Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Amikor megvonják az állami támogatást, bevezetik az töltőáramra az üzemanyagadót akkor meg beleáll a földbe.

Arról nem is beszélve, ha Kína a jelenlegi ütemben veszi át az afrikai bányák fölött az irányítást (nem véletlenül ütik nyugaton a Huawei-t, az ő márkanevük alatt pörög a biznisz) és a brazil-perui hadsereg beindítja az amazonas mélyén működő lítium bányák felszámolását akkor az akkumulátor árak is ki fognak lőni az egekbe.

A támogatást valószínűleg hamarosan megvonják, viszont addigra már nem lesz jelentősen drágább, mint a hagyományos, sőt én még mindig állítom, hogy pár év múlva az elektromos semmivel sem lesz drágább. Írtam már egyszer, az akku megdobja az árat, viszont egy csomó más dologban meg sporolhatnak. Pl. váltó nincs, motor olcsóbb, egyszerűbb, stb.

A világ legnagyobb lítiumtermelői sorrendben: Ausztrália, Chile, Argentina, Kína, Zimbabwe, USA, Kanada, Portugália. Afrikában alig van termelés, az ismert készletekből is kevés van Afrikában, nem tudom hogyan tudna Kína monopóliumot kiépíteni. Ahhoz minimum Argentina, Chile és Bolívia termelését kellene kontrolálja.

Brazilia és Peru termelése elenyésző, ha semmit sem fognak termelni, akkor sem lesz jelentős hatással az árakra.
https://investingnews.com/daily/res...ithium-investing/lithium-producing-countries/
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nincs fizikai oka az olcsósodásnak. Villanymotorok fejlődése eljutott arra a pontra ahonnan nincs tovább, nagyobb kereslet nagyobb nyersanyagárakat generál, gyakorlatilag csak a befektetett munkával lehet játszani, de ezzel megint eljutunk Kínához (olcsóbb Huawei-ek elektronikája ma már Made in Kenya...).

Afrikában főleg kobaltot és rezet termelnek a Kínaiak, azokból is kell egy kevéske az elektronikai iparnak (eddig pl. a franciák emberi fogyasztásra alkalmatlan csirkehúsért szerezték be tőlük).

Illegális termelést nem is fogják az adott országhoz írni, pl. Argentínában szépen lepapírozzák és mint helyi áru kerül a piacra, elvégre a környezettudatos multivállalatok sose vennének olyan terméket ami súlyos környezetszennyezéssel került előállításra... kivéve ha 10%-kal olcsóbban adják, mert akkor jöhet ami a csövön kifér.
 
M

molnibalage

Guest
A támogatást valószínűleg hamarosan megvonják, viszont addigra már nem lesz jelentősen drágább, mint a hagyományos, sőt én még mindig állítom, hogy pár év múlva az elektromos semmivel sem lesz drágább. Írtam már egyszer, az akku megdobja az árat, viszont egy csomó más dologban meg sporolhatnak. Pl. váltó nincs, motor olcsóbb, egyszerűbb, stb
Ez simán hit. Ameddig egy 85 kWh-100 kWh akupakk ára egy újszerő autóéval azonos (12-15k USD), addig nincs miről beszélni. És mindez úgy, hogy jelenleg röhejesen kevés készül. Mi lesz, ha nő az Li iránti igény és az akku ára is kilő az égbe?


Nincs fizikai oka az olcsósodásnak. Villanymotorok fejlődése eljutott arra a pontra ahonnan nincs tovább, nagyobb kereslet nagyobb nyersanyagárakat generál, gyakorlatilag csak a befektetett munkával lehet játszani, de ezzel megint eljutunk Kínához (olcsóbb Huawei-ek elektronikája ma már Made in Kenya...).

Afrikában főleg kobaltot és rezet termelnek a Kínaiak, azokból is kell egy kevéske az elektronikai iparnak (eddig pl. a franciák emberi fogyasztásra alkalmatlan csirkehúsért szerezték be tőlük).

