Hibrideket nagyon is helyeslem (mármint a Prius meg Ioniq féléket, nem a Q7-es és társait), jelen technológiával ez az optimális kompromisszum egy használható autóra. Városi autókkal az a baj, hogy attól nem lesz jobb, hogy 1.3-as Swift/Yaris-ok helyett Leaf-ek állnak a dugóban és az utak szélén mindenhol (mármint a környezetszennyezés csökkenése jó dolog, de az életteret továbbra is foglalja). EV-k nem nyomnak le semmit, model S Tesla-nál is a 0-100 gyorsulással villogtak, azzal már nem, hogy fölötte már dízel BMW is legyorsulja.
A plug-in hybrid egy jó, univerzális megoldás a közlekedésre, nekem legfeljebb annyi a bajom velük hogy az alsó kategória és a felső kategória között van egy bazi nagy szakadék ilyen félmegoldásokkal. Magyarán nehéz egy jó, komfortos tourert találni hybridben de megfizethető áron. Részben ebben benne van, hogy a középkategória egyébként is haldoklik.
Hogy mi áll a dugóban, meg mi foglalja a drága életteret, szerintem kicsit túlfűtött téma. A társadalmi igény a motorizált járműves közlekedésre messze nagyobb, mint arra hogy a járda mellett legyen egy két méteres üres sáv. A dugót részben meg lehet oldani okos közlekedési beruházásokkal (P+R, normális elővárosi vonalak, forgalom föld alá/út fölé helyezése -> lámpás kereszteződések felszámolása), szerencsére nem Los Angeles szintű a motorizáltság / tömegközlekedés hányados.
Mire használnád a felszabadított helyet, már úgy értelmes keretek között? Lehetne gyönyörködni a szép széles, töküres sugárutakban? 3 kilométeres perec- és gagyiárus sor az Andrássy mindkét oldalán végig? Mindenki vizipipázna a kávéházakban naphosszat? Minden nap Békement/Szent Patrik napi vonulás lenne, esetleg napi Tour de City?
Ilyen szempontból teljesen mindegy, hogy ott lovasszekér, benyás, vagy EV kocsi áll. Egy nagyobb városban egyszerűen olyan távolságok vannak városon belül, mint vidéken két kisváros között, és a tömegközlekedés sem oldhat meg minden igényt. Viszont amiben az EV nagyon jó, az pont a helyben leadott zaj- és levegőszennyezés csökkentése (helló 40 éves zomboid Ikarus buszok, rátok nézek), ami a nagyvárosok rákfenéje, az nagyságrendekkel csökkenhet, ha az EV-k elterjednek (és nem, nem érdekel hogy a pusztában valahol kipöfögi ugyanazt a CO-t egy ligniterőmű).
Ebből két korlátlan hatótávolságú igen korrekt használt autó kijön. Tehát ez hol olcsóbb annál, ahogy egyesek propagálják, hogy városi autó + családi autó. Igen, van aki ezzel el tud lenni, de mint mondom az átlagember jelenleg generális megoldást vár el és nem luxusautó árban. Ehhez passzoló villanyautó a láthatáron nincs,
Almát körtével, használt vs. zsír új, ezzel az erővel egy új Skoda árából meg kijön öt 20 éves luxusautó. Vagy két használt elektromos, 4 misi környékén már lehet kapni.Nincs értelme az ilyen összehasonlításoknak. Ha a hatótáv fontos szempont, arra ott a plug in hybrid, Prius és tsai, amivel elputtyogsz városban, de hosszabb utazástól sem kell félni mert ott a benya a tankban.
Az elektromos vs belső égésű kicsit olyan mint a diesel vs. benzin, annyi csavarral, hogy az elektromos bekerülési költsége magas, de utána az üzemanyagon ÉS a szervízen sprólosz jelentős összegeket.
A másik hogy ne az itthoni viszonyokból induljunk ki, az kb. kerekítési hibahatár, a hanyatló nyugaton simán,erőlködés nélkül kifizetnek ehhez hasonló összegeket kis, de márkás kocsikra.