Be-200 Altair (Berjev, Oroszország)

Nem tettem be ezt a videót, de itt látszik, ahogy a hegynek csapódik.

Igen.
Sanszos, hogy a víz kioldásával számolt a pilóta, hogy az majd a kellő magasságra engedi emelkedni a gépet.
Vagy volt a magasabb hegyoldal felől egy intenzív leáramlás, vagy a tolóerő nem volt elegendő, de az oltóanyag kidobása után se tudta kimanőverezni a hegyoldalt.
 
Amúgy a tűzoltórepülés egy igen veszélyes műfaj. Az USA-ban sok gép veszett már oda a hegyvidéki katlanok erdőtüzeinek az oltásakor.
Vagy széttörik a sárkány az intenzív manőverezés, a terhelésváltozás és a hőterhelés miatt, vagy a forró atmoszféra megöli a teljesítményt, megmeríti a gépet, mégpedig végzetesen.
Ez utóbbi főleg a helikopterekre káros.
Esetleg a fenti hatások együttesen okoznak katasztrófát.
Aztán ott van még az intenzív turbulencia, a bonyolult terep és a füst, nameg a fokozott pszichikai terhelés is.
 

Két jó videó. Mégiscsak kellett volna az az alacsony sebességű manőverezőképesség. Kidobta a vizet, de nem tudott elég gyorsan emelkedni, se kifordulni.
A törökök meg az ablakból filmezték FÖLÜLRŐL!!
Jó,hogy már meg is van a vizsgálati jelentés, hogy mi történt. A tűzoltó repülés baromi veszélyes,Allesmor leírta,hogy pontosan miért. A CL-ből is, nem egy csapódott már hegynek, sőt,sajnos volt olyan CL-415,ami lakóházra esett a víz eldobása után. Pedig azoknak állítólag szuper a kis sebességű manőverezőképessége. Ilyen katlanokban sajnos bármi előfordulhat,még az ilyen,kimondottan tűzoltásra tervezett gépekkel is, az átalakított régi szállítógépekkel meg főleg. A VM-nek amennyire tudom, ez egy új gépe volt.
 
Jó,hogy már meg is van a vizsgálati jelentés, hogy mi történt. A tűzoltó repülés baromi veszélyes,Allesmor leírta,hogy pontosan miért. A CL-ből is, nem egy csapódott már hegynek, sőt,sajnos volt olyan CL-415,ami lakóházra esett a víz eldobása után. Pedig azoknak állítólag szuper a kis sebességű manőverezőképessége. Ilyen katlanokban sajnos bármi előfordulhat,még az ilyen,kimondottan tűzoltásra tervezett gépekkel is, az átalakított régi szállítógépekkel meg főleg. A VM-nek amennyire tudom, ez egy új gépe volt.
Nem katlan volt, hanem völgy. Balra fordulhatott volna.
 
Nem katlan volt, hanem völgy. Balra fordulhatott volna.
Komolyan?Ha te lettél volna a pilóta, még mindig élnének,mert te balra fordulsz. Csak hobbi szinten repülök, de több roncs mellett is álltam már életemben. Amikor még friss az "élmény" akkor vannak mondatok amik fel tudnak húzni. Az ilyen jellegű kioktató típusúak is közéjük tartoznak, "de ezt és ezt csinálhatta volna". Sajnos ez van. Sem te, sem én nem voltunk ott,nem tudjuk miért azt a rárepülési irányt választotta a személyzet.Nem tudjuk mekkora sebességgel, milyen gázkarállás milyen fékszárny mellett kezdték meg a manővert. Honnan fújt a szél, milyen sebességgel, milyen volt a levegő hőmérséklete,stb. Mindezeket nem tudjuk. Ezek a kioktató jellegű,azonnal a tutit megmondó mondatok egy esetben működtek: kötelékben szállt fel kettő sárkányrepülő. Úgy emelkedtek mint egy Szojuz űrhajó, elképesztően nagy állásszöggel. Aztán a kísérő fogta magát, gáz leránt,állásszög továbbra is magasan hagy. Utassal. Leesetek. Hatalmas szerencséjük volt. Mert az utas megúszta fájó, vérző térddel, és a pilótának sem komoly lett baja. A sárkány meggörbült. Plusz a dán válogatott 70 miliós Quintus típusú vitorlázórepülőgépe is,mert a sárkány ráesett a dánok nyűgözőn álló gépére,a jobb szárnyat leszakítva. Amikor kérdezték a pilótát, hogy miért vette le a gázt és mégis mi történt utána,csak annyit mondott: "hát utána elkezdett rázkódni a szárny,alig tudtam tartani." Ebből a mondatból annak aki minimálisan tanult aerodinamikát annak lejöhetett, hogy emberünk felkészületlen volt, és nem vette észre az átesést,amit jelzett a gép a remegéssel. Ők túlélték, és a mondatból lejött,hogy a sárkány vezetője eléggé felkészületlen volt, és így vitt utast. A jelen esetben viszont komoly felkészültségű, profi pilóták vezették a gépet,és sajnos nem élték túl. Az ilyen esetekben pedig nem szeretem,ha valaki rögtön azzal kezdi, hogy nekik ugrik,hogy de "ezt meg ezt kellett volna".
 
