Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 131
33 312
113
2. osztály se sokkal különb, amit küldenek Békéscsaba felől a Keletibe. az ablakok olyanok mintha le lettek volna hányva, de nem takarították volna le:

53296986_2031334540315266_5823017957273370624_n.jpg


Megy is a panaszkodás folyton a MÁV-nak, hogy miért a román kocsi az IC minőségű kocsi azokon a vonatokon:

és ugyan ez a vagon megy Bécsbe is.
Vajon megvan még a CFR-ek jellegzetes szaga?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hogy ne csak a dákókat szidjuk állandóan:

Derék LTE_AT átnyom a határon egy szerelvényt, egyik kocsi kerékeszterga érett meg ki van iktatva a fékje, le van toszva, elgurítjuk, román se hisztizik, viszi.
Elmegy Törökországba, vissza, Hegyeshalomban LTE nem veszi át mert eszterga érett meg amúgy is ki van iktatva a fékje.
Oké, félrebaxák, Hegyes hisztizik, hogy ő nem rendezőpályaudvar.

RK engedély, 40km/h-val le kell vontatni Celldömölkre, ott eszterga, utána már 60-nal száguldhat.
Elrepül 1 hét, esztergált kocsi továbbra is fékek nélkül áll Győrben, ír délután LTE_AT, hogy akkó a következő törökből jövő mosógépszállítmánnyal viszik, mert a németnek már nagyon kellene ami benne van.
OK, este Győrben beakasztjuk előre, mert hát nincs fék.

Mosonmagyaróváron állunk, 9 órás átadás.
7:20-kor ír az osztrák, hogy mégse viszi, mert német nem adott rá engedélyt.
Válasz, hogy érdekes, mert 20 perce hívta a német a műszaki vezetőt, hogy továbbítható-e a kocsi, mert nagyon kellene.
Hát akkor se adott engedélyt, nem viszik.
OK, Hegyes hisztizik, hogy nem rendező, már azon gondolkozok rendelek egy 44-46-ost Móvárra azt rohadjon ott a szerelvény amíg kimennek szétakasztani.

8:00 -kor felháborodva ír az osztrák, hogy hol a szerelvény, várják Hegyesbe
Visszaírok neki az összes létező vezetőséget belerakva, hogy 10km-re Győrtől, ha ki kell szednünk azt a kocsit akkor délután is ott lesz.
8:04-kor ír a német, hogy 6:20-kor megadta az engedélyt a továbbítására azonnal küldjük a vonattal.
Osztrák utána nem reagált :D
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 734
61 070
113
...amúgy meg "kérdezze meg traumatológusát, belgyógyászát vagy patológusát" hogy hogyan is reagálnak a belső szervek egy 110km/h feletti sebességnél egy ütközésnél.
A Forma-1 meg a rali VB rossz hivatkozási alap. Eleve teljesen más a védelmi koncepciója egy versenyautónak, mint egy kommersz autónak. S persze az autóversenyzők általában meg viszonylag fiatal (rugalmas érrendszer!), normálisan izmos és nem túlsúlyos (a háj szeret és tud gyorsan összeforrni, ja; nem) emberek, akiknek mellesleg nincsenek krónikus betegségekkel meggyötörve a belső szerveik...
A "patológusom" szokta mondani, hogy legszívesebben minden, autópályán és országúton abszolút gyorshajtónak tartana demonstrációs boncolást...
130nál sem maradsz életben. :)
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 131
33 312
113
Hogy ne csak a dákókat szidjuk állandóan:

Derék LTE_AT átnyom a határon egy szerelvényt, egyik kocsi kerékeszterga érett meg ki van iktatva a fékje, le van toszva, elgurítjuk, román se hisztizik, viszi.
Elmegy Törökországba, vissza, Hegyeshalomban LTE nem veszi át mert eszterga érett meg amúgy is ki van iktatva a fékje.
Oké, félrebaxák, Hegyes hisztizik, hogy ő nem rendezőpályaudvar.

RK engedély, 40km/h-val le kell vontatni Celldömölkre, ott eszterga, utána már 60-nal száguldhat.
Elrepül 1 hét, esztergált kocsi továbbra is fékek nélkül áll Győrben, ír délután LTE_AT, hogy akkó a következő törökből jövő mosógépszállítmánnyal viszik, mert a németnek már nagyon kellene ami benne van.
OK, este Győrben beakasztjuk előre, mert hát nincs fék.

Mosonmagyaróváron állunk, 9 órás átadás.
7:20-kor ír az osztrák, hogy mégse viszi, mert német nem adott rá engedélyt.
Válasz, hogy érdekes, mert 20 perce hívta a német a műszaki vezetőt, hogy továbbítható-e a kocsi, mert nagyon kellene.
Hát akkor se adott engedélyt, nem viszik.
OK, Hegyes hisztizik, hogy nem rendező, már azon gondolkozok rendelek egy 44-46-ost Móvárra azt rohadjon ott a szerelvény amíg kimennek szétakasztani.

8:00 -kor felháborodva ír az osztrák, hogy hol a szerelvény, várják Hegyesbe
Visszaírok neki az összes létező vezetőséget belerakva, hogy 10km-re Győrtől, ha ki kell szednünk azt a kocsit akkor délután is ott lesz.
8:04-kor ír a német, hogy 6:20-kor megadta az engedélyt a továbbítására azonnal küldjük a vonattal.
Osztrák utána nem reagált :D
Lehet rosszul emlékszem, de a németek nem az osztrákokat hívták balkanische-deutschnak?