Illegális termelést nem is fogják az adott országhoz írni, pl. Argentínában szépen lepapírozzák és mint helyi áru kerül a piacra, elvégre a környezettudatos multivállalatok sose vennének olyan terméket ami súlyos környezetszennyezéssel került előállításra... kivéve ha 10%-kal olcsóbban adják, mert akkor jöhet ami a csövön kifér.
Kb. Rezzenéstelen arccal képes behazudni magának a nyugat túl sokszor, hogy "tiszta, fair, környezettudatos" és egyéb marhaságokat
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Kb. Rezzenéstelen arccal képes behazudni magának a nyugat túl sokszor, hogy "tiszta, fair, környezettudatos" és egyéb marhaságokat

Kedvencem a kakaókon levő UTZ matrica, ami elvileg azt jelzi, hogy olyan ültetvényről származik ahol felelős gazdák rendes fizetésért dolgoztatják az embereket.
Miközben nyílt titok, hogy zsoldosokkal háborúznak az ültetvényekért a nagy vállalatok.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Nincs fizikai oka az olcsósodásnak. Villanymotorok fejlődése eljutott arra a pontra ahonnan nincs tovább, nagyobb kereslet nagyobb nyersanyagárakat generál, gyakorlatilag csak a befektetett munkával lehet játszani, de ezzel megint eljutunk Kínához (olcsóbb Huawei-ek elektronikája ma már Made in Kenya...).

Afrikában főleg kobaltot és rezet termelnek a Kínaiak, azokból is kell egy kevéske az elektronikai iparnak (eddig pl. a franciák emberi fogyasztásra alkalmatlan csirkehúsért szerezték be tőlük).

Illegális termelést nem is fogják az adott országhoz írni, pl. Argentínában szépen lepapírozzák és mint helyi áru kerül a piacra, elvégre a környezettudatos multivállalatok sose vennének olyan terméket ami súlyos környezetszennyezéssel került előállításra... kivéve ha 10%-kal olcsóbban adják, mert akkor jöhet ami a csövön kifér.

Már hogyne olcsóbbodnának még.
Még csak most épülnek ki igazán a nagy elektromos autógyárak és a beszállítói hálózatok.
Az elején még jóval drágábban gyártanak, hisz azt akarják, hogy minél hamarabb visszajöjjön a gyárépítés és a fejlesztés költsége.
A beszállítók szintén drágábban dolgoznak az elején.
Minél nagyobb mennyiséget gyártanak valamiből, annál olcsóbb a gyártás. Minél többen gyártják, annál nagyobb a verseny, így szintén csökken az ár.
Az akkuk ára még szintén sokat fog csökkenni a jövőben.
Írtam már korábban: a villanyautó jóval kevesebb, egyszerűbb és olcsóbb alkatrészekből áll, mint a hagyományos. Csak az akku drágít rajta.

Már csak annyi a kérdés, hogy az akku ára mikor fog megegyezni azoknak az alkatrészeknek az árával, amik a hagyományos autóknál szükségesek (vagy drágábbak), míg az elektromosnál nem (vagy olcsóbb).
Pl. az elektromotor jóval olcsóbb, mint a benzines, nincs kipufogórendszer, sokkal egyszerűbb erőátviteli rendszer.
Aztán meg ott van a jóval olcsóbb üzemeltetés. Pl. nincs olajcsere, ritkábban romlik el, fékek szinte nem is kopnak, stb.
 
M

molnibalage

Guest
Már hogyne olcsóbbodnának még.
Még csak most épülnek ki igazán a nagy elektromos autógyárak és a beszállítói hálózatok.
Az elején még jóval drágábban gyártanak, hisz azt akarják, hogy minél hamarabb visszajöjjön a gyárépítés és a fejlesztés költsége.
A beszállítók szintén drágábban dolgoznak az elején.
Minél nagyobb mennyiséget gyártanak valamiből, annál olcsóbb a gyártás. Minél többen gyártják, annál nagyobb a verseny, így szintén csökken az ár.
Az akkuk ára még szintén sokat fog csökkenni a jövőben.
Írtam már korábban: a villanyautó jóval kevesebb, egyszerűbb és olcsóbb alkatrészekből áll, mint a hagyományos. Csak az akku drágít rajta.

Már csak annyi a kérdés, hogy az akku ára mikor fog megegyezni azoknak az alkatrészeknek az árával, amik a hagyományos autóknál szükségesek (vagy drágábbak), míg az elektromosnál nem (vagy olcsóbb).
Pl. az elektromotor jóval olcsóbb, mint a benzines, nincs kipufogórendszer, sokkal egyszerűbb erőátviteli rendszer.
Aztán meg ott van a jóval olcsóbb üzemeltetés. Pl. nincs olajcsere, ritkábban romlik el, fékek szinte nem is kopnak, stb.
Figyu, akkor segítek. Gyártották a videókártyákat elég szép számmal. Aztán jött a kriptovaluta őrület és olyan szintű vásárlási láz volt, hogy a memóriák és VGA árak úgy 30-40%-kal nőttek meg emlékeim szerint. Nem évek, hónapok alatt.

