Baltikumi légi rendészet - Baltic Air Policing

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 352
113
Nagyon kínos már amit csinálnak... Ennyire befosni. :D
Inkább az a kínos, hogy állítólag egy nem szolgálatban lévő gép előtt volt a sajtótájékoztató, de valamiért végül mégis ennek a gépnek kellett felszállni. Valószínűleg a készültségi géppár egyik Eurofightere meghibásodhatott.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 997
113
Inkább az a kínos, hogy állítólag egy nem szolgálatban lévő gép előtt volt a sajtótájékoztató, de valamiért végül mégis ennek a gépnek kellett felszállni. Valószínűleg a készültségi géppár egyik Eurofightere meghibásodhatott.
DE minek? Az orosz Szu-24M gépek saját bázisra repültek.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
Inkább az a kínos, hogy állítólag egy nem szolgálatban lévő gép előtt volt a sajtótájékoztató, de valamiért végül mégis ennek a gépnek kellett felszállni. Valószínűleg a készültségi géppár egyik Eurofightere meghibásodhatott.
Inkább az a kínos, hogy hülye helyen tartották a sajtótájékoztatót. Teljesen normális, hogy géppár száll fel és a harmadikat meg ha probléma van, akkor repültetik. A háttérben látható, hogy "szolgálatban" állt a gép, tehát a QRA tartalék repülőgépe volt. Amikor kinn voltam én is a magyar kontingenssel volt eszük a katonáknak és úgy adtak sajtótájékoztatót, hogy nem raktak zászlókat pulpitust stb. Itt szerintem a fasz PR-esek győztek, a katonák felett.. Aki marha, az marha...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 352
113
Ez legyen meg itt is...

NATO Fighters Intercepted Two Rare Russian Il-22PP ‘Mute’ EW Aircraft Over The Baltics For The Very First Time

Il-22PP-Mute-top.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 352
113
2022.03.29-én kedden a cseh pilóták 5 Gripen repülőgéppel Litvániába repültek.

A gépek a litván Šiauliai felé vették az irányt, ahonnan Litvánia, Lettország és Észtország légterét őrzik a következő négy hónapban. A cseheknek ez a hetedik baltikumi kitelepülése. A 90 fős támogató egység egy hete utazott Litvániába.

A 7. csoport vezetésével a Čáslav bázis egyik legtapasztaltabb vadászpilótáját, a negyvenhat éves Michal Daněk alezredest bízták meg, aki több mint 2000 órát repült Gripennel, és egyike annak a két pilótának a világon, aki elérte ezt a mérföldkövet.

A feladat az együttműködés lesz a spanyol királyi légierő repülőgépeivel, amelyek szintén a litvániai Šiauliai bázisra települtek, és ezzel egyidejűleg a francia légierővel, amely az észtországi Ämari légibázisról fog működni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 352
113
2022.03.29-én kedden a cseh pilóták 5 Gripen repülőgéppel Litvániába repültek.

A gépek a litván Šiauliai felé vették az irányt, ahonnan Litvánia, Lettország és Észtország légterét őrzik a következő négy hónapban. A cseheknek ez a hetedik baltikumi kitelepülése. A 90 fős támogató egység egy hete utazott Litvániába.

A 7. csoport vezetésével a Čáslav bázis egyik legtapasztaltabb vadászpilótáját, a negyvenhat éves Michal Daněk alezredest bízták meg, aki több mint 2000 órát repült Gripennel, és egyike annak a két pilótának a világon, aki elérte ezt a mérföldkövet.

A feladat az együttműködés lesz a spanyol királyi légierő repülőgépeivel, amelyek szintén a litvániai Šiauliai bázisra települtek, és ezzel egyidejűleg a francia légierővel, amely az észtországi Ämari légibázisról fog működni.

Valahol a Baltikum felett...

FRqLq9bWYAArdyX



(Érdemes összehasonlítani a két típust, ha már így egymás mellé kerültek.)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 352
113
2022.03.29-én kedden a cseh pilóták 5 Gripen repülőgéppel Litvániába repültek.

