Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen.
Jó,hogy már meg is van a vizsgálati jelentés, hogy mi történt. A tűzoltó repülés baromi veszélyes,Allesmor leírta,hogy pontosan miért. A CL-ből is, nem egy csapódott már hegynek, sőt,sajnos volt olyan CL-415,ami lakóházra esett a víz eldobása után. Pedig azoknak állítólag szuper a kis sebességű manőverezőképessége. Ilyen katlanokban sajnos bármi előfordulhat,még az ilyen,kimondottan tűzoltásra tervezett gépekkel is, az átalakított régi szállítógépekkel meg főleg. A VM-nek amennyire tudom, ez egy új gépe volt.Russian firefighting plane battling wild blazes in Turkey crashes after dropping water on flames, killing all crew and passengers
A Russian jet specially equipped to fight catastrophic wildfires has crashed into the side of a mountain in Turkey while assisting local teams, with officials in Moscow reporting that all eight people on board died in the wreck.www.rt.com
Két jó videó. Mégiscsak kellett volna az az alacsony sebességű manőverezőképesség. Kidobta a vizet, de nem tudott elég gyorsan emelkedni, se kifordulni.
A törökök meg az ablakból filmezték FÖLÜLRŐL!!
Nem katlan volt, hanem völgy. Balra fordulhatott volna.Jó,hogy már meg is van a vizsgálati jelentés, hogy mi történt. A tűzoltó repülés baromi veszélyes,Allesmor leírta,hogy pontosan miért. A CL-ből is, nem egy csapódott már hegynek, sőt,sajnos volt olyan CL-415,ami lakóházra esett a víz eldobása után. Pedig azoknak állítólag szuper a kis sebességű manőverezőképessége. Ilyen katlanokban sajnos bármi előfordulhat,még az ilyen,kimondottan tűzoltásra tervezett gépekkel is, az átalakított régi szállítógépekkel meg főleg. A VM-nek amennyire tudom, ez egy új gépe volt.
Nem vitatom, hogy igazad lenne.Nem katlan volt, hanem völgy. Balra fordulhatott volna.
Komolyan?Ha te lettél volna a pilóta, még mindig élnének,mert te balra fordulsz. Csak hobbi szinten repülök, de több roncs mellett is álltam már életemben. Amikor még friss az "élmény" akkor vannak mondatok amik fel tudnak húzni. Az ilyen jellegű kioktató típusúak is közéjük tartoznak, "de ezt és ezt csinálhatta volna". Sajnos ez van. Sem te, sem én nem voltunk ott,nem tudjuk miért azt a rárepülési irányt választotta a személyzet.Nem tudjuk mekkora sebességgel, milyen gázkarállás milyen fékszárny mellett kezdték meg a manővert. Honnan fújt a szél, milyen sebességgel, milyen volt a levegő hőmérséklete,stb. Mindezeket nem tudjuk. Ezek a kioktató jellegű,azonnal a tutit megmondó mondatok egy esetben működtek: kötelékben szállt fel kettő sárkányrepülő. Úgy emelkedtek mint egy Szojuz űrhajó, elképesztően nagy állásszöggel. Aztán a kísérő fogta magát, gáz leránt,állásszög továbbra is magasan hagy. Utassal. Leesetek. Hatalmas szerencséjük volt. Mert az utas megúszta fájó, vérző térddel, és a pilótának sem komoly lett baja. A sárkány meggörbült. Plusz a dán válogatott 70 miliós Quintus típusú vitorlázórepülőgépe is,mert a sