Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Na oszt a merdzsó vagy az Avensis tud-e olyat, hogy spontán kigyullad, ezért a rendszer azonnal megszakítja az áramellátást, lekapcsolva az elektromosan működő ajtókat is, így a tűzoltók tehetetlenül nézhetik végig ahogy megfulladsz a kocsidban miközben megpróbálod üzembe helyezni a túlkomplikált vésznyitót?
Na ugye.

rXZFjJG.png
Azta... Erről nem hallottam, nagyon durva.
A Teslának az a legfőbb baja, hogy nincs 50-100 éves tapasztalat a háta mögött így olyan hibák előjönnek náluk, amiket a nagy gyártók már évtizedekkel ezelőtt megoldottak.
Az igazi elektromos forradalmat a német és a japán gyártók (esetleg a Ford) fogják elhozni.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
És arról hallottál, hogy a luxusautó luxusautó kategória maradt? 20 éve is az a Merci osztály, ami luxus volt, az mai is az, csak más már annak is a műszaki tartalma.

Nehéz felfogni, hogy az akksi annyira drága, hogy a láthatáron sincs az, hogy csak közelítőleg egy árban legyen azonos hatótávolságú és tudású benzines és villanyos kocsi?

Még, ha ez összes is jönne, akkor is jön az a probléma, hogy 600 km-ert képes megtenni autót cirka 3 óra alatt tankolnál meg brutál gyorstöltőn, addig a másiknál egy 5 perc sincs?

És arról hallottál, hogy ha csak 2-3-szor ennyi akksit kéne gyártani, akkor az áruk kilőne az égbe? Ha ennyivel több készülne, akkor is kb. néhány százalék maradna a piaci arányuk, csak az áruk még fentebb mászna. Nem tudod egyik fő elemét sem olcsóbbítani, mert mind off the self és tömeg termelik azokat évtizedek óta.

Áruljátok már el, hogy mi a búbánatból vagytok képesek levezetni az, hogy a luxusautó árban kapható jármű (messze annál gyengébb műszaki tartalommal), hogyan, mikor és mitől fog átcsapni tömegtermékbe azonos használati faktorral, mint egy mai átlag autó? Mert a Nissan Left úgy hozza ezt az árat, hogy brutális kompromisszumok vannak benne, közelében nincs összességében egy átlag autóhoz.


Én az előre számolgatásból azt látom, hogy a gyök2 balfasz befektetők és agyatlan hype nélkül bármilyen más cég régen lehúzta volna a rolót ilyen pénzügyi mutatók mellett. Meg Musk szerencséje, hogy szarásig van most elbaszható pénz. Ha most lenne 2008, akkor neki régen reszeltek volna...

Egyébként meg aki cold thrusterts dob be a köztudatba, amikor fizikai képtelenség, ott azért kicsit megcsúsznak a dolgok.

Számítógéped volt 30 évvel ezelőtt? Mobil telefonod 20 éve?
15 évvel ezelőtt megengedhettél magadnak egy 50 colos led TV-t?
Na ugyanez vonatkozik az elektromos autókra is.
Tegnap már levezettem neked, reálisan 4500 dollárba kerülhet egy 40 kWh-s akku manapság.
Őszintén válaszolj. Te gyakran szoktál 600 km vezetés után 5 perc szünetet tartani, hogy aztán újabb 600-at levezess?
Persze biztosan vannak ilyen öngyilkosjelöltek is, elismerem, annak a 0,1%-nak nem is való az elektromos autó. Az emberek nagy részének meg már ma is tökéletesen használható kategória.
Miért lőne ki az égbe?
Ahogy nő a kereslet a lítiumra, úgy nyitnak meg újabb és újabb bányákat, vagy bővítik a meglévők kapacitását.
Jelenlegi technológiával 40 millió tonna elérhető lítium van. Mivel eddig nem volt nagy kereslet rá, ezért nem is termeltek több százezer tonnát. De ahogy nő a kereslet, úgy nő a termelés is. Nézz már rá egy grafikonra, hogy mekkora termelésnövekedés volt az utóbbi 2-3 évben.