A gépek a litván Šiauliai felé vették az irányt, ahonnan Litvánia, Lettország és Észtország légterét őrzik a következő négy hónapban. A cseheknek ez a hetedik baltikumi kitelepülése. A 90 fős támogató egység egy hete utazott Litvániába.

A 7. csoport vezetésével a Čáslav bázis egyik legtapasztaltabb vadászpilótáját, a negyvenhat éves Michal Daněk alezredest bízták meg, aki több mint 2000 órát repült Gripennel, és egyike annak a két pilótának a világon, aki elérte ezt a mérföldkövet.

A feladat az együttműködés lesz a spanyol királyi légierő repülőgépeivel, amelyek szintén a litvániai Šiauliai bázisra települtek, és ezzel egyidejűleg a francia légierővel, amely az észtországi Ämari légibázisról fog működni.
Watch Czech Air Force JAS-39C Gripens intercept Russian Aircraft during their NATO Air Policing mission in the Baltic Region.


 

Pracli

New Member
2022. március 11.
5
11
3
Jól sejtem, hogy a finn/svéd NATO tagság életbe lépése után elsősorban ezek az országok fogják ellátni a balti légtér védelmét? Legalábbis logikus lenne!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 352
113
Baltic Air Policing - Response data to aircraft flights at the borders of the Baltic states:

2022 August 1-7.


August 1-7 Fighter jets performing NATO air police functions in the Baltic countries rose 3 times to identify and escort aircraft that violated the flight rules in the international airspace over the Baltic Sea.

August 2
NATO air police fighters identified five Russian SU-27 aircraft flying in international airspace from the Russian mainland to the Kaliningrad region of the Russian Federation. The aircraft flew without radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio communication with the Regional Flight Control Center (RSVC).

August 2
NATO air police fighters identified the RF aircraft AN-26 flying in international airspace from the RF mainland to the RF Kaliningrad region. The aircraft flew without a radar transponder, without a flight plan, and maintained radio communication with the RSVC.

August 4
NATO air police fighters identified a Russian SU-30 aircraft that was flying in international airspace from the Kaliningrad region of the Russian Federation to the Russian mainland. The aircraft was flying with the radar transponder on, in addition to the flight plan, radio communication with the RSVC was maintained.


2022 August 8-14.

August 8-14 Fighter jets performing NATO air police functions in the Baltic countries did not take off to recognize and escort military aircraft of the Russian Federation flying over the Baltic Sea in the international airspace.


2022 August 15-21.

August 15-21 Fighter jets performing NATO air police functions in the Baltic countries flew 4 times to identify and escort aircraft that violated the flight rules in the international airspace over the Baltic Sea.

August 17
NATO air police fighters identified the Russian aircraft IL-76, which was flying in international airspace from the Russian mainland to the Kaliningrad region of the Russian Federation. The aircraft flew without a radar transponder, without a flight plan, and maintained radio contact with the Regional Flight Control Center (RSVC).

August 18
NATO air police fighters identified the Russian aircraft IL-76, which was flying in international airspace from the Russian mainland to the Kaliningrad region of the Russian Federation. The aircraft was flying with a radar transponder, in addition to the flight plan, it maintained radio contact with the RSVC.

August 18
NATO air police fighters identified two RF MIG-31 aircraft flying in international airspace from the RF mainland and returning to the RF mainland. The aircraft flew without radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio communication with the RSVC. Later, NATO air police fighters identified a RF IL-62 aircraft and three RF MIG-31 aircraft flying through international airspace from the RF mainland to the RF Kaliningrad region. The IL-62 flew with a radar transponder, with a flight plan, and maintained radio communication with the RSVC. Three MIG-31s flew without radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio contact with the RSVC. NATO air police fighters also identified a Russian aircraft IL-76 flying in international airspace from the Russian mainland to the Kaliningrad region of the Russian Federation. The aircraft flew without a radar transponder, without a flight plan,

August 19
NATO air police fighters identified two RF SU-24M aircraft flying low over the Baltic Sea, taking off from the Kaliningrad region of the RF. The aircraft flew without radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio communication with the RSVC.