Amúgy meg netto a ti hibátok; minek vettétek át?
Nem tudom, hogy költségileg ki állja ilyenkor az esztergálás és a szopás cehjét; de kínlódjon vele osztrákiában.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Lehet rosszul emlékszem, de a németek nem az osztrákokat hívták balkanische-deutschnak?

Amúgy meg netto a ti hibátok; minek vettétek át?
Nem tudom, hogy költségileg ki állja ilyenkor az esztergálás és a szopás cehjét; de kínlódjon vele osztrákiában.

Hogy őszinte legyek én telibe szoktam szarni az ilyeneket, ha futhat korlátozással a kocsi akkor had menjen, általában futás végén javítják (kivéve lengyel-román kokszvonat mert arra nagyon utazik az összes hatóság mióta menet közben kinyilt az egyik és kiömlött a cucc, csődbe is vitte a szállító céget), pár napja egy autószállítmányt végigdobáltak románban elég nagy kövekkel, intézze el a német a románnal, max visszaküldi az egészet garanciában.

A javítás számlája továbbítva lett, a futást meg kibírja a cég, ha már arra futja, hogy az új német CEO Győr legjobb szállodájában lakik, de éjjelre kikapcsolja az irodájában a fűtést, mert co2...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 734
61 070
113
Hogy ne csak a dákókat szidjuk állandóan:

Derék LTE_AT átnyom a határon egy szerelvényt, egyik kocsi kerékeszterga érett meg ki van iktatva a fékje, le van toszva, elgurítjuk, román se hisztizik, viszi.
Elmegy Törökországba, vissza, Hegyeshalomban LTE nem veszi át mert eszterga érett meg amúgy is ki van iktatva a fékje.
Oké, félrebaxák, Hegyes hisztizik, hogy ő nem rendezőpályaudvar.

RK engedély, 40km/h-val le kell vontatni Celldömölkre, ott eszterga, utána már 60-nal száguldhat.
Elrepül 1 hét, esztergált kocsi továbbra is fékek nélkül áll Győrben, ír délután LTE_AT, hogy akkó a következő törökből jövő mosógépszállítmánnyal viszik, mert a németnek már nagyon kellene ami benne van.
OK, este Győrben beakasztjuk előre, mert hát nincs fék.

Mosonmagyaróváron állunk, 9 órás átadás.
7:20-kor ír az osztrák, hogy mégse viszi, mert német nem adott rá engedélyt.
Válasz, hogy érdekes, mert 20 perce hívta a német a műszaki vezetőt, hogy továbbítható-e a kocsi, mert nagyon kellene.
Hát akkor se adott engedélyt, nem viszik.
OK, Hegyes hisztizik, hogy nem rendező, már azon gondolkozok rendelek egy 44-46-ost Móvárra azt rohadjon ott a szerelvény amíg kimennek szétakasztani.

8:00 -kor felháborodva ír az osztrák, hogy hol a szerelvény, várják Hegyesbe
Visszaírok neki az összes létező vezetőséget belerakva, hogy 10km-re Győrtől, ha ki kell szednünk azt a kocsit akkor délután is ott lesz.
8:04-kor ír a német, hogy 6:20-kor megadta az engedélyt a továbbítására azonnal küldjük a vonattal.
Osztrák utána nem reagált :D
Izgalmas életet élsz! :)
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1711

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Elképesztő.
Halál nyugodtan sétál át a piroson, körülnézés és életösztön nékül.
Az autós sem figyel, szerintem láthatta volna, egyenesen kellett, hogy jöjjön ekkora sebességgel, és nem volt a gyalogos takarásban.
Visszaveszi a várost az autósoktól. Mindkettő rendkívül felelőtlen, egyiknek sem való a városi közlekedés. Az egyikük persze objektíven felelős a tragédiáért, hogy nem csak egy dudálás és anyázás lett a vége.
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Lehet rosszul emlékszem, de a németek nem az osztrákokat hívták balkanische-deutschnak?

Amúgy meg netto a ti hibátok; minek vettétek át?
Nem tudom, hogy költségileg ki állja ilyenkor az esztergálás és a szopás cehjét; de kínlódjon vele osztrákiában.
Lehet, hogy úgy hívják őket, de ez inkább a náci gondolkodásukból ered. Üzleti életben azért pár cégnél még érezni felőlük a "Deutschland, Deutschland über alles" gondolkodást. Úgy gondolnak a tőlük keletre lévőkről, mint mi kb a románokról.

Egy német speditőr cég levelezésénél meg simán be tudnád rakni az "untermensch" jelzőt, és semmi változást nem éreznél. Az mondjuk külön vicces, hogy a nevüket magyarul ejtve a német segg szót kapod meg.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
M

molnibalage

Guest
Elképesztő.
Halál nyugodtan sétál át a piroson, körülnézés és életösztön nékül.
Az autós sem figyel, szerintem láthatta volna, egyenesen kellett, hogy jöjjön ekkora sebességgel, és nem volt a gyalogos takarásban.
A videón picit dülöngél. Vagy rosszul volt vagy részeg volt.
 
  • Hűha
Reactions: BJani

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 602
36 989
113
IC Újvidék-Belgrád, 200 km/h (egy 41 km-es szakaszon engedélyezett ekkora sebesség a leírás szerint, a vonat Stadler KISS)
Budapest-Belgrád vasút ezen szakasza már elkészült... nálunk még csak készülődnek, hogy elkezdik az építkezést.

 
  • Tetszik
Reactions: BJani