Mi az a cold thrusterts?
 
M

molnibalage

Guest
Számítógéped volt 30 évvel ezelőtt? Mobil telefonod 20 éve?
15 évvel ezelőtt megengedhettél magadnak egy 50 colos led TV-t
Ezek a fizikai lehetővé teszi és van hozzá nyersanyag is. A mai akkukhoz nincs és a fizikai törvényszerűségek eleve maximalizálják az elérhető energiasűrűséget. Talán nem kéne szarni ezekre.
A listád a nagy büdös semmire "érv".

Tegnap már levezettem neked, reálisan 4500 dollárba kerülhet egy 40 kWh-s akku manapság.
A valóság az a baj, hogy ellenkezik. A számok szerint a nagyobb akksik fajlagos költségével is 6400 USD a reálisabb, ez laza 40%-os eltérés.

Őszintén válaszolj. Te gyakran szoktál 600 km vezetés után 5 perc szünetet tartani, hogy aztán újabb 600-at levezess?
Nem vezetek. Csak mondjuk próbáld beadni a villanyautót a röplabdás csapattársam, aki szervizes és van, hogy napi 600 km-et vezet ide, oda. Jót röhögne azon, 10+ millás Tesla Model 3-mal sem tudná feladatát ellátni...

Persze biztosan vannak ilyen öngyilkosjelöltek is, elismerem, annak a 0,1%-nak nem is való az elektromos autó.
???????

Miért lőne ki az égbe?
Növekvő idény, szűk termelési keresztmetszet. Lásd VGA példa. Hónapok alatt kilőtt az égbe az ára.

Ahogy nő a kereslet a lítiumra, úgy nyitnak meg újabb és újabb bányákat, vagy bővítik a meglévők kapacitását.
És ezt mire alapozod...? Akkor a VGA-k termlése miért nem nőtt? Hátast dobok ezektől úgy, hogy a jelenlegi alapanyagok egy része is egymással hadakozó hadurak által felügyelt helyről származik. Ez nem éppen a "stabil forrás" definíciója...

Jelenlegi technológiával 40 millió tonna elérhető lítium van. Mivel eddig nem volt nagy kereslet rá, ezért nem is termeltek több százezer tonnát. De ahogy nő a kereslet, úgy nő a termelés is. Nézz már rá egy grafikonra, hogy mekkora termelésnövekedés volt az utóbbi 2-3 évben.
Érdekes

Mi az a cold thrusterts?
Musk ökör nyilatkozata.

Ez meg, hogy miért ökörség, alaposan kifejtve.

Egyesek itt pont olyanok, mint az űrhacukában magát égető egyén. Lehet, hogy azt hiszi science csatornát visz, de láthatólag a srácnak köze nincs a legalapvetőbb áramlástani és termodinamikai összefüggésekről...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Növekvő idény, szűk termelési keresztmetszet. Lásd VGA példa. Hónapok alatt kilőtt az égbe az ára.


És ezt mire alapozod...? Akkor a VGA-k termlése miért nem nőtt? Hátast dobok ezektől úgy, hogy a jelenlegi alapanyagok egy része is egymással hadakozó hadurak által felügyelt helyről származik. Ez nem éppen a "stabil forrás" definíciója...

