Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Volt /van ilyen Kei Car szerűsêg, a Smart, csak szinten a kutyának sem kell mert európában nagyobb távolságokra is mennél vele, arra meg szar, plusz messze nem olyan zsúfolt mint japán.

Viszont a Hondának lassan itt a cuki kis városi autója, a Honda E, ami persze elektromos és relatív drága (10 misi körül). És állítólag jó és átgondolt.

https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/08/imadni-valo-apro-villanyauto-a-hondatol-honda-e/
A nagyobb távolságokra az még a 10 millás villanyautó is szar, ergo nem értem, hogy mi a probléma az összehasonlítással...
 
  • Tetszik
Reactions: laiki

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 556
113
A Smart egy túlárazott divatcikk volt. Észszerűen gondolkozó embernek azért nem kellett, mert bőven drágább volt egy átlagos városi kisautónál. Nem is fogyasztott kevesebbet. A szerviz is drágább volt. Az árát sem tartotta úgy. Ezzel szemben kevésbé volt használható.

Viszont a Smart, Toyota IQ, Suzuki Alto, Suzuki Wagon R, Daewoo Matiz (Chevrolet Spark) első változata, Fiat Seicento, régi Mini, Maruti 800, kis Polszki mind belefért hosszra a 3,4 méterbe. De a Renault Twingo I is csak 3 centivel volt hosszabb. A Toyota Aygo (Citroen C1, Peugeot 107/108) jelenleg is csak pár cm-el lóg túl a 3,4 méteren. A VW UP! (SEAT Mi, Skoda Citigo), Fiat 500, Hyundai I10 első generáció, az első Kia Picanto, sem sokkal nagyobb. A belterük pedig még annyira sem. Az első Suzuki Swift (az Esztergomban gyártott "mi autónk") tengelytávja és beltere is kisebb volt. A Zastaváé, vagy a Trabanté meg pláne. De még a Skoda 105/120-nak sem volt számottevően nagyobb a beltere.
Szóval szaladgált Európa és Magyarország útjain ilyen méretű autóból nem kevés. Elmentek velük családok az Adriára nyaralni egy heti ellátmánnyal.
Csak az autógyártók az összes modellt minden ráncfelvarrással felhizlalták és az új generációk egyre nagyobbra nőttek.
A japánoknál a Kei autók aránya 35-40% és vidéken még több van belőle, mint városban (mert olcsó megvenni és fenntartani a kisebb keresetű vidékieknek). Ők is elfurikáznak velük sok száz km-eket egyhuzamban.

Azt direkt nem említem, hogy a lengyelek mekkora pakkokkal jöttek el ide (400-600 km át a Kárpátokon), kispolszkival piacozni, mert az már szerintem is egy kalodaipari termék volt. 3 méter permanens halálfélelem, 23 lóerővel.

Egyébként javaslom hogy néz meg pár videót a kategória képviselőiről, mert a Kei autók beltere egyáltalán nem olyan kicsi és nem igaz, hogy kényelmetlen lenne.
Itt egy Japánban élő magyar pár beszél a Kei kategóriás kocsijukról és mutatják be menet közben. A férfi elég megtermett és áradozik arról, hogy menyi hely van benne:





Hogy is van ez? Ha benzines és kicsi, akkor "nagyobb távolságokra szar". Csak mert kicsi. (Ami mellesleg nem igaz, mármint hogy nagyobb távolságra olyan szar lenne). Ezzel szemben ha elektromos és nem csak hogy kicsi, de még a hatótávja is igen szerény, akkor már nincs vele baj nagyobb távolságokon sem, meg cuki és az sem gond, ha 10 misi?
Na és persze az elektromos az jól átgondolt (állítólag), de a Kei kategória, amit sok évtizede csiszolgatnak ugyanazok a japánok és ami a japán autópark több mint 1/3-át kiteszi, az bezzeg nyilván nem.

