Nem értem, hogy miért ördögtől való az a lehetőség, hogy a szakik megkaparintottak egy BUK-ot, beült oda 3 szaki, aki ki lett képezve évekkel előtte az ukrán, esetleg még a szovjet légierőben. Vártak ott a susnyásban, gondolták, minden ok, a múltkor is ledurrantottunk egy uki teherszállítót, most is össze fog jönni. Ekkor megjelenik egy fényes pont a kijelzőn, gomb megnyom, rakéta kilő, aztán megy az örömködés, mert megint sikerült ledurrantani valamit! mert ugye hálózat központú hadviselésről nem tudunk beszélni, mert nemigen volt ilyesmi anno. Rakéta elmegy, utasszállító lepotty! Aztán kussolunk, mert Moszkvában sem nagyon örülnek a sikernek! Ennyi! Ez olyan hihetetlen, mint a többi, rakétás, lézeres, idegen űrlények által végrehajtott támadás? nem akarok védeni senki, mert tragikus ami történt, de még senki nem jött elő cáfolhatatlan bizonyítékokkal, pedig már tudni kéne valakinek, hogy kb mi történhetett!!
Már egy évvel ezelőtt leírtam a véleményem, ami azóta sem változott. Továbbra is úgy vélem, hogy <b>amennyiben tényleg BUK-kal lőtték le a gépet</b>, akkor a legvalószínűbb az, hogy a szakik voltak, azzal a bizonyos egy szem zsákmányolt BUK TELAR-ral. Hogy miért? Mert ebben az esetben áll fenn leginkább a tévedés lehetősége. Ugye állítólag az a BUK közel sem volt kifogástalan állapotban. Simán lehet, hogy a "transzponderjel-érzékelője" nem is működött, de még, ha működött is, az sem egyértelmű, hogy egyáltalán a BUK TELAR érzékelője képes-e nyugati polgári gépek transzponderjelét azonosítani (ennek megpróbáltam utánanézni és volt olyan, állítólag BUK egységnél szolgált arc, aki azt mondta, hogy nem képes). A TELAR radarja nem háromdimenziós, tehát csak céltávolságot és irányszöget ad, magasságot nem. A szakik, vagyis az az egység, akiknél a BUK volt, nem valószínű, hogy up-to-date légirányítási infókkal rendelkeztek volna gyakorlatilag a frontvonalon és nyilván kisebb gondjuk is nagyobb lehetett annál, mintsem netet vadásszanak és a flightradart bambulják. Hogy optikailag tudták volna-e azonosítani, ezt az időjárási körülmények lehetővé tették-e, nem tudjuk. Talán meg sem próbálták, mert nem voltak eléggé képzettek, túlzottan stresszeltek és eszükbe sem jutott, stb.
Ha ez történt, az magyarázat lehet arra is, hogy az ukránok miért akarták annyira elfoglalni a területet, ahol lezuhant a gép, hiszen, ha cáfolhatatlan bizonyíték kerül a kezükbe, hogy a szakik voltak, akkor az komoly ütőkártya a nemzetközi közvélemény maguk mellé állításához.
Az nem valószínű, hogy egy esetlegesen átdobott orosz egység lett volna orosz BUK-kal, mert ők nyilván kaptak volna adatokat az orosz katonai radaroktól, az orosz légiirányítástól, stb. és a képzettségük is magasabb szintű lehetett annál, semmint, hogy ilyen hibát vétsenek, tehát erre a lehetőségre szerintem nagyon kicsi az esély.
A második legvalószínűbb lehetőség a BUK verzió esetén az, hogy az ukránok szándékosan lőtték le, kifejezetten azért, hogy rákenjék a szakikra. Viszont ez nagyon kétélű dolog, mert ha kiderül, hogy mégis ők voltak, akkor a külföldi támogatottságuknak vége.
Aztán persze az ukránok is lelőhették véletlenül, de erre sem túl nagy az esély. Kivéve, ha valami gyakorlatot elbalfaszkodtak, mert ezt viszont simán kinézem belőlük.
A többi verzió, háááát... A Szu-25-ös nekem nagyon erőltetettnek tűnik, minimális eséllyel. Az ominózus, állandóan előjövő rakétát indító Szu-27-es műholdképet meg könyörgöm hagyjuk már (hallod, ulippo?)! Még a gép típusa sem stimmel, ugyanis az egy 767-es, nem pedig 777-es. És már tavaly, a netre kikerülése után pár nappal kiderült, hogy hamisítvány!