Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Kb. 40 Flirt fog felszabadulni az elkövetkező években, ezért felesleges mozdonyokkal bohóckodni. Mennek amíg bírnak aztán irány a roncstelep.

Figyelembe véve, hogy jelenleg az elővárosi Flirt vonatok jó része brutálisan túlzsúfolt csúcsidőben (reggel és délután), olyan szinten, hogy a kaller nem tud az egyik végéből a másikba elvergődni (mondjuk meg se próbálja, gyakorlati tapasztalat Martonvásár - Budapest vonalon), talán esetleg a meglévő Flirt vonatokra kellene rácsatolni a felszabaduló egységeket. Már ha egyáltalán szabadul fel valóban...
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
40 Flirt felszabadul? Honnan, és mit állítanak be a helyükre?
Az oké, hogy jön pár darab csodatévő, szent emeletes szerelvény, de kötve hiszem, hogy ezekkel teljesen le fogják fedni a Bp elővárosi vonalakat. Itt is tele van még minden a széthullás szélén álló Fecskékkel, Bmx-ekkel.
Ooorky azért írt 40-et, mert összesen 40 Stadler Kiss jöhet elvileg összesen....."
"első körben tizenegy emeletes Kiss motorvonatot vásárolt és a későbbiekben lehetősége nyílik további huszonkilenc motorvonat beszerzésére"
http://iho.hu/hir/ujabb-nyolc-stadler-kiss-motorvonat-johet-180815

Kb. 40 Flirt fog felszabadulni az elkövetkező években, ezért felesleges mozdonyokkal bohóckodni. Mennek amíg bírnak aztán irány a roncstelep.
Remélem a felszabaduló Flirteket nem a távolsági forgalomban fogják bevetni, mint ahogy most például Záhonybó, Nyíregyházáról megy a Nyugati. Hosszú távon eléggé kényelmetlen a Flirt, nem erre találták ki.
Ami járni fog majd IC+ kocsi például Nyíregyháza felé - a pálya alkalmas lesz 160-as tempóra - kellene elég mennyiségű mezdony is, hacsak me, elég a mostani 80 darab ( 3 fajta, a linkben) olyan mozdony ami képes 160 tempóra.

http://vonatosszeallitas.hu/jarmuvek_mav_mozdonyok.html
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and csakb

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
Jaja, jöhet.
Ha csak a Flirtöket cserélik Kiss-ekre, az csudijó lesz. Én a 70-es vonalon járok, és ott csak mutatóban van Flirt.
Attól mondjuk nem tartok, hogy 10 év múlva is a koszlott Fecskéket járatják arra, mert addigra talán mind a bontóba kerül. Csak hogy azok helyett mi lesz...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Flirt-ök modulárisak, műhelyben átalakítható távolsági vagy IC variánssá, aggregátoregység beiktatásával dízelüzemre is képes (de ehhez már komolyabb felszerelés kell).
Jelenleg a flotta homogenizálása lenne a legjobb opció, további példányok beszerzésével.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Flirt-ök modulárisak, műhelyben átalakítható távolsági vagy IC variánssá, aggregátoregység beiktatásával dízelüzemre is képes (de ehhez már komolyabb felszerelés kell).
Jelenleg a flotta homogenizálása lenne a legjobb opció, további példányok beszerzésével.
Ezt nem is tudtam, kössz az infót. Vajon gondolkodnak ebben a MÁV-nál?? Nem hallottam még erről.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
A következő két-három évben felgyorsul a hazai vasútvonalak korszerűsítése, és emiatt gyorsabban mennek maguk a vonatok is: a ciklus végére közel 400 kilométernyi pályán roboghatnak óránként 160 kilométeres sebességgel a korszerű vonatok.