A tűzoltó repülés baromi veszélyes,Allesmor leírta,hogy pontosan miért. A CL-ből is, nem egy csapódott már hegynek, sőt,sajnos volt olyan CL-415,ami lakóházra esett a víz eldobása után. Pedig azoknak állítólag szuper a kis sebességű manőverezőképessége. Ilyen katlanokban sajnos bármi előfordulhat,még az ilyen,kimondottan tűzoltásra tervezett gépekkel is...
A veszélyek tudtával a piac azt mutatja, hogy a kanadai CL-415 a világ legkeresettebb tűzoltógépe. Sokkal többet adtak el belőle, mint az összes többi amfíbiából együttvéve! A Berievre nemet mondó kanadaiak valószínűleg tudták, hogy mitől jobb az egyik amfíbia a másiknál...

Jelen balesetről talán hónapok múlva megtudjuk hogy mi okozta a katasztrófát. De azt valószínűleg nem, hogy 1 másik típus miként viselkedett volna ebben a halálos szituációban. :(
 
A veszélyek tudtával a piac azt mutatja, hogy a kanadai CL-415 a világ legkeresettebb tűzoltógépe. Sokkal többet adtak el belőle, mint az összes többi amfíbiából együttvéve! A Berievre nemet mondó kanadaiak valószínűleg tudták, hogy mitől jobb az egyik amfíbia a másiknál...

Jelen balesetről talán hónapok múlva megtudjuk hogy mi okozta a katasztrófát. De azt valószínűleg nem, hogy 1 másik típus miként viselkedett volna ebben a halálos szituációban. :(
Nincs olyan gép a világon, amelyikkel ne lehetne lezuhanni, csak megfelelő helyzet kell hozzá.
 
Nincs olyan gép a világon, amelyikkel ne lehetne lezuhanni, csak megfelelő helyzet kell hozzá.
Ez így van, ám egyes típusok csak a kisebb, míg mások a nagyobb légörvényekkel szemben is boldogulnak...
Persze tűzoltás közben kialakulhatnak olyan helyzetek, melyek már minden gépre végzetesek.
Lehet, hogy ez is 1 ilyen helyzet volt... :(:(:(
 
A Be-200CsSz katasztrófában életét vesztette Jevgenyij Kuznyecov ezredes is, a haditengerészeti légierő egyik legjobb pilótája, aki Timur Apakidze diákja volt.

ha6zvmc42Fc.jpg
 
A veszélyek tudtával a piac azt mutatja, hogy a kanadai CL-415 a világ legkeresettebb tűzoltógépe. Sokkal többet adtak el belőle, mint az összes többi amfíbiából együttvéve! A Berievre nemet mondó kanadaiak valószínűleg tudták, hogy mitől jobb az egyik amfíbia a másiknál...

Orosz amfíbiát nyilván nem fognak a kanadaiak venni a hazai helyett, még ha jó is lenne. Más sem nagyon, az utasszállító gépeknél is az oroszok problémája az, hogy nem tudnak olyan szerviz- és üzemeltetési hátteret biztosítani, hogy labdába rúgjanak, még ha tele is van a gép nyugati technikával, ráadásul szinte mindig jelentkeznek náluk "kisebb" problémák, lásd Superjet. Ehhez hozzáadva a politikát, nehéz dolguk van. A szovjet időkben is volt versenyképes termékük, hiába volt a Mi-8 a világ legnagyobb számban gyártott helikoptere (már valószínűleg megelőzte a Huey-t és rokonságát), aminek nemigen volt versenytársa a kategóriájában, mégsem tarolta le a nyugati piacot.
 
