Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
USben legtöbbet eladott/átadott szedán modell 3. Az ÁTLAGEMBER. És ez nem a 35K$s, az még a fentiben nincs benne. A 48-70K$os.

Amennyire én tudom Tesla-nál a járműeladás sokadlagos, a lényeg az volt, hogy az ő szabványuk domináljon (irtózatos pénzt öltek gyorstöltő telepítésbe USA-ban), mivel így a jövőben a fizetőssé váló töltés bevétele is az övék lesz.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Amennyire én tudom Tesla-nál a járműeladás sokadlagos, a lényeg az volt, hogy az ő szabványuk domináljon (irtózatos pénzt öltek gyorstöltő telepítésbe USA-ban), mivel így a jövőben a fizetőssé váló töltés bevétele is az övék lesz.

Szerintem első körben kényszerűség volt. Hosszabb távon persze a "kutak" bőven termelni fogják a pénzt.
 
M

molnibalage

Guest
@molnibalage
Molni kommentelnéd ezt a cikket?
Nem tudom megítélni, hogy szokásos Index színvonal, vagy igazat ír?

OLCSÓ BENZIN, DRÁGA, ÉS MÉG DRÁGÁBB DÍZEL?!
Elöljáróban néhány peremfeltétel az értelmezéshez:
  1. Nem vagyok annyira szakértő a gyártás oldalon, 10+ éve downstream területen dolgozom, de igyekszem reflektálni erre-arra és azért láttam/hallottam ezt-azt.
  2. Nem látok rá teljes világpiacra, se időm, se forrásom erre, de a finomítás a világon azonos fizika és kémia szerin zajlik.
  3. Nem vagyok vegyész, azért szakágvezéremet idézve, egyes folyamatokat és berendezéseket nagyon gépész szemmel látok, de a célnak megfelel.
  4. Azért a szakágvezért is megkérdeztem, aki 25+ éve tolja az ipart.
Nos. A probléma a következő.

A tengerjáró hajók - de csak szigorúan azok, folyami uszályok és folyami hajók nem - 3,5% kéntartalmú szutyokkal üzemelhetnek. A 3,5%-os kéntartalom átfordítva a 35000 (!) ppm.(ppm = parts per million) Ez az "termék" kb. mindenféle hulladékokból összeálló gázolaj szerű lötty, amit így el tud sózni a finomító ipar, ilyen-olyan áron. Viszonyításképpen a közúti közlekedésben használt motor hajóanyag megengedett kéntartalma ma 10 ppm vagy kisebb. Ízlelgessük. 35000 vs 10 ppm.
Ezt csak úgy a nyugat által értelmezett sajátos környezetvédelmi előírások kapcsán, hogy mit szabad a Jupiternek és mit szabad másnak. Gondolom a vasút és közútlobbi a plafonon volt eddig ettől. Ok, hogy a tengerjáró hajók nincsenek annyira emberek közelében, de ez a tengeri élővilágot és a légkört mondjuk úgy nem érdekli...

Az, hogy a feldolgozott termék ára mitől esik be néha a kőolaj ára alá az részben ütemezési kérdés is. Ha a finomítónak éppen elfogyott a tartálykapacitása bármi okból, akkor igyekszik kitolni a terméket. Ha éppen karbantartani kéne egy tartályt és nem ürül le és a kötbér nagyobb, mint veszteséges eladás, akkor is el fogják adni a benzint. (Ez csak egy példa volt, de tudnék mesélni a kreatív árazás egyéb vonzatairól...) A cikk olyan egyelemes mintát ad, amivel nem tudok mit kezdeni és ez olyan üzleti szint, amibe nem látok bele.

A következő bibi az, hogy hiába írják elő, hogy akkor ok, most már "csak" 5000 ppm-et engednek kéntartalomban én+szakágvezér úgy tudja, hogy ilyen köztes "termék" nincs vagy legalábbis generálisan nincs. Tehát hiába ez az új kibocsátási limit által diktált paramétere, a rögvalóság úgy tűnik az lesz egyes esetekben, hogy az eddig olcsón kapott szutyok helyett minőségi gázolajjal fognak menni, de minimum keverni kell alacsony kéntartalmú termékkel, hogy elérjék az 5000 ppm-et. Ok, kénteleníteni nem kell 5000 ppm-re, de peches esetben az előfordulhat, hogy ilyennel fognak menni, ha adott területen senki nem fog csak azért szar gázolajat árulni, mert az is jó lenne. Neki az nem üzlet. Eladja a hajónak a csúcsminőségű motor hajtóanyagot, akinek meg nem tetszik mehet a sóhivatalba panaszkodni.
(Ukrajnálból termékvezetéken anno értekezett magas kéntartalmú gázolaj, amit kénteleníteni kellett.)

