Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
A nagy eso nem zavarja kulonosebben a motorozast. Sokkal veszelyesebb, ha eppen csak par csepp eso eri az aszfaltot, mert a viz osszeall a finom porral es csuszos reteget kepez. Nekem meg igy tanitottak.
Itt is azt lehetett a baj, hogy valamiert nem mosta le az utfeluletet az eso es az csupa sar volt. Mintha egy vizatfolyas lenne az eses elott... Mondjuk az ilyen mennyisegu por szarazon is nagyon kellemetlen a kanyarban.


wikipedia:
Activities that increase the death risk by roughly one micromort, and their associated cause of death:
  • Travelling 6 miles (9.7 km) by motorbike (accident)
  • Travelling 17 miles (27 km) by walking (accident)
  • Travelling 10 miles (16 km) by bicycle (accident)
  • Travelling 230 miles (370 km) by car (accident)
  • Travelling 1000 miles (1600 km) by jet (accident)
  • Travelling 6000 miles (9656 km) by train (accident)

Ha sok víz van az aszfalton az is veszélyes. Simán "felúszik" a gumi, megszűnik a tapadás és jön a perec. Itt is a vízátfolyáson estek el. Különösen igaz ez a sport illetve sporttúra motorokon előszeretettel használt szinte minta nélküli gumikra. Ekkora esőben a legjobb ha beállsz egy felüljáró alá vagy megállsz egy kávéra.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 502
5 630
113
https://gurulohordo.blog.hu/2018/11/23/a_vw_komolyan_gondolja_a_villanyautozast

A VW szintet lépett a villanyautók fejlesztési terveiben, de azért még messze nem mondhatjuk, hogy mindent feltennének erre az új technológiára. A 44 milliárd eurós ötéves tervük jelentős lépés, és a többi európai gyártónak előbb-utóbb követnie kell őket, különben az európai autóipart már a rajtvonalnál állva hagyja a világ.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 759
44 816
113

Tesla vásárlóknak USA-ban 25k dollár adókedvezmény járt idén január 1-ig, ezt az év során kétszer felezik, majd 2020. jan 1-gyel teljesen megszűnik.
Model 3-ast raktárra gyártották, hogy kiszórják egyben az egészet, így bűvészkedve össze egy látszólagos fellendülést.
Ráadásul egy olyan autóról van szó, ahol az előrendelőknek kerek-perec megmondták, hogy csak azok kapják meg akik a full extrást rendelték, mivel az alapmodell legyártásával pénzt bukna a cég...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 742
4 485
113
Indiai minőség a köbön.:rolleyes:
A legelső útján bedöglött India leggyorsabb vonata

Egy nappal azután, hogy Narendra Modi miniszterelnök felavatta India leggyorsabb vonatát, a Vande Bharat Expressz a visszaúton, Varanasiból Delhi felé bedöglött.

Állítólag beragadtak a fékek, és nem sokkal a fékhiba után a leghátsó négy kocsiban füstöt észleltek, majd elszállt az áram. A vonaton utazóknak át kellett szállniuk, és egy másik vonattal mentek vissza Delhibe.

A vonat a próbákon 180 km/órával is haladt, és azt várják, hogy a Varanasi és Delhi közötti távot hat órával lerövidíti. (BBC)

https://444.hu/2019/02/16/a-legelso-utjan-bedoglott-india-leggyorsabb-vonata
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 502
5 630
113

A legmagasabb pontszámot, 100-at a maximális 110-ből a Volkswagen e-Golfnak sikerült elérnie. A fészlift során 35,8 kilowattórás akkucsomagot kapott, ezzel pedig az Ecotesten 200 kilométert tett meg egy töltéssel. A gyári adattól ugyan elmaradt, de a 17,3 kWh/100 kilométeres fogyasztás így is igen jónak számít. A CO2-kibocsátása 100 gramm kilométerenként, alapul véve a németországi energiamixet (579 g/kWh).

Magyarországon a kibocsátása kb. 57 gramm lenne, míg Franciaországban 11 gramm.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 090
53 468
113
blitzkrieg

Nekem a nagy tanulság az, hogy a földgázas (CNG-s) kocsik is nagyon tiszták.
Ezt eddig minden ilyen teszten egyértelműen kimutatták.
A másik tanulság az, hogy az alul vagy túlmotorizált kocsi szintén nem jó, mert valós vezetési körülmények között sokkal jobban szennyez, mint egy optimális erejű motorral szerelt ugyan olyan autó.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 759
44 816
113
Amíg az autónál nem számolják a teljes gyártási lánc szennyezését a környezetre, addig ezek csak arra jók, hogy néhány sznob nagyon büszke legyen magára mert ő zöldrendszámos.


Motorizáltság meg nagyon igaz, én is alig tudtam rábeszélni az egyik rokont, hogy nehogy 1.4 D4-D-s Auris kombit vegyen, mert hiába olcsóbb, ki kell taposnia a belét ha megpakolva el akar menni a-ból b-be, szerencsére találtunk egy 2.0-s Avensis-t jó áron.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 512
113
Tesla vásárlóknak USA-ban 25k dollár adókedvezmény járt idén január 1-ig, ezt az év során kétszer felezik, majd 2020. jan 1-gyel teljesen megszűnik.
Model 3-ast raktárra gyártották, hogy kiszórják egyben az egészet, így bűvészkedve össze egy látszólagos fellendülést.
Ráadásul egy olyan autóról van szó, ahol az előrendelőknek kerek-perec megmondták, hogy csak azok kapják meg akik a full extrást rendelték, mivel az alapmodell legyártásával pénzt bukna a cég...

7500$járt.

Amióta Tesla van mindig minden becsödöl, lerobban, bűvészkesdés. Ehez képest mára nem, hogy talpon maradt, de a legnagyobb EV gyártóvá vált.

De uezt végignéztük SpaceXnél is. Mindkét esetben állva hagyták a világot. Hol van már a gunyolosó ULA, vagy a be fog csödölni legkésöbb 2013ra szólam? Jelenleg ULA csak állami pénzekkel kitömve él (de Oroszok is padlót fogtak és Ariane se áll fényesen) és ditto autóiparban. Persze mindenki mindenhol fogadkozik, hogy ....
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 745
14 590
113
Polestar 2 a Geelytől

Megint csak ott figyel az árcédula probléma - 40 - 60 ezer euró nagyon sok pénz még külföldön is, és nehéz belátni miért válásztanának mondjuk egy fullos benzines / hybrid luxus SUV helyett egy teljesen ismeretlen gyártó kiprobálatlan, kívül belül leginkább sehogyan sem kinéző elektromos autóját.

Mókás az is hogy ott a paraszvakításnak a nagy LCD, de valamiért csak android autot támogat, pedig most mar minden valamire való gyártó támogatja mindkettőt, korábban meg inkább a Carplayt. Drága volt a licenc vagy mi?

Egyebkent nem értem azt a trendet sem, hogy minden 4 kerekes és minimum 400 lóerős. Egyrészt erősen fölösleges, pláne olyan gyártóktól, akik ezt kezelni képes futóművet még életükben nem terveztek. Szép dolog rögtön a toppon kezdeni, de azért na...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 745
14 590
113
P.S.

Kb. a Model 3 is ennyibe, és azért na, ők nem most kezdik. Viszont a belseje ennek is meglehetősen igénytelen ennyi delláért.

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 745
14 590
113
Na igen, az akksik ugyanolyan szépen égnek mint a benzin, és ugye itt jön be hogy azért kocsi kasznijának gyártásához sem árt némi ipari tapasztalat..
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
P.S.

Kb. a Model 3 is ennyibe, és azért na, ők nem most kezdik. Viszont a belseje ennek is meglehetősen igénytelen ennyi delláért.


Illetve ami vicces az még az összerakási minőség. A gépészeti része az rendben van, de a karosszéria az valami vicc. Komolyan egy cirka 20 milliós autónál belefér, hogy az első csomagtartót csak úgy lehet lecsukni mint a zsigulin, mert nincs rendesen beállítva? A karosszéria elemek nem párhuzamosak? Amerikai autó minőség!
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 759
44 816
113
Na igen, az akksik ugyanolyan szépen égnek mint a benzin, és ugye itt jön be hogy azért kocsi kasznijának gyártásához sem árt némi ipari tapasztalat..

Illetve ami vicces az még az összerakási minőség. A gépészeti része az rendben van, de a karosszéria az valami vicc. Komolyan egy cirka 20 milliós autónál belefér, hogy az első csomagtartót csak úgy lehet lecsukni mint a zsigulin, mert nincs rendesen beállítva? A karosszéria elemek nem párhuzamosak? Amerikai autó minőség!

Tesla licencgyártott Panasonic 18650 akkut használ, benzinnel ellentétben olthatatlan.

Van róla egy videó, hogy túl merev a kaszni (tesztekre van belőve, való életben viszont előfordulhat olyan szituáció ahol életveszélyes), egyszerűen nem úgy épül fel, mint az összes többi autógyártóé a világon, amit természetesen a sznob vásárlók elintéztek annyival, hogy a Tesla ebben is egyedi, előremutató...

Rengeteg fórumhozzászólás van amerikai autós fórumokon csalódott model 3 vásárlóktól, néha 4chan/o-n összegyűjtik ezeket... Volt akinél a jobb oldali ajtó 1 centivel lentebb volt szerelve, de a kiszállító szabályosan megfenyegette, hogy abban a hónapban már túl sokan mondták vissza az átvételét, ezért ha neki se kell akkor visszasorolják a várólista végére és várhat 2 évet, ha átveszi akkor viszont garanciában kijavítják néhány héten belül...