2022 August 22-28.

August 22-28 Fighter jets carrying out NATO air police functions in the Baltic countries twice came to identify and escort aircraft that violated the flight rules in the international airspace over the Baltic Sea:

August 25
NATO air police fighters identified one RF aircraft SU-24 and TU-134 each flying the route: RF Kaliningrad region - international airspace - RF mainland. The SU-24 aircraft flew without a radar transponder, without a flight plan, and did not maintain radio contact with the Regional Flight Control Center (RSVC). The TU-134 aircraft was flying with a radar transponder, in addition to the flight plan, it maintained radio communication with the RSVC.

August 27
NATO air police fighters identified a Russian SU-30 aircraft flying on the route: Russian mainland - international airspace - Russian Kaliningrad region. The aircraft was flying with a radar transponder, in addition to the flight plan, it maintained radio contact with the RSVC.


2022 August 29-September 4.


August 29 - September 4 Fighter aircraft performing NATO air police functions in the Baltic States rose 7 times to identify and escort aircraft that violated the flight rules in the international airspace over the Baltic Sea:

August 30
NATO air police fighters identified two RF aircraft SU-35 and 1 AN-72 flying the route: RF mainland - international airspace - RF mainland. The SU-35 aircraft flew without radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio communication with the Regional Flight Control Center (RSVC). The AN-72 aircraft was flying with the radar transponder on, in addition to the flight plan, it maintained radio communication with the RSVC.

August 31
NATO air police fighters identified two RF aircraft SU-35 and 1 AN-72 flying on the route: AN-72 RF mainland - international airspace - RF Kaliningrad region, two SU-35: RF mainland - international airspace - RF mainland part The SU-35 aircraft flew without radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio communication with the RSVC. The AN-72 aircraft was flying with the radar transponder on, in addition to the flight plan, it maintained radio communication with the RSVC. Later, two more SU-27s flying on the route RF Kaliningrad region - international airspace - RF Kaliningrad region were identified. Both SU-27 aircraft flew without radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio contact with the RSVC.

August 31
NATO air police fighters identified two SU-27 and one AN-72 aircraft flying on the route: AN-72 RF Kaliningrad region - international airspace - RF mainland, two SU-27 RF Kaliningrad region - international airspace - RF Kaliningrad region. The AN-72 aircraft flew with the radar transponder turned on, with the flight plan, and maintained radio communication with the RSVC. The SU-27 aircraft flew without radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio communication with the RSVC.

August 31 : NATO air police fighters identified two SU-27 aircraft flying on the route: RF Kaliningrad region - international airspace - RF Kaliningrad region. Both SU-27 aircraft flew without radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio contact with the RSVC.

September 1
NATO air police fighters identified two RF IL-96 aircraft flying on the route RF mainland - international airspace - RF Kaliningrad region. Both IL-96 aircraft flew with activated radar transponders, with flight plans, and maintained radio communication with the RSVC. Also identified two SU-35s flying the route: RF mainland - international airspace - RF mainland. SU-35 aircraft flew with activated radar transponders, without flight plans, did not maintain radio contact with the RSVC. Later, two more SU-27s flying along the route: RF Kaliningrad region - international airspace - RF Kaliningrad region were identified. Both SU-27 aircraft flew without radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio contact with the RSVC.

September 1
NATO air police fighters identified a Russian aircraft IL-96 flying on the route: Russian Kaliningrad region - international airspace - Russian mainland. The IL-96 aircraft flew with the radar transponder turned on, with the flight plan, and maintained radio communication with the RSVC. Also identified two SU-27 aircraft flying on the route: RF Kaliningrad region - international airspace - RF Kaliningrad region. The SU-27 aircraft flew without activated radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio communication with the RSVC.

September 4
NATO air police fighters identified the C-551 aircraft, flying on the route from Spain to Germany (Cologne). The aircraft did not fly according to the submitted flight plan, did not maintain communication, the radar transponder was activated. This aircraft crashed near the coast of Latvia. An on-call search and rescue team was dispatched to the scene.


2022 September 5-11.


September 5-11 Fighter jets carrying out NATO air police functions in the Baltic countries took off 2 times to identify and escort aircraft that violated the flight rules in the international airspace over the Baltic Sea.