VGA árak azért lőttek ki az egekbe, mert a meglévő kapacitással maximalizálhatták a profitot, ha többet termelnek és visszaesik az ár a nyereség nem nőtt volna (nVidia fejese nyilatkozott is erről tavaly év elején)...
Mondjuk mostanra pont bedőlt az epénz mánia, rengetegen rájöttek, hogy kegyetlenül át lettek baszva, a maffia/pénzintézeket meg dörzsölik a markukat mert hülyére keresték magukat (bitcoin-t eredetileg a drogárusításhoz használták, hogy lekövethetetlen legyen a pénzmozgás, így a legnagyobb készletekkel is ők rendelkeztek),
Akkumulátoroknál a fő problémát az ébredező Afrika fogja jelenteni, 50 évvel "függetlenné" válásuk után a változó világot látva (EU töketlensége, USA pacifistább hozzáállása a világ történéseihez, kínai/orosz/indiai nyomulás) végre kezdenek olyan vezetőket választani akik a valódi függetlenség felé viszik az országot, megsarcolva a rajtuk nyerészkedő külföldi tőkét, pl. Kongóban decemberben megtriplázták a kivitt kobalt vámját és megszüntették a 10 évre kötött bányászati szerződéseket, újra tárgyalóasztalhoz kényszerítve a külföldi bányász cégeket. Itt a Föld kobalttermelésének 2/3-adáról van szó, aminek az ára amúgy is hullámvasutazik mióta felpörgött a kereslet...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Ezek a fizikai lehetővé teszi és van hozzá nyersanyag is. A mai akkukhoz nincs és a fizikai törvényszerűségek eleve maximalizálják az elérhető energiasűrűséget. Talán nem kéne szarni ezekre.
A listád a nagy büdös semmire "érv".

Olvasod is amikor írok neked valamit? 1 milliárd autónak elegendő lítium bányászható ki a jelenlegi technológiai szintünkön. Ez bőven elég kategória.
Kérlek ne írd már le mégegyszer, hogy nincs hozzá nyersanyag.
Már ma is elmennek 250-300 km-t az autók, hamarosan érkeznek a 450-600 km-t is tudók. Ez szintén bőven elég kategória. Aki ennél többet kell utazzon és nem akar megállni fél-egy órát 500 km-ként, az félig öngyilkosjelölt.

Nem vezetek. Csak mondjuk próbáld beadni a villanyautót a röplabdás csapattársam, aki szervizes és van, hogy napi 600 km-et vezet ide, oda. Jót röhögne azon, 10+ millás Tesla Model 3-mal sem tudná feladatát ellátni...

A lakosságnak vajon hány %-a szokott napi szinten utazni 600 km-t? Vajon megüti az 1%-ot?

???????

Aki 500 km vezetés után csak 5 percre áll meg tankolni, majd újabb 500 km-t lenyom, az szerintem öngyilkosjelölt. Tudod, ilyenkor szokták bemondani a hírekben, hogy elaludt a kormánynál.

Növekvő idény, szűk termelési keresztmetszet. Lásd VGA példa. Hónapok alatt kilőtt az égbe az ára.
És ezt mire alapozod...? Akkor a VGA-k termlése miért nem nőtt? Hátast dobok ezektől úgy, hogy a jelenlegi alapanyagok egy része is egymással hadakozó hadurak által felügyelt helyről származik. Ez nem éppen a "stabil forrás" definíciója...


Komoly? Egy néhány millió idióta "bányász" által felhajtott VGA ár példáját hasonlítod az autóipar nyersanyagígényének változásaihoz? A VGA ára azért lőtt ki az égbe, mert a gyártóknak volt annyi eszük, hogy ne kezdjenek gyárépítésekbe egy olyan hóbort miatt, ami már rég elmúlik, mire felépül a gyár.
A bányatársaság azért fog új bányát nyitni, mert lesz szerződése, mely szerint évekig el fogja tudni adni a lítiumot. Nem egy teljesen bizonytalan pár hónapos keresletnövekedés lesz, hanem minimum 10-15 éves.

Érdekes

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium
According to a 2011 study by Lawrence Berkeley National Laboratory and the University of California, Berkeley, the currently estimated reserve base of lithium should not be a limiting factor for large-scale battery production for electric vehicles because an estimated 1 billion 40 kWh Li-based batteries could be built with current reserves[96] - about 10 kg of lithium per car.[97]
Another 2011 study at the University of Michigan and Ford Motor Companyfound enough resources to support global demand until 2100, including the lithium required for the potential widespread transportation use. The study estimated global reserves at 39 million tons, and total demand for lithium during the 90-year period annualized at 12–20 million tons, depending on the scenarios regarding economic growth and recycling rates.

Már írtam. A világ legnagyobb autóipari cégei állnak rá a villamos hajtásra. Mielőtt eurómilliárdokat beleölnek a fejlesztésekbe, csak kiszámolták, hogy lesz-e hozzá alapanyag.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Biztos igazad van, én autóban elég igénytelen vagyok, guruljon oszt jól van :D (najó szeretnék egy 86-os Corolla GTS-t, de horribilis összegeket kérnek érte és a lakótelepen 2 héten belül ellopnák)

Az csak most jutott eszembe, hogy a luxusautók egyik fő ismérve az alacsony darabszám...

Hachi-Roku tofu delivery :rolleyes:
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
VGA árak azért lőttek ki az egekbe, mert a meglévő kapacitással maximalizálhatták a profitot, ha többet termelnek és visszaesik az ár a nyereség nem nőtt volna (nVidia fejese nyilatkozott is erről tavaly év elején)...
Mondjuk mostanra pont bedőlt az epénz mánia, rengetegen rájöttek, hogy kegyetlenül át lettek baszva, a maffia/pénzintézeket meg dörzsölik a markukat mert hülyére keresték magukat (bitcoin-t eredetileg a drogárusításhoz használták, hogy lekövethetetlen legyen a pénzmozgás, így a legnagyobb készletekkel is ők rendelkeztek),
Akkumulátoroknál a fő problémát az ébredező Afrika fogja jelenteni, 50 évvel "függetlenné" válásuk után a változó világot látva (EU töketlensége, USA pacifistább hozzáállása a világ történéseihez, kínai/orosz/indiai nyomulás) végre kezdenek olyan vezetőket választani akik a valódi függetlenség felé viszik az országot, megsarcolva a rajtuk nyerészkedő külföldi tőkét, pl. Kongóban decemberben megtriplázták a kivitt kobalt vámját és megszüntették a 10 évre kötött bányászati szerződéseket, újra tárgyalóasztalhoz kényszerítve a külföldi bányász cégeket. Itt a Föld kobalttermelésének 2/3-adáról van szó, aminek az ára amúgy is hullámvasutazik mióta felpörgött a kereslet...

Igen, a lítium egyáltalán nem fogja akadályozni az egyre növekvő akkugyártást, a kobalttal viszont lehetnek problémák.
Már csak az a kérdés, hogy ki lehet-e váltani valami mással, vagy drasztikusan csökkenteni a használt mennyiségét.
A Tesla teljesen ki akarja küszöbölni a kobalt használatát.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Japánban több kicsi városi elektromos autó fejlesztése is folyik. Van közöttük Kei car méret is. Nem tartják kizártnak, hogy a japán nagyvárosokból a benzines autókat ugyanúgy kitilthatják mint ahogy a dízelekkel is tették.

Az én kedvencem
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
S

speziale

Guest
a spontán kigyulladást a BMW dízelek is tudják hozni :D

de egyébként ez nem "generális" villanyautó, hanem Tesla probléma volt. LEaf-el, I3-a vagy E-golf-al nem történt ilyen.

Mondjuk azért elmondhatná már nekem valaki, hogy mitől lesz valami "luxus" autó (bár szerintem a "luxury sedan" kifejezés kicsit mást takar az angolban, mint amit mi luxus alatt értünk.

Méretben a tesla akkora mint a Porsche Panamera. Gyorsulásban, teljesítményben veri a legerősebb Panamera s-hybridet. A különféle vezetéssegítő berendezések ("Autopilot") rendszerek minősége/önállósági szintje szintén hasonló a Tesla-ban meg mondjuk egy S-merciben

A belső kialakítás meg ízlés kérdése. De mondjuk egy Toyota Prius belső tere is fényévekkel elmarad egy Golf belső terétől ergonómiában/anyaghasználatban. Most akkor ezek sem egy kategóriák? Van akinek bejön ez a letisztul puritánság. Egy csomó Merga/BMW tanulmányautó belseje szintén hasonló letisztultságot mutat.
Azt meg őszintén szólva nem tudom megmondani, hogy mondjuk a Tesla bőrülése mennyivel rosszabb minőségű mint egy Mergáé.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Olvasod is amikor írok neked valamit? 1 milliárd autónak elegendő lítium bányászható ki a jelenlegi technológiai szintünkön. Ez bőven elég kategória.
Kérlek mutasd már meg, hogy ez hogyan jött ki úgy, hogy n+1 más dolog is erre alapoz. Már a telefon akksik is drágultak nemrég a Li termelés szűk km-je miatt. Na egy autóban szerinted hány telefonnyi vagy laptopnyi Li van?

