Baltikumi légi rendészet - Baltic Air Policing

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
08.26 – 09.01."
Mint ahogy már írtam a másik topicban...
Ostoba, gyerekes farokméregetés az egész Baltic Air Policy.
A NATO gépek kísérgetik az orosz katonai gépeket nemzetközi légtérben, ők meg már csak azért sem hajlandók transpondert kapcsolni és rádiózni.
A végén ennek is az lesz a vége hogy valaki lever egy civil utasgépet.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
T

Törölt tag 1586

Guest
Az idézett részt én nem találtam a linkelt cikkben, viszont akkor legyen meg itt is hogy nemzetközi légtérben a repülési terv, transponder, rádiózás az illetékes ATC-vel csak a CIVIL gépekre vonatkozik, az állami légijárművekre NEM.
Tőlük legfeljebb a légiforgalom biztonsága érdekében elvárható hogy kapcsoljanak transpondert és rádiózzanak, de ha nem teszik akkor sem szegnek meg semmilyen szabályt.
A megoldás mindenképp valami kölcsönös kompromisszum lehet. A NATO-nak abba kellene hagynia az Orosz gépek basztatását, az Oroszoknak meg minimum transpondert kellene kapcsolniuk és be kellene jelentkezniük az adott frekin hogy elérhetőek legyenek ha van valami.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 151
83 024
113
Ma Tu-160-assal kötelékeztek a belga F-16-osok a Baltikumban

EErIKFnXoAENujn.jpg


EEr0jCqWkAAc-MB.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 040
93
Az FAA engedélyezte hogy az USA állami repülőgépek - ha úgy ítélik meg hogy az indokolt - kikapcsolt transzponderrel repüljenek.
Azt hiszem ezek után még nehezebb lesz bármilyen kikapcsolt transzponderes repülést számon kérni az oroszokon.

Eddig is így repültek - orosz állítás szerint - Kalinyingrád közelében, nemzetközi légtérben. És nem csak az USA gépei, de például a svéd légierő elektronikai felderítői is. Nem is egyszer. Csak annyi történt, hogy most már pecsétes papírjuk is van róla, hogy ez nem bűn. Nekik.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 151
83 024
113
Exercise Ramstein Alloy 20-1

"On 20 and 21 April, air forces from four Allies and two Partners and a NATO E-3A AWACS plane conduct live-fly training flights to practice procedures and coordination processes among Allies and Partners. Belgium and Poland F-16 fighter aircraft, as well as Lithuania C-27 transport aircraft and a SAR helicopter, German Eurofighter aircraft and an A400M air-to-air refueler operated with Finnish F-18 and Swedish JAS-39 fighters during several scenarios. All aircraft deployments and missions were controlled by the Control and Reporting Centres at Karmelava and Tallinn; a NATO AWACS plane also controlled Polish and German fighters and Belgian and Swedish fighters during their air-to-air combat training."

vlcsnap-2020-04-20-14h39m56s977cropped-Y5FOk3.png


93773942_3088111204581019_3990288131407478784_o.jpg

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 151
83 024
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez a videó is benne volt a cikkben, amit két hozzászólással ezelőtt linkeltem.

Az orosz oldalról nem készült videó? Azt is megnézném... :cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 151
83 024
113
Here Are The Photos Of The First Ever Intercept Of A Russian Aircraft By F-35 Under NATO Command In The Baltics

F-35-Intercept-Baltic.jpg



Russian Su-30SM and Italian F-35As Had Their First Close Encounter Over The Baltic Sea


o_Oo_O
Először fordult elő ilyen ! vajon a szu-30sm pilóta nem radarozta körbe a gépet ? (lehet azzal jönni hogy nincs jelentősége stb magyarázkodás de az f-22 sem találkozott még elenséges géppel ha igen akkor csak ósdi bombázókkal és pótossal .
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.