Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Az indokolatlanul kinn felejtett/felújítás helyett odavágott/szimplán kretén sebességkorlátozások országában szerintem ez a lehető legnagyobb hülyeség lenne amit el lehet képzelni. Meg amúgy előzéskor úgyis egy kicsivel az ember mindig át szokta lépni a sebességhatárt és mégse csavarodik fel mindenki a szalagkorlátra vagy az első fára. Pályán is egy-egy előzéskor belecsúszhatunk 140 fölé illetve ha a forgalom olyan akkor a 130-as tempó felett is lehet haladni biztonságosan. Úgy érzem Brüsszelben már megint indokolatlan faszságokon kezdenek el így a választás előtti uborkaszezonban rágódni aminek a haszna minimális cserébe jól kibekkelnek a többséggel...

Hát szerintem meg azt a pár perccel több autózást igazán megéri, ha jóval kevesebben fognak meghalni az utakon.
Egyébként:
A javaslat szerint ez a korlátozás ugyan vészhelyzetben felülírható lenne a gázpedál erőteljesebb lenyomásával, de ilyen esetben pár másodperc után a rendszer fény- és hangjelzéssel figyelmeztetne.

Szóval nem fogja végignézni a rendszer amint jön szembe valaki előzés közben és te meg hiába nyomod a gázt.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 071
113
Személyes példa: az M7 90-es kilométerénél lévő lehajtónál már legalább egy éve építenek még egy felüljárót a mostani mellé és sikerült 60-as táblát kiszórniuk egy szakaszra. Na most ezt úgy kell elképzelni, hogy az építkezés minimális módon korlátozza a forgalmat (csak a leállósávot kerítették el de annak a közelében sem láttam kb semmit és senkit) és erre a 60-as tábla teljesen felesleges na meg hát persze senki sem tartja be. Viszont ha ezek után nagy EU-s jogszabályra hivatkozva bepakolnának egy korlátozót a kocsiba akkor nem csak, hogy a forgalmat torlasztaná fel azon a szakaszon, de cserébe még a sofőrök is idegesebbek lennének és a kretén vezetéshez nem szükséges a gyorshajtás mert meg tudják ezek oldani a nélkül is. Idegesebb sofőr=>figyelmetlenebb vezetés=>paff ott is van a baleset.

A baleseteknél meg ha jól tudom legtöbb esetben nem az abszolút gyorshajtás a probléma, hanem a relatív (lásd. csakazértis 90-el akar menni jeges úton) illetve a nem megfelelő műszaki állapot/figyelmetlenség na meg a közlekedési szabályok be nem tartása. Szerintem sokkal hatékonyabb lenne a baleseti statisztikák javítására, ha az ilyen önkéntes hülyegyerekeket büntetnék szét úgy izomból. (lásd. belső sávban 200-al repesztő, 5 kilométerről villogtató Audi/BMW/egyéb luxusautó és azok a cikázó állatok akik a követési távolság illetve index fogalmát még helyből sem ismerik)
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Ez fizikai képtelenség több ok miatt is.
  • Ha csak az új gyártásúakra érted, akkor sem lehet. KB. vonalvastagságnyi ma a villanyautó gyártás.
  • Amit gyártanak annak számottevő része luxusautó kategória.
  • Amit gyártanak általános használatra alkalmatlan.
  • Tömeges használatra az infrastruktúra alkalmatlan.
  • Tömeges gyártásuk nem lehetséges, mert nincs akkuhoz alapanyag.
  • Ha holnaptól minden új jármű csak ilyen lenne, akkor is 20+ év múlva kopna ki az utolsó belső égésű motoros jármű.