Volt, hogy Távol-Keleten volt valamelyik HDD gyártan komolyabb üzemi baleset és kár és emiatt már megnőtt anno a HDD ár 15%-kal.

Kereslet kínálat. Na, szerinted ha nagyhirtelen 3-szor több akkut kezdnek gyártani, akkor mi lesz a akku nyersanyag ár piacán?
Csoda lesz vagy ez, amim eddig is?

Komolyan mondom...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az elején még jóval drágábban gyártanak, hisz azt akarják, hogy minél hamarabb visszajöjjön a gyárépítés és a fejlesztés költsége.
A beszállítók szintén drágábban dolgoznak az elején.
Minél nagyobb mennyiséget gyártanak valamiből, annál olcsóbb a gyártás. Minél többen gyártják, annál nagyobb a verseny, így szintén csökken az ár.
Az akkuk ára még szintén sokat fog csökkenni a jövőben.
Írtam már korábban: a villanyautó jóval kevesebb, egyszerűbb és olcsóbb alkatrészekből áll, mint a hagyományos. Csak az akku drágít rajta.

Játékautók előtt is volt elektromos ipar.
Az autókban lévő 18650-ös akkumulátort BÁRKI megveheti a polcról, kiforrott technika, nagyon durva áttörés kellene hozzá, hogy továbbfejlődjön.
Villanymotorokból is milliárdos tételek készülnek évente, néhány wattostól a több megawattosig.
Autó alváza, futóműve is kiforrott dolog, nincs benne semmi új, maximum nagyobb segget kapnak, hogy legyen hely az akkuknak.
 
M

molnibalage

Guest
Játékautók előtt is volt elektromos ipar.
Az autókban lévő 18650-ös akkumulátort BÁRKI megveheti a polcról, kiforrott technika, nagyon durva áttörés kellene hozzá, hogy továbbfejlődjön.
Villanymotorokból is milliárdos tételek készülnek évente, néhány wattostól a több megawattosig.
Autó alváza, futóműve is kiforrott dolog, nincs benne semmi új, maximum nagyobb segget kapnak, hogy legyen hely az akkuknak.
Ez a masik fele. Egyesek ugy tesznrk, mintha a villanyautó összes eleme valami olyasmi lenne, amin egetrengetoen sokat lehetne reszelni. Nem esik le, hogy eddig is tomegtermelt, off the self elemekbol vannak összetéve. Mi a fraszkarikatol várnak itt egyesek áresést vagy azt, hogy nagyhirtelen nem kell baromi sokat engedni hatótáv vagy mas teren, ha kb. a 10k usd arban akar maradni az ember...?
Valami olyan vallásos hevület van sokszor, mintha a villanyautóra nem vonatkozna sem a fizika sem a közgazdasági torvdnyszerusegek.
Milyen alapon... ?
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Már hogyne olcsóbbodnának még.
Még csak most épülnek ki igazán a nagy elektromos autógyárak és a beszállítói hálózatok.
Az elején még jóval drágábban gyártanak, hisz azt akarják, hogy minél hamarabb visszajöjjön a gyárépítés és a fejlesztés költsége.
A beszállítók szintén drágábban dolgoznak az elején.
Minél nagyobb mennyiséget gyártanak valamiből, annál olcsóbb a gyártás. Minél többen gyártják, annál nagyobb a verseny, így szintén csökken az ár.
Az akkuk ára még szintén sokat fog csökkenni a jövőben.
Írtam már korábban: a villanyautó jóval kevesebb, egyszerűbb és olcsóbb alkatrészekből áll, mint a hagyományos. Csak az akku drágít rajta.

Már csak annyi a kérdés, hogy az akku ára mikor fog megegyezni azoknak az alkatrészeknek az árával, amik a hagyományos autóknál szükségesek (vagy drágábbak), míg az elektromosnál nem (vagy olcsóbb).
Pl. az elektromotor jóval olcsóbb, mint a benzines, nincs kipufogórendszer, sokkal egyszerűbb erőátviteli rendszer.
Aztán meg ott van a jóval olcsóbb üzemeltetés. Pl. nincs olajcsere, ritkábban romlik el, fékek szinte nem is kopnak, stb.


Ezzel a logikával mind a benzines,mind a diesel autónak egyre olcsóbbnak kellene lenni...1.minden ki van épülve...2.minden hálózat működik. Nem, nem fog senki sem lemondani a saját extra haszonáról;);)....A mai építőipar ue:D...szecsku jedno
 
T

Törölt tag 1711

Guest
1992-től 2015-ig világelső volt az amerikai vasút, akkor szerezte "vissza" elsőségét az RZD, nagyot fordult 3 év alatt a világ...

Az utolsó nyilvános adat 2014-es, akkor az orosz GDP 8%-át adta a vasút, ma ez már jóval több, több új mozdony/motorvonat áll náluk rendszerbe, mint az egész EU-ban, automatizált rendezőpályaudvar tesztüzeme folyik, műholdas központi ellenőrző rendszer épül 2025-ig, utána kezdik a központi irányítás kiépítését (terv 2035), még baráti külföldi vasutak hitelezésére is telik a bevételekből.

Nálunk meg eladták a teherszállítást bagóért mert "veszteséges"...

e0tcazu.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 982
113
Kedvencem a kakaókon levő UTZ matrica, ami elvileg azt jelzi, hogy olyan ültetvényről származik ahol felelős gazdák rendes fizetésért dolgoztatják az embereket.
Miközben nyílt titok, hogy zsoldosokkal háborúznak az ültetvényekért a nagy vállalatok.
Nekem az a sok muanyag tacepao a kedvencem a cegben amin megkernek hogy ovjam a kornyezetet. De hogy auto is legyen, lehet hallani tudni arrol valamit hogy visszaesett az uj auto eladas? Inkabb nagy luxus tipusokra gondolok.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
a villanyautó jóval kevesebb, egyszerűbb és olcsóbb alkatrészekből áll, mint a hagyományos. Csak az akku drágít rajta.
És az autógyárak majd elengedik a hasznot, amit a kevesebb eladott (elromlott, kopó) alkatrészek, márkaszervizek utáni bevételek képeznek?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
És a, de a, bezzeg a stb. Lehet károgni rá (számomra érthetetlen az ellendrukkerkedés), de a tény az hogy gyorsuló ütemben terjednek, az ipar meg erre kezd átállni.

A gyártók már eldöntötték, hogy ennek helye lesz a piacon, és ebből fogsz válogatni amikor majd veszel, ha tetszik, ha nem. Gyanítom hogy az utcai használatban most jön utolsó egy-két dicsőséges tiszta belsőégésű motoros autó, de ők lesznek az utolsó mohikánok. Utána csak hibrid lesz, vagy tiszta EV. Esetleg pár benzines sportkocsi, nosztalgiából, de lenyomják őket az EV-k már most is...

Napról napra több elektromos autót látok az utakon. Két-három éve még kuriózumszámba ment, megfigyelés alapján a tényleges napi használók között viszont már egy jelentős % használ valamilyen plugin hybrid megoldást. Ismerősöm aki most teszi a jogsit és autóvásárlás előtt áll elkezdett Leafen meg Priuson gondolkodni, pedig nem turbózöld. A világ változik.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
És az autógyárak majd elengedik a hasznot, amit a kevesebb eladott (elromlott, kopó) alkatrészek, márkaszervizek utáni bevételek képeznek?

Ne kezdjük már az összeesküvés-elméleteket. Pár évvel ezelőtt meg a másik oldal szerint az olajlobbi nem hagyta gyártani a villanyautókat.
Verseny van az autógyártók között, aki olcsóbban gyárt, az versenyelőnybe kerül.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
És a, de a, bezzeg a stb. Lehet károgni rá (számomra érthetetlen az ellendrukkerkedés), de a tény az hogy gyorsuló ütemben terjednek, az ipar meg erre kezd átállni.

A gyártók már eldöntötték, hogy ennek helye lesz a piacon, és ebből fogsz válogatni amikor majd veszel, ha tetszik, ha nem. Gyanítom hogy az utcai használatban most jön utolsó egy-két dicsőséges tiszta belsőégésű motoros autó, de ők lesznek az utolsó mohikánok. Utána csak hibrid lesz, vagy tiszta EV. Esetleg pár benzines sportkocsi, nosztalgiából, de lenyomják őket az EV-k már most is...

Napról napra több elektromos autót látok az utakon. Két-három éve még kuriózumszámba ment, megfigyelés alapján a tényleges napi használók között viszont már egy jelentős % használ valamilyen plugin hybrid megoldást. Ismerősöm aki most teszi a jogsit és autóvásárlás előtt áll elkezdett Leafen meg Priuson gondolkodni, pedig nem turbózöld. A világ változik.
Hóóóóóó.

Ez hosszútávon fordítva van. Lehet, hogy a gyártók eldöntötték. A piac meg eldönti, hogy veszi-e. Lásd 3D TV-k és VR eszközök.

Fogalmazzunk úgy, hogy eddig mindkettő orbitális buktának tűnik és totálisan el vannak maradva attól, amit reméltek tőlük. A 3D TV-k gyártását több vagy lassan minden cég kb. feladta. Nincs rá igazi mérhető igény. A VR eszközök is olyan árban vannak és olyan kevés dolog támogatja, hogy lassan fél évtizeddel a piacra dobás után is kb. elvetemült pénzes fanok veszik meg. Csak himihumi játékokhoz jó kb. és repszimhez. Egy kézen meg lehet nagyjából számolni a jó és VR támogatott AAA játékokat.

Szóval bőven lehet ennek a kifutása az, hogy orbitálisan nagy zakókat fog látni az ember főleg, amikor a támogatást kirúgják alóluk és látszik majd az igazi költsége a villanyautózásnak. Németországban pl. majdnem ugyanannyiba kerül már villanyautóval tankolva az üzemanyag költség, mint benzinnel...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Számolgattam kicsit: Nissan Leafben 40 kWh-os akkuk vannak, 250 km-t (egyes tesztek szerint 270 mások szerint 243) tesz meg. Ez szerintem egész használható.
A Samsung 18650-es 3,7 V-os, 3000 mAh-es akkujai darabját magánvásárlóként, kis tételben 2,5 dollárért lehet kapni. Egy ilyen 11,1 Wh áramot tárol. Megjegyzem, ami most kapható nem a legújabb technológia, Gödön ennél jobbakat fognak hamarosan gyártani.
A Nissan Leafbe ilyenből 3600 kellene. Ez 9000 dollár, nekem, kistételben, ki tudja hány viszonteladón keresztül vásárolva.
Az autógyártók közvetlenül a gyártótól, nagytételben, bizonyára nem ennyiért veszik. Szerintem minimum fele ennyiért, ha nem kevesebbért kapják. Az 4500 dollár.
Kb. ennyibe kerül egy 40 kWh-s akku. Kb. ez az egy dolog van pluszba egy hagyományoshoz képest egy elektromos autóban.
Na de akkor egy hagyományos autóban mik vannak pluszba az elektromoshoz képest?
Kezdjük mindjárt a motorral, egy benzinmotor sokkal drágább egy elektromotornál.
Ha valaki tudja, leírhatja, hogy mennyibe kerül egy átlagos hagyományos autó és egy elektromos autó motorja.
Aztán nincs sebességváltó, tengelykapcsoló, üzemanyagtank, kipufogórendszer stb.
Ha ezek árát mind kivonjuk az akku árából akkor mennyi marad?
Aztán még ott van a sokkal kevesebb szervízígény az elektromosoknál.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Hóóóóóó.

Ez hosszútávon fordítva van. Lehet, hogy a gyártók eldöntötték. A piac meg eldönti, hogy veszi-e. Lásd 3D TV-k és VR eszközök.

Fogalmazzunk úgy, hogy eddig mindkettő orbitális buktának tűnik és totálisan el vannak maradva attól, amit reméltek tőlük. A 3D TV-k gyártását több vagy lassan minden cég kb. feladta. Nincs rá igazi mérhető igény. A VR eszközök is olyan árban vannak és olyan kevés dolog támogatja, hogy lassan fél évtizeddel a piacra dobás után is kb. elvetemült pénzes fanok veszik meg. Csak himihumi játékokhoz jó kb. és repszimhez. Egy kézen meg lehet nagyjából számolni a jó és VR támogatott AAA játékokat.

Szóval bőven lehet ennek a kifutása az, hogy orbitálisan nagy zakókat fog látni az ember főleg, amikor a támogatást kirúgják alóluk és látszik majd az igazi költsége a villanyautózásnak. Németországban pl. majdnem ugyanannyiba kerül már villanyautóval tankolva az üzemanyag költség, mint benzinnel...

Ne a német példát hozd már fel, nem az elektromos autók problémája, hogy elcseszték az áramárakat.
Máshol jóval olcsóbb az áram.
A nyilvános töltőkön való tankolás lehet, hogy adózva lesz majd ugyanolyan arányban, mint az egyéb üzemanyagok.
Az otthoni áramhasználatot viszont nem adóztathatják, hisz akkor a nem autótulajdonosokat is adóztatnák.
A szervízen meg mindig sokat fog sporolni egy elektromos autótulaj.