September 11
NATO air police fighters identified the Russian aircraft IL-76, which was flying in international airspace from the Russian mainland to the Kaliningrad region of the Russian Federation. The aircraft was flying without a flight plan, radio communication with the Regional Flight Control Center (RSVC) was maintained, the radar transponder was turned off.

September 11
NATO air police fighters identified the RF aircraft AN-26 flying in international airspace from the Kaliningrad region of the RF to the RF mainland. The aircraft was flying without a flight plan, radio communication with the RSVC was maintained, the radar transponder was activated.
 
K

kamm

Guest

Allied Air Forces conduct regular training drills in Baltic Sea region


RAMSTEIN, Germany - On September 26 and 27, Allies Hungary, Germany, Czech Republic, Italy, Türkije, the United Kingdom, Estonia, Latvia and Lithuania, as well as Partner Finland will conduct the third Ramstein Alloy exercise in 2022 with a focus on NATO’s Deter and Defend concept.

Latvia will host the third sequel of the Allied/Partner live-fly exercise Ramstein Alloy 2022. During the routine two-day event, participating air forces will fly quick reaction alert drills including Communication Loss, Slow Mover Intercept, Dissimilar Air Combat Training, Combat Search and Rescue, Close Air Support and Air-to-Air Refuelling scenarios. One special focus will be on the integration of a Spanish Ground Based Air Defense Task Force into the activities. Spanish NASAMS air defence systems will simulate the defence of Lielvarde Air Base in Latvia against aerial attacks – a skill set that fighter pilots need to practice establishing air superiority during defensive operations, e.g. in an Article 5 situation.

For the first time we are including both air- and surface-based Integrated Air and Missile Defence activities in our drills

“For the first time we are including both air- and surface-based Integrated Air and Missile Defence activities in our drills,” said exercise planner Squadron Leader Craig Docker from Combined Air Operations Centre Uedem. “This underlines how the Allies are shielding the eastern flank and – at the same time – prepare for meaningful execution of NATO’s Deter and Defence concept in the Baltic region,” he added. “We are also training Air-Land Integration tactics, techniques and procedure with Czech jets and enhanced Forward Presence Battlegroup or Latvian Joint Terminal Attack Controllers enhancing our pilots’ and soldiers’ ability to work together in a multinational setting,” he concluded.

Building on many years of cooperating in the Baltic Sea region and strengthening regional security with Allies and Partners, exercise Ramstein Alloy demonstrates cohesion and capability. At the same time, it promotes cooperation by creating strong and reliable structures and relationships. The exercise series integrates more than two dozen fighter and support aircraft and NATO airborne early warning aircraft with NATO and national command and control centres. The realistic drills train Allied forces to deter and – if needed – defend against any aggression.

NATO’s ‘Deter and Defend’ concept increases the level of integration and planning of Allied military activities. It seeks to counter threats by providing a common framework for deterrence and defense in peace, crisis, and war. The concept leverages a deliberate rhythm of military activity across the Alliance and across all operational domains and functional areas. This clear demonstration of Alliance cohesion, capability and resolve seeks to deter challengers from spreading destabilization, widening disorder, or accruing decisive military advantage that would damage Euro-Atlantic security. In essence, the concept shifts NATO’s efforts from reacting to crises to deterring crises.

deu-eurofighter-taking-off-P5qvT1
On September 26 and 27, Allies Hungary, Germany, Czech Republic, Italy, Türkije, the United Kingdom, Estonia, Latvia and Lithuania, as well as Partner Finland will conduct the third Ramstein Alloy exercise in 2022 with a focus on NATO’s Deter and Defend concept. Photo courtesy of the German Air Force.

5_departure-from-21st-ab-čáslav_wo-petr-dohnal-2NVeD2
On September 26 and 27, Allies Hungary, Germany, Czech Republic, Italy, Türkije, the United Kingdom, Estonia, Latvia and Lithuania, as well as Partner Finland will conduct the third Ramstein Alloy exercise in 2022 with a focus on NATO’s Deter and Defend concept. Photo courtesy of the Czech Air Force.