Szerintem ez semmivel sem kevésbé cuki (Suzuki Alto Lapin):
905750.jpg


Vagy például ez (Daihatsu Mira e:S):
mira-es-0-500x300.jpg


Esetleg ez (Honda N-One):
1hondan-one.jpg


Ennek a három fenti autónak a tengelytávja 2455 és 2520 mm között mozog. 100-ra sem gyorsulnak rosszabbul, mint a régi Suzuki Swift ("mi autónk") és az összes szocialista népautót verik a Wartburg kivételével. A 0-60-as gyorsulásuk pedig egy mai városi kisautó alapmotoros változatával is bőven versenyképes. Mindhárom röhögve teljesíti az értelmetlen EU-s 95g CO2 / km flotta előírást és veri CO2 kibocsátásban is az elektromosokat.

Amúgy például egy amerikainak az európai autók is matchboxok és berakná őket a kocsija kesztyű tartójába, mert ő a hatalmas batárt szokta meg.

Fentebb már linkeltem egy origo-n lehozott írást: a Német autólobbi hatására ha kisebb, könnyebb autókat csinálsz, akkor nem 95 g/km a cél, hanem kevesebb! Ha batárokat, akkor simán elég a 120g/km is! Amúgy amíg rezesovák X666-os BMW halálosztókkal száguldoznak aki teheti a családját valami annál is nagyobba próbálja tenni. Én imádom a kisautókat, biztos azért, mert gyerekkoromban rengeteget kirándultunk a zöld trabival, de piacot jelenleg szabályozói és fogyasztói oldalról is a batárok felé mozgatják az erők. A környezetvédelem valójában le van szarva, ahogy a szénerőműves Energiewende esetében is. Mindeközben lassan nem férnek el a batárok a sávjukban, Pomázon végigmenni néha kihívás a kisautómmal, mert a szembesávban (is, meg az enyémbe is bőven átlógó) közlekedő SUV-ok elől nincs hova félrehúzdóni. A kerékpáros kamikazek meg még nagyobb veszélyben vannak arrafele épp emiatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and laiki

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 116
113

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 556
113
laiki

Nálunk is lehet kapni Kei Car-t, csak kutyának se kell:
http://www.mitsubishi.hu/elektromos-auto.html

8 misiért egy szappanos doboz, ami kényelmetlen, korlátozott hatótávú, és még a hétvégi bevásárlás sem fér el benne. Kb arra jó, hogy a gyereket oviba meg vissza hurcold. Annyiért fullos B osztályú autókat kapni, még a liebling márkámból is, ami nem a legolcsóbb, de a "népautó" már 5-ért vihető (bár mire ugyanazokat az extrákat beleteszed as is drágább lesz)

Egy ilyen kocsit ha 3 misiért adnának, és a belvárosban lakók ingyen parkolását ha nem is szüntetnék meg, de csak ilyen szappantartókra járna, akkor vinnék mint a cukrot. A belvárosban lakó újságíró aki sokat kell cikázzon a városban (valami trendyt próbálok lefesteni) ezzel ellenne bőven, ha meg messzebbre megy felveszi a cég távolsági autóját, és kész.
 
M

molnibalage

Guest
8 misiért egy szappanos doboz, ami kényelmetlen, korlátozott hatótávú, és még a hétvégi bevásárlás sem fér el benne. Kb arra jó, hogy a gyereket oviba meg vissza hurcold. Annyiért fullos B osztályú autókat kapni, még a liebling márkámból is, ami nem a legolcsóbb, de a "népautó" már 5-ért vihető (bár mire ugyanazokat az extrákat beleteszed as is drágább lesz)

Egy ilyen kocsit ha 3 misiért adnának, és a belvárosban lakók ingyen parkolását ha nem is szüntetnék meg, de csak ilyen szappantartókra járna, akkor vinnék mint a cukrot. A belvárosban lakó újságíró aki sokat kell cikázzon a városban (valami trendyt próbálok lefesteni) ezzel ellenne bőven, ha meg messzebbre megy felveszi a cég távolsági autóját, és kész.
Képtelen vagyok ezt a hétvégi nagy bevásárlást részt megérteni. Abban a korban, amikor házhoz hozza neked a cumót a Tesco és más is? Ki az, aki erre cseszi el idejét....?
 
