Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 130
9 671
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért ez szép teljesítmény, 5 éve indultak a norvégok hosszútávú útvonalai.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 780
18 056
113
Normális nagysebességű vasútnál - ameddig nem lesz reptéri check-in folyamathoz hasonló - 220 km/h átlagsebesség és felette versenyképesebb tud lenni a repülésnél 600-800 km távolságon úgy, hogy a normális városokban egyből a belvárosban szállsz ki. Ferihegyre a kijutás még a belvárosból i alsó hangon 45-60 perc és bármelyik külföldi nagyvárosnál órás lépték bejutni bárhova.

UK a legvicesebb, ahol a fapados ÉK "London" táján tesz le, ha te meg Readingbe mennél, akkor 3 órába kerül odajutni és annyi pénz, hogy olcsóbb fapados helyett BA-val repülni úgy, hogy kb. a hűtődet is feladhatod csomagnak, nem fillérbaszó fapados mentalitás.

Ráadásul a pilótahiányt nézve az olcsó repülés illúziója lehet, hogy hamar véget fog érni, mert senki nem fog szarér húgyért pilóta lenni, és akkor az árak mennek felfele...
München - Berlin IC: 4 óra
München Berlin: Repülő: 80 perc. Münchenből a reptérre: alsó hangon 1 óra, plusz becsekkolás. Berlinben reptérről be a belvárosba másfél óra, ha minden ok.

Vonat kb. 20 perccel lassabb, ellenben kényelmes. Vihetsz cuccot. Mászkálhatsz a vonaton. Van normális budi
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 063
40 191
113
Régi Ikaruszok Talinban
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 248
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Bammeg, ezt vajon hogyan sikerült összehoznia a kompnak? Kint a nyílt vízen lehorgonyzott konténerszállítót fényes nappal telibekapni...
Lehet korábban a Us Navynel szolgált a kapitány. :)
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 130
9 671
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Bő fél órája elindult az első gép a Szingapúr -> NYC járaton és ezzel ismét a Singapore Airlines-nál a rekord a leghosszabb útvonal fronton. Az útvonalat régebben már repülték a szingapúriak, akkor még A340-500-assal - eleinte 2 osztályos, majd később már csak üzleti székezéssel. A járat újraindítását a cég legújabb szerzeménye, az ilyen ultra hosszú távok lerepülésére felkészített A350-900ULR típus (ULR = Ultra Long Range) tette lehetővé, ami jelenleg 2 osztályos kialakítást kapott.

19 óra 18,5 óra körüli kis kiruccanás, frankó lehet a prémium economy-n. Klasszikus economy / turista osztály természetesen nincs ezen gépeken.
https://www.seatguru.com/airlines/Singapore_Air/Singapore_Airlines_Airbus_A350-900ULR.php
 
Last edited:

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 460
61 529
113
Ez egy nagyon érdekes mérnöki "csoda":
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 220
33 689
113
A videó második felében magyar egyetemisták által fejlesztett verseny motorról és autóról van szó:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9
T

Törölt tag 1711

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
800 millió eurós bírságot kapott az Audi a dízelmotorjai miatt
Nem fellebbeznek; elfogadták a felelősségre vonást és az átszámolva nagyjából 258 milliárd forintos büntetést.
Megsértette az erősen szennyező 6, illetve 8 hengeres dízelmotorokra vonatkozó előírásokat a Volkswagen alá tartozó Audi csoport - írja a Reuters. A cégnek ezért 800 millió eurós - nagyjából 258 milliárd forintos - bírságot kell fizetnie Németországban.
Az Audi elfogadta a bírságot - és azzal együtt a felelősséget a szabályozás megsértéséért -, és nem fellebbez ellene.
Szintén a hónapban bontott szerződést a Volkswagen az Audi vezérigazgatójával, Rupert Stadlerrel, aki ellen jelenleg nyomozás folyik a károsanyag-kibocsátásokra vonatkozó mérések meghamisításáért. Az ügyben 2018 júniusában 1 milliárd eurós bírságot szabtak ki a Volkswagenre.

https://nepszava.hu/3012200_800-millio-euros-birsagot-kapott-az-audi-a-dizelmotorjai-miatt
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 460
61 529
113
Nagyon érdekes aerodinamikai megoldások:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
T

torsen

Guest
Mégse olyan ződek a villanyautók, főleg a hiperződ Németországban...

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-16/the-dirt-on-clean-electric-cars

Múlt pénteken mondta egy beszélgetésen egy Toyotás főmanusz, hogy éppen az akkuk miatt a Toyota bevezet ugyan egy BEV kocsit, de nem forszírozza az értékesítést, mert nagyon gyakori a lítium akkuk időszakos hiánya. Az új Priusban és a többi Toyota csoportos hagyományos hibridben (nem plug-in) megmaradnak a NiMH technikánál. A lítium akku (így a BEV autó) egyszerűen túl drága a szükséges hatótávhoz. Viszont a BEV-k brutális menetdinamikájára válaszul az eddigi 1,6 literes Atkinson motorjaik mellé csináltak egy 2 literest 180Le rendszer teljesítménnyel (állítólag a rendszerhatásfok 41%). Ez hamarosan kapható lesz. Az új kis Lexusban (típusra nem emlékszem, a kompakt méretkategóriában jelenik meg, talán SUV szerű, engem ez nem izgatott) pedig lesz egy 2,5 literes motorjuk. Hosszabb távon pedig egyértelműen letették a garast az FC mellett. Jövőre vagy 2020-ban jelenik meg a Mirai II. generációja.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 130
9 671
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

