1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

BAE Systems Tempest

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - Terminator által indítva @ 2019. szeptember 10..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

  7. Anti

    Anti Well-Known Member

    " az Európai Unión belül ne 5 féle vadászgépet fejlesszenek egyszerre, hanem lehetőség szerint csak egyet, és azt se külföldről importáljuk."

    :D
     
    LMzek 2.0 and svajcibeka like this.
  8. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez igaz, de a svedek sosem fogjak feladni fuggetlen fejlesztesi programjaik. A Tempestnek persze magaban nem sok ertelme van, penz nem lesz ra, a svedek nelkul meg tudas sem, azaz valoszinuleg ket program lesz a vegen, FCAS meg a sved-brit program avagy FCAS es Gripen, a ha a britek beadjak a kulcsot post-Brexit az anyagiak miatt (jelenleg eleg valoszinunek latszik.) Ennyit viszont elbir az europai piac szerintem...
     
  12. blogen

    blogen Well-Known Member

    Itt Európában elég egyszerű lenne összehozni egy minimálprogramot az EJ200 hajtóműre meg a Gripen NG képességeire alapozva, amihez csak egy új sárkányt kellene tervezni. Kisebb ambíciók jobb eredményt hoznának!
     
    LMzek 2.0 and svajcibeka like this.
  13. altx

    altx Well-Known Member

    Nem csak a svedek vannak a programban. ES nem is adjak fel a sajat prograimjaikat,hanem csak besegitenek. Az angolok olaszokal egyut is tudnanak kihozni egy egesz ok gepet, kulonosen ha mar van valamire mondhato tervuk is ( a nemetek es a franciak mar az elejen osszevesztek hogy kinek lehet es kinek nem eladni a gepet ami meg papiron sincs).

    Persze a penz problema ott is (mint mindenhol), de ha nem okoskodnak sokat, megcsinahassak.

    Meg ahogy latom, ezt versenynek nezzik (jobbak akarnak lenni a masik eu geptol).
    https://www.express.co.uk/news/worl...jet-brexit-news-uk-france-germany-world-war-3


    Hogy hulyeseg europanak ennyi fejlesztes az biztos...da hat politika...ott meg esz ritkan van.
     
  14. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Szerintem a svédek máris feladtak az önálló új vadászgép álmát, amikor következő dobásként nem tudtak az 5. generációsok után menni, hanem csak a Gripenből facsarják ki a maximumot, és akkor ez van nekik a következő 20 évre. Sőt akkor is feladták az önálló fejlesztést, amikor a gyakorlógép project ben is a Boeing bedolgozóivá váltak.
    .
    Viszont tény, hogy jelenleg a Gripen NG és a Rafale az a két működő európai project, amiből jó lenne továbbmenni. Az Eurofighter szerintem egy vakvágány sajnos a pozitivumai ellenére is, mint a Tornado is az volt.
    További nehézség egy EU fejlesztésben, hogy túl sok a szerteágazó érdek és szempont (szerintem a Tornado és az Eurofighter is ezen ment el), nehéz rossz kompromisszumok nélkül megúszni, másrészt az európai cégeknek 2 generációt kéne ugrani most ezzel a fejlesztéssel
     
  15. blogen

    blogen Well-Known Member

    Hajtóművet az Eurofighterből érdemes hozni:

    Eurojet EJ200:
    Maximum thrust: 60 kN (13,500 lbf) and 90 kN (20,200 lbf) (with afterburner)
    Overall pressure ratio: 26:1
    Bypass ratio: 0.4:1
    Air mass flow: 75–77 kg/s
    Turbine inlet temperature: 1,800 K (1,530 °C)
    Fuel consumption: 4,536–4,968 kg/h and 15,228–15,876 kg/h (with afterburner)
    Specific fuel consumption: 21–23 g/kNs and 47–49 g/kNs (with afterburner)
    Thrust-to-weight ratio: 6.11:1 and 9.17:1 (with afterburner)

    Snecma M88:
    Maximum thrust: 50 kN (11,200 lbf) and 75 kN (16,900 lbf) (with afterburner)
    Overall pressure ratio: 24.5:1
    Bypass ratio: 0.3:1
    Air mass flow: 65 kg/s (143 lb/s)
    Turbine inlet temperature: 1,850 K (1,580 °C)
    Fuel consumption: 3,977 kg/h and 12,695 kg/h (with afterburner)
    Specific fuel consumption: 22.14 g/kNs and 47.11 g/kNs (with afterburner)
    Thrust-to-weight ratio: 5.68:1 (dry) and 8.52:1 (with afterburner)

    Csak összehasonlításképpen, a francia hajtóművel gyengébb lenne, mint az alap Gripen!