Orosz amfíbiát nyilván nem fognak a kanadaiak venni a hazai helyett, még ha jó is lenne. Más sem nagyon, az utasszállító gépeknél is az oroszok problémája az, hogy nem tudnak olyan szerviz- és üzemeltetési hátteret biztosítani, hogy labdába rúgjanak, még ha tele is van a gép nyugati technikával, ráadásul szinte mindig jelentkeznek náluk "kisebb" problémák, lásd Superjet. Ehhez hozzáadva a politikát, nehéz dolguk van. A szovjet időkben is volt versenyképes termékük, hiába volt a Mi-8 a világ legnagyobb számban gyártott helikoptere (már valószínűleg megelőzte a Huey-t és rokonságát), aminek nemigen volt versenytársa a kategóriájában, mégsem tarolta le a nyugati piacot.
Ez így igaz, ám a szükség nagy úr, mert Kanadában sok az erdőtűz. Tehát nem a hazai gépek helyett, hanem melléjük vették volna a 2X annyi vizet cipelő Berieveket, melyeket végül túl gyorsnak és nehezen manőverezhetőnek találtak...

Azóta viszont Chile, az USA és Kína is rendelt a világ leggyorsabb orosz amfíbiájából /igaz, nem tűzoltásra/. - Pedig mindhárom ország tisztában van az általad leírt nehézségekkel...
Tudom, ezt nem lehet "tarolásnak" nevezni, de legalább van érdeklődés a gép iránt. A többit meg oroszoknak kell megteremteniük...!!!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and enzo
Hivatalos: Algéria 4 Berjev Be-200-as repülőgépet rendel.

Az algériai hadsereg négy Berjev Be-200-ast rendelt Oroszországtól. Információink szerint további négy repülőgépre vonatkozó opciót is fontolóra vesznek.

Itt az algériai Honvédelmi Minisztérium sajtóközleménye:

Tűzoltó repülőgépek beszerzése az erdőtüzek leküzdésére

Az ország több régióját sújtó tüzeket követően, valamint a köztársasági elnök, a fegyveres erők legfőbb parancsnoka, a honvédelmi miniszter utasításának végrehajtásaként, hogy bízza meg a Honvédelmi Minisztériumot az erdőtüzek elleni küzdelemre szakosodott repülőgépek beszerzésének felügyeletével, a Honvédelmi Minisztérium azonnal megkezdte a szükséges konzultációkat a világhírű gyártókkal, amelyek képesek a lehető leghamarabb konkretizálni ezt a kérést. A választás egy világhírű orosz gyártóra esett. Ennek érdekében a Honvédelmi Minisztérium érintett szolgálatai tárgyalásokat kezdtek az említett gyártóval négy (04) új, orosz gyártmányú, többfeladatú, BERJEV-200 (BE-200) típusú, kétmotoros, 13 000 literes kapacitású, erdei tüzek elleni beavatkozásra szélsőséges és összetett meteorológiai körülmények között is alkalmas, orosz gyártmányú tűzoltó repülőgép beszerzéséről.

Ezek a nemzetközileg elismert tűzoltó repölőgépek (BE-200) a világ számos országát sújtó erdőtüzek elleni bevetésük során bizonyítottak, és erőteljesen támogatni fogják az állam erőfeszítéseit a tüzek megfelelő hatékonysággal és gyorsasággal történő leküzdésében.

https://www.menadefense.net/algerie/officiel-lalgerie-commande-4-beriev-be-200/
 
Legyen meg itt is...

2021.08.14. 14:57

Törökországban tűzoltási feladat közben lezuhant egy orosz Be-200, a nyolc fős személyzet sorsa egyelőre ismeretlen.

A 8 főből 5 orosz katona volt, 3 pedig török állampolgár. Sajnos mind életüket vesztették.
EfBI23twV2s.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Két jó videó.


Nem tettem be ezt a videót, de itt látszik, ahogy a hegynek csapódik.



Ez nem polgári gép?

Rendelt belőle azorosz VM is. A lezuhant gép egy Be-200CsSz, ami az orosz VM-hez tartozott.

VPsSYdypAyc.jpg



Be-200CsSz néhány órával a tragédia előtt...



A Be-200CsSz katasztrófában életét vesztette Jevgenyij Kuznyecov ezredes is, a haditengerészeti légierő egyik legjobb pilótája, aki Timur Apakidze diákja volt.

ha6zvmc42Fc.jpg

Ennek is van fekete doboza?