M

molnibalage

Guest
Aki normális életet él.
Ja értem, az a normális, amit annak tartasz. A nagybevásárlás kb. annyira avítt koncepció, mint az Internet korában a nyomtatott enciklopédia...
Valahol egészen elképesztőnek találom, hogy az emberek mi minden (szart) rendelnek online, de az, hogy élelmiszer bevásárlás online legyen és házhoz hozzák, az nem normális...? Úgy, hogy előre csomagolt termékekről van szó, tehát minőségi szórás nincs. Az egyik doboz tej nem jobb a másiknál, az egyik üveges sör nem más, mint a másik azonos mellette a polcon.

Pislogok, erősen...
 
M

molnibalage

Guest
Pontosan.
Tesco házhozszállítás pl. drága és kényelmetlen ahhoz képest, hogy autózással együtt fél óra alatt megvan minden ami a következő hétre kell.
Az autó fenntartási költségéhez képest mennyi? A fővárosi forgalomban fél óra autózás? Mosolygok...
Magát a nagybevsárálás fogalmát sem értem. Mindig előre gondolkodva szerzel be dolgokat és csá. Akkor soha nem kell sokat cipekedni, mert amikor kevés kéne aznap, akkor hozzácsapsz valamit.
 
  • Tetszik
Reactions: therob

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A Smart egy túlárazott divatcikk volt. Észszerűen gondolkozó embernek azért nem kellett, mert bőven drágább volt egy átlagos városi kisautónál. Nem is fogyasztott kevesebbet. A szerviz is drágább volt. Az árát sem tartotta úgy. Ezzel szemben kevésbé volt használható.

+ rohadt hangosan üvöltött a motor (asszem valahol a csomagtérben volt?) amikor ültem benne. Kb. annyit tud, hogy parkolni bárhol lehet vele, akár merőlegesen is, egyébként meg egy divatcikk, ja.

*SNIP*
Szóval szaladgált Európa és Magyarország útjain ilyen méretű autóból nem kevés. Elmentek velük családok az Adriára nyaralni egy heti ellátmánnyal.

Azt direkt nem említem, hogy a lengyelek mekkora pakkokkal jöttek el ide (400-600 km át a Kárpátokon), kispolszkival piacozni, mert az már szerintem is egy kalodaipari termék volt. 3 méter permanens halálfélelem, 23 lóerővel.

Mer' nem volt más, örültél ha valamilyen kocsit kaptál. Merkúrnál, márkáért ezeket a szarokat anno, vagy 3 évet várni. Mi is mentünk Lada Samarával anno hetes európai körútra, mai napig emlékszem rá, na nem azért, mert olyan baromi jó volt. Pedig az akkor időkhöz viszonyítva relatíve méretes kocsi volt.

Csak az autógyártók az összes modellt minden ráncfelvarrással felhizlalták és az új generációk egyre nagyobbra nőttek.
A japánoknál a Kei autók aránya 35-40% és vidéken még több van belőle, mint városban (mert olcsó megvenni és fenntartani a kisebb keresetű vidékieknek). Ők is elfurikáznak velük sok száz km-eket egyhuzamban. Egyébként javaslom hogy néz meg pár videót a kategória képviselőiről, mert a Kei autók beltere egyáltalán nem olyan kicsi és nem igaz, hogy kényelmetlen lenne. Itt egy Japánban élő magyar pár beszél a Kei kategóriás kocsijukról és mutatják be menet közben. A férfi elég megtermett és áradozik arról, hogy menyi hely van benne:


Japánban a Kei Cart-t kb. a kedvezőbb adózás, igen magas adók meg a baromi zsúfolt városok hajtják. Lásd Japán földrajzát, kis túlzással olyan mint Norvégia, baszom nagy hegyek, meg egy csíknyi sík terület ahol élni is lehet.

Európára egyik sem igaz, plusz nem 160 centi az átlagmagasság. A videót megnézve pedig igen, el lehet benne férni, még ha úgy is hogy a faszi térde a műszerfalat verdesi, meg lehet vele nyugodt 90-es tempóban elmenni az autópályán. Csak ez hosszú útra baromi kényelmetlen lesz ám.

