Baltikumi légi rendészet - Baltic Air Policing

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 844
31 979
113
Ilyenkor mi a procedúra? Ordibálás a pilótával / jogosítványelvétel / elmagyarázni neki a navigáció alapjait és útjára engedni / pénzbűntetés?
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
Mekkorát linkeltek... :) Még ebben is jobbak a politikusainknál. :) "Nem árulhatják el, hogy honnan származnak a beazonosítatlan gépek". :D Epic!
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Moldáv balhé? Erőfitogtatás? Vagy csak jelzi a ruszki, hogy ott van? Azt sem zárom ki, hogy amint nálunk a Hende a katasztrófavédelemmel próbálja lenyomni a heliket a nép torkán,ott az F-16-okat így akarják elfogadtatni.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nem lett volna elég a lettekhez 4 F16os? Amúgy nem valami sokat repültek a balgák. Vajon milyen nyelven rádióznak a belga repülők?
 
M

molnibalage

Guest
Európában alig van már jenki vadász. Avianoban is csak egy század F-16-van, ezért ment gondolom angoloktól F-15C.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 261
93
Amúgy nem valami sokat repültek a balgák.

Havi 15-20 óra fejenként a NATO-áltaghoz képest sok. Volt, hogy egyes magyar pilóták egész évben repültek ennyit....

Vajon milyen nyelven rádióznak a belga repülők?

Mivel a balti feladat NATO-misszió, és a (gyakorló és éles) riasztásokat a NATO-központ rendeli el, így angolul kell, hogy kommunikáljanak.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Javítsatok ki ha nem így van de úgy tudom 50-80 körül mozog az átlag évi repült óra itthon. Azért az elég durva ha belegondolsz, hogy hetente szűk 1 órát repül az adott ember.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 309
8 806
113
Azt értem, hogy négy gép van kint, 2 ad készültséget és 2 a tartalék, de ne már, hogy pilótából is csak 4 megy.

Egyébként ha 4 pilóta 4 hónap alatt 300 óra, akkor a hazai repórákat figyelembe véve, tülekedni fognak a pilótáink, hogy kimehessenek 4 hónapra minél többet repülni.
 
M

molnibalage

Guest
Havi 15-20 óra fejenként a NATO-áltaghoz képest sok

Az. Nem is értem, hogy gcsat miért írta azt, amit. Ez egy évre felszorovzva nem sok, hanem ******sok...

Az óraszámokat meg egy átlagember képzelje el úgy, hogy ő hány órát sportol egy hónapban, ha melegítést nem számolja bele. Na, így azért talán picit átértékelődik a gyakorlat.
 

Tamas

New Member
2010. augusztus 23.
1
0
1
Az amerikaiaknak 150 fő kell a feladat ellátásához, a belgáknak elég 50 fő ? Értem, hogy különböző típusú gépeik vannak, de ez túl nagy különbség.
Vagy 150 főben benne vannak a szakácsok, takarítók is. Az 50 belga meg csak a pilóták és műszakiak?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113

Data on the aircraft response borders of the Baltic states ( 2019.05.01 - 06.09. )




05.01 - 05.05.

From 1 May to 5 May, the NATO Air police functions in the Baltic States were not identified and accompanied in international space by military aircraft in the Russian Federation over the Baltic Sea.



05.06 - 05.12.

In the 6-12 of May, the NATO Air police functions in the Baltic States were not identified and accompanied by military aircraft in the international area over the Baltic Sea.



05.13 - 05.19.


On 13-19 of May, NATO'S Air police functions in the Baltic States were identified six times and accompanied by military aircraft in the international area over the Baltic Sea.



On 13 May, NATO Air police fighters recognized the Russian Federation (RF) aircraft AN-26 as the international airspace from the RF mainland to the Kaliningrad realm. AN-26 flew without a functioning radar transponder, supported by a regional air traffic control Centre (RSVC) with radio communication, had a flight plan.



On the 14th of May, NATO Air Police fighters recognized two RF aircraft WITH-27 to meet the international airspace from Kaliningrad in the area to face the IL-22 of the aircraft and back again. The flight plan was not supported by the aircraft, without the use of radar transponders, which did not support the RSVC radio.



On 14 May, NATO'S Air Police fighters recognized RF aircraft IL-22 and two-to-27 with international airspace from the RF mainland to the Kaliningrad Oblast. THE-27 halfway turned around and came back to RF in the mainland. The IL-22 flew with the radar transponder, supported with RSVC radio communication, had a flight plan. The Su-27 flew without the use of radar transponders, not supported by the RSVC radio, had no flight plan.



On 15th of May, NATO Air Police fighters recognized two RF aircraft (IL-22) and two TO-27 in the international airspace from the RF Kaliningrad region to the RF mainland. Both THE-27 halfway turned around and came back. The IL-22 flew with the radar transponder, supported with RSVC radio communication, had a flight plan. The Su-27 was not operating with radar transponders, and the flight plan was not supported by the RSVC.



On the 16th of May, NATO Air Police fighters identified the RF aircraft TU-134, which had an international airspace from the RF mainland to the Kaliningrad Oblast. TU-134 with the radar transponder on, the flight plan had not supported the RSVC radio communication.



On 17 May, NATO Air Police fighters identified the RF aircraft TU-134, which wept through the international airspace from RF Kaliningrad to the RF mainland. TU-134 The flight plan with the radar transponder being activated, has not been supported by the RSVC radio.




