Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Jelenleg 400-600k-ba kerülő villanybringák úgy tudnak 50-55 km/h-t tartani, hogy te kb. 15-20-as erőkifejtéssel tekersz. Ezzel igen gyorsan lehet értelmezhető távra jutni és emelkedőn felfele is. Egy zsebkendőnyi helyen elférnek és nem kell bele komoly akksi, mert nem 2-2,5 tonnát mozgatsz, hanem bringástul 100 kg táján átlagos embert nézve töredék légellenállással.

Na erre kellene támogatást adni nem szutyok villanyautóra.

Évi 3000 km-t tekerek, engem nem kell meggyőzz a bicikli hasznosságáról. De sajnos a 365 napból 30-60 szokott lenni, amikor nem lehet használni, mivel pedig nincs se busz, se vonat kell a kocsi is az ilyen esetekre. És gondolom nem én vagyok az egyedüli ezzel az országban.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Na jó erre még csak válaszolok. Neked az nem fér bele, hogy az évi 1-2 hosszabb kirándulásod alatt 1-2 órás pihenőd legyen. Az bezzeg belefér, ha légúti betegséged lesz a légszennyezéstől.
http://fna.hu/hir/legszenny-4legMo
Száz lakosra vetítve 1,8 elveszett egészséges évet jelent Magyarországon a légszennyezettség, ami több mint kétszerese az EU átlagának, és nagyobb, mint a kínai vagy indiai értékek.
Légúti betegségem nem attól lesz, hogy elutazok valahová a kocsimmal, tudod, van benne valami szűrő, hogy az előttem füstöt okádó kamion végterméke ne jusson be. Arra viszont nincs szűrő, hogy az alig 4km-re futó M0-tól ugyanez ne jusson el a lakóhelyemig!! És évekig láttam mikor azon jártam dolgozóba, hogy az M0-on konvojban vitték a kamionok a Kárpátokból a letarolt fákat (ma már ez nincs, egy ott lakó barátom szerint azért mert az elérhető területeken már csak a bokrok maradtak). Na ezért a HALADÁS-nak csúfolt Föld-pusztítás miatt lesz az embereknek légúti betegsége, mert a hajóval vagy vasúton is szállítható és még véletlenül se romlandó és sürgős cuccok tömegét viszik inkább kamionokkal, mintha összedőlne a világ ha két-négy nappal később érne oda az áru!! Vagy nézz meg egy-egy BKV-buszt hátulról, mitől fekete a kék helyett - a saját kipufogójából ömlő korom miatt!! Hány autó kell hogy egyetlen ilyen szarul karbantartott buszon túltegyen?!! Ha bemegyek a városba, szívesen mennék tömegközlekedéssel is, de a kocsival 40 percnyi út 1,5 óra, és sehol a metró vagy busz-végállomásoknál a P+R parkoló, ha akarok se tudok átszállni mert nincs parkoló!! Szóval nem kellenek a krokodilkönnyek egyik oldalról, miközben ugyanazok teszik tönkre a emberi életteret az állítólagos haladás nevében - persze ezt a "haladást" a valóságban profitnak hívják ......
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Jelenleg 400-600k-ba kerülő villanybringák úgy tudnak 50-55 km/h-t tartani, hogy te kb. 15-20-as erőkifejtéssel tekersz. Ezzel igen gyorsan lehet értelmezhető távra jutni és emelkedőn felfele is. Egy zsebkendőnyi helyen elférnek és nem kell bele komoly akksi, mert nem 2-2,5 tonnát mozgatsz, hanem bringástul 100 kg táján átlagos embert nézve töredék légellenállással.

Na erre kellene támogatást adni nem szutyok villanyautóra.