Hogy is van ez? Ha benzines és kicsi, akkor "nagyobb távolságokra szar". Csak mert kicsi. (Ami mellesleg nem igaz, mármint hogy nagyobb távolságra olyan szar lenne).

Utazz 1000 km-t egy ilyen szappantartóban és egy rendes nagy kocsiban, aztán beszéljük újra. Yup, nagyobb távolságra szar a kismotoros kocsi, üvölt a motor, dobál a kaszni, nem halljátok egymást, és kevesebb a hely hogy kinyújtsd rendesen a lábad stb. Nem lehetetlen mutatvány, csak kényelmetlen. Ismerősnek Erdélyben volt az esküvője, kijött a rokonság, egy Clioban. Embert én még nem hallottam úgy káromkodni mint az örömapát, amikor 10-12 óra után kiszállt belőle. :D

Ezzel szemben ha elektromos és nem csak hogy kicsi, de még a hatótávja is igen szerény, akkor már nincs vele baj nagyobb távolságokon sem, meg cuki és az sem gond, ha 10 misi?

Ezt senki sem mondta, a saját kategóriájában (elektromos városi felhasználásra használt járgány) egy jó kis kocsi. Erre (második kocsinak) tökéletesen jól van találva funkció szempontjából Ettől még drága, városon kívüli utazásra csak nagyon korlátozottan lehet használni stb. Jól kitalált kocsi - igen. Kellene - egyértelműen nem.

Na és persze az elektromos az jól átgondolt (állítólag), de a Kei kategória, amit sok évtizede csiszolgatnak ugyanazok a japánok és ami a japán autópark több mint 1/3-át kiteszi, az bezzeg nyilván nem.

Ugyanolyan jók erre a célra ezek is, csak elmarad az az előny hogy otthon töltöd és nem szennyez, plusz vmivel több a szervízköltség (jappó autónál ettől speciel nem kell különösen félni, de több kopó fogyó van benne az elektromoshoz képest).

Ennek a három fenti autónak a tengelytávja 2455 és 2520 mm között mozog. 100-ra sem gyorsulnak rosszabbul, mint a régi Suzuki Swift ("mi autónk") és az összes szocialista népautót verik a Wartburg kivételével. A 0-60-as gyorsulásuk pedig egy mai városi kisautó alapmotoros változatával is bőven versenyképes. Mindhárom röhögve teljesíti az értelmetlen EU-s 95g CO2 / km flotta előírást és veri CO2 kibocsátásban is az elektromosokat.

Jah, csak éppen nincsenek Európában, mert nincsen piacuk. Mondanám hogy a honda e-nek se nagyon lesz, de elnézve hány i3-ast láttam hirtelen kinőni az utakon erre nem vennék mérget.

Amúgy például egy amerikainak az európai autók is matchboxok és berakná őket a kocsija kesztyű tartójába, mert ő a hatalmas batárt szokta meg.

Ez erősen meghaladott, max. a 80-as években volt igaz. A legnépszerűbb járművek (truckokat meg pickupot most hagyjuk, normál ember ott sem ezzel jár) az USA-ban kb. a Toyota a Honda meg a Nissan, esetleg Hyundai többnyire itthon is kapható modelljei (Camry / Accord, Corolla / Civic, RAV 4 / CRV). Ezek németre fordítva Passat, Golf kategóriába tartoznak méretben, tehát kb. semmi extra. A németek ott nem is nagyon rúgnak labdába eladások terén, gondolom mert a diesel ott egyáltalán nem népszerű.


A nagyobb távolságokra az még a 10 millás villanyautó is szar, ergo nem értem, hogy mi a probléma az összehasonlítással...

Que.?

Képtelen vagyok ezt a hétvégi nagy bevásárlást részt megérteni. Abban a korban, amikor házhoz hozza neked a cumót a Tesco és más is? Ki az, aki erre cseszi el idejét....?

Célszerűen havonta egyszer felcuccolsz nyakig tartós élelmiszerből (én pl. elhozok 4x6 ásványvizet, egy kartonnyi narancslevet, egy rakat konzervet, fagyasztott alapanyagot, tésztát, mindent, ami nehéz és eláll és nincs kedved naponta cipelni) a napit meg megveszed a kisboltban. 2 óra alatt megvan.

Tesco házhozszállítással is meg lehet oldalni csak ott meg szabaddá kell tenned magad egy nekik megfelelő időben és nem is mindig azt hozzák amit kérsz. Kőccségben meg ugyanannyi elmenni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger
M

molnibalage

Guest
Célszerűen havonta egyszer felcuccolsz nyakig tartós élelmiszerből (én pl. elhozok 4x6 ásványvizet, egy kartonnyi narancslevet, egy rakat konzervet, fagyasztott alapanyagot, tésztát, mindent, ami nehéz és eláll és nincs kedved naponta cipelni) a napit meg megveszed a kisboltban. 2 óra alatt megvan.

Tesco házhozszállítással is meg lehet oldalni csak ott meg szabaddá kell tenned magad egy nekik megfelelő időben és nem is mindig azt hozzák amit kérsz. Kőccségben meg ugyanannyi elmenni.
  • Minek cipelni 4x6x2 liter tömeget, amikor a szódapatron tömege ehhez képest smafu..? Meg olcsóbb is? Bár ezt se nagyon újrahasznosítja senki, de kaptam egy tippet, hogy hol adhatom le.
  • Nem iszom cukrozott leveket. Eszek gyümölcsöt.
  • Nem értem, hogy miféle fagyasztott alapanyagból kell annyi, amit nem lehet napi beosztással beszerezni. Mindig van a fagyóban disznó és csirkehús, ha éppen fogy, akkor hozok belőle egy keveset. Napi mozgás során beszerzem. Nem veszek belőle 5-5 kg-ot, mert minek?
  • Konzervet adott étel elkészítéséhez veszek meg, nem halmozom fel előre, mert végtelen helyem nincs. De sűrített paradicsom, bab és kb. ilyesmit leszámítva nem használok konzetvet. Ezek egy része is papírdobozot vagy üveges, nem fém konzer.
    (Sajnos az edények és a konyhai gépek annyi helyet foglalnak, hogy az étel tárolása korlátos, de értelme sincs.)
  • Tésztából is egy nagyobb zacskó elég so főzésre elég és van rizs és más is.
Mondom, számomra maga a nagybevásárlás, mint koncepció nem értelmezhető, amikor bármerre megyek a városban boltba ütközök, ahol lehet kapni kvázi bármit. Ha aznap kb. 1 liter tej és bármi kis cucc mellé nem kell semmi, akkor megnézem, hogy mi fogyna el legközelebb és azt veszem. Ennyi. A gondolkozás az autóhasználathoz képest ingyen van...
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Célszerűen havonta egyszer felcuccolsz nyakig tartós élelmiszerből (én pl. elhozok 4x6 ásványvizet, egy kartonnyi narancslevet, egy rakat konzervet, fagyasztott alapanyagot, tésztát, mindent, ami nehéz és eláll és nincs kedved naponta cipelni) a napit meg megveszed a kisboltban. 2 óra alatt megvan.
Én mondjuk palackos vízre nem költök, de nálam 1 hétre van előre tervezve minden. Hétvégi nagybevásárlás (egy banánköztársaság éves költségvetéséhez mérhető összegben :rolleyes:), majd hét közben EGYSZER +tej, kenyér (mert utóbbi szerdára kemény lesz, előbbiből meg egyszerűen nem fér be elég a hűtőbe - 8-9 liter :D ).
SLUSSSZ - oszt marad idő a családra! :cool:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 556
113
Képtelen vagyok ezt a hétvégi nagy bevásárlást részt megérteni. Abban a korban, amikor házhoz hozza neked a cumót a Tesco és más is? Ki az, aki erre cseszi el idejét....?
Aki tudni akarja mit kap, mert a házhoz szállításnál mi dig szar helyettesítő terméket kapott. Aki nem akar ugyanannyit vigyázzban állni otthon a futárnak, mint ami alatz bevásárol. Aki kimegy a piacra is, ahonnan nincs házhoz szállítás, de a tesco-val ellentétben van választék zöldségből. Aki agybajt kap a szar webappjuktól. (Lehet azóta javitották). Aki több üzletet is megnéz, mert pl. az Aldi ott van az Auchan mellett, és néhány termékkategóriában olcsóbban jobbat kap, néha szezonálisan. Aki benéz egy ruhaüzletbe ha már arra jár, hátha kivételesen lehet normális ruhákat kapni (ritkán de akad) a méretében. Aki olyan lakik, hogy nincs tesco házhozszállítás. Aki nem találja meg a szarul katalogizált terméket a webáruházban, de a fizikai áruházban 5 perc alatt megvan. Aki szeret kimozdulni a lakásából. Akinek a rokonai az áruház kozelében lévő temetőben nyugszanak, és ezért gyakran felkeresi őket vásárlás előtt. Soroljam még?
 