05.20 - 05.26



On the 20-26 of May, NATO'S Air police functions in the Baltic states were twice to be identified and accompanied by aircraft in the international area over the Baltic Sea.



On 24 May, NATO Air police fighters recognised the Russian Federation (RF) aircraft AN-12, which was operating from the RF mainland to the Kaliningrad Oblast. AN-12, without a functioning radar transponder, had a flight plan with the regional Air Traffic Control Centre (RSVC) supported by radio.



On 26 May, NATO'S Air Police fighters identified the RF aircraft IL-76, which was operating under international airspace from the RF mainland to the Kaliningrad Oblast. IL-76 flew with the radar transponder, the flight plan did not have an RSVC radio connection supported.




05.27-06.02.


On the 27 May to 2 June, NATO'S Air police functions in the Baltics were identified six times as recognisable and accompanied in international space by aircraft flying over the Baltic Sea.



On 27 May, NATO Air police fighters recognized the Russian Federation (RF) aircraft AN-12, which was operating in international airspace over the Baltic Sea from RF Kaliningrad to the RF mainland. AN-12, without a functioning radar transponder, had a flight plan with the regional Air Traffic Control Centre (RSVC) supported by radio.



On 30 May, NATO'S Air Police fighters recognized two RF aircraft WITH-24 and two aircraft WITH-27 that had been in international airspace from the RF mainland to the Kaliningrad Oblast. The aircraft was flew without operating radar transponders, had no flight plans, no RSVC radio communication was supported. He also identified AN RF aircraft AN-12 which flew through AN international airspace from the RF mainland to the Kaliningrad Oblast. AN AN-12 flew without a functioning radar transponder, had a flight plan, a radio connection with RSVC supported.



On 30 May, NATO Air police fighters identified RF aircraft AN AN-12, which was operating in the international airspace over the Baltic Sea from the RF Kaliningrad region to the RF mainland. AN-12 flew without a functioning radar transponder, had a flight plan with RSVC supported radio communication.



On the 31st of May, NATO Air Police fighters identified an RF aircraft WITH-24, which had an international airspace from the Kaliningrad area and back. The aircraft was flying without a functioning radar transponder, did not have a flight plan, did not support the RSVC radio communication.



On the 31st of May, NATO Air Police fighters recognised the RF aircraft IL-20, which was operating in an international airspace from the RF mainland to the Kaliningrad Oblast. The IL-20 did not have a flight plan without a functioning radar transponder with the RSVC supported radio communication.



On 1 June, NATO Air Police fighters recognized two RF aircraft with a-27B who had had an international airspace from the RF mainland to the Kaliningrad Oblast. The aircraft was flew without operating radar transponders, had no flight plans, no RSVC radio communication was supported.






06.03 – 06.09.


s.gif


From 3 to 9 June, the NATO Air police functions in the Baltic States on six occasions to recognise and accompany the Russian Federation (RF) military aircraft in the international area over the Baltic Sea.



On 4 June, NATO Air Police fighters recognized the RF aircraft IL-20 as an international airspace from RF in the Kaliningrad region to the RF mainland. The IL-20, without a functioning radar transponder, had a flight plan with the regional Air Traffic Control Centre (RSVC) supported by radio.



On 4 June, NATO Air Police fighters recognised the RF aircraft on the IL-20 international airspace from the RF mainland to the Kaliningrad realm. The IL-20 did not have a flight plan without a functioning radar transponder with the RSVC supported radio communication.



On 5 June, NATO Air Police fighters recognized the RF aircraft IL-18 as an international airspace from the RF mainland to the Kaliningrad Oblast. An IL-18 flew without a functioning radar transponder, had a flight plan with RSVC supported radio communication.



On 6 June, NATO Air Police fighters recognized the RF aircraft IL-20 as an international airspace from RF in the Kaliningrad region to the RF mainland. The IL-20 did not have a flight plan without a functioning radar transponder with the RSVC supported radio communication.



On 6 June, NATO Air Police fighters recognized RF aircraft IL-18 in the International space from RF Kaliningrad to the RF mainland. An IL-18 flew without a functioning radar transponder, had a flight plan with RSVC supported radio communication.



On 6 June, NATO Air Police fighters recognised the RF aircraft IL-20, which was operating under international airspace from the RF mainland to the Kaliningrad Oblast. The IL-20 did not have a flight plan without a functioning radar transponder with the RSVC supported radio communication.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Russian MoD shares the 'pilot’s view' of Su-27 'escorting' two US and Swedish reconnaissance aircraft

Russian Aviaton » Tuesday June 11, 2019 18:32 MSK

Moscow scrambled a Su-27 fighter jet to closely tail US and Swedish reconnaissance aircraft as they headed towards Russian airspace above the Baltic Sea.
The MoD also shared the ‘pilot’s view’ of the escort.

The Russian jet was scrambled on Monday in response to the aircraft approaching the nation’s airspace above the Baltic Sea.


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
The Royal Air Force pilots took off with their Typhoons once again from Eesti õhuvägi Air Base at Ämari for a routine intercept of Russian transport aircraft. Under NATO's Baltic Air Policing mission their peacetime routine mission is to meet and escort aircraft that fly near Alliance airspace without proper identification, flight plan or radio contact with civilian Air Traffic Controllers.

https://www.raf.mod.uk/news/article...O5_j-4ViPwb4_0PYa4nKI90CDD58sK9bTfgBsggCnt114