Az lesz a szép, ha ez következik be, mert akkor a szállítmányozási árak ugranak egy szépet a hajóknál és a végén adott távolságon a vasút lesz a végén a nyerő, ahol hozzádrágulhat a hajó emiatt. A 3,5%-os kéntartalmú "termék" árzuhanása azért érdekes kijelentés a cikkbe, mert ez milyen termék? Eddig benyelték a hajók, de kb. senkinek sem kell, erre nincs igény tudtommal. Ergo ezzel a finomítóknak maguk kell majd kezdeni valamit. Tehát a 0,5%-os hajó hajtóanyag az valójában szutyok valami + sok alacsony kéntartalmú gázolaj lesz.

Egyébként pont ezért kezdett el terjedni a hajóknál az LNG hajtóanyag és ez kaszált el egyfajta lehetséges technológiát, ami használt gumiabroncsokból magas kéntartalmú gázolaj szerű anyagot állított volna elő.


A kerozin drágulását nem világos, hogy miből vezeti le, mert az most is extrém alacsony kéntartalmú termék, mert a korróziónál hosszútávon számít a kéntartalom még akkor is, a csak néhány ppm az.
https://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/ 59. oldal.


"Az amerikai palaolaj típusa azonban eltér az OPEC országok olajától. Könnyebb és édesebb, amivel nem lenne gond, ha az olajfinomítók nem a nehezebb és savanyúbb olaj feldolgozására lennének konfigurálva."

Nem vagyok vegyész, de itt pislogtam egy kicsit. Én eddig úgy tudtam, hogy palaolaj az nagyon hosszú szénláncú és a kéntartalma is magas*. A könnyű kőolajok meg rövid szénláncú, alacsony viszkozitásúak, bár a kéntartalmuk lehet magasabb tartományban is (Csak 30-40 féle konkrét kőolaj tartalmat láttam eddig és ezek nem egészen publikusak minden eseteben). Egy ideig lehet keverni többféle kőolajat a finomítás során, de adott ponton túl már át kell építeni a tornyokat, ami nem két filléres történet magát a kiadást nézve, nemhogy az üzemleállás költségét nézve, amikor nem termel az üzem.

*A kanadai olajhomok meg a legalja szint. Rohadt magas kéntartalom és asszem sokat kell hidrogénezni, hogy szénláncokat tördeljenek. Szó szerint kén hegyeket építenek, olyan magas a kéntartalom. Az elemi kénre is van kereslet egy pontig, de látható, hogy a kínálat néhol extrém szélsőséges.
http://cosmobiologist.blogspot.com/2016/03/the-yellow-sulfur-pyramids-of-canada.html
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
És az átlagos eladott benzines kocsival államokat szelsz át egy nap alatt. Szólj, ha ez sikerül majd a Teslával...

Ha kiderül árral kapcsolatban, hogy hülyeségeket beszélsz akkor jön más. :)

Nézz már ki a sötét dobozodból. Láthatóan nem érdekli a vásárlóközönséget amiket írsz. A legtöbbet eladott autó mind ár, mind a szedán kategóriában. Értem neked nemkell. Mert meg kell állni egyszer tankolni ha lemész BPről adriára. Nekem belefér (sött többször szokásom) neked nem. Igen ha Gardára megyek lehet 2*ra is meg kéne állnom bár akkor csak egy 20perces töltésre. 20perc kb 30%.
De a nagytúra nálam évi max egy. Amúgy ha megyek messze repülök.

Tudom nem jó átlagembernek.... jah de tények szerint USben igen. EUban meg még kvázi nincs forgalmazás.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Ha kiderül árral kapcsolatban, hogy hülyeségeket beszélsz akkor jön más. :)

Nézz már ki a sötét dobozodból. Láthatóan nem érdekli a vásárlóközönséget amiket írsz. A legtöbbet eladott autó mind ár, mind a szedán kategóriában. Értem neked nemkell. Mert meg kell állni egyszer tankolni ha lemész BPről adriára. Nekem belefér (sött többször szokásom) neked nem. Igen ha Gardára megyek lehet 2*ra is meg kéne állnom bár akkor csak egy 20perces töltésre. 20perc kb 30%.
De a nagytúra nálam évi max egy. Amúgy ha megyek messze repülök.

Tudom nem jó átlagembernek.... jah de tények szerint USben igen. EUban meg még kvázi nincs forgalmazás.
Látom te nem fogod fel, hogy azzal érvelsz a tömeges elterjedésben, hogy tehetős jenki középosztály mit vesz hitelből. Lol...
Ameddig az eladásoknál 1% nagyságrendről van szó, addig ez kb. azt jelenti, hogy a luxust vásárlók agyát sikerült megmasszírozni, hogy megvegyék ezt. Nem a tömegeket szólítja meg egyik villanyautó sem perpillanat.

Ízlelgesd ezt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_income_in_the_United_States
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Arról az USA-ról van szó ahol az átlagos családanya V6+-os négykerékhajtású 2 tonnás SUV-okkal hordja a gyerekeit iskolába (soccer mom car)?
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
Szerintem első körben kényszerűség volt. Hosszabb távon persze a "kutak" bőven termelni fogják a pénzt.

Ez volt a cél végig.
Az amerikai zoomer réteg megnyerése az autóikkal (akik mindenben okosabbnak hiszik magukat elődeiknél, ugyanakkor minden csillogó szarra ész nélkül rávetik magukat, pl. magnéziumból készült bankkártya havi 250$-os felárért...), gyors terjeszkedés USA-ban, hogy a konkurencia rákényszerüljön az ő csatlakozóik és töltőik használatára és innentől csak várniuk kell míg elérik azt a pontot ahol elkezdhetnek lobby-zni a mérőórák és kártyaolvasók felszereléséért (mert az összes töltőjük úgy lett eleve kialakítva).
A világ többi részén meg telepítheti aki akarja, részesedését cserébe megkapja a licencet.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
..........Az a jó ,hogy a "villanyosok"......pl vehetnek Tesla-t....esetleg Nissan Leaf.... E-Tron-t EQX-t.....I Pace-t....ez összesen is jó indulattal 10 modell....Én meg csak a BMW-ből 32-ből választhatok......Fenntartási költsége olcsóbb ja persze...bezzeg az sehol nincs leírva,hogy hány amperre kellett felfejleszteni az otthoni hálózatot,mert amúgy cumi az egész.Vegye az aki szeretné...én meg azt választok ami tetszik,nem pedig ami van.Kedvencem amikor azt latom az autópályán ,hogy a a fehér inges próbálja tölteni a Ampera-t....csak éppen tele van a töltő:D:D.A luxusautók is egy réteg a piacon......semmi nem szól mellette de mégis valakiknek az kell.....az elektromos is...de valakinek az kell ....szíve rajta
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Arról az USA-ról van szó ahol az átlagos családanya V6+-os négykerékhajtású 2 tonnás SUV-okkal hordja a gyerekeit iskolába (soccer mom car)?

Soccer mom egy az 101 sztereotipia közül. Jellemző autója pedig a van. Neki a modell 3 sose lesz jó mert nem 6-7 személyes. Ebben a kategóriában az X versenyez Teslatól.

V6+, small, big block... pedig erősen kihalóban.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ez volt a cél végig.
Az amerikai zoomer réteg megnyerése az autóikkal (akik mindenben okosabbnak hiszik magukat elődeiknél, ugyanakkor minden csillogó szarra ész nélkül rávetik magukat, pl. magnéziumból készült bankkártya havi 250$-os felárért...), gyors terjeszkedés USA-ban, hogy a konkurencia rákényszerüljön az ő csatlakozóik és töltőik használatára és innentől csak várniuk kell míg elérik azt a pontot ahol elkezdhetnek lobby-zni a mérőórák és kártyaolvasók felszereléséért (mert az összes töltőjük úgy lett eleve kialakítva).
A világ többi részén meg telepítheti aki akarja, részesedését cserébe megkapja a licencet.

Én speciel a régi generáció buta mint a föld truck imádatát nem értem. Soha nem megy le autópályáról. Nem szállít semmit. Kényelmetlen. Zabál. Városi közlekedés még US viszonyokban is nehézkes. De tömegek veszik. Kérdezem mért. Hát mert a szomszédnak is van és nagy. Sötét mint a föld.
Ehez képest egy Model 3 maga a megtestesült értelem.

Konkurencia uugy kiépítheti a hálozatát. Hogy Tesla mint első kaszálni fog? Erősen gyanus.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Látom te nem fogod fel, hogy azzal érvelsz a tömeges elterjedésben, hogy tehetős jenki középosztály mit vesz hitelből. Lol...
Ameddig az eladásoknál 1% nagyságrendről van szó, addig ez kb. azt jelenti, hogy a luxust vásárlók agyát sikerült megmasszírozni, hogy megvegyék ezt. Nem a tömegeket szólítja meg egyik villanyautó sem perpillanat.

Ízlelgesd ezt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_income_in_the_United_States

35Ks Tesla véletlenül se luxus USban. És megszólítja a vevőket.
 
M

molnibalage

Guest
35Ks Tesla véletlenül se luxus USban. És megszólítja a vevőket.
Enyhe vallásos hevületet érzek...
Megszólítja a vevőt...
Aha...

Engem inkább röhögésre készet, hogy 35k USD-s autó ajtaja helyenként olyan gyártási pontossággal készül, hogy egy 40 éves Lada vagy Wartburg is elsírná magát.

Ez nálam interpertácója annak, hogy elég gazdag és mégis elég lökött vagy fan, hogy megvegyen valamit, ami generálisan nem praktikus. Felőlem. Csak ezt beállítani úgy, mint a tömeges villanyautózás felé előre lépést az valahol a vicc és röhej között van félúton.

Kb. mint az elvakult almás telefon használók, akik azt csinálják a 300-500k HUF-os telefonjukkal, amit én a 60k Samsungommal, de van valami ideológia mögötte, hogy az miért jó...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and vata

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Van akinek tökre megfelel a régi Suzuki GLX, van aki meg A osztályú Mercit akar. Ha meg tudja fizetni nehézség nélkül és erre vágyik, miért ne?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Enyhe vallásos hevületet érzek...
Megszólítja a vevőt...
Aha...

Engem inkább röhögésre készet, hogy 35k USD-s autó ajtaja helyenként olyan gyártási pontossággal készül, hogy egy 40 éves Lada vagy Wartburg is elsírná magát.

Ez nálam interpertácója annak, hogy elég gazdag és mégis elég lökött vagy fan, hogy megvegyen valamit, ami generálisan nem praktikus. Felőlem. Csak ezt beállítani úgy, mint a tömeges villanyautózás felé előre lépést az valahol a vicc és röhej között van félúton.

Kb. mint az elvakult almás telefon használók, akik azt csinálják a 300-500k HUF-os telefonjukkal, amit én a 60k Samsungommal, de van valami ideológia mögötte, hogy az miért jó...

Hivd aminek akarod veszik.

Megint terelsz. Volt az ár, volt a hatótáv... most meg a minőség. 3asnál tény vannak minőségbeli kritikák. Nem tökéletes illesztés, karcos festés.... megírod Tesla javítja őket. Idénre van beigérve, hogy BMW szintű lesz az illesztés. Ez van.

"Csak ezt beállítani úgy, mint a tömeges villanyautózás felé előre lépést az valahol a vicc és röhej között van félúton."

2012ben kezdődött az S gyártása. 7év alatt idénre lesz elérve a közel 500ks gyártás. Ez autóipari analógiákat nézve veszett gyors. Bár jó analogia nincs 100éve nem indult USben új autógyár. 50évet nézve máshol se sok.
Szerintem ez egy komoly lépés előre. Eközben idén szeretnék már a Kínai termelést is beindítani és elvileg az EUs gyártás helyszíne is eldöl. Ha a fenti nem impressziv akkor nem tudom mi.

Kicsit a SpaceX jut eszembe. Ott is mindenki lehülyézett. Persze Muskot is. Most meg ULA, Oroszok erősen szívó ágon és az Ariane vonal is necces.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Van akinek tökre megfelel a régi Suzuki GLX, van aki meg A osztályú Mercit akar. Ha meg tudja fizetni nehézség nélkül és erre vágyik, miért ne?

Nem érted mindenkinek bimmerrel kéne járnia. Vagy ha molnit nézzük biciklivel. :)

btw Suzuki Vitara GLX árkategóriát nézve USben = 35Ks model 3al.
 
M

molnibalage

Guest
Hivd aminek akarod veszik.

Megint terelsz. Volt az ár, volt a hatótáv... most meg a minőség. 3asnál tény vannak minőségbeli kritikák. Nem tökéletes illesztés, karcos festés.... megírod Tesla javítja őket. Idénre van beigérve, hogy BMW szintű lesz az illesztés. Ez van.
Igen, Musk ígérgetésben valóban világbajnok egészen cold thrusters szerű ökörségekig.

"Csak ezt beállítani úgy, mint a tömeges villanyautózás felé előre lépést az valahol a vicc és röhej között van félúton."

2012ben kezdődött az S gyártása. 7év alatt idénre lesz elérve a közel 500ks gyártás. Ez autóipari analógiákat nézve veszett gyors. Bár jó analogia nincs 100éve nem indult USben új autógyár. 50évet nézve máshol se sok.
Szerintem ez egy komoly lépés előre. Eközben idén szeretnék már a Kínai termelést is beindítani és elvileg az EUs gyártás helyszíne is eldöl. Ha a fenti nem impressziv akkor nem tudom mi.
Tehát legyártottak 500k autót egy 7 éves időszakban, amikor a hagyományos autógyártás ezalatt kitolt magából úgy 450 milliót. Csak 3 nagyságrend az eltérés. Ha az utolsó évet nézed, akkor már csak kettő, mert 1% táján már egyes helyeken van villanyautó. Csak a fejlődés az nem lineáris... Mert ahhoz, hogy 50% részarány legyen, "picit" többet kell fejődni. És ehhez semmi sem adott. Nem lehet ennyi akksit gyártani. Nincs miből, nemhogy emberi áron.

Kicsit a SpaceX jut eszembe. Ott is mindenki lehülyézett. Persze Muskot is. Most meg ULA, Oroszok erősen szívó ágon és az Ariane vonal is necces.
Nem a technikai megvalósíthatóság volt a kérdéses. Az ár és a megbízhatóság. Csak ezt is elfelejtik a F9 körüli hype miatt. 1996-ban már megalkották az első függőleges leszállásra alkalmas rakétát...

Be lehetne szüntetni a vallásos jellegű műszaki kommunikációt?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Konkurencia uugy kiépítheti a hálozatát. Hogy Tesla mint első kaszálni fog? Erősen gyanus.

Mivel olyan autókat kellett építeniük ami kompatibilis a Tesla által rohamtempómat telepített hálózattal (vagy állhattak volna neki sajátot építeni USA-ban ami a legnagyobb piac) ezért a Tesla jóságosan megengedi nekik, hogy használják a licencét, építhetnek autókat, vagy akár saját töltőket világszerte. DE. A Bevételből részesedés jár nekik.
Ez a lényeg, erre játszanak. A fizetős töltésre. Más lehetőséged úgy se lesz útközben, ha gyorstöltőzni akarsz akkor fizetsz.
Vagy beismered, hogy hülyeség volt a villanyautó és csak az aktuális divatot majmoltad.
Közben a hibrides haverok meg feltankolnak 5 perc alatt és mennek tovább, majd este a szálláson feltöltik az akkukat.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Igen, Musk ígérgetésben valóban világbajnok egészen cold thrusters szerű ökörségekig.

"Csak ezt beállítani úgy, mint a tömeges villanyautózás felé előre lépést az valahol a vicc és röhej között van félúton."


Tehát legyártottak 500k autót egy 7 éves időszakban, amikor a hagyományos autógyártás ezalatt kitolt magából úgy 450 milliót. Csak 3 nagyságrend az eltérés. Ha az utolsó évet nézed, akkor már csak kettő, mert 1% táján már egyes helyeken van villanyautó. Csak a fejlődés az nem lineáris... Mert ahhoz, hogy 50% részarány legyen, "picit" többet kell fejődni. És ehhez semmi sem adott. Nem lehet ennyi akksit gyártani. Nincs miből, nemhogy emberi áron.


Nem a technikai megvalósíthatóság volt a kérdéses. Az ár és a megbízhatóság. Csak ezt is elfelejtik a F9 körüli hype miatt. 1996-ban már megalkották az első függőleges leszállásra alkalmas rakétát...

Be lehetne szüntetni a vallásos jellegű műszaki kommunikációt?

Musk kb minden igéretét betarotta. Más kérdés kb mindegyikkel csuszott. 3hónapot vagy 3évet. Ökörségeket ő is mond és természetesen ő sem tévedhetetlen.

500Kra az éves termelést szeretnék felfuttatni idén. 2018ban 245K volt.

Hát ULA, Oroszok, Ariane legnagyobb problémája az ár. Musk, SpaceX mindenkinél olcsobb. Újrafelhasználás nélkül is.

Vallásos dologgal nem tudom mi lesz, ha te vmiben nem akarsz hinni bármit kitalálsz, hogy az mért nem. Kövnek sztem azt találod ki, hogy csúnya. A mai ár, hatótáv, illesztés kör után...