S

speziale

Guest
  • Minek cipelni 4x6x2 liter tömeget, amikor a szódapatron tömege ehhez képest smafu..? Meg olcsóbb is? Bár ezt se nagyon újrahasznosítja senki, de kaptam egy tippet, hogy hol adhatom le.
  • Nem iszom cukrozott leveket. Eszek gyümölcsöt.
  • Nem értem, hogy miféle fagyasztott alapanyagból kell annyi, amit nem lehet napi beosztással beszerezni. Mindig van a fagyóban disznó és csirkehús, ha éppen fogy, akkor hozok belőle egy keveset. Napi mozgás során beszerzem. Nem veszek belőle 5-5 kg-ot, mert minek?
  • Konzervet adott étel elkészítéséhez veszek meg, nem halmozom fel előre, mert végtelen helyem nincs. De sűrített paradicsom, bab és kb. ilyesmit leszámítva nem használok konzetvet. Ezek egy része is papírdobozot vagy üveges, nem fém konzer.
    (Sajnos az edények és a konyhai gépek annyi helyet foglalnak, hogy az étel tárolása korlátos, de értelme sincs.)
  • Tésztából is egy nagyobb zacskó elég so főzésre elég és van rizs és más is.
Mondom, számomra maga a nagybevásárlás, mint koncepció nem értelmezhető, amikor bármerre megyek a városban boltba ütközök, ahol lehet kapni kvázi bármit. Ha aznap kb. 1 liter tej és bármi kis cucc mellé nem kell semmi, akkor megnézem, hogy mi fogyna el legközelebb és azt veszem. Ennyi. A gondolkozás az autóhasználathoz képest ingyen van...

Molni,

Már bocs de mindig pislogok, hogy mennyire nem vagy képes belegondolni, hogy másnak lehet kissé eltérő az élethelyzete tőled.

Én szombat reggel 7-kor beülök az autóba és elmegyek bevásárolni. Cucolással meg kipakolással együtt 8.30-re legkésőbb megvagyok. A gyereknek meg van friss péksütemény reggelire, az asszony meg tud utána főzni.

Na, egy Tesco-s online vásárlás baromira nem így néz ki.
Ott foglalgassál idősávot...na persze az az idősáv gyorsan elfogy amiben az emberek általában nagy valószínűséggel otthon vannak...ha van 2 gyereked nem úgy néz ki a dolog, hogy ha nincsen éppen este 8 és 10 között szabad időpont akkor majd átrakom csak úgy máshova...
most abba bele sem megyek, hogy 2 gyerekkel te rohadtul nem tudod mondjuk szerdán, hogy a hétvégére miből mennyi kell majd

Arról nem is beszélek, hogy mi van ha húst vagy gyümölcsöt/zöldséget akarsz venni? Azt is online rendeled?
De volt olyan eset is, amikor rendeltem a Tescóból és ugye ha nincsen pontosan az amit szeretnél, akkor helyettesítő terméket hoznak...na éppen nem volt olyan WC illatosító, amit rendeltem...csak éppen amit kihoztak nem volt jó a pupás részbe...na akkor ezekért rohangáljak külön? És nem ez volt az egyetlen eset...szóval olyan 5-6 rendelés után hagytam inkább a francba az egészet...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Így néz ki egy racionális megoldás arra, amire Európában a 1,5 - 2,5 tonnás elektromosokat erőltetik, támogatással is csillagászati áron, zéró kibocsátásúnak hazudva.

