Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 725
61 047
113
60-al ment a kèk kocsi...
A 84 és a 71-es úton a sok barom bazaltszâllitó megy 100-al és letolnak, ha csak 90-el mész Dögölnének mind meg...:(
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 785
113
60-al ment a kèk kocsi...
A 84 és a 71-es úton a sok barom bazaltszâllitó megy 100-al és letolnak, ha csak 90-el mész Dögölnének mind meg...:(
Ha 90es sebességkorlátos az út, akkor pofátlanság 60-al feltartani a forgalmat szvsz...
Az óra szerint100as (az mondjuk a a valóságban kb. 90) az a nyergesnek gyorshajtás. De azok meg mennének, mert nem óradíjban vannak. A hivatásos sofőröknek van egy bizonyos mentalitásuk, de lehetnek pl anyagi gondjaik is pluszban. Nem azt akarom mondani, hogy ez így van jól, csak azt, ha nem akarjuk magunkat így-úgy veszélyeztetni, akkor menjünk NORMÁLISAN.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 725
61 047
113
Èrdekes....
Levélben a brit Committee on Climate Change-nak az SOS Minerals csoport szakértöi a következöket irták:
Ahhoz, hogy az összes, ma az Egyesült Kirâlysâgban forgalomban lévö szemlygépkocsit ès furgont villanyhajtâsu jármüvekre csereljük 2050-re, feltételezve, hogy az alapanyagkimélö NMC811 akkumulátorok következö generâcióját használjuk, szükseges lenne:
207900 t kobaltra, 264600 t lithiumkarbonátra, legalâbb 7200 t neodymra és dysprosiumra, 2362500 t rézre.
Ez megfelel a vilâg majdnem këtévi kobalt termelèsének, a vilâg egy évnyi neodym termelésének, a vilâg éves lithium termelésének háromnegyedènek ès a vilâg évi réztermelésének 12%-ának.
Az egész vilâgon nincs elég kobalt, lithium vagy neodym termelés, hogy az UK elèrje a kitüzött célokat a közlekedés kizöldesitéhez.
És az UK-ak csak 67 milliô lakósa van, az US-nek 330 mio Stb.
Tessék utânaszâmolni....
(Achgut.de)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 599
36 978
113

Nem tudjuk, mit csinált a kombi astra sofőrje, lehet hogy jobbra indexelt, aztán meggondolta magát, mint egy hozzászóló felvetette. Mindenesetre úgy vezet, mint aki nem látja a külvilágot, talán telefonált vagy a mellette ülővel dumált arról, hogy "itt kell lekanyarodni?" "nem" "akkor megyek tovább" "vigyáz előz egy őrült kamionos, már mellettünk van" "upsz, akkor lehúzódok"
Persze ettől még a kamionos állat módjára megy, körforgalom előtt...
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Nincs hátsó kamerakép, ha a buszsávon előzte volna a furgont "nyugisan" nem lett volna mitől begőzölnie.
Na, innen kell megtudnom, hogy a Gyarmatpusztára bevezető út egy részét felújították.
Anno szép út lehetett még Sándor család idejében az uradalom útjainak két szélére gesztenyefákat ültettek,
mára maradtak még szakaszok ahol ezek láthatóak, de sok fa kiöregedett, kipusztult.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Amikor összefújja a szemetet a szél.

Nem mentegetni akarom a csókákat, főleg ha tudatosan csinálták, a fehér szekérhajtó emberről látszik, hogy ebben nagy rutinja van, akkor rúgjanak bele az ágysarkába.

De a magyar forgalmi csomópont kialakításban néha vannak malőrök,
én annak híve volnék, hogy az egyenesen haladó sáv a fősáv és minden sáv abból ágazzon le,
de van, hogy az egyenes sávból lesz a kanyarodó míg az egyenesen haladó meg egy besoroló sávban folyatódik.
Ennek értelmezésére van a "Besorolási rend" jelző" tábla, de van hogy addigra már álla sor és kezdődik az "engedj be légyci"
Ebből a "Besorolási rend" jelző" táblából kéne előrébb kirakni egy előre jelzőt is szerintem sok helyen.



Pl. itt van Szfvárról egy utca ahol két sáv halad a kereszteződés felé,
majd a kereszteződés előtt 5-6 autóval a belső sávból balra kanyarodó sáv lesz,
ott a "Besorolási rend" jelző" tábla az tény, de ekkora már masszív sor szokott állni ott
és lehet kezdeni a sávváltást a "légyci engedj be"


Ui. közben koordináták alapján megkerestem a videó felvétel hol is volt


Valószínűleg itt is gyakori a sor állás és amikor a külső sávban szembesül egy esetleg helyismerettel nem rendelkező,
hogy a forgalmi sávjából csak jobbra lehet kanyarodni, akkor jön a megáll az útközepén indexelve, hogy engedjenek be a belső sávba, vagy előre megy, mint az aranysárga autó, hogy a mögöttes jobbra haladó forgalmat ne tartsa fel, esetleg nyel egy nagyot és tovább hajt jobbra és más módon közelíti meg a célpontját.
Mindenesetre ha korábban jeleznék, hogy a szélső sáv 150méter után csak jobbra kanyarodna akkor már korábban átsorolna belsőbe az emberfia, hacsak nem a fehér autós "mindennap elnézem a táblát bocsi" élet stílus vezéreli.
 
M

molnibalage

Guest
4x2/3 után sikerülne végre elérne a jogalkotásnak, hogy az ilyen eseteknél mérlegelés nélküli jogsi elvétel legyen...???

 
  • Dühítő
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 1711

Guest
Szerintem már törlődött a kameráról, de volt egy ilyen szituációm pár hete:

Tescoból mennék ki T kereszteződés alsó szárából jobbra.
Zöldre vált a lámpa, erre a vellany közteres autó a járdáról piros gyalogos lámpánál átgurul a zebrán előttem lazán lepöckölve közben a cigiről a hamut.
Miközben a rendőr ott állt tőlem jobbra és kanyarodott volna be a Tesco parkolóba.

Na ennyire fogják ezek elvenni a jogosítványát a bűnözőknek...