/airlines/Singapore_Air/Singapore_Airlines_Airbus_A350-900ULR.php
 
Last edited:

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
A videó második felében magyar egyetemisták által fejlesztett verseny motorról és autóról van szó:

 
  • Tetszik
Reactions: szpg9

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 745
4 495
113
800 millió eurós bírságot kapott az Audi a dízelmotorjai miatt
Nem fellebbeznek; elfogadták a felelősségre vonást és az átszámolva nagyjából 258 milliárd forintos büntetést.
Megsértette az erősen szennyező 6, illetve 8 hengeres dízelmotorokra vonatkozó előírásokat a Volkswagen alá tartozó Audi csoport - írja a Reuters. A cégnek ezért 800 millió eurós - nagyjából 258 milliárd forintos - bírságot kell fizetnie Németországban.
Az Audi elfogadta a bírságot - és azzal együtt a felelősséget a szabályozás megsértéséért -, és nem fellebbez ellene.
Szintén a hónapban bontott szerződést a Volkswagen az Audi vezérigazgatójával, Rupert Stadlerrel, aki ellen jelenleg nyomozás folyik a károsanyag-kibocsátásokra vonatkozó mérések meghamisításáért. Az ügyben 2018 júniusában 1 milliárd eurós bírságot szabtak ki a Volkswagenre.

https://nepszava.hu/3012200_800-millio-euros-birsagot-kapott-az-audi-a-dizelmotorjai-miatt
 
T

torsen

Guest
Mégse olyan ződek a villanyautók, főleg a hiperződ Németországban...

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-16/the-dirt-on-clean-electric-cars

Múlt pénteken mondta egy beszélgetésen egy Toyotás főmanusz, hogy éppen az akkuk miatt a Toyota bevezet ugyan egy BEV kocsit, de nem forszírozza az értékesítést, mert nagyon gyakori a lítium akkuk időszakos hiánya. Az új Priusban és a többi Toyota csoportos hagyományos hibridben (nem plug-in) megmaradnak a NiMH technikánál. A lítium akku (így a BEV autó) egyszerűen túl drága a szükséges hatótávhoz. Viszont a BEV-k brutális menetdinamikájára válaszul az eddigi 1,6 literes Atkinson motorjaik mellé csináltak egy 2 literest 180Le rendszer teljesítménnyel (állítólag a rendszerhatásfok 41%). Ez hamarosan kapható lesz. Az új kis Lexusban (típusra nem emlékszem, a kompakt méretkategóriában jelenik meg, talán SUV szerű, engem ez nem izgatott) pedig lesz egy 2,5 literes motorjuk. Hosszabb távon pedig egyértelműen letették a garast az FC mellett. Jövőre vagy 2020-ban jelenik meg a Mirai II. generációja.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113

No, időközben bevethetővé vált a 2. A350-900ULR is a szingapúriaknál

Mint látszik a New York -> Szingapúr oda-vissza adott esetben Föld körüli utat jelent a gépnek. Időjárástól függ egyébként, hogy merre repülnek: a legrövidebb útvonalat jelentő nagykör menti/közeli sarki útvonalon, vagy a kicsivel hosszabb, de ebben az évszakban kedvezőbb széljárású alternatív útvonalon az Atlanti és Csendes-óceánok északi része felett. Bővebben: https://www.flightradar24.com/blog/...ht-is-saving-time-and-fuel-by-flying-farther/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 745
4 495
113
Lassan el kell jönnie a Szilik cseréjének, mert már nagyon nem gazdaságos a felújításuk...

Bicebóca Szilikkel nincs normális szolgáltatás

Mindennapossá váltak az öt-tizenöt perces késések a Füzesabony–Miskolc és Miskolc–Nyíregyháza viszonylatú személyvonatoknál.

A restanciákat egyrészt a főváros és a borsodi megyeszékhely között szeptember óta hibridesített intercityk okozzák: a Keleti felől gyakran késő szerelvényeket a csatlakozás miatt Füzesabonyban megvárják a Miskolcra induló személyvonatok.

Még lényegesebb ok azonban a mozdonyok állapota. A pálya hiába teszi lehetővé a száz-százhúsz kilométer per órás sebességgel történő haladást, a személyvonatokra többnyire jó ideje sebességkorlátozott Sziliket vezényelnek: a körülbelül nyolcgépes fordában az elmúlt hetek során a 431 023, 431 025, 431 090, 431 104, 431 105, 431 287-es gépek alkotják a „bicebóca-flottát”. A nyolcvanas tempóra visszafogott V43-asok 431-esek a Miskolc–Szerencs–Nyíregyháza viszonylaton még ha csak szűken is, de tudják tartani a százas tempóra szabott menetrendet, Füzesabony és a borsodi megyeszékhely között azonban már százzal-százhússzal kellene szaladni, így néhány perc késés garantáltan összejön.

A legrosszabb helyzet a délutáni-esti órákban, páros irányban alakul ki, amikor a füzesabonyi és a szerencsi oldal fordája összeforog. Ha a Budapest felől érkező intercity öt-tíz percet késik Füzesabonyig, a személyek is hasonló restanciával indulnak el Miskolcra. A hol egymotoros (vagyis a két forgóváz egy-egy SW-típusú vontatómotorja közül csak az egyik dolgozik), hol pedig zaj miatt sebességkorlátos géppel Miskolcig újabb percekkel csúsznak el a járatok, a borsodi megyeszékhelyen pedig nem nagyon van idő ledolgozni a késést: mindössze tizenegy perc múlva indul is tovább Nyíregyházára ugyanaz a szerelvény. Tizenöt perces késés esetén ez már helyből bő ötperces csúszást jelent Miskolcról, ami a tempóhiány miatt Szerencsig ismét tíz környékére nő. A késést Szerencsen a Sátoraljaújhelyre és Abaújszántóra induló csatlakozó vonatok is átveszik, tíz perc feletti csúszás esetén az újhelyi az ellenkező irányú, Miskolcra tartó járatot is elveri. A nyíregyházi pedig Tarcalnál késeti meg a Szerencsre tartó ellenvonatot.

Az már megszokott jelenség, hogy a Sziliknek egy idő után csökken az üzemképessége, bevethetősége, az átmeneti gyengélkedést azonban megfelelő karbantartással ellensúlyozni lehetne. A nagyjavításokat, forgóvázcseréket azonban már csak a Szolnoki Járműjavítóban végzik el, ahol viszont az Északi Járműjavító bezárása óta ki sem látszanak a munkából (kocsifelújítások, mozdonyjavítások, IC+-projekt stb.), így a lerokkant gépeket addig hajtják, amíg valamilyen nagyobb gonddal ki nem esnek végleg a szolgálatból, és csak akkor viszik el azokat nagyjavításra. A 090-es Szili például nemrég autóval ütközött Rakamaznál, majd napokra leállították Nyíregyházán. Remélni lehetett, hogy Szolnokra viszik, ahonnan megújult hajtással kerül vissza. Pár nappal később azonban, a sérülései helyrepofozását követően visszaállt dolgozni – hogy ismét csak legfeljebb nyolcvannal hasíthasson.

http://iho.hu/hir/biceboca-szilikkel-nincs-normalis-szolgaltatas-181022
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
396
651
93
40 Flirt felszabadul? Honnan, és mit állítanak be a helyükre?
Az oké, hogy jön pár darab csodatévő, szent emeletes szerelvény, de kötve hiszem, hogy ezekkel teljesen le fogják fedni a Bp elővárosi vonalakat. Itt is tele van még minden a széthullás szélén álló Fecskékkel, Bmx-ekkel.