A következő két-három év alatt megháromszorozódik a korszerűsített, óránként 160 kilométeres sebességgel használható vasútvonalak hossza Magyarországon – mondta egy interjúban a MÁV elnök-vezérigazgatója. Homolya Róbert szerint a folyamatosan zajló pályarekonstrukciós munkák, illetve a vonatbefolyásoló informatikai rendszerek telepítésének hatására a jelenlegi 120-130 kilométernyi vonalszakasz helyett 360-400 kilométeren száguldhatnak majd az arra alkalmas vonatok érezhetően gyorsabban, mint az autópályán a személyautók.

Jelenleg gyakorlatilag egyetlen fővonalon, a Budapest–Győr–Hegyeshalom nemzetközi közlekedési folyosón haladhatnak – ha nem is mindenütt – emelt sebességgel az osztrák szövetségi vasút (ÖBB) Railjet szerelvényei. A következő ilyen szakasz minden bizonnyal a Budapest–Székesfehérvár lehet, ahol a korábbi években elvégezték a pálya teljes körű felújítását, és már az uniós szabványnak megfelelő ETCS2, valamint a GSM-R kommunikációs rendszer is működik. Hasonló korszerűsítés zajlik jelenleg is a Budapest–Szolnok–Debrecen vonalon. Homolya Róbert szerint ha a jelenlegi szakasz elkészül, akkor Albertirsa és Debrecen között 160-nal tervezhetik a menetrendet, ami a teljes táv 70 százaléka, így igencsak versenyképes utazási időt érhetnek majd el.

Ugyancsak dolgoznak a Budapest–Hatvan szakaszon, majd utána Miskolcig újítják fel a pályát, valamint a Budapest–Pusztaszabolcs vonalon, amely Dombóvárig folytatódik. A cél az – mondta a MÁV első embere –, hogy 2030-ra a hazánkon átfutó nemzetközi közlekedési folyosók (TEN-T) határtól határig tudják a 160-as tempót, és nem mellesleg érjék el a megyeszékhelyeket, a nagy népességű városokat, és biztosítsák a korszerű, gyors kötött pályás kapcsolatot a fővárossal.
A hazai vasúttársaságnak létfontosságú, hogy amikorra már elodázhatatlan lesz a liberalizáció, vagyis 2033-ra, a hazai kötött pályás rendszer versenyképes legyen a gyorsforgalmi közúti közlekedéssel, amely az utóbbi évtizedben hatalmas ütemben épül ki, és a ciklus végére minden irányban eléri az országhatárt, illetve bekapcsolja a megyeszékhelyeket és megyei jogú városokat.

Felmerülhet persze a kérdés, hogy nem konzerváljuk-e így a lemaradásunkat, mert miközben a magyar kormányzat hatalmas erőfeszítéseket tesz az óránkénti 160-as sebességű hálózat megteremtéséért, Európa nyugati felén, sőt immár a közép-európai régióban is óránként 250-300 kilométeres sebességre képes, szaknyelven nagy sebességű vasutakat építenek. Lengyelországban a Varsó–Krakkó vonalon a Pendolino motorvonatok menetrend szerint 200-as tempóban haladnak, a közelmúltban megnyitott svájci Brenner-bázisalagútban a Stadler gyártmányú villanyvonatok 249 kilométert tehetnek meg óránként, a német ICE-szerelvények Berlin és München között 300-as csúcssebességet érnek el.

Az igazi szuperexpresszek Franciaországban, Spanyolországban vagy éppen Ázsiában elérik vagy meg is haladják a 350 kilométert óránként. Bár a minél nagyobb sebesség megteremtése alapvetően műszaki-technikai kérdés, ugyanilyen fontosak a gazdaságos üzemeltetés szempontjai is. Ehhez pedig elegendő fizetőképes utas kell. A magyar határokon belül egyszerűen nincs akkora távolság, amely indokolná a repülőgép-sebességet: nem véletlen, hogy a belföldi repülőjáratok rendre érdektelenség miatt szűntek meg.

