Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
4x2/3 után sikerülne végre elérne a jogalkotásnak, hogy az ilyen eseteknél mérlegelés nélküli jogsi elvétel legyen...???

Fuvaroztam egy időbe én is és előfordult az évek alatt pár "ezt nem, így kellett volna",
de itt emberünk fullba nyomja, több autót, záróvonal , külső ív, emelkedő,
semelyik árú nem éri meg, hogy ilyen kockázatot felvállaljon érte az ember.

Ha meg az idő miatt csinálja az is csak hiú ábránd, lehet sikerül egymás után gyorshajtással többször is előnyt szerezni, de majd egyszer belefut egy váratlan eseménybe, amikor ott fog állni a sorban fél órát, mögötte kettővel meg akit pár kilométerrel ezelőtt megelőzött és majdnem megdöglött közben, majd akkor elgondolkozik, hogy megéri-e nyomni mindenáron, mert előnyhöz nem jutott vele.

Helyileg itt történt, most újították fel azt a szakaszt nem rég.
Arról nem is beszélve, hogy innen alig 2,5 kilométer múlva kezdődnek az egyenes szakaszok,
ahol a jövő hetet is meglehet előzni biztonságosan.

Ha van GPS, akkor ha nincs úti cél beállítva, mert tudom kb. hova kell menni, akkor is lehet madártávlati módban használni,
ez pl arra jó, hogy látja az ember, hogy x km-el arrébb jön pár egyenes, majd ott próbálkozok.

@gafzhu valószínűleg arra szabályra gondolhat amikor az előzést végrehajtó autót segíteni kell akár lassítással, félrehúzódással, de azért kevesen vannak, akik ebben a kanyarban előzést végrehajtó autóra számítnak.

Az a két kamion tippre a közeli (Gánt) kőbányából jön 40tonna van alsó hangon, ha nem több ugye "I Love Hungary"
az az áruszállító úgy fröccsent volna el rajta, hogy lehet egy centit nem mozdít rajta hátra.
Így is segített, lassított és lehúzódott, pedig ha elméri a friss padkán egy pillanat alatt beborult volna az árokba.
Reméljük emberünk tanul az esetből és ezután ejti a kanyarban vagány akciókat legalább.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
@gafzhu valószínűleg arra szabályra gondolhat amikor az előzést végrehajtó autót segíteni kell akár lassítással, félrehúzódással, de azért kevesen vannak, akik ebben a kanyarban előzést végrehajtó autóra számítnak.

Az a két kamion tippre a közeli (Gánt) kőbányából jön 40tonna van alsó hangon, ha nem több ugye "I Love Hungary"
az az áruszállító úgy fröccsent volna el rajta, hogy lehet egy centit nem mozdít rajta hátra.

Ha jól tudom, az előzöttnek tilos fokozni a sebességét, mert igen erőteljes veszélyeztetés, ha elkezd "versenyezni" az előzővel.

Láttam már nyerges gépkocsivezetőjét politraumatizáltan egy furgonos affér után... mondjuk a furgon vezetője rosszabbul járt.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Ha meg az idő miatt csinálja az is csak hiú ábránd, lehet sikerül egymás után gyorshajtással többször is előnyt szerezni, de majd egyszer belefut egy váratlan eseménybe, amikor ott fog állni a sorban fél órát, mögötte kettővel meg akit pár kilométerrel ezelőtt megelőzött
Ha a veszélyeztetéstől eltekintünk, ez a mai forgalom problémáinak a gyökere: képtelenség az összes szöttyögőt megelőzni, ők vannak többségben, téged is szöttyögésre meg elborult dolgokra kárhoztatva. Mert mindenkinél ki tud borulni a bili.
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
325
801
93
Alig 2 hete se volt a katasztrófa, erre mi van?

Végre őszinte emberek, mint ez is:
Nincs semmi mismásolás, hogy beáll a mozgáskorlátozott helyre, vagy elakadásjelzővel rögtön mindenhol parkoló terem, de a pirosnál megáll.
Ezek végre őszintén és kivétel nélkül mindent leszarnak, bárkinek bármennyibe kerül.
Kérem szépen, ők bizony tisztességesen tesznek a szabályokra kivételezgetések nélkül!
 
  • Dühítő
  • Hűha
Reactions: fishbed and BJani

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Végre őszinte emberek, mint ez is:
Nincs semmi mismásolás, hogy beáll a mozgáskorlátozott helyre, vagy elakadásjelzővel rögtön mindenhol parkoló terem, de a pirosnál megáll.
Ezek végre őszintén és kivétel nélkül mindent leszarnak, bárkinek bármennyibe kerül.
Kérem szépen, ők bizony tisztességesen tesznek a szabályokra kivételezgetések nélkül!
Tiszta Olaszország.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 997
32 353
113
Tény, hogy a legveszélyesebb útfajta ez, ami a videón is látható. Városban vagy autópályán nem félek soha, az ilyen teherautókkal teli forgalmas kétsávos főutakon (pláne ha dimbes-dombos vagy kanyargós, fasorral két oldalt) viszont egy kicsit mindig, kerülöm is őket, szerencsére ritkán kell ilyeneken menjek. Pedig ha nincs nagy forgalom, élvezet ezeken vezetni, de ha sose tudni, mikor kezd kockázatos előzésbe egy szembejövő, vagy beragadni egy lassú jármű mögé egy ilyenen.... Túl sok van még belőlük, minél többet ki kellene váltani osztott pályás gyorsúttal/autóúttal vagy legalább négysávosítani.

 
M

molnibalage

Guest
Tény, hogy a legveszélyesebb útfajta ez, ami a videón is látható. Városban vagy autópályán nem félek soha, az ilyen teherautókkal teli forgalmas kétsávos főutakon (pláne ha dimbes-dombos vagy kanyargós, fasorral két oldalt) viszont egy kicsit mindig, kerülöm is őket, szerencsére ritkán kell ilyeneken menjek. Pedig ha nincs nagy forgalom, élvezet ezeken vezetni, de ha sose tudni, mikor kezd kockázatos előzésbe egy szembejövő, vagy beragadni egy lassú jármű mögé egy ilyenen.... Túl sok van még belőlük, minél többet ki kellene váltani osztott pályás gyorsúttal/autóúttal vagy legalább négysávosítani.

Az ilyenek miatt van az, hogy nekem kurvára semmi kedvem vezetni. Élvezni ilyen körülmények között?
MIT?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 347
10 736
113
Idióta szerencsefia, szerintem azt sem látta, hogy jön a vonat, mert már csak rálépett volna a gázra.... Jól láttam, nem ment a fénysorompó?
Már bocsánat, de ezek nem a vonatot nem látták, hanem nem néznek - bármely - híradót, s nem olvasnak híroldalakat.
Mert ha néznének, akkor látták volna, hogy mik történtek az utóbbi hetekben vasúti átjárókban.

Pedig igenis tudnak bevésődni dolgok:
Én ahhoz mindig is túlságosan(?) tartottam a vonattól, hogy ne nézzek szét alaposan (hiszen a fehér fény sem azt jelzi, hogy szabad az átkelés, hanem hogy...ööö...működik a ...ööö...a fehér lámpa. Az.
Hétvégén mentem át autóval egy már évek óta nem használt sínpáron (már táblák sem voltak), utólag somolyogtam, hogy benéztem mindkét irányba.
Abból baj nem lehet.

Úgy látszik, hatott a híradónézés.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Már bocsánat, de ezek nem a vonatot nem látták, hanem nem néznek - bármely - híradót, s nem olvasnak híroldalakat.
Mert ha néznének, akkor látták volna, hogy mik történtek az utóbbi hetekben vasúti átjárókban.

Pedig igenis tudnak bevésődni dolgok:
Én ahhoz mindig is túlságosan(?) tartottam a vonattól, hogy ne nézzek szét alaposan (hiszen a fehér fény sem azt jelzi, hogy szabad az átkelés, hanem hogy...ööö...működik a ...ööö...a fehér lámpa. Az.
Hétvégén mentem át autóval egy már évek óta nem használt sínpáron (már táblák sem voltak), utólag somolyogtam, hogy benéztem mindkét irányba.
Abból baj nem lehet.

Úgy látszik, hatott a híradónézés.
Nem látom, hogy egy (mással, máshol) baleset miért változtatna egy idiótát okossá. Aki óvatos volt, az is maradt, aki meg szerencsés hülye, az szerencsés hülye, míg el nem fogy a szerencséje...
Én abszolút idióta vagyok, mert még akkor is mindig szétnézek, ha szabadot mutat a fénysorompó vagy gyakran ha zöld a lámpa.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 823
2 542
113
Bocsánatot kérek azoktól akiknek a vasútfejlesztéses kommentjeihez csak vigyorgó fejeket tudok berakni, de olyan emberkeként aki nap mint nap a vasúti pályafenntartásban dolgozik, ezeken a híreken már csak mosolyogni tudok. Manapság már arra sincs pénz, hogy levegőt vegyünk, nemám, hogy nagysebességű vasutakat karban tartsunk. Itt sajnos rövid időn belül nagyon sok vasúti vonal bezárása árán lehetne fenntartható vasúthálózatot építeni. Sajnos amíg a vasútból kétkézzel lapátolják kifelé a pénzt, addig csak keserves mosollyal teszem a dolgom és küzdök az elemekkel nap mint nap.
Bocs a nyavajgásért! :D :p
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 379
24 794
113
Lelkiekben fiatal, vagy/és vén h@lye. :)

e8f0dd3c23d43fbdfda5fe54fc72f9e3.jpg


7dbcc54986fc2de208ba239f15a4b4b6.jpg
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 098
3 049
113
M

molnibalage

Guest
OFF
Közösség szolgálati perceinket látják
Lassan itt a nyár és a nyaralás, hátha valaki megnézi és nem dobja fejre a gépet.

Érdekes dolog ez, az utánfutóknál is előszokott jönni, ha rosszul pakolják meg
Itt egy jó videó, ami bemutatja az okokat és a megoldást is.

A páncélozott jármű ballonos kerekei miatt és a gyorsítás - gázelvétel miatti súlypont áthelyeződés okozhatta,
régi kamion sofőrök szokták mondani, hogy ilyenkor bele kell lépni a gázba, hogy "kihúzza" a szerelvényt,
de régen még volt külön pótkocsi fék is, azt ilyenkor alkalmazva visszatudta nyerni az uralmat szerelvény felett.
A PSZH lengése teljesen más egy vontatáshoz képest. Mert, ha ott fékezel, akkor a súlypont tartósan előre tud mozogni és a cucc előredől a felfüggesztés miatt, ami miatt a balra-jobbra riszálás sebességvektora is kisebb lesz és a frekencinája is tud változni

Egy teherautónál a vontatmány meg egészen mást csinál.

A Dr. Herpy féle sorozatban volt egy itthoni eset, ahol a vezető rosszul pakolta fel a vontatmányát.