No, időközben bevethetővé vált a 2. A350-900ULR is a szingapúriaknál

Mint látszik a New York -> Szingapúr oda-vissza adott esetben Föld körüli utat jelent a gépnek. Időjárástól függ egyébként, hogy merre repülnek: a legrövidebb útvonalat jelentő nagykör menti/közeli sarki útvonalon, vagy a kicsivel hosszabb, de ebben az évszakban kedvezőbb széljárású alternatív útvonalon az Atlanti és Csendes-óceánok északi része felett. Bővebben: https://www.flightradar24.com/blog/...ht-is-saving-time-and-fuel-by-flying-farther/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Lassan el kell jönnie a Szilik cseréjének, mert már nagyon nem gazdaságos a felújításuk...

Bicebóca Szilikkel nincs normális szolgáltatás

Mindennapossá váltak az öt-tizenöt perces késések a Füzesabony–Miskolc és Miskolc–Nyíregyháza viszonylatú személyvonatoknál.

A restanciákat egyrészt a főváros és a borsodi megyeszékhely között szeptember óta hibridesített intercityk okozzák: a Keleti felől gyakran késő szerelvényeket a csatlakozás miatt Füzesabonyban megvárják a Miskolcra induló személyvonatok.

Még lényegesebb ok azonban a mozdonyok állapota. A pálya hiába teszi lehetővé a száz-százhúsz kilométer per órás sebességgel történő haladást, a személyvonatokra többnyire jó ideje sebességkorlátozott Sziliket vezényelnek: a körülbelül nyolcgépes fordában az elmúlt hetek során a 431 023, 431 025, 431 090, 431 104, 431 105, 431 287-es gépek alkotják a „bicebóca-flottát”. A nyolcvanas tempóra visszafogott V43-asok 431-esek a Miskolc–Szerencs–Nyíregyháza viszonylaton még ha csak szűken is, de tudják tartani a százas tempóra szabott menetrendet, Füzesabony és a borsodi megyeszékhely között azonban már százzal-százhússzal kellene szaladni, így néhány perc késés garantáltan összejön.

A legrosszabb helyzet a délutáni-esti órákban, páros irányban alakul ki, amikor a füzesabonyi és a szerencsi oldal fordája összeforog. Ha a Budapest felől érkező intercity öt-tíz percet késik Füzesabonyig, a személyek is hasonló restanciával indulnak el Miskolcra. A hol egymotoros (vagyis a két forgóváz egy-egy SW-típusú vontatómotorja közül csak az egyik dolgozik), hol pedig zaj miatt sebességkorlátos géppel Miskolcig újabb percekkel csúsznak el a járatok, a borsodi megyeszékhelyen pedig nem nagyon van idő ledolgozni a késést: mindössze tizenegy perc múlva indul is tovább Nyíregyházára ugyanaz a szerelvény. Tizenöt perces késés esetén ez már helyből bő ötperces csúszást jelent Miskolcról, ami a tempóhiány miatt Szerencsig ismét tíz környékére nő. A késést Szerencsen a Sátoraljaújhelyre és Abaújszántóra induló csatlakozó vonatok is átveszik, tíz perc feletti csúszás esetén az újhelyi az ellenkező irányú, Miskolcra tartó járatot is elveri. A nyíregyházi pedig Tarcalnál késeti meg a Szerencsre tartó ellenvonatot.

Az már megszokott jelenség, hogy a Sziliknek egy idő után csökken az üzemképessége, bevethetősége, az átmeneti gyengélkedést azonban megfelelő karbantartással ellensúlyozni lehetne. A nagyjavításokat, forgóvázcseréket azonban már csak a Szolnoki Járműjavítóban végzik el, ahol viszont az Északi Járműjavító bezárása óta ki sem látszanak a munkából (kocsifelújítások, mozdonyjavítások, IC+-projekt stb.), így a lerokkant gépeket addig hajtják, amíg valamilyen nagyobb gonddal ki nem esnek végleg a szolgálatból, és csak akkor viszik el azokat nagyjavításra. A 090-es Szili például nemrég autóval ütközött Rakamaznál, majd napokra leállították Nyíregyházán. Remélni lehetett, hogy Szolnokra viszik, ahonnan megújult hajtással kerül vissza. Pár nappal később azonban, a sérülései helyrepofozását követően visszaállt dolgozni – hogy ismét csak legfeljebb nyolcvannal hasíthasson.

http://iho.hu/hir/biceboca-szilikkel-nincs-normalis-szolgaltatas-181022
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
40 Flirt felszabadul? Honnan, és mit állítanak be a helyükre?
Az oké, hogy jön pár darab csodatévő, szent emeletes szerelvény, de kötve hiszem, hogy ezekkel teljesen le fogják fedni a Bp elővárosi vonalakat. Itt is tele van még minden a széthullás szélén álló Fecskékkel, Bmx-ekkel.