    RM16 (General Electric F414G):
    Maximum thrust: 57.8 kN (13,000 lbf) and 97.9 kN (22,000 lbf) with afterburner
    Overall pressure ratio: 30:1
    Bypass ratio: 0.25:1
    Air mass flow: 77.1 kg/s
    Thrust-to-weight ratio: 9

    RM12 (General Electric F404):
    Maximum thrust: 54 kN (12,100 lbf) and 80.5 kN (18,100 lbf) with afterburner
    Overall pressure ratio: 27.5:1
    Bypass ratio: 0.31:1
    Air mass flow: 68 kg/s
    Thrust-to-weight ratio: 7.8
     
  16. altx

    altx Well-Known Member


    ez lesz a hajtomu:
    https://newatlas.com/military/rolls-royce-advanced-jet-engine-power-tempest-fighter/
     
    blogen likes this.
  17. kamm

    kamm Well-Known Member

    Eppen ellenkezoleg: pontosan tudjak, hogy az egesz stealth egy nagyon draga niche funkcio, ami csak bizonyos szitukban hasznos, a technologiai fejlodes miatt a radarok joval gyorsabban fejlodnek, mint ahogy stealth gepeket cserelnek, igy aztan ertelmetlen lenne arra aldozni tel;jesen orult osszegeket (FYI az F-35 program teljes osszege valahol $1.35 trillion azaz 1.35 billio dollar korul lesz.)
    Ehelyett ok megforditottak es az elektronikailag ma legfejlettebb fightert csinaltak meg, amitben raadasul az eletronikat onalloan lehet upgradelni, az avionikatol stb fuggetlenul (=folyamatosan fejlesztik meg evtizedekig.)
    Kifejezetten impressziv, ahogy elore gondolkoznak a svedek.

    Mi a bubanatrol beszelsz? o_O

    Ha a nyertes T-X gyakorlogeprol, akkor a Saab sajat gyarat epit az Amerikaban: https://www.defensenews.com/industry/2019/05/08/saab-to-build-new-t-x-plant-in-indiana/

    Boeinggel muszaj volt tarsuli, maskeppen ertelmetlen egyaltalan erolkodni amerikai vedelmi tendereken, helyi partner kell (kb mint a cegeknek Kinaban.)
     
  18. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Nyilván arról beszélek, és nyilván világos, hogy amerikai partner nélkül az USA reménytelen lenne. De szerintem a Saab már nem lenne képes teljesen új önálló repülőgépet kifejleszteni. Kb mint a csehek, ők is reszelgethetik még az L-39 gépet, de már belőlük se nézek ki teljesen új tipust.
     
  19. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Wow, kicsit olvass bele az F-35 topicba... az az 1.35 billiárd dollár az a 70(!!!!) évnyi összprogramot, üzemeltetést takarja, beleszámolva mindent, gyártástól a pilótaképzésen át a szimulátorköltségekig hozzáadva a takarítók fizetését is mindent - ez a TELJES program számított költsége. Tudod mennyi mondjuk a Rafale, a Borej, vagy a J-20 program teljes költsége (nem pedig darabár)? Na azzal vesd össze - leosztva a darabszámokkal és rájössz, hogy kb. elég nagy tájékozatlanság ezt hangoztatni (Pravdában jól mutat, az a színvonal ezt hangoztatni). Mert az megvan, hogy kb. a fél nyugati világ cirka ötven éves vadászbombázó ellátását megoldották ebből a pénzből?

    A Stealth részhez nem szólok hozzá, ahhoz végképp minek - aki tud, stealth gépet fejleszt (aki nem, annak meg erre nincs pénze, csóró). legyen az amerikai, orosz, kínai, európai, bárki. Ez elmond mindent.
     
    Pocok75, fishbed, svajcibeka and 3 others like this.
  20. altx

    altx Well-Known Member


    Te tenyleg azt hiszed hogy egy gripen upgradelva eleg lesz a kovetkezo evtizedek kihivasianak?

    Az ido men, a technika fejlodik...a gripen meg 4 gen gep marad akarmit csinalsz vele.

    Vannak emberek akik tenyleg nem ertik hogy egy 50 evesbol nem lehet 20 eves csajt csinalni...2030+ra meg a gripen inkabb nagymama lesz mint a mostani kisminkelt milf.
     

Ezen oldal megosztása