20220713-esp-nasams-in-lva-update-01-f1JrA3
On September 26 and 27, Allies Hungary, Germany, Czech Republic, Italy, Türkije, the United Kingdom, Estonia, Latvia and Lithuania, as well as Partner Finland will conduct the third Ramstein Alloy exercise in 2022 with a focus on NATO’s Deter and Defend concept. Photo courtesy of the Spanish Ministry of Defence.

Story by Allied Air Command Public Affairs Office
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 352
113
Hat hónap után hazatértek Litvániából a cseh Gripenek...

„A Baltikumban töltött idő alatt több mint 40 éles riasztást, úgynevezett „Alpha Scramble”-t hajtottunk végre, és több száz repülési órát töltöttünk a levegőben.

A légiforgalmi irányítással nem kommunikáló, repülési tervvel vagy aktivált transzponderekkel nem rendelkező repülőgépekre történő éles felszállások mellett a pilóták számos kiképző küldetést is teljesítettek a szövetségi partnerekkel, nemcsak a Baltikum felett, hanem a például Svédország és Lengyelország területén. Ezeken a repüléseken vadászgépeink nemcsak repülőgépekkel, hanem haditengerészeti eszközökkel és földi egységekkel is együttműködtek. A pilótaképzés nem csak a levegőben zajlott. Pilótáink többek között részt vettek a SAR (Search And Rescue) képzésen, melynek során megfúrták a pilóta tengerszintről történő kimentésének eljárásait a repülőgép vészhelyzeti elhagyása után."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 352
113
Baltic Air Policing - Response data to aircraft flights at the borders of the Baltic states:

2022 August 1-...

2022 September 12-18.

September 12-18 The fighters performing NATO air police functions in the Baltic States once took off to patrol along the airspace border of the Baltic States with the Russian Federation (RF) and Belarus.


2022 September 19-25.

September 19-25 Fighter aircraft performing NATO air police functions in the Baltic States took off 3 times to patrol along the airspace border of the Baltic States with the Russian Federation (RF) and Belarus and to identify and escort aircraft that violated the flight rules in the international airspace over the Baltic Sea.

September 20 NATO air police fighters took off to identify two RF MIG-31 aircraft and two RF SU-27 aircraft flying through international airspace from the RF Kaliningrad region and returning to the RF Kaliningrad region. All aircraft flew without radar transponders, without flight plans, and did not maintain radio communication with the RSVC.

September 21 NATO air police fighters patrolled along the airspace border of the Baltic countries with the Russian Federation and Belarus.

September 21 NATO air police fighters took off to identify the Russian aircraft IL-76, which was flying in international airspace from the Russian mainland to the Kaliningrad region of the Russian Federation. the aircraft flew without radar transponders, without flight plans, and maintained radio communication with the RSVC.


2022 September 26 - October 2.

September 26 - October 2 Fighter jets performing NATO air police functions in the Baltic countries flew 4 times to identify and escort aircraft that violated the flight rules in the international airspace over the Baltic Sea.

September 26 NATO air police fighters identified the Russian IL-20 aircraft flying in international airspace from the Russian mainland to the Kaliningrad region of the Russian Federation. The aircraft was flying without a flight plan, communication with the Regional Flight Control Center (RSVC) was maintained, the radar transponder was turned off.

September 27 NATO air police fighters identified two RF SU-27 aircraft escorting the RF IL-20 aircraft. The aircraft flew in the international airspace from the Kaliningrad region of the Russian Federation and returned to the Kaliningrad region of the Russian Federation. The aircraft flew without a flight plan, did not maintain radio communication with the RSVC, and the radar transponders were turned off.

September 29 NATO air police fighters identified two RF SU-27 aircraft escorting the RF IL-20 aircraft. The aircraft flew in the international airspace from the Kaliningrad region of the Russian Federation and returned to the Kaliningrad region of the Russian Federation. The aircraft flew without a flight plan, did not maintain radio communication with the RSVC, and the radar transponders were turned off.

October 1 NATO air police fighters identified a weather probe that flew downwind from the Kaliningrad region of the Russian Federation through the airspace of the Republic of Lithuania and flew towards Belarus.
 
  • Tetszik
Reactions: bel