Ajánlom ez a linket:
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country
Már nem csak vonalvastagságú az elektromosok eladása a teljes újautópiacon.
Kínában 2016-ban 1,3%, 2017-ben 2,1%, 2018-ban már 4,2% elektromos az új eladások között. Európában 2,5%, de nagyon gyorsan nő, sőt még ezután fog beindulni, hisz ezután fognak igazán ráállni a nagy európai gyártók.
USA 2,1%.
De érdemes megnézni, hogy milyen ütemben nőnek az eladások.
Miért lenne alkalmatlan általános használatra?
Márpedig a gyártók nem úgy gondolják, hogy nem lesz elég alapanyag. A VW gondolom csak utánanézett, mielőtt aláír 10 éves szerződéseket a Samsunggal akkugyártásra.

Utolsó mondatoddal egyetértek. Félreérthetően fogalmaztam. Amikor azt írtam, hogy az elektromos kocsi hamarosan teljes mértékben ki fogja váltani a hagyományos társát, akkor arra értettem, hogy ugyanúgy lehet majd használni, nem arra, hogy pár év múlva hagyományosak már nem is lesznek.
Ahhoz még sok időnek kell eltelnie. Nyugat Európában úgy 20-25 év, itt a környékünkön 30-40, Afrika.... ha a fejlett országokban betiltják a hagyományos autók gyártását, utána mennyi idejig lehet még aztán működtetni a maradék kohószökevényeket?
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Pár év és teljes egészében ki fogjá váltani az elektromosak a hagyományos meghajtású autókat.
A VW már 400 km-s hatótávolságú autókat fog gyártani, de pár éven belül el akarják érni a 600 km-s hatótávot is.


Molnival értek egyet! Bizonyos szegmensekben elterjedhetnek lásd a rögeszmémet, de ez se "pár" év lesz. A norvégok 2025-ös évszámát sem tartom megvalósíthatónak. Jelen állás szerint nincs olyan elektromos amivel egy 600 km-es utat magabiztosan meg lehetne oldani. Úgy tűnik, hogy az elkövetkezendő 2-3 évtizedben nem tudja teljesen kiváltani a belső égésű motorokat az elektromos meghajtás.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
A baleseteknél meg ha jól tudom legtöbb esetben nem az abszolút gyorshajtás a probléma, hanem a relatív (lásd. csakazértis 90-el akar menni jeges úton) illetve a nem megfelelő műszaki állapot/figyelmetlenség na meg a közlekedési szabályok be nem tartása. Szerintem sokkal hatékonyabb lenne a baleseti statisztikák javítására, ha az ilyen önkéntes hülyegyerekeket büntetnék szét úgy izomból. (lásd. belső sávban 200-al repesztő, 5 kilométerről villogtató Audi/BMW/egyéb luxusautó és azok a cikázó állatok akik a követési távolság illetve index fogalmát még helyből sem ismerik)

Kiváncsi leszek, mikor fogják bevezetni az új autóknál, hogy be legyenek kötve a rendörséghez és amint szabálytalanságot követ el a söfőr, máris automatikusan megy a büntetés? :)
Technikailag szerintem már most is lehetséges.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Molnival értek egyet! Bizonyos szegmensekben elterjedhetnek lásd a rögeszmémet, de ez se "pár" év lesz. A norvégok 2025-ös évszámát sem tartom megvalósíthatónak. Jelen állás szerint nincs olyan elektromos amivel egy 600 km-es utat magabiztosan meg lehetne oldani. Úgy tűnik, hogy az elkövetkezendő 2-3 évtizedben nem tudja teljesen kiváltani a belső égésű motorokat az elektromos meghajtás.

Norvégiában az új autóeladások között az elektromosok aránya már 49%-os volt 2018-ban, idén valószínűleg már több új elektromost adnak el, mint hagyományost, szóval 2025-re simán összejön nekik.
A VW asszem 5 éven belül akarja elérni a 600 km-res hatótávot.
 