Lássuk be ez is ugyanolyan luxuscikk árban van mint az elektromos autó. Amit te megadtál ársávnak, abban számomra ismeretlen gyártók vannak. A tradicionális és jó bringagyártók alapmodelljei inkább 800 k-tól indulnak a vége pedig autó árban van.
A legtöbben erre se ülnének fel, mert hideg van, esik, meleg van, összekócolódik a hajam stb..
És amit nagyon nem szeretnék, hogy rövid gatyás, flip-flop papucsos, sisak nélküli kamikaze bringások kresz ismeret nélkül 50 km/h-val vegyenek részt a forgalomban.
Nekem a max. bringával 58,6 km/h-volt. Aszfaltozott szerpentinen, dawnhillre optimalizált gumikkal. Itt éreztem úgy, hogy nincs több a gumikban, legalábbis nem mertem tovább engedni.
Úgy nézegettem bizonyos gyártóknál 3000 font körül már elérhető a 80 km/h is.
 
M

molnibalage

Guest
Lássuk be ez is ugyanolyan luxuscikk árban van mint az elektromos autó. Amit te megadtál ársávnak, abban számomra ismeretlen gyártók vannak. A tradicionális és jó bringagyártók alapmodelljei inkább 800 k-tól indulnak a vége pedig autó árban van.
A legtöbben erre se ülnének fel, mert hideg van, esik, meleg van, összekócolódik a hajam stb..
És amit nagyon nem szeretnék, hogy rövid gatyás, flip-flop papucsos, sisak nélküli kamikaze bringások kresz ismeret nélkül 50 km/h-val vegyenek részt a forgalomban.
Nekem a max. bringával 58,6 km/h-volt. Aszfaltozott szerpentinen, dawnhillre optimalizált gumikkal. Itt éreztem úgy, hogy nincs több a gumikban, legalábbis nem mertem tovább engedni.
Úgy nézegettem bizonyos gyártóknál 3000 font körül már elérhető a 80 km/h is.
Számomra minden gyártó ismeretlen, de azért 600k-s bringa nem annyira az alja volt a történetnek. Viszont azt nézd meg, hogy egy motoros járműhöz képest mennyivel olcsóbb üzemeltetni. Nincs rá biztosítás (kerékpáros biztosítás egy évre 8k táján van), se kötelező sem más, súlyadó, semmi ilyesmi.

Aki ilyet vesz, az nem flip-flopban tolja.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Számomra minden gyártó ismeretlen, de azért 600k-s bringa nem annyira az alja volt a történetnek. Viszont azt nézd meg, hogy egy motoros járműhöz képest mennyivel olcsóbb üzemeltetni. Nincs rá biztosítás (kerékpáros biztosítás egy évre 8k táján van), se kötelező sem más, súlyadó, semmi ilyesmi.

Aki ilyet vesz, az nem flip-flopban tolja.

Szerintem ez a robogók alternatívája lehet. Nem is lenne rossz, de talán ezeket is jogsihoz lehetne kötni.
Nézd meg nyáron mennyi barom hord papucsot több milliós értékű motoron. Ez nem az anyagiakkal, sokkal inkább a nemtörődöm mentalitással függ össze. Ők olyan motorosok akiket általában a többi motoros is megvet.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ja motorról jut eszembe
A srác hajt egy Kawasaki Ninja H2-őt. Ennek fényében érdekes ahogy a gyorsulásra reagál.