Kérlek ne írd már le mégegyszer, hogy nincs hozzá nyersanyag.
Mert? Semmivel nem indokoltad, hogy van elég.

Már ma is elmennek 250-300 km-t az autók, hamarosan érkeznek a 450-600 km-t is tudók. Ez szintén bőven elég kategória. Aki ennél többet kell utazzon és nem akar megállni fél-egy órát 500 km-ként, az félig öngyilkosjelölt.
Persze, mert még nagyobb és nehezebb pakkok jönnek, nem a hatásfok javul ennyit. Az öngyilkos jelölt részen röhögök, mert csapattal úgy mentünk ki görögbe 900 km-et és Münchenbe, hogy egyszer álltunk meg fél óránál tovább kajálni. Villanyautóval egyik helyre sem jutottunk ki volna 1 nap alatt...

A lakosságnak vajon hány %-a szokott napi szinten utazni 600 km-t? Vajon megüti az 1%-ot?
A probléma az, hogy ha csak 1 évben egyszer többet utazik ennél, akkor másik autóra is szüksége van. De láthatólag ez még mindig nem esik le...

Komoly? Egy néhány millió idióta "bányász" által felhajtott VGA ár példáját hasonlítod az autóipar nyersanyagígényének változásaihoz?
Öööö, villanyautó hype = gyártás felfutás
Akkor szerinted hol a difi? Egyetlen autóban nézd már meg, hogy mennyi kapacitás van. A Tesla akkupakkja kvázi kurvasok mobilteló akksi. Így nézd, hogy egyetlen Tesla az mennyi lapotop és teló elől eszi meg az alapanyot. Ja, izé... Gondolkodni úgy látom luxus...

Már írtam. A világ legnagyobb autóipari cégei állnak rá a villamos hajtásra. Mielőtt eurómilliárdokat beleölnek a fejlesztésekbe, csak kiszámolták, hogy lesz-e hozzá alapanyag.
És ez mire érv? Anno az alkimisták meg az arany gyártásra költöttek sokat úgy, hogy ha sikerült is volna, akkor meg az arany értékét inflálta volna el. Az, hogy a pénzes, de hülye befektetők mire adnak pénzt és a dotációs csatornákon mire lehet lenyúlni a zsét annak sok köze nincs a műszaki realitásokhoz. Így lett olyan fos a német energetikai szektor, amilyen. Vicces (?) lesz látni, amikor majd dőlnek be a dolgok és a sok befektető meg majd rohanhat a pénze után. Ez full kockázatos befektetés ehhez képest te és mások úgy kezeli, mintha determinált sikertörténet lenne, amikor egyetlen műszaki és gazdasági paraméter sem ezt támasztja alá.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Kérlek mutasd már meg, hogy ez hogyan jött ki úgy, hogy n+1 más dolog is erre alapoz. Már a telefon akksik is drágultak nemrég a Li termelés szűk km-je miatt. Na egy autóban szerinted hány telefonnyi vagy laptopnyi Li van?


Mert? Semmivel nem indokoltad, hogy van elég.

Forrást is adtam, nem fogom ismét bemásolni, keress vissza.

Persze, mert még nagyobb és nehezebb pakkok jönnek, nem a hatásfok javul ennyit. Az öngyilkos jelölt részen röhögök, mert csapattal úgy mentünk ki görögbe 900 km-et és Münchenbe, hogy egyszer álltunk meg fél óránál tovább kajálni. Villanyautóval egyik helyre sem jutottunk ki volna 1 nap alatt...

Mond csak, évente hányszor méssz úgy haverokkal görögbe, hogy a söfőrt lehet folyamatosan váltani így nem kell megállni?
Évi hány órát veszítenél el azzal, ha az ilyen 900 km-es utak 1 órával hosszabbak lennének (két fél órás töltés).

A probléma az, hogy ha csak 1 évben egyszer többet utazik ennél, akkor másik autóra is szüksége van. De láthatólag ez még mindig nem esik le...

Mi van? Mert ha görögig lemenet meg kell állni 2-szer fél órára tankolni, akkor már inkább még egy autót veszel, olyat amivel nem kell megállni?

Öööö, villanyautó hype = gyártás felfutás

Miféle hyperól beszélsz? 10 éves szerződést írt alá a cégünk vezető autóipari céggel akkualkatrészekre. Szerinted a lítiumbányákkal nincsenek ilyen szerződések? Szerinted azok nem tudják, hogy nyugodtan nyithatnak új bányákat, mert évtizedekig lesz kereslet a nyersanyagra?
Tudod 100 éve olajat sem termeltek napi 40 millió hordóval és mégis elkezdték gyártani a kocsikat.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Mi van? Mert ha görögig lemenet meg kell állni 2-szer fél órára tankolni, akkor már inkább még egy autót veszel, olyat amivel nem kell megállni?
Nem még egyet veszek, hanem olyant veszek amivel nem a villanytankolás miatt KÖTELEZŐ megállni, hanem akkor és ott ahol fáradtnak érzem magam. Ilyenkor akár kell tankolni akár nem - stop, mozgás. De ne az autó döntse más el mikor és hol kell megállni min. órányi időtartamra, nem azért vesz az ember milliókért kocsit, hogy az döntsön helyette, hanem az utazási lehetőség szabadságáért. És én legalábbis olyant veszek, ami több szabadságot és lehetőséget ad. Nem veszek villanyautót rövid utakra, az évi néhány hosszabbra meg másikat vagy bérautót, aztán az egyhetes kirándulás alatt attól retteghetnék, hogy egy feldobott kő vagy bármi által okozott karc miatt (aminél saját kocsinál csak megvonom a vállam) rámverje a bérbeadó az újrafestés költségét is. Szóval lehet szép a villanyautó olyannak aki nem tudja már hova tenni a pénzét és megveszi az asszonynak-gyereknek is másodiknak-harmadiknak, de az autósok nagy többsége nem ilyen, örülnek ha egyet fenn tudnak tartani (sokan meg egyet sem). Arról meg hogy mi van az USA-ban lehet beszélgetni, de azt példának hozni Magyarországra ??!! Az már nem is vicces, hanem röhejes ...
 
M

molnibalage

Guest
Mond csak, évente hányszor méssz úgy haverokkal görögbe, hogy a söfőrt lehet folyamatosan váltani így nem kell megállni?
Évi hány órát veszítenél el azzal, ha az ilyen 900 km-es utak 1 órával hosszabbak lennének (két fél órás töltés).
Milyen egy órával? Be tetszik lenni rúgva...?

80%-os töltést nem képes a Tesla 1,5 óra alatt hozni úgy, hogy nem megy 450 km-et főleg nem hegyek között. 900 km út során legalább kétszer csontig lemerül az akksi.

Csak a töltés 4 óra alsó hangon úgy, ha éppen senki nem esik be és nem melegedig túl az akksi és akkor is igen határhelyzetben vagy.

A villanyautó fan Horváth András csatornáján is látszott (lol) és kénytelen volt beismerni, hogy az egyik kocsinál a 2. vagy talán a 3. sorozatban töltésnél bezuhant a töltési idő és 3-szorosára nőtt.

Mi van? Mert ha görögig lemenet meg kell állni 2-szer fél órára tankolni, akkor már inkább még egy autót veszel, olyat amivel nem kell megállni?
  • Nem kétszer...
  • És nem félórára...
És mindez úgy, ha éppen nincs terelés (mikor Horvátországa mentünk, akkor volt...) és nincs semmi egyéb gikszer, ami közbejöhet.