M

molnibalage

Guest
Ajánlom ez a linket:
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country
Már nem csak vonalvastagságú az elektromosok eladása a teljes újautópiacon.
Kínában 2016-ban 1,3%, 2017-ben 2,1%, 2018-ban már 4,2% elektromos az új eladások között. Európában 2,5%, de nagyon gyorsan nő, sőt még ezután fog beindulni, hisz ezután fognak igazán ráállni a nagy európai gyártók.
USA 2,1%.
De érdemes megnézni, hogy milyen ütemben nőnek az eladások.
Miért lenne alkalmatlan általános használatra?
Márpedig a gyártók nem úgy gondolják, hogy nem lesz elég alapanyag. A VW gondolom csak utánanézett, mielőtt aláír 10 éves szerződéseket a Samsunggal akkugyártásra.

Utolsó mondatoddal egyetértek. Félreérthetően fogalmaztam. Amikor azt írtam, hogy az elektromos kocsi hamarosan teljes mértékben ki fogja váltani a hagyományos társát, akkor arra értettem, hogy ugyanúgy lehet majd használni, nem arra, hogy pár év múlva hagyományosak már nem is lesznek.
Ahhoz még sok időnek kell eltelnie. Nyugat Európában úgy 20-25 év, itt a környékünkön 30-40, Afrika.... ha a fejlett országokban betiltják a hagyományos autók gyártását, utána mennyi idejig lehet még aztán működtetni a maradék kohószökevényeket?

Ez a cherry piciking tipikus esete. Kipécézted azokat az országokat, ahol ez az arány már picit vonalvastagság felett van. Az összes többit meg leszarod.
Ez a gyártás világszerte. A fenti államok gyártást nézve és az, hogy máshol kvázi 0, akkor ez mit is jelent? Még vonalvastagságot sem éri el.

Európában 408 ezret adtak el, de ez nem jelenti azt, hogy mindet itt is gyártották. Szóval no offense, de ez fing a szélben kategória jelenleg.
Általános használat alatt értem az, hogy n+1 területen képtelen leváltani a belső égésűt, mert vannak olyan területek, ahol napi 300-500 km-t kell gyorsan megtenni és nem fér bele az, hogy 1,5-2 órákat töltögetsz malmozva munkaidőben.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
A következő probléma már nem az, hogy a belső kerületekben hogyan parkolnak az emberek, vagy, hogy dugóban ülnek.
A nagyobb lakótelepeken évről-évre egyre korrábbra tolódik az az időpont, amikorra a házak előtti parkolók már telítődnek.
Pár éve még este 10-ig kellett várni, hogy már ne legyen parkolóhely egyátalán, de mostanra este 6-tól már nincs üres hely, ezzel szemben viszont az autók elkezdtek a parkolóhelynek számító lakótelepi belső udvarokba (U alakú káposztásmegyeri panelekről beszélek példaképp, mert ehhez van közöm) a ki- és bejáratot és a járdákat is eltorlaszolni, fűre felállni, ajtók elé beállni. Telítődik a lakótelep. Nade máshol mi a helyzet? Ugyanez, közöm van még Zuglóhoz, volt még Békásmegyerhez, nulla parkolási lehetőség. Erre mi derül ki? Egyes családoknál ott parkol a családfő egyik kocsija, majd a másik is, az asszonyé, a családi vállalkozás kisteherautója, az oda bejelentett, de nem ott lakó fiúgyermek saját kocsija és az ő céges kisfurgonja is. Ez egy családhoz négy személyautó és két furgon! A kápmegyeri lakótelepen a tisztelt márkakereskedő lakó saját kocsija, a céges Mazda (mindig amit épp hazahoz), az asszony kisautója. A másik ürgének bizarr amerikai családi egyterű szenvedélye van, emiatt van neki egy jókora GMC busza a nyolcavanas évekből, alja lyukas, mállik szét az egész, de emiatt van neki ugyanez a márka, ugyanez a doboz mégegyszer a kilencvenes évekből is, az is lassan harminc éves. Két böhönye foglalja a helyet. A boyracer gyerek az ültetett Hondájával viszont a világ nagy áldozata, ezért folytatja ádáz küzdelmét mindenkivel akit gyülöl. Ő már csak richtig fél kocsinyi távolságra áll be a mesterművével a másiktól, nehogy rányitsák a fényézésére a szomszéd autó ajtaját. És még sorolhatnám. Nincs megoldás. Talán fel kéne számolni a játszótereket, a közparkokat, a kutyafuttatókat és még a jóég tudja mit.

Teljesen betiltani a városokba bejárást nem lehet.
Itt a fejekben kellene rendet rakni. Jóval kevesebb autózás, több tömegközlekedés, kerékpározás és gyaloglás kellene.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Ez a cherry piciking tipikus esete. Kipécézted azokat az országokat, ahol ez az arány már picit vonalvastagság felett van. Az összes többit meg leszarod.
Ez a gyártás világszerte. A fenti államok gyártást nézve és az, hogy máshol kvázi 0, akkor ez mit is jelent? Még vonalvastagságot sem éri el.

Európában 408 ezret adtak el, de ez nem jelenti azt, hogy mindet itt is gyártották. Szóval no offense, de ez fing a szélben kategória jelenleg.
Általános használat alatt értem az, hogy n+1 területen képtelen leváltani a belső égésűt, mert vannak olyan területek, ahol napi 300-500 km-t kell gyorsan megtenni és nem fér bele az, hogy 1,5-2 órákat töltögetsz malmozva munkaidőben.

USA-t, Európát és Kínát írtam. Valószínűleg a világ autópiacának a 80%-át ők adják.
Tavaly világszinten az újautó eladások 2%-a volt elektromos. De mint mondom, rohamosan nő az eladások száma. Európában, Kínában és az USA-ban évente akár duplázódik is.
https://insideevs.com/global-november-sales-record-electric-cars/
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem akarok hatótávot növelni, pont ez a lényege. A villanyautóra egy olyan szerepet akarnak ráhúzni, ami a mai akkumulátorok tudását figyelembe véve, nem megoldható. Azt kellene megértetni az emberekkel, hogy ez egy tökéletes alternatívája azoknak a városi kisautóknak amikkel naponta 10-20-50-100 kilométert ingáznak a városokban. A magyar átlag egyébként napi 90 kilométer! Tökéletes lehet olyan nyugdíjasoknak akik a patika, orvos, városszéli bevásárló központok szentháromságában használják az autót nem napi, hanem inkább heti pár kilométeren. Ez a technika már ma is bőven rendelkezésre áll, csak az ára még nagyon nem versenyképes.

A városi kisautónak alternatívája lehetne, és sokaknak az is, de nem ez a tömegigény. A városi autózás a nagy többségnek egy teljesen másodlagos, harmadlagos használati mód. Ahogyan hagyományos autót sem vesznek külön városra és külön utazásra, drágább elektromost sem fognak venni úgy, hogy külön egy kicsi/kisteljesítményű a városban puttyogni 10 misiért, meg egy 20+ milliós grand tourert a nagyobb családi utakra meg a nagyméretű cuccok szállítására... legfeljebb ha nagyon kell két kocsi apunak/anyunak, egyébként a default választás a nagyobb kocsi lesz, mert az mindkét funkciót el tudja látni.

Nagyon reménykedem benne, hogy egyre több ilyen kis elektromos gokárt jelenik meg a gyártók kínálatában. Remélem azt is, hogy 5-10 év alatt sikerül az árukat annyira leszorítani, hogy valós alternatívái legyenek, egy benzines Clionak, Yarisnak, Civicnek stb...

Teljesen egyetértek, itt ár a probléma, kivéve ha az illető valamiért tényleg csak városban / ingázásra akarja (vagy muszáj neki) használni.

Nos ez viszont nem igaz. Nagyon nem mindegy, hogy egy kis fordulókörrel, egymáshoz közeli "tengelyekkel", minimális túlnyúlásokkal, a kocsi négy "sarkára" szerelt kerekekkel próbálsz a városban érvényesülni vagy inkább egy utazásra kihegyezett ötméteres kombival.

Típusa válogatja, de személyes tapasztalat, hogy a nagy öt méteres felsőkategóriás grand tourerekkel röhejesen egyszerű parkolni, ott már sok hely van a bazi nagy kerekek és nagy kitérítéssel kb. úgy állsz ki a helyről, mintha szabályszerűen tolnák azt az óriási motorháztetőt előtted oldalra. Vagy nézz meg egy busz milyen szépen ki tud fordulni helyekről.

Egy 5-6 milliós vételárú kisautónak nincsen rosszabb műszaki megoldású futóműve mint egy nagyobb kocsinak. Jellemzően elöl McPherson hátul pedig csatolt hossz lengőkaros futómű van a városi kisautókban is.

Jajj, dehogynem. A McPherson egy olcsóság, bár egyre jellemzőbb, mert olcsó és helytakarékos, de az igazi jó futóművek valahol a sokkal drágább multilink és/vagy kettős kereszt lengőkaros futóműveknél és 17 collos gumiknál van (17 fölött már egyre kevésbé, szvsz ez az optimális határ). Kicsi, könnyű rugózatlan tömegű virsligumikon ne várj se útfekvést, se utazási kényelmet, és persze futóműhangolások között is jelentős különbségek vannak. Az árkülönbség nem véletlenül van, megjelenik abban, hogy mekkora kanyarsebességet, úthibákat tud kényelmesen elnyelni a cucc - kérdés ki tudja/akarja ezt megfizetni.
 
M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: vata
T

Törölt tag 1711

Guest
Ráadásul a jelenlegi szabályozás szerint pl. az Audi Q7 E-tron is villanyautónak minősül, mivel papíron meg tud tenni 37km-t a 74kw-os villanymotorjával... Minden másra ott a V6-os dízel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst
M

molnibalage

Guest
Ráadásul a jelenlegi szabályozás szerint pl. az Audi Q7 E-tron is villanyautónak minősül, mivel papíron meg tud tenni 37km-t a 74kw-os villanymotorjával... Minden másra ott a V6-os dízel.
Amiért tarkón csapnám azt, ami ezt aláírta.
Ezek szerint, akkor én nő vagyok, mert van X kromoszómám is...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Két adatpontból extrapolálni az előző 5 évre is.
Édes jó istenem....

Mire extrapoláltam?
Azt írtam, hogy az elmúlt években nagyon gyorsan növekedik az eladások száma és volt, hogy duplázódott is.

The global stock of plug-in electric vehicles (PEVs) between 2005 and 2009 consisted exclusively of all-electric cars (BEV), totaling about 1,700 units in 2005, and almost 6,000 in 2009. The plug-in stock rose to about 12,500 units in 2010, of which 350 were plug-in hybrids(PHEVs).[18][19] By comparison, during the Golden Age of the electric car at the beginning of the 20th century, the EV stock peaked at approximately 30,000 vehicles.[20] After the introduction of the Nissan Leaf and the Chevrolet Volt in late December 2010, the first mass-production plug-in electric cars by major manufacturers, plug-in sales grew to about 50,000 units in 2011, to 125,000 in 2012, and almost 213,000 cars and utility vans in 2013. Sales totaled over 315,000 units in 2014, up 48% from 2013.[21] In March 2014, Norway became the first country where over 1 in every 100 passenger cars on the roads was a plug-in,[22] and, by October 2018, 1 in every 10 passenger cars registered in Norway was a plug-in.[17]

In five years, global sales of highway legal light-duty plug-in vehicles increased more than ten-fold, totaling more than 565,000 units in 2015 - an 80% increase from 2014, driven mainly by China and Europe.[21] About 775,000 plug-in electric cars and vans were sold in 2016, and 1.22 million in 2017 - up 57% from 2016 - with China accounting for about half of global sales.[1][23][24] The global market share of the new light-duty plug-in segment reached 1.3% in 2017, up from 0.86% in 2016, and 0.38% in 2014.[7][8] Global light-duty plug-in vehicle sales passed the 3 million milestone in November 2017[4] and 5 million at the end 2018.[5] Global sales totaled 2,018,247 plug-in passenger cars in 2018, up 72% from 2017, with a market share of 2.1%. The BEV:pHEV ratio rose to 69:31.[6]
 
M

molnibalage

Guest
Mire extrapoláltam?
Azt írtam, hogy az elmúlt években nagyon gyorsan növekedik az eladások száma és volt, hogy duplázódott is.