 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
T

Törölt tag 1711

Guest
Aliexpress-en lehet lapra szereltem mindenféle elektromos vackokat venni, gondolkoztam is egy 75km/h-val papíron 50km hatótávú robogón munkába járni... Csak ugye az a kínai minőség, meg ki tudja mit szólnak a vámon/rendőrök ha meglátják :D
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Légúti betegségem nem attól lesz, hogy elutazok valahová a kocsimmal, tudod, van benne valami szűrő, hogy az előttem füstöt okádó kamion végterméke ne jusson be. Arra viszont nincs szűrő, hogy az alig 4km-re futó M0-tól ugyanez ne jusson el a lakóhelyemig!! És évekig láttam mikor azon jártam dolgozóba, hogy az M0-on konvojban vitték a kamionok a Kárpátokból a letarolt fákat (ma már ez nincs, egy ott lakó barátom szerint azért mert az elérhető területeken már csak a bokrok maradtak). Na ezért a HALADÁS-nak csúfolt Föld-pusztítás miatt lesz az embereknek légúti betegsége, mert a hajóval vagy vasúton is szállítható és még véletlenül se romlandó és sürgős cuccok tömegét viszik inkább kamionokkal, mintha összedőlne a világ ha két-négy nappal később érne oda az áru!! Vagy nézz meg egy-egy BKV-buszt hátulról, mitől fekete a kék helyett - a saját kipufogójából ömlő korom miatt!! Hány autó kell hogy egyetlen ilyen szarul karbantartott buszon túltegyen?!! Ha bemegyek a városba, szívesen mennék tömegközlekedéssel is, de a kocsival 40 percnyi út 1,5 óra, és sehol a metró vagy busz-végállomásoknál a P+R parkoló, ha akarok se tudok átszállni mert nincs parkoló!! Szóval nem kellenek a krokodilkönnyek egyik oldalról, miközben ugyanazok teszik tönkre a emberi életteret az állítólagos haladás nevében - persze ezt a "haladást" a valóságban profitnak hívják ......

Attól nem lesz, csak attól, hogy az életüket olyan városokban élik le az emberek, amikben több százezer autó (vgy busz és kamion) ontja a füstöt. Villamos közlekedéssel ez nem lenne.

A kamionos dolgokkal egyetértek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Attól nem lesz, csak attól, hogy az életüket olyan városokban élik le az emberek, amikben több százezer autó (vgy busz és kamion) ontja a füstöt. Villamos közlekedéssel ez nem lenne.

A kamionos dolgokkal egyetértek.
Mi akadályozza a BKV-t, hogy a diesel-buszok nagy többségét trolira vagy villamosra cserélje?!! Mi az akadálya annak, hogy a városvégi tömegközlekedési csomópontoknál (metró, hév, villamos-végállomások) P+R parkolókat építsenek, ahonnan a kocsi letétele után egészségesebb tömegközlekedéssel tovább lehetne utazni?!! Akkor se tudom megcsinálni ha akarom, mert csak a duma megy meg a stadionépítés. Persze a P+R az nem stadion, ezeket talán sokkal többen is használnák, szóval nem az igazi?!!
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
P+R az önkormányzat reszortja lenne, nem az államé. Ezt még tetézi, hogy elvileg a P+R nem is Budapest közigazgatási határain belül épül, a helyi onkori meg nem csinalja meg, mert a probléma nem náluk keletkezik. HÉV ugyanez, állandóan megy a kötélhúzás a fővárossal, hogy fizesse a fenntartást a főváros, de persze mi, az alvóváros profitálunk majd belőle.

Demszky anno a parkolási díjakat azzal a felkiáltással vezette be, hogy majd épül belőle P+R, ezt azóta is varjuk (1-2 épült az elmúlt években, igazából az Osztyapenkó az egyetlen ami komoly).
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
Mi akadályozza a BKV-t, hogy a diesel-buszok nagy többségét trolira vagy villamosra cserélje?!! Mi az akadálya annak, hogy a városvégi tömegközlekedési csomópontoknál (metró, hév, villamos-végállomások) P+R parkolókat építsenek, ahonnan a kocsi letétele után egészségesebb tömegközlekedéssel tovább lehetne utazni?!! Akkor se tudom megcsinálni ha akarom, mert csak a duma megy meg a stadionépítés. Persze a P+R az nem stadion, ezeket talán sokkal többen is használnák, szóval nem az igazi?!!

Pénz.
Másik a környezetvédelem, irtózatos papírmunka ma bárhova felsővezetéket telepíteni a mindenféle kretén előírások miatt. És még akkor is leszedethetik utólag ha egy felmérés kimutatja pl. a házi veréb populáció drasztikus csökkenését a környezetében...

+A büdös parasztja akkor is autózni akar, mert nem fog a "koszos" tömegközlekedésen utazni. Meg amúgy is neki zöld rendszám van a BMW-jén.

