Baltikumi légi rendészet - Baltic Air Policing

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
08.26 – 09.01."
Mint ahogy már írtam a másik topicban...
Ostoba, gyerekes farokméregetés az egész Baltic Air Policy.
A NATO gépek kísérgetik az orosz katonai gépeket nemzetközi légtérben, ők meg már csak azért sem hajlandók transpondert kapcsolni és rádiózni.
A végén ennek is az lesz a vége hogy valaki lever egy civil utasgépet.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
T

Törölt tag 1586

Guest
Az idézett részt én nem találtam a linkelt cikkben, viszont akkor legyen meg itt is hogy nemzetközi légtérben a repülési terv, transponder, rádiózás az illetékes ATC-vel csak a CIVIL gépekre vonatkozik, az állami légijárművekre NEM.
Tőlük legfeljebb a légiforgalom biztonsága érdekében elvárható hogy kapcsoljanak transpondert és rádiózzanak, de ha nem teszik akkor sem szegnek meg semmilyen szabályt.
A megoldás mindenképp valami kölcsönös kompromisszum lehet. A NATO-nak abba kellene hagynia az Orosz gépek basztatását, az Oroszoknak meg minimum transpondert kellene kapcsolniuk és be kellene jelentkezniük az adott frekin hogy elérhetőek legyenek ha van valami.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 767
80 187
113
Ma Tu-160-assal kötelékeztek a belga F-16-osok a Baltikumban

EErIKFnXoAENujn.jpg


EEr0jCqWkAAc-MB.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
485
2 005
93
Az FAA engedélyezte hogy az USA állami repülőgépek - ha úgy ítélik meg hogy az indokolt - kikapcsolt transzponderrel repüljenek.
Azt hiszem ezek után még nehezebb lesz bármilyen kikapcsolt transzponderes repülést számon kérni az oroszokon.

Eddig is így repültek - orosz állítás szerint - Kalinyingrád közelében, nemzetközi légtérben. És nem csak az USA gépei, de például a svéd légierő elektronikai felderítői is. Nem is egyszer. Csak annyi történt, hogy most már pecsétes papírjuk is van róla, hogy ez nem bűn. Nekik.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 767
80 187
113
Exercise Ramstein Alloy 20-1

"On 20 and 21 April, air forces from four Allies and two Partners and a NATO E-3A AWACS plane conduct live-fly training flights to practice procedures and coordination processes among Allies and Partners. Belgium and Poland F-16 fighter aircraft, as well as Lithuania C-27 transport aircraft and a SAR helicopter, German Eurofighter aircraft and an A400M air-to-air refueler operated with Finnish F-18 and Swedish JAS-39 fighters during several scenarios. All aircraft deployments and missions were controlled by the Control and Reporting Centres at Karmelava and Tallinn; a NATO AWACS plane also controlled Polish and German fighters and Belgian and Swedish fighters during their air-to-air combat training."

vlcsnap-2020-04-20-14h39m56s977cropped-Y5FOk3.png


93773942_3088111204581019_3990288131407478784_o.jpg

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 767
80 187
113
Here Are The Photos Of The First Ever Intercept Of A Russian Aircraft By F-35 Under NATO Command In The Baltics

F-35-Intercept-Baltic.jpg



Russian Su-30SM and Italian F-35As Had Their First Close Encounter Over The Baltic Sea


o_Oo_O
Először fordult elő ilyen ! vajon a szu-30sm pilóta nem radarozta körbe a gépet ? (lehet azzal jönni hogy nincs jelentősége stb magyarázkodás de az f-22 sem találkozott még elenséges géppel ha igen akkor csak ósdi bombázókkal és pótossal .