Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Látom nem sikerült megérteni. A benzinkutaknál még ma is a forgalomtól függő kezdeti beruházási költség jóval kisebb, régen meg aztán hajjaj. Nem kell hozzányúlni sem a villamos elosztó és a termelői rendszerhez sem.


Melyik akkukapacitásút és hol? Mennyiről? Egyetlen videót sem láttam eddig, ahol ezt demonstrálták volna. Ha lesz is ilyen, akkor meg leírtam, hogy ha ez tömegesen akarják, akkor mivel fog járni.


De pont erről beszélek. Ez a villanyautóknál a fenti végponti infrastruktúrát jelenti. Csak ahhoz, hogy megérje villanyautózni és messzire jussál gyakori töltési lehetőség kell. De viszont ki fog letenni ma közel 0 forgalomra egy csomó olyan gyorstöltőt, ami mellé trafó is kell?

Valakinek azt a kezdeti igen sok bukót bele kell tenni pénzben. Ki fogja?


Hát azért nagyon nem vagyunk itt.

"The Tesla Supercharger network of fast-charging stations was introduced beginning in 2012. as of January 2019, the electric vehicle networkconsisted of 12,011 individual Supercharger stalls at 1,422 locations worldwide."

Ez csak a semmi múlttal rendelkező Tesla.
Szerinted más nagy autógyárak nem fogják bővíteni a töltő hálózatot?
 
M

molnibalage

Guest
"The Tesla Supercharger network of fast-charging stations was introduced beginning in 2012. as of January 2019, the electric vehicle networkconsisted of 12,011 individual Supercharger stalls at 1,422 locations worldwide."

Ez csak a semmi múlttal rendelkező Tesla.
Szerinted más nagy autógyárak nem fogják bővíteni a töltő hálózatot?
Annyira imádom, amikor értelmezés nélkül dobsz be számokat.
Magyarországon (linkeltem is korábban, keresd vissza) valami 2000+ töltőállomás = benzinkút van.
Ezzel összevetve a "worldwide 1422" remélem érzed, hogy milyen nevetséges mennyiség.

Az meg kb. 50-szer el lett mondva, hogy a Teslába döntik a pénzt 10+ éve, de profitot eddig mutatóba termelt. Menekülnek előre, oszt vagy bejön vagy lesz belőle egy szép nagy reccs... Minden más cégnél hype nélkül már régen reccs lett volna főleg más gazdasági környezetben.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Annyira imádom, amikor értelmezés nélkül dobsz be számokat.
Magyarországon (linkeltem is korábban, keresd vissza) valami 2000+ töltőállomás = benzinkút van.
Ezzel összevetve a "worldwide 1422" remélem érzed, hogy milyen nevetséges mennyiség.

Az meg kb. 50-szer el lett mondva, hogy a Teslába döntik a pénzt 10+ éve, de profitot eddig mutatóba termelt. Menekülnek előre, oszt vagy bejön vagy lesz belőle egy szép nagy reccs... Minden más cégnél hype nélkül már régen reccs lett volna főleg más gazdasági környezetben.

Te is értelmezd a teljes hozzászólásomat:

"Ez csak a semmi múlttal rendelkező Tesla."

Majd ha a németek milliószámra gyártják az elektromos autókat (3-4 év) na akkor épülnek tízezerszámra a töltők is.
 
M

molnibalage

Guest
Te is értelmezd a teljes hozzászólásomat:

"Ez csak a semmi múlttal rendelkező Tesla."

Majd ha a németek milliószámra gyártják az elektromos autókat (3-4 év) na akkor épülnek tízezerszámra a töltők is.
Te meg nem tudod értelmezni a helyzetet. Ha lesz egy rakás autó, de kevés töltő, akkor kb. használhatatlan az egész várakozási idők miatt. Akkor meg ki vesz kocsit? Ez a mi volt előbb című történet...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Majd ha a németek milliószámra gyártják az elektromos autókat (3-4 év) na akkor épülnek tízezerszámra a töltők is.

Németeknél lehet, ott az energetika totális agyrém amúgy is. Közben mozdonyflottájuk több, mint fele 30+ éves dízel.


Más:
Éjszaka volt 4chan-en egy thread, de mostanra ment a süllyesztőbe, a lényege az volt, hogy:
Utcai versenyen, negyed mérföldön az 500LE-s Tesla S a 700 lovas Camaro-val volt egy szinten, egy mérföldön viszont brutálisan elvérzett, 400 lovas Type R sofőrje még hencegett is vele, hogy a végén visszavett :D
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Te meg nem tudod értelmezni a helyzetet. Ha lesz egy rakás autó, de kevés töltő, akkor kb. használhatatlan az egész várakozási idők miatt. Akkor meg ki vesz kocsit? Ez a mi volt előbb című történet...

Még a legelvetemültebb elektromos autósok sem gondolnak olyanra, hogy pár éven belül mindenki ezzel fog járni.
Az első vevők voltak a gazdag sznobok akik megvették csak azért, hogy nekik legyen, nem számított, hogy milyen drága. Utánuk jönnek azok, akiknek valóban használható a jelenlegi formájában is.
Ha tetszik ha nem, rengeteg embernek teljesen megfelelő az, hogy egy töltéssel 150-200 km-t megtesz. Pl. nekem is simán jó lenne. Munkába járni, havonta 1-2 100-150 km-es utat megtenni jó lenne. Otthon az udvaron meg töltöm, nem érdekel, hogy 8 órát vagy 12-t van konnektoron. Nem érdekel, hogy hosszabb utakra csak körülményesebben tudnék vele elmenni, mert nem autóval szoktam menni nyaralni.
Viszont ez a réteg ha elég sok autót vesz meg, akkor a töltőhálózatok is kiépülhetnek, mert lesz rá kereslet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
Németeknél lehet, ott az energetika totális agyrém amúgy is. Közben mozdonyflottájuk több, mint fele 30+ éves dízel.


Más:
Éjszaka volt 4chan-en egy thread, de mostanra ment a süllyesztőbe, a lényege az volt, hogy:
Utcai versenyen, negyed mérföldön az 500LE-s Tesla S a 700 lovas Camaro-val volt egy szinten, egy mérföldön viszont brutálisan elvérzett, 400 lovas Type R sofőrje még hencegett is vele, hogy a végén visszavett :D
Az akksi túlmelegedett és letiltott?

Még a legelvetemültebb elektromos autósok sem gondolnak olyanra, hogy pár éven belül mindenki ezzel fog járni.
Az első vevők voltak a gazdag sznobok akik megvették csak azért, hogy nekik legyen, nem számított, hogy milyen drága. Utánuk jönnek azok, akiknek valóban használható a jelenlegi formájában is.
Ha tetszik ha nem, rengeteg embernek teljesen megfelelő az, hogy egy töltéssel 150-200 km-t megtesz. Pl. nekem is simán jó lenne. Munkába járni, havonta 1-2 100-150 km-es utat megtenni jó lenne. Otthon az udvaron meg töltöm, nem érdekel, hogy 8 órát vagy 12-t van konnektoron. Nem érdekel, hogy hosszabb utakra csak körülményesebben tudnék vele elmenni, mert nem autóval szoktam menni nyaralni.
Viszont ez a réteg ha elég sok autót vesz meg, akkor a töltőhálózatok is kiépülhetnek, mert lesz rá kereslet.
10 ezer sznobra nem éri meg kiépíteni azt, amit 1 millió felhasználó akar használni. Ha az ő szintjüknek kiépül a rendszer, akkor honnan hogyan fog tovább ugrani? A mostani töltőállomások sokszor fejek a "semmi közepén". Sajátos felfogás ahhoz képest, hogy luxusáron mérik a kocsit.

A jelenlegi műszaki és árszínvonalon nem látom azt, hogy hogyan tudna ez tömegessé válni.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Németeknél lehet, ott az energetika totális agyrém amúgy is. Közben mozdonyflottájuk több, mint fele 30+ éves dízel.

Más:
Éjszaka volt 4chan-en egy thread, de mostanra ment a süllyesztőbe, a lényege az volt, hogy:
Utcai versenyen, negyed mérföldön az 500LE-s Tesla S a 700 lovas Camaro-val volt egy szinten, egy mérföldön viszont brutálisan elvérzett, 400 lovas Type R sofőrje még hencegett is vele, hogy a végén visszavett :D

Nem nézem le a Tesla céget, de azért nem kellene összehasonlítani egy tíz éve autókat gyártó céget egy 100 évessel.
Majd a BMW elektromosát hasonlítsuk össze a Camaroval. :)
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Az akksi túlmelegedett és letiltott?


10 ezer sznobra nem éri meg kiépíteni azt, amit 1 millió felhasználó akar használni. Ha az ő szintjüknek kiépül a rendszer, akkor honnan hogyan fog tovább ugrani? A mostani töltőállomások sokszor fejek a "semmi közepén". Sajátos felfogás ahhoz képest, hogy luxusáron mérik a kocsit.

A jelenlegi műszaki és árszínvonalon nem látom azt, hogy hogyan tudna ez tömegessé válni.

Megint csak a sznobos részig jutottál el.
Olvasd már el tovább.

Utánuk jönnek azok, akiknek valóban használható a jelenlegi formájában is.
Ha tetszik ha nem, rengeteg embernek teljesen megfelelő az, hogy egy töltéssel 150-200 km-t megtesz. Pl. nekem is simán jó lenne. Munkába járni, havonta 1-2 100-150 km-es utat megtenni jó lenne. Otthon az udvaron meg töltöm, nem érdekel, hogy 8 órát vagy 12-t van konnektoron. Nem érdekel, hogy hosszabb utakra csak körülményesebben tudnék vele elmenni, mert nem autóval szoktam menni nyaralni.
Viszont ez a réteg ha elég sok autót vesz meg, akkor a töltőhálózatok is kiépülhetnek, mert lesz rá kereslet.


Azoknak akik egyhuzamban több száz kilométereket utaznak nem lesz egyhamar elektromosuk, de az emberek legnagyobb része akkor utazik 200 km-nél többet amikor nyaralni megy. Az meg 1-2 alkalom évente. Szintén az emberek legnagyobb része nem húzná a száját azért, ha az évi 1-2 hosszabb utazásuk alatt 300 kilométerenként fél órára meg kellene állni tankolni. Amúgyis megállnak pihenni, pisilni, kajálni, stb.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az akksi túlmelegedett és letiltott?

60mph-ig brutálisan gyorsul, 100-ig soso... afölött padlót fog a nyomaték.
De ez minden villanygéppel így van (elég megnézni a vonatokat), nem véletlenül villogtatta a Tesla a 0-60 gyorsulást a Veyron-hoz hasonlítva, a 2 autó végsebességét meg véletlenül sem odaírva (vagy akár a 0-120 időt).
Az egyik őrült azzal zárta, hogy átépít egy Camaro-t, Tesla S futóművel és 2 motorral negyed mérföldre.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Volt egy időszak amikor a CNG/ LPG autók is sztárolva voltak, szalonból is lehetett ugye dual modelleket, ez szépen kifulladt. Pedig abban több a ráció.

Azokat nem a megmagyarázhatatlanul magas vételár és a gázra kiszabott jövedéki adó nyírta ki? Ha jól emlékszem, valami eszméletlen sok megtett kilométer után jött ki nullásra a buli.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
60mph-ig brutálisan gyorsul, 100-ig soso... afölött padlót fog a nyomaték.
De ez minden villanygéppel így van (elég megnézni a vonatokat), nem véletlenül villogtatta a Tesla a 0-60 gyorsulást a Veyron-hoz hasonlítva, a 2 autó végsebességét meg véletlenül sem odaírva (vagy akár a 0-120 időt).
Az egyik őrült azzal zárta, hogy átépít egy Camaro-t, Tesla S futóművel és 2 motorral negyed mérföldre.

A veyron/chirion kategóra nem az S, hanem a Roadster.

image.aspx
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Rákerestem 6.1alatt futja a 0-100at és "10.76 seconds in the quarter-mile run at 122.36 miles per hour (196.91 kilometers per hour), making it slightly faster than the P90D. Now, the same team of Tesla enthusiasts is reporting they’ve managed to set an improved time thanks to the Ludicrous Plus feature." Ennél a plus egy hajszállal jobb.

Viszont az S alapjában nem sport/drag autó. Hanem egy 5személyes szedán. 120.000$ért. Nem 3millió$.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Megint csak a sznobos részig jutottál el.
Olvasd már el tovább.

Utánuk jönnek azok, akiknek valóban használható a jelenlegi formájában is.
Ha tetszik ha nem, rengeteg embernek teljesen megfelelő az, hogy egy töltéssel 150-200 km-t megtesz. Pl. nekem is simán jó lenne. Munkába járni, havonta 1-2 100-150 km-es utat megtenni jó lenne. Otthon az udvaron meg töltöm, nem érdekel, hogy 8 órát vagy 12-t van konnektoron. Nem érdekel, hogy hosszabb utakra csak körülményesebben tudnék vele elmenni, mert nem autóval szoktam menni nyaralni.
Viszont ez a réteg ha elég sok autót vesz meg, akkor a töltőhálózatok is kiépülhetnek, mert lesz rá kereslet.


Azoknak akik egyhuzamban több száz kilométereket utaznak nem lesz egyhamar elektromosuk, de az emberek legnagyobb része akkor utazik 200 km-nél többet amikor nyaralni megy. Az meg 1-2 alkalom évente. Szintén az emberek legnagyobb része nem húzná a száját azért, ha az évi 1-2 hosszabb utazásuk alatt 300 kilométerenként fél órára meg kellene állni tankolni. Amúgyis megállnak pihenni, pisilni, kajálni, stb.

Kiemelés tőlem, arra reagálok. Pályán 130al elmegy 3ht most. Ha erre bejön a V3as töltő és 15perc lesz egy 5->80% sok okát nem látom, hogy mért ne.

Nálam család van, olyan isten nincs, hogy 3hnként ne kelljen megállni 15percre. De ha egyedül megyek akkor is megállok 3hnként 15-20percre az 100%.

Molninak fölös ez az egész. Mindig kitalál vmit mért nem. Sötét doboz.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azt a q, laposföldesek szoktak ilyen lánckommenteket nyomni mikor az igazukat bizonygatják.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ennyi időt a benzinkutaknál is eltölt az ember sokszor.
Viszont kiváncsi leszek, hogy nem-e teszi tönkre nagyon gyorsan az akkukat, ha állandóan így töltik.
A másik meg, hogy ilyen töltőállomásokat már tényleg csak az autópályák közelébe lehet majd telepíteni, hisz csak magasfeszültségű vezetékekkel lehet annyi árammal ellátni őket.

aksira jár a 8év, nem tudná nem vállanák be. Amúgy töltéseknél jól látszik, hogy 0->80% megy csutkán aztán durván visszavesz. Egy 0->85% annyi idő lesz mint egy 85->100
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
upsz rossz link.

Szóval 2év múlva ha kijön a Polestar vagy Y egyre inkább úgy gondolom benevezek egyre. :)