P+R-nek sokan vasúti rakodóterületeket használnak teledobálva azt szeméttel, amit takarítson a vasút hiszen magánterület... Ha meg kizárják őket akkor megy a hiszti, hogy köcsög MÁV.
 
  • Tetszik
Reactions: papi and blitzkrieg

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Pénz.
Másik a környezetvédelem, irtózatos papírmunka ma bárhova felsővezetéket telepíteni a mindenféle kretén előírások miatt. És még akkor is leszedethetik utólag ha egy felmérés kimutatja pl. a házi veréb populáció drasztikus csökkenését a környezetében...

+A büdös parasztja akkor is autózni akar, mert nem fog a "koszos" tömegközlekedésen utazni. Meg amúgy is neki zöld rendszám van a BMW-jén.

P+R-nek sokan vasúti rakodóterületeket használnak teledobálva azt szeméttel, amit takarítson a vasút hiszen magánterület... Ha meg kizárják őket akkor megy a hiszti, hogy köcsög MÁV.
- A "kretén előírásokat" nem a marslakók hozták ...
- Hogy a BMW-n zöld rendszám lehet, azt se a pórnép találta ki
- Naponta ki tudja hány-tízezer ember indul el Bp.-re dolgozni, és jelentős részük nem önként megy autóval, hanem azért mert tömegközlekedéssel esélye sincs úgy bejutni és hazajutni, hogy közben bevásárolni/élni/pihenni is legyen ideje.
- Tegnap én is hülyeséget írtam, 40 percnyi autóút egyik saját cél-állomásomra nem 1,5 óráig, hanem 2,5 óráig tartana tömegközlekedéssel. 20 percnyi (másik célpontra történő) autózás helyett lehetne megtenni az utat gyalog/HÉV-el/villamossal némi szerencsével min!! 1,5 óráig. Ehhez hozzá lehet számítani egyre több cégnél a 10-12 órányi munkaidőt ... Szóval amíg ilyen a tömegközlekedés és nincs P+R, addig sokan csak autóval juthatnak el a célhoz/munkahelyre. És pont ez az a réteg akik örülnek ha használt Suzukira telik, nemhogy horror-árú villanyautóra ... amit ugye a jelenlegi munkahelyeken nem is lehetne "tankolni"?!! Hány fővárosi parkolóban van töltési lehetőség, beleszámítva a méregdrága parkolóházakat is?!!
 
M

molnibalage

Guest
Pénz.
Másik a környezetvédelem, irtózatos papírmunka ma bárhova felsővezetéket telepíteni a mindenféle kretén előírások miatt. És még akkor is leszedethetik utólag ha egy felmérés kimutatja pl. a házi veréb populáció drasztikus csökkenését a környezetében...

+A büdös parasztja akkor is autózni akar, mert nem fog a "koszos" tömegközlekedésen utazni. Meg amúgy is neki zöld rendszám van a BMW-jén.

P+R-nek sokan vasúti rakodóterületeket használnak teledobálva azt szeméttel, amit takarítson a vasút hiszen magánterület... Ha meg kizárják őket akkor megy a hiszti, hogy köcsög MÁV.

Én most tudtam meg hogy a munkatársam 12 perc sétára lakik a cégtől. Az ovi sétatávra van, az párja a munkatársa a BME-n dolgozik. És igen, kocsival jár kb, 3,5 km-re párja és kocsival hozza melóba.