Röviden. A villanyautózás ma egy kurva drága hobbi, de nem egy generális közlekedési eszköz. És főleg nem megfizethető az átlagnak.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and vata

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Ok, szerintem hagyjuk is abba. Pár év múlva visszatérünk rá és meglátjuk kinek lett igaza.
Csak nehogy aztán Molni első autója villanyos legyen. :p
 
M

molnibalage

Guest
Ok, szerintem hagyjuk is abba. Pár év múlva visszatérünk rá és meglátjuk kinek lett igaza.
Csak nehogy aztán Molni első autója villanyos legyen. :p
Előbb veszek villanybringát sanszosan... Autóval közlekedni a fővárosban nettó időpazarlás. Fenntartani anyagi csőd.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Előbb veszek villanybringát sanszosan... Autóval közlekedni a fővárosban nettó időpazarlás. Fenntartani anyagi csőd.

Na végre valamiben egyetértünk ebben a topikban. :)
Nagyvárosokban szerintem is felesleges az autó az emberek nagy részének. Viszont vidéken sok helyen nincs jó tömegközlekedési lehetőség és nem olyan kellemes télen vagy esőben 10 km-t tekerni a munkahelyig, még akkor sem, ha elektromos az a kerékpár.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Nem még egyet veszek, hanem olyant veszek amivel nem a villanytankolás miatt KÖTELEZŐ megállni, hanem akkor és ott ahol fáradtnak érzem magam. Ilyenkor akár kell tankolni akár nem - stop, mozgás. De ne az autó döntse más el mikor és hol kell megállni min. órányi időtartamra, nem azért vesz az ember milliókért kocsit, hogy az döntsön helyette, hanem az utazási lehetőség szabadságáért. És én legalábbis olyant veszek, ami több szabadságot és lehetőséget ad. Nem veszek villanyautót rövid utakra, az évi néhány hosszabbra meg másikat vagy bérautót, aztán az egyhetes kirándulás alatt attól retteghetnék, hogy egy feldobott kő vagy bármi által okozott karc miatt (aminél saját kocsinál csak megvonom a vállam) rámverje a bérbeadó az újrafestés költségét is. Szóval lehet szép a villanyautó olyannak aki nem tudja már hova tenni a pénzét és megveszi az asszonynak-gyereknek is másodiknak-harmadiknak, de az autósok nagy többsége nem ilyen, örülnek ha egyet fenn tudnak tartani (sokan meg egyet sem). Arról meg hogy mi van az USA-ban lehet beszélgetni, de azt példának hozni Magyarországra ??!! Az már nem is vicces, hanem röhejes ...

Na jó erre még csak válaszolok. Neked az nem fér bele, hogy az évi 1-2 hosszabb kirándulásod alatt 1-2 órás pihenőd legyen. Az bezzeg belefér, ha légúti betegséged lesz a légszennyezéstől.
http://fna.hu/hir/legszenny-4legMo
Száz lakosra vetítve 1,8 elveszett egészséges évet jelent Magyarországon a légszennyezettség, ami több mint kétszerese az EU átlagának, és nagyobb, mint a kínai vagy indiai értékek.
 
M

molnibalage

Guest
Na végre valamiben egyetértünk ebben a topikban. :)
Nagyvárosokban szerintem is felesleges az autó az emberek nagy részének. Viszont vidéken sok helyen nincs jó tömegközlekedési lehetőség és nem olyan kellemes télen vagy esőben 10 km-t tekerni a munkahelyig, még akkor sem, ha elektromos az a kerékpár.
Jelenleg 400-600k-ba kerülő villanybringák úgy tudnak 50-55 km/h-t tartani, hogy te kb. 15-20-as erőkifejtéssel tekersz. Ezzel igen gyorsan lehet értelmezhető távra jutni és emelkedőn felfele is. Egy zsebkendőnyi helyen elférnek és nem kell bele komoly akksi, mert nem 2-2,5 tonnát mozgatsz, hanem bringástul 100 kg táján átlagos embert nézve töredék légellenállással.

Na erre kellene támogatást adni nem szutyok villanyautóra.