Engem egyébként az utolsó tétel zavar. A múlt héten beszélgettem egy i3 tulajjal, mondta, hogy ő nem szennyezi a környezetet. Kérdeztem, hogy milyen forrásból tölti, mondta, hogy hát főleg otthon, hálózatról. Mondom de hát főleg fosszilis energiaforrásokból származtatott energiáról beszélünk akkor. Ellenvágás: de legalább nem Budapesten belül eregeti a füstöt. Mondom neki, hogy esélyesen a Kispesti (hő)Erőmű kéménye akkor a potenciális kipufogója...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 556
113
Ja értem, az a normális, amit annak tartasz. A nagybevásárlás kb. annyira avítt koncepció, mint az Internet korában a nyomtatott enciklopédia...
Valahol egészen elképesztőnek találom, hogy az emberek mi minden (szart) rendelnek online, de az, hogy élelmiszer bevásárlás online legyen és házhoz hozzák, az nem normális...? Úgy, hogy előre csomagolt termékekről van szó, tehát minőségi szórás nincs. Az egyik doboz tej nem jobb a másiknál, az egyik üveges sör nem más, mint a másik azonos mellette a polcon.

Pislogok, erősen...
Amúgy jól hozod az archetipikus okoskodó indexfórumos arcot. Nem az a baj, hogy te szereted a bogárember életmódot, lelked rajta, hogy hogy osztod az észt, hogy mindenki neander-völgyi aki nem szereti azt amit te, az kissé erős.

Volt már veled olyan, hogy karácsonyi nagybevásárlásra nem volt időd, tesco-val rendeltél hozzávalókat, időpont már csak 23.-a este volt, késett a futár, este 10 után hozott egy szar pontyot a lazac helyett helyettesítő terméknek, és nem tudtál volna mit tenni a vendégek elé? Másnap ugyanúgy az áruházban voltam, mint egy neander-völgyi.

Az áruházban ha kifogyott valami helyben azonnal tudsz újratervezni, adaptálódni. Tudod, ami az evolúciós előnyünk. TESCO futárral rendelni olyan mint a szovjetunióban élni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 556
113
Az autó fenntartási költségéhez képest mennyi? A fővárosi forgalomban fél óra autózás? Mosolygok...
Magát a nagybevsárálás fogalmát sem értem. Mindig előre gondolkodva szerzel be dolgokat és csá. Akkor soha nem kell sokat cipekedni, mert amikor kevés kéne aznap, akkor hozzácsapsz valamit.
Nem mindenki él a fővárosban. Aki autót tart általában nem csak a TESCO-otthon távra tartja... Csúsztatsz, szalmabáb érvelsz, ahogy tőled megszoktuk. Elhisszük, hogy neked nem éri meg az életmódod miatt, másnak pedig igen.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 556
113
Engem egyébként az utolsó tétel zavar. A múlt héten beszélgettem egy i3 tulajjal, mondta, hogy ő nem szennyezi a környezetet. Kérdeztem, hogy milyen forrásból tölti, mondta, hogy hát főleg otthon, hálózatról. Mondom de hát főleg fosszilis energiaforrásokból származtatott energiáról beszélünk akkor. Ellenvágás: de legalább nem Budapesten belül eregeti a füstöt. Mondom neki, hogy esélyesen a Kispesti (hő)Erőmű kéménye akkor a potenciális kipufogója...
Viszont ha néhány központi kibocsájtó van, akkor azokat könnyebb modernizálni, és nem lesz elcsalva (lásd még leszerelt DPF szűrős X5-ös tulaj, amivel a múltkor beszélgettem, és erre büszke volt).