Ameddig ez a felfogás, addig nehéz egyről a kettőre jutni.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
- A "kretén előírásokat" nem a marslakók hozták ...
- Hogy a BMW-n zöld rendszám lehet, azt se a pórnép találta ki
- Naponta ki tudja hány-tízezer ember indul el Bp.-re dolgozni, és jelentős részük nem önként megy autóval, hanem azért mert tömegközlekedéssel esélye sincs úgy bejutni és hazajutni, hogy közben bevásárolni/élni/pihenni is legyen ideje.
- Tegnap én is hülyeséget írtam, 40 percnyi autóút egyik saját cél-állomásomra nem 1,5 óráig, hanem 2,5 óráig tartana tömegközlekedéssel. 20 percnyi (másik célpontra történő) autózás helyett lehetne megtenni az utat gyalog/HÉV-el/villamossal némi szerencsével min!! 1,5 óráig. Ehhez hozzá lehet számítani egyre több cégnél a 10-12 órányi munkaidőt ... Szóval amíg ilyen a tömegközlekedés és nincs P+R, addig sokan csak autóval juthatnak el a célhoz/munkahelyre. És pont ez az a réteg akik örülnek ha használt Suzukira telik, nemhogy horror-árú villanyautóra ... amit ugye a jelenlegi munkahelyeken nem is lehetne "tankolni"?!! Hány fővárosi parkolóban van töltési lehetőség, beleszámítva a méregdrága parkolóházakat is?!!

A tömegközlekedés szar (egyébként ez nagyon nem igaz, sok más nyugati nagyvárosokban sokkal szarabb, Budapest tömegközlekedése a jobbak között van), mert szinte mindenki a saját kocsiját használja, ahelyett, hogy busszal menne mindenhova.
Ha mindenki buszt használna, akkor sokkal több bevétele lenne a BKV-nak, sokkal gyakrabban járnának a buszok (hisz jóval nagyobb ígény lenne rá), sokkal gyorsabban is haladnának, hisz kevés lenne a forgalom.
Igen ám, de az emberek meg nem akarnak lemondani a kocsiról, mert ahogy írtad, a BKV lassabb utazást biztosít.
Ez egy ilyen ördögi kör.
A megoldás az lehetne, hogy hitelből beszereznek nagyon sok buszt és a mögöttes infrastruktúrát felfejlesztik, kiépítik a jóval sűrűbb járatokat, stb, majd pedig valahogyan ellehetetlenítik az autóhasználatot. De hogy hogyan lehetne rákényszeríteni ezt az emberekre anélkül, hogy ne legyen lázadás, azt nem tudom.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Én most tudtam meg hogy a munkatársam 12 perc sétára lakik a cégtől. Az ovi sétatávra van, az párja a munkatársa a BME-n dolgozik. És igen, kocsival jár kb, 3,5 km-re párja és kocsival hozza melóba.

Ameddig ez a felfogás, addig nehéz egyről a kettőre jutni.

Akasztani. :p
Igen, sok ilyen eset van. A probléma meg az, hogy nemhogy az nem fordul meg a fejükben, hogy 12 percet akár le is sétálhat, de még kerékpárra sem szállna.
Na meg az ilyenek akik aztán délután is autóba ülnek és elmennek a konditerembe, merthát valahogy le kell adni a sok zsírt.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A tömegközlekedés szar (egyébként ez nagyon nem igaz, sok más nyugati nagyvárosokban sokkal szarabb, Budapest tömegközlekedése a jobbak között van)
Én elég nehezen hasonlíthatok ilyeneket, Bécsben csak 2 napot utazgattam tömeggel az is hétvégén volt. Prágában viszont 7 hetet eltöltöttem, csak tömegközlekedéssel utaztam, és az ott nagyságrendekkel jobban működött mint a BKV!! Egy városvégi busz és villamos-megállónál 3 villamosjárat és 4 buszjárat volt elérhető, 2-3km után mindegyik másfelé ágazott el és gyakorlatilag Prága bármely pontját el lehetett érni egyetlen átszállással. Furcsa volt, hogy a buszmegállókban nem a járatok gyakorisága, hanem menetrendje volt kitéve óra-perc szerint, itthoni tapasztalatok után mi csak legyintettünk rá, de csodák csodájára óriási többségben az úgy is volt (pedig télen voltam ott, és volt hó bőven)!! 5-7 percenként járt minden járat, de éjszaka is max 10-12 percenként!! Számunkra megdöbbentő volt hogy mennyire elsőbbsége van a gyalogosnak, mennyire vigyáznak rá. Ha 2 lépésen belül álltunk a zebrához, akkor megállt az autósor, és integettek hogy menjünk már, hiába mutattuk a térképet hogy még azt se tudjuk merre tovább, akkor meg integetett a Vaclav hogy menjünk távolabb a zebrától, mert ő addig el nem indul!! Hazaúton aztán a vonaton egy oda férjhezment idős magyar asszony elmagyarázta: mikor a cseheknél valaki elüt egy gyalogost, ha lakott területen történt akkor automatice ott kezdődik hogy az autós a hibás, tudta hogy lakott területen ott lesz a gyalogos miért nem vigyázott!! Állítólag nagyon nehezen bizonyítható ott a gyalogos kizárólagos vétkessége, egyik kivétel az ittas/kábítós úton-fetrengés! Akkor megértettük miért jár olyan kevés maszek autó Prágában, pedig tömegével állnak a lakótelepeken. Szóval Prága sok szempontból sokkal élhetőbb város mint Bp, sok mindent tanulhatnánk a csehektől.
 
