Baltikumi légi rendészet - Baltic Air Policing

08.26 – 09.01."
Mint ahogy már írtam a másik topicban...
Ostoba, gyerekes farokméregetés az egész Baltic Air Policy.
A NATO gépek kísérgetik az orosz katonai gépeket nemzetközi légtérben, ők meg már csak azért sem hajlandók transpondert kapcsolni és rádiózni.
A végén ennek is az lesz a vége hogy valaki lever egy civil utasgépet.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
Az idézett részt én nem találtam a linkelt cikkben, viszont akkor legyen meg itt is hogy nemzetközi légtérben a repülési terv, transponder, rádiózás az illetékes ATC-vel csak a CIVIL gépekre vonatkozik, az állami légijárművekre NEM.
Tőlük legfeljebb a légiforgalom biztonsága érdekében elvárható hogy kapcsoljanak transpondert és rádiózzanak, de ha nem teszik akkor sem szegnek meg semmilyen szabályt.
A megoldás mindenképp valami kölcsönös kompromisszum lehet. A NATO-nak abba kellene hagynia az Orosz gépek basztatását, az Oroszoknak meg minimum transpondert kellene kapcsolniuk és be kellene jelentkezniük az adott frekin hogy elérhetőek legyenek ha van valami.
 
Ma Tu-160-assal kötelékeztek a belga F-16-osok a Baltikumban

EErIKFnXoAENujn.jpg


EEr0jCqWkAAc-MB.jpg
 
Az FAA engedélyezte hogy az USA állami repülőgépek - ha úgy ítélik meg hogy az indokolt - kikapcsolt transzponderrel repüljenek.
Azt hiszem ezek után még nehezebb lesz bármilyen kikapcsolt transzponderes repülést számon kérni az oroszokon.

Eddig is így repültek - orosz állítás szerint - Kalinyingrád közelében, nemzetközi légtérben. És nem csak az USA gépei, de például a svéd légierő elektronikai felderítői is. Nem is egyszer. Csak annyi történt, hogy most már pecsétes papírjuk is van róla, hogy ez nem bűn. Nekik.
 
Exercise Ramstein Alloy 20-1

"On 20 and 21 April, air forces from four Allies and two Partners and a NATO E-3A AWACS plane conduct live-fly training flights to practice procedures and coordination processes among Allies and Partners. Belgium and Poland F-16 fighter aircraft, as well as Lithuania C-27 transport aircraft and a SAR helicopter, German Eurofighter aircraft and an A400M air-to-air refueler operated with Finnish F-18 and Swedish JAS-39 fighters during several scenarios. All aircraft deployments and missions were controlled by the Control and Reporting Centres at Karmelava and Tallinn; a NATO AWACS plane also controlled Polish and German fighters and Belgian and Swedish fighters during their air-to-air combat training."

vlcsnap-2020-04-20-14h39m56s977cropped-Y5FOk3.png


93773942_3088111204581019_3990288131407478784_o.jpg

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez a videó is benne volt a cikkben, amit két hozzászólással ezelőtt linkeltem.

Az orosz oldalról nem készült videó? Azt is megnézném... :cool:
 
Here Are The Photos Of The First Ever Intercept Of A Russian Aircraft By F-35 Under NATO Command In The Baltics

F-35-Intercept-Baltic.jpg



Russian Su-30SM and Italian F-35As Had Their First Close Encounter Over The Baltic Sea


o_Oo_O
Először fordult elő ilyen ! vajon a szu-30sm pilóta nem radarozta körbe a gépet ? (lehet azzal jönni hogy nincs jelentősége stb magyarázkodás de az f-22 sem találkozott még elenséges géppel ha igen akkor csak ósdi bombázókkal és pótossal .
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.