A hazai vasúthasználók fele elővárosi szakaszon utazik, a legnagyobb igény tehát éppen nem a távolsági, hanem a helyi közlekedésre van. A kötött pálya előnye, persze ha jól működik, hogy biztonságosabb, kiszámíthatóbb elérést biztosít a munkába járóknak, mint a dugókkal, balesetekkel terhelt közút.

A 160-as távolsági közlekedés pedig országos szinten is versenyképessé teszi a vasutat a gyorsforgalmi hálózaton közlekedő gépkocsikkal szemben.

https://magyaridok.hu/gazdasag/gyorsabbak-lesznek-a-gyorsvonatok-3612539/
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
Csodás!
Én már azzal is kiegyeznék, 80-100-zal mennének a vonatok, de kiszámíthatóan, és megbízhatóan. Ha nem mocskos, lerohadt kocsikat húznának lepukkadó mozdonyokkal a folyton összeomló vonalakon (az elővárosi vonalaktól az IC-kig ez a tapasztalatom). Mert biztber. hiba, váltóhiba, műszaki hiba, síntörés, hó, eső, meleg, hideg, akármi miatt bármikor lebénulhat minden egy teljes vonalon. És leginkább azért, mert nincs munkaerő semmire. Főleg karbantartásra.
Ha télen fűtés lenne a kocsikon, nyáron meg hűtés. Vagy legalább egy rohadt sötétítő, amit az ablak elé lehet húzni. Ha nem 30-40 éves, toldozott-foldozott, rühös, büdös, lepukkant kocsi lenne szinte mindenhol (és még ezekből sincs elég).
És ha a menetrend nem csak tájékoztató jellegű lenne.

Na, amíg ezek nem lesznek, addig nem lesz semmilyen szinten versenyképes ez a szétcseszett vasút semmivel szemben.
Nem 160-as szakaszok kellenek ott, ahol mindennek az alapja van szétrohadva.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Csodás!
Én már azzal is kiegyeznék, 80-100-zal mennének a vonatok, de kiszámíthatóan, és megbízhatóan. Ha nem mocskos, lerohadt kocsikat húznának lepukkadó mozdonyokkal a folyton összeomló vonalakon (az elővárosi vonalaktól az IC-kig ez a tapasztalatom). Mert biztber. hiba, váltóhiba, műszaki hiba, síntörés, hó, eső, meleg, hideg, akármi miatt bármikor lebénulhat minden egy teljes vonalon. És leginkább azért, mert nincs munkaerő semmire. Főleg karbantartásra.
Ha télen fűtés lenne a kocsikon, nyáron meg hűtés. Vagy legalább egy rohadt sötétítő, amit az ablak elé lehet húzni. Ha nem 30-40 éves, toldozott-foldozott, rühös, büdös, lepukkant kocsi lenne szinte mindenhol (és még ezekből sincs elég).
És ha a menetrend nem csak tájékoztató jellegű lenne.

Wow, te is utaztál az Olasz vasúton? :D

Persze, szar a Start, de semmivel se rosszabb, mint az EU átlag... 2023-tól a maszekok a gyorsvasúti közlekedésben valszeg jelentős színvonal növekedést fognak hozni, különösen nemzetközi viszonylatokon (,mint Szlovákiában), de állami vasúttól sehol sem kell csodát várni.
Mondjuk az egész EU vasút ETCS2-stől, gyorsvasutastól, CIV-estől sehol sincs a TOP 3-hoz (Orosz, USA, Kína) képest.
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
Az olasszal nem, de a magyarral napi szinten utazom. Volt egy időszak, amikor az IC egész vállalható volt bizonyos viszonylatokon és időszakokban, de mostanában már az sem, szóval napi ingázásnál hosszabb távokra inkább választom az autót, pedig istenuccse, szívesebben mennék vonattal, nekem kényelmesebb és nyugisabb lenne. Sőt, még olcsóbb is.