M

molnibalage

Guest
Én elég nehezen hasonlíthatok ilyeneket, Bécsben csak 2 napot utazgattam tömeggel az is hétvégén volt. Prágában viszont 7 hetet eltöltöttem, csak tömegközlekedéssel utaztam, és az ott nagyságrendekkel jobban működött mint a BKV!![
És hány éve...
A BKV nem volt képes felzárkózni azóta sem...

Hazaúton aztán a vonaton egy oda férjhezment idős magyar asszony elmagyarázta: mikor a cseheknél valaki elüt egy gyalogost, ha lakott területen történt akkor automatice ott kezdődik hogy az autós a hibás, tudta hogy lakott területen ott lesz a gyalogos miért nem vigyázott!! Állítólag nagyon nehezen bizonyítható ott a gyalogos kizárólagos vétkessége, egyik kivétel az ittas/kábítós úton-fetrengés! Akkor megértettük miért jár olyan kevés maszek autó Prágában, pedig tömegével állnak a lakótelepeken. Szóval Prága sok szempontból sokkal élhetőbb város mint Bp, sok mindent tanulhatnánk a csehektől
Valahol itt kezdődik az élhető város. Bp-n túl sokszor érzem azt, hogy az út túloldalára születni kell.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Én elég nehezen hasonlíthatok ilyeneket, Bécsben csak 2 napot utazgattam tömeggel az is hétvégén volt. Prágában viszont 7 hetet eltöltöttem, csak tömegközlekedéssel utaztam, és az ott nagyságrendekkel jobban működött mint a BKV!!

Olasz tömegközlekedés számomra egy katasztrófa volt, google térkép segítsége nélkül azt se tudtam volna melyik járat megállójában vagyok, nemhogy azt, hogy hova tart... Egyedül Milánóban láttam a babakék buszokhoz foghatót, Róma és Nápoly tragédia volt, utóbbi igazi roncsderbi :D

Furcsa volt, hogy a buszmegállókban nem a járatok gyakorisága, hanem menetrendje volt kitéve óra-perc szerint

Lusta vagyok utánanézni milyen járatsűrűség fölött kötelező időközt megadni (utáltam a menetrendszerkesztést) idehaza, de erről egyik vállalat se tehet...

autós a hibás, tudta hogy lakott területen ott lesz a gyalogos miért nem vigyázott!! Állítólag nagyon nehezen bizonyítható ott a gyalogos kizárólagos vétkessége, egyik kivétel az ittas/kábítós úton-fetrengés! Akkor megértettük miért jár olyan kevés maszek autó Prágában, pedig tömegével állnak a lakótelepeken. Szóval Prága sok szempontból sokkal élhetőbb város mint Bp, sok mindent tanulhatnánk a csehektől.

Prága egy Nyugat-Európa szerte ismert turistaváros, kicsit másabbak a lehetőségei, mint egy Budapest kaliberűnek (~6-7 éve még kampányoltak is a helyiek, hogy kevesebb angol turista érkezzen, mert azok törnek zúznak, Prága fizetett azért, hogy a brit tv-k Pozsony-t reklámozzák :D ).
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg