Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 065
31 611
113
Viszont van egy csomó helyen totálisan indokolatlan semességkorlátozás. Itt nem messze van egy kapaszkodósávos szakasz, amit teleb@sztak 70es táblákkal elérve ezzel, hogy 15 km-en át szabályosan ne lehessen előzni. Igen okos 5let volt. Mellékesen az objektív felelősség bevezetése előtt 130-al járkáltam általában arrafelé (mondjuk nem tükörjégen meg zivatarban) minden probléma nélkül, úgyhogy tapasztalatból tudom, hogy a fizika ezt nem indokolja. Mondjuk páran odaverték magukat 180 felett, de most aki békésen menne az ezért b@sztatni? Ha tele van az ország ilyenekkel, akkor miért tisztelné az autós a sebességkorlátozást? Mert néhol indokolt? Sajna a sebességkorlátozás tábla a legolcsóbb megoldás mindenre Magyarországon.
Veszprémi elkerülőnél is fogták egy részen aztán teleszórták 60-as táblákkal, miközben az út minősége ugyanolyan maradt. Nem meglepő módon szerencsére senki sem tartja be, de az fix, hogy az indokolatlan sebességkorlátozó táblák kihelyezésében Mo. közel van az első helyezetthez. Az általános sebességhatárokhoz pedig annyit, hogy a Veszprém-Várpalota közti szakaszon sokszor ha a 110-es táblánál 130-al mész, akkor a buszokon kívül gyakorlatilag mindenki más letol :oops: Persze mindez nagyon ember és technika függő is, de sztem is van mozgástér felfelé

Ui: Mondjuk azért az elbaszott utaknál a szlovákokat nehéz megelőzni, ahol gyakorlatilag ha Zakopanéból jön haza az ember a 66-oson Pest fele, akkor vagy 60-al csattog végig egy török kamion mögött, vagy nem tud mást, mint az indokolatlan sok falu közepén, nem épp szabályos módon előzgetni
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and gafzhu

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A gyakorlatilag meg úgyis mindenki óra szerinti 150-el megy vagy 110-el a külső sávban. Nyugodtan lehetne a limit 150 pályán, semmi nem változna, műszakilag meg bőven tudják a kocsik, 15 éve is tudták..
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Nem igazán számít, hogy a kocsi mennyit tud, ha a sofőrök nem tudnak annyit. Ráadásul sokan érzik magukat remek sofőrnek, akik nem azok. Plusz, ahogy nő a tempó, úgy nő a stressz is, ami inkább ront a vezetői teljesítményen.

És hiába "megy" jól egy öregebb kocsi, ha közben a futómű picit remeg, a kormánya lötyi, a gumijai meg a fékjei kopott szarok, az ABS rég halott stb. Amíg nincs valóban szigorú műszaki vizsgáztatás, és minden bontószökevény fostalicska átjut, addig egy jelentős sebességhatár-növelés összességében vszeg sokkal durvább balesetekhez vezetne.

Értem persze, hogy aki rutinos sofőr, fasza járgánnyal, az cammogásnak érezheti a 130-at, de szerintem ez egy racionális sebességhatár, ha a nagy képet nézzük.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 740
61 096
113
Nekem böven megfelel a 130 minden szempontból.
De a lanyom meg a férje 220-al mennek, ahol szabad ( Németorszâgban...). És meg kell mondjam, teljesen biztonsâgban èrzed magad, a müszerekre kell nèzz, hogy elhidd azt a sebessèget. ( Audi A6).
De nekem túl fárasztó.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 785
113
A gyakorlatilag meg úgyis mindenki óra szerinti 150-el megy vagy 110-el a külső sávban. Nyugodtan lehetne a limit 150 pályán, semmi nem változna, műszakilag meg bőven tudják a kocsik, 15 éve is tudták..
Már a Lada 1300 is tudta... Mondjuk több odafigyelést igényelt. Az óra szerinti 150 az meg vagy 135-140, min. gyorshajtás.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 740
61 096
113
Ez meglepett: Véletlenül a youtubon rábukkantam egy videóra a cnbc- töl, amely szerint a "light vehicle"kategóriâju gépkocsik (amit mi személygépkocsinak nevezünk) átlag életkora az US-ben 12,1 év.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
Nekem böven megfelel a 130 minden szempontból.
De a lanyom meg a férje 220-al mennek, ahol szabad ( Németorszâgban...). És meg kell mondjam, teljesen biztonsâgban èrzed magad, a müszerekre kell nèzz, hogy elhidd azt a sebessèget. ( Audi A6).
De nekem túl fárasztó.
...amúgy meg "kérdezze meg traumatológusát, belgyógyászát vagy patológusát" hogy hogyan is reagálnak a belső szervek egy 110km/h feletti sebességnél egy ütközésnél.
A Forma-1 meg a rali VB rossz hivatkozási alap. Eleve teljesen más a védelmi koncepciója egy versenyautónak, mint egy kommersz autónak. S persze az autóversenyzők általában meg viszonylag fiatal (rugalmas érrendszer!), normálisan izmos és nem túlsúlyos (a háj szeret és tud gyorsan összeforrni, ja; nem) emberek, akiknek mellesleg nincsenek krónikus betegségekkel meggyötörve a belső szerveik...
A "patológusom" szokta mondani, hogy legszívesebben minden, autópályán és országúton abszolút gyorshajtónak tartana demonstrációs boncolást...
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fishbed and BJani

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 605
36 996
113
Bezzeg Románia (biztpolba mégsem való, a beszélgetőbe is rakhatnám persze, de végül is közlekedés)

 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 495
35 694
113
Bezzeg Románia (biztpolba mégsem való, a beszélgetőbe is rakhatnám persze, de végül is közlekedés)

2. osztály se sokkal különb, amit küldenek Békéscsaba felől a Keletibe. az ablakok olyanok mintha le lettek volna hányva, de nem takarították volna le:

53296986_2031334540315266_5823017957273370624_n.jpg


Megy is a panaszkodás folyton a MÁV-nak, hogy miért a román kocsi az IC minőségű kocsi azokon a vonatokon:
Kb 2 hete CFR kocsiba vettem helyjegyet Békéscsaba - Szolnok között, kritikán aluli retkes ülések voltak, inkább oda se ültem. Amióta menetrend váltás lett, azóta többször előfordul, hogy késik Lőkösházára a román belépő stokk. IC+okat kivették a Békés IC vonataiból, helyette beraktak felújított termes vagy fülkés IC kocsikat. De van köztük olyan nem felújított Bmz kocsi, hogy belülről elég viseletes. A tiszta kocsikat a Start igazán megkövetelhetné a CFR től.
és ugyan ez a vagon megy Bécsbe is.
 
  • Hűha
Reactions: BJani
T

Törölt tag 1711

Guest
M

molnibalage

Guest
Az események tehetetlen szemlélődője volt a vezető. Még meglepődni se nagyon lehetett ideje.