Az meg ne legyen már kifogás, hogy van még olyan ország, ahol ugyanilyen szar, vagy még szarabb. :)
Mi itt élünk, ebből kellene kihozni valami vállalhatót.
Hiába nyerik meg a békeharcot újabb pár száz km 160-as szakasszal, az egész még ugyanúgy rothad tovább, egyre gyorsuló ütemben, amin semmiféle, a harsonákon előadott szemfényvesztés (pl. lassan évtizedek óta lengetett IC+ kocsik, emeletes Kissek stb.) nem segít semmit.

A maszekok nem hiszem, hogy jelentős változást fognak hozni, ha nem ők csinálják a pályák karbantartását, üzemeltetését is. Sőt, kicsit tartok tőle, hogy még több szívás lesz a maszekok miatt.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Nem tudom mi igaz belőle mi sem, folyosói pletyka hogy a Gyesev meg fogja adni az osztrák minimálbért a magyar dolgozóknak is itthon. Természetesen hogy megtartsa az embereit és ne legyenek súrlódások.
Állítólag.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 115
9 501
113
időközben utánakerestem, elvileg nem történt személyi sérülés. A hajó az időjárási viszonyok miatt megszakított dokkolás után, a kikötőből távozni készülőben hozta össze a videón látottakat.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Megkezdődhet a 29-es vonal villamosítása

A Vasútvill és az R-Kord konzorciuma nettó huszonhárommilliárd forintért húzhatja ki a drótot Szabadbattyán és Balatonfüred között.


Sikeresen zárult az 29-es számú észak-balatoni vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszának villamosítására kiírt közbeszerzés. A munkát a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. alkotta ÉB 2018 Konzorcium nyerte el.

A tervezést és kivitelezést is magában foglaló, nettó 23 milliárd 50 millió 474 ezer 189 forintos beruházás során a Szabadbattyán és Balatonfüred közti ötvenöt kilométeres vonalszakasz villamosítása mellett Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásokat átépítik és akadálymentesítik. Ennek keretében az állomásokon cserélik a szükséges kitérőket, ötvenöt centiméter magas (Sk+55) peronokat építenek, korszerűsítik az utastájékoztató rendszert, felújítják a térvilágítást, Szabadbattyánban pedig bővítik a transzformátor-alállomást.

A szerződés hatálybalépését követően el is indultak a munkálatok. A tervezési feladatok elvégzését követően a látványos kivitelezési munkálatok 2019 őszén kezdődhetnek meg. A teljes fejlesztés körülbelül két és fél év múlva készülhet el.

A Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakasz a Szabadbattyán–Tapolca és a Tapolca–Keszthely vasútvonalak villamosításának első ütemében újul meg. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg.

Az eredeti tervek szerint a villamos vontatás lehetősége Aszófőig épült volna ki, a meglévő, szabadbattyáni alállomást bővítése, valamint egy új, aszófői alállomást létrehozása mellett. A program a villamosításon kívül kilenc állomás és hét megállóhely korszerűsítését is magába foglalta. A közbeszerzésre azonban eredménytelenül zárult: mindegyik ajánlat ára túllépte a költségplafont – a részvételi felhívásba annyi fejlesztést zsúfoltak bele, amitől már túl drága lett az elképzelt beruházás.

Tavaly év végén újra kiírtak egy, az előzőhöz képest már lebutított tendert, mely szerint már csak Balatonfüredig épül ki a betáplálás, ráadásul ebből a pálya-, állomás- és megállókorszerűsítések nagy részét is kihagyták. Végül idén júliusban a Vasútvill és az R-Kord konzorciumát hirdettek ki győztesnek.

http://iho.hu/hir/megkezdodhet-a-29-es-vonal-villamositasa-181031
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Bécs-Kolozsvár között közvetlen vasúti kapcsolat lesz decembertől.

A PSD–ALDE (Szociáldemokrata Párt–Liberálisok és Demokraták Szövetsége – a szerk.)kormányzat kezd egyre kevésbé relevánssá válni a románok számára, tekintettel arra, hogy az embereket érdeklő kérdések semmilyen visszhangot sem váltanak ki a Győzelem (Victoriei) téri miniszteri irodákban. Ezt teljes mértékben bizonyítja a Nyugati Szövetség jelensége, négy város, Kolozsvár, Nagyvárad, Temesvár és Arad döntése, hogy társulva pályázzanak európai pénzekre. De más dolgok is történnek, melyeknek hosszú távon nagy jelentőségük lesz.

Decembertől olyan vonatszerelvény kezdi el működését, mely kevesebb mint tíz óra alatt köti össze Bécset Kolozsvárral.

Bukaresttől Erdély fővárosáig néha több mint 12 órát tart az út.
Az új vasúti összeköttetés az ausztriai és a magyarországi üzemeltetők, az ÖBB, illetve a MÁV Start és a romániai CFR Călători együttműködésének az eredménye.
Ez kétségtelenül jó hír. Románia összekapcsolódik az európai szállítási hálózatokkal.

De minderre azért kerül sor, mert az élet nem törődik a PSD–ALDE kormányzással. A szállítási piac lehetőséget látott a román állampolgárok azon jelentős igényében, hogy gyorsabban, kényelmesebben és minél jobb áron közlekedjenek az európai országok felé, ahol több millióan dolgoznak, tanulnak közülük, sokszor a családjukkal együtt.

Ugyanez a közlekedési igény vezetett a légi szállítási piac fejlődéséhez, ahol a mindenféle típusú cégek, a klasszikusoktól a fapadosokig olyan utazási lehetőségeket nyújtottak, melyek néhány éve még elképzelhetetlenek voltak.
A vasúti közlekedés esetében a Nagyváradon áthaladó Bécs–Kolozsvár közvetlen kapcsolat a kezdet. Igaz, a romániai vasúti infrastruktúra nem tesz lehetővé nagy sebességeket és semmi köze sincs a gyorsvasút fogalmához. De Orbán Viktor magyar kormányfő nemrég egy Budapest és Kolozsvár közötti gyorsvasút megépítéséről beszélt. Dăncilă kormányfő részéről semmi sem hangzott el ebben a témában.

Nem is hangozhatott.

A PSD–ALDE kormányzat számára az európai pénzek blokkolása elsődleges,
egy olyan fantazmagória bedobásával, hogy a köz-magán társulások legalábbis Németország szintjére emelik majd Romániát! Senki sem magyarázza meg, hogy miért utasítják el az ingyen pénzt és miért kell olyan forrásokhoz folyamodni, melyeket a román állampolgároknak és az elkövetkező nemzedékeknek kell majd visszafizetniük az adókból és a díjakból?
Nyilvánvalóan nincs semmilyen magyarázat, azon kívül, hogy az európai pénzek azért nem érdekesek, mert nehéz ellopni őket.

A Dăncilă-kormány lemerevedése és a PSD–ALDE koalíció összes erőfeszítésének kizárólag az igazságszolgáltatással kapcsolatos törvények módosítására való összpontosítása ebek harmincadjára juttatja Romániát. Az emberek pedig boldogulnak, ahogy tudnak. Az ország elhagyása a legkézenfekvőbb megoldás. A tisztelt kormányzókat egyáltalán nem aggasztja a tömeges migráció. Úgy gondolkodnak, hogy egyedül maradnak majd néhány nyugdíjassal, akiknek az eddigieknél is nagyobbat fognak hazudni.

Egy másik megoldás, ha az ember szakít a bukaresti kormányzattal és a saját szakállára keres megoldásokat.
Mint amilyen a Nyugati Szövetség. A harmadik pedig az, hogy arra alapoz, amit mások tesznek, amit a saját adminisztráció nem akar megtenni. A miniszteri irodákban ülő hazafiak pedig nyugodtan hadd rendeljék oda a helikoptert, hogy időben elérjenek a nemzeti ünnepi kolbászosztogatásra.

https://foter.ro/cikk/20181101_becs_kolozsvar_avagy_a_vonat_amelyrol_bukarest_lemarad