Arról hallottál már, hogy minden új terméket először a gazdagok vesznek meg brutál drágán, utána a tehetős középosztály? Egyébként igen, a magyar minimálbéresek soha sem fognak Teslákkal utazgatni, mint ahogy most sem utaznak Audi A8-ssal. Ők majd használt Nissan Leafekkel vagy egyéb használt elektromosokkal fognak.
És arról hallottál, hogy a luxusautó luxusautó kategória maradt? 20 éve is az a Merci osztály, ami luxus volt, az mai is az, csak más már annak is a műszaki tartalma.
Nehéz felfogni, hogy az akksi annyira drága, hogy a
láthatáron sincs az, hogy csak közelítőleg egy árban legyen azonos hatótávolságú és tudású benzines és villanyos kocsi?
Még, ha ez összes is jönne, akkor is jön az a probléma, hogy 600 km-ert képes megtenni autót cirka 3 óra alatt tankolnál meg brutál gyorstöltőn, addig a másiknál egy 5 perc sincs?
És arról hallottál, hogy ha csak 2-3-szor ennyi akksit kéne gyártani, akkor az áruk kilőne az égbe? Ha ennyivel több készülne, akkor is kb. néhány százalék maradna a piaci arányuk, csak az áruk még fentebb mászna. Nem tudod egyik fő elemét sem olcsóbbítani, mert mind off the self és tömeg termelik azokat évtizedek óta.
Áruljátok már el, hogy mi a búbánatból vagytok képesek levezetni az, hogy a luxusautó árban kapható jármű (messze annál gyengébb műszaki tartalommal), hogyan, mikor és mitől fog átcsapni tömegtermékbe azonos használati faktorral, mint egy mai átlag autó? Mert a Nissan Left úgy hozza ezt az árat, hogy brutális kompromisszumok vannak benne, közelében nincs összességében egy átlag autóhoz.
Kérlek ne mond már ezt a hülyeséget többet.
Csak Magyarországon 3 nagy akkugyár kezd el gyártani 1-2 éven belül: két koreai és egy japán.
Ezek hárman 2-3 éven belül minimum 1 millió elektromos autóba fognak gyártani évente, hosszabb távon valószínűleg még többe.
Ezek a cégek a világ legnagyobbjai között vannak, szerinted nem számolgattak utána annak, hogy miből fognak készülni?
Egyébként lítiumból a jelenlegi ismereteink szerint minimum 40 millió tonna kitermelhető mennyiség van, ami 1 milliárd autóra elég. Tegyük fel, hogy nem találnak többet (frászkarikát nem, az olaj is már vagy 40 éve mindig elfogy és mégis új lelőhelyeket találnak), akkor is, mire 1 milliárd autót legyártanak, már valószínűleg rég más alapanyagból fogunk gyártani aksikat. Ha meg emellett is maradunk hosszabb távra is, akkor meg ott van az újrahasznosítás.
https://hipa.hu/a-harmadik-magyarorszagi-akkumulatorgyar-alapkovet-is-letettek
https://www.portfolio.hu/vallalatok...-elismertek-indul-a-gigaberuhazas.269577.html
Én az előre számolgatásból azt látom, hogy a gyök2 balfasz befektetők és agyatlan hype nélkül bármilyen más cég régen lehúzta volna a rolót ilyen pénzügyi mutatók mellett. Meg Musk szerencséje, hogy szarásig van most elbaszható pénz. Ha most lenne 2008, akkor neki régen reszeltek volna...
Egyébként meg aki cold thrusterts dob be a köztudatba, amikor fizikai képtelenség, ott azért kicsit megcsúsznak a dolgok.