The global stock of plug-in electric vehicles (PEVs) between 2005 and 2009 consisted exclusively of all-electric cars (BEV), totaling about 1,700 units in 2005, and almost 6,000 in 2009. The plug-in stock rose to about 12,500 units in 2010, of which 350 were plug-in hybrids(PHEVs).[18][19] By comparison, during the Golden Age of the electric car at the beginning of the 20th century, the EV stock peaked at approximately 30,000 vehicles.[20] After the introduction of the Nissan Leaf and the Chevrolet Volt in late December 2010, the first mass-production plug-in electric cars by major manufacturers, plug-in sales grew to about 50,000 units in 2011, to 125,000 in 2012, and almost 213,000 cars and utility vans in 2013. Sales totaled over 315,000 units in 2014, up 48% from 2013.[21] In March 2014, Norway became the first country where over 1 in every 100 passenger cars on the roads was a plug-in,[22] and, by October 2018, 1 in every 10 passenger cars registered in Norway was a plug-in.[17]

In five years, global sales of highway legal light-duty plug-in vehicles increased more than ten-fold, totaling more than 565,000 units in 2015 - an 80% increase from 2014, driven mainly by China and Europe.[21] About 775,000 plug-in electric cars and vans were sold in 2016, and 1.22 million in 2017 - up 57% from 2016 - with China accounting for about half of global sales.[1][23][24] The global market share of the new light-duty plug-in segment reached 1.3% in 2017, up from 0.86% in 2016, and 0.38% in 2014.[7][8] Global light-duty plug-in vehicle sales passed the 3 million milestone in November 2017[4] and 5 million at the end 2018.[5] Global sales totaled 2,018,247 plug-in passenger cars in 2018, up 72% from 2017, with a market share of 2.1%. The BEV:pHEV ratio rose to 69:31.[6]
Fogtál két évet és simán kijelentetted, hogy ez a jellemző, amikor az általam berakott diagram is cáfolta ezt. Nem az álmokat, hanem a realitásokat kellene nézni...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Fogtál két évet és simán kijelentetted, hogy ez a jellemző, amikor az általam berakott diagram is cáfolta ezt. Nem az álmokat, hanem a realitásokat kellene nézni...


Ezt írtam:

USA-t, Európát és Kínát írtam. Valószínűleg a világ autópiacának a 80%-át ők adják.
Tavaly világszinten az újautó eladások 2%-a volt elektromos. De mint mondom, rohamosan nő az eladások száma. Európában, Kínában és az USA-ban évente akár duplázódik is.

Nem azt, hogy mindig, hanem akár. Ami igaz is, mert voltak olyan évek amikor duplázódott is az eladás.
Persze ahogy egyre többet adnak el, úgy lassulni fog a növekedés üteme.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem azt, hogy mindig, hanem akár. Ami igaz is, mert voltak olyan évek amikor duplázódott is az eladás.
Persze ahogy egyre többet adnak el, úgy lassulni fog a növekedés üteme.

Amikor megvonják az állami támogatást, bevezetik az töltőáramra az üzemanyagadót akkor meg beleáll a földbe.

Arról nem is beszélve, ha Kína a jelenlegi ütemben veszi át az afrikai bányák fölött az irányítást (nem véletlenül ütik nyugaton a Huawei-t, az ő márkanevük alatt pörög a biznisz) és a brazil-perui hadsereg beindítja az amazonas mélyén működő lítium bányák felszámolását akkor az akkumulátor árak is ki fognak lőni az egekbe.

peru-mercury-emergency.jpg