Amikor megvonják az állami támogatást, bevezetik az töltőáramra az üzemanyagadót akkor meg beleáll a földbe.
Arról nem is beszélve, ha Kína a jelenlegi ütemben veszi át az afrikai bányák fölött az irányítást (nem véletlenül ütik nyugaton a Huawei-t, az ő márkanevük alatt pörög a biznisz) és a brazil-perui hadsereg beindítja az amazonas mélyén működő lítium bányák felszámolását akkor az akkumulátor árak is ki fognak lőni az egekbe.
A támogatást valószínűleg hamarosan megvonják, viszont addigra már nem lesz jelentősen drágább, mint a hagyományos, sőt én még mindig állítom, hogy pár év múlva az elektromos semmivel sem lesz drágább. Írtam már egyszer, az akku megdobja az árat, viszont egy csomó más dologban meg sporolhatnak. Pl. váltó nincs, motor olcsóbb, egyszerűbb, stb.
A világ legnagyobb lítiumtermelői sorrendben: Ausztrália, Chile, Argentina, Kína, Zimbabwe, USA, Kanada, Portugália. Afrikában alig van termelés, az ismert készletekből is kevés van Afrikában, nem tudom hogyan tudna Kína monopóliumot kiépíteni. Ahhoz minimum Argentina, Chile és Bolívia termelését kellene kontrolálja.
Brazilia és Peru termelése elenyésző, ha semmit sem fognak termelni, akkor sem lesz jelentős hatással az árakra.
https://investingnews.com/daily/res...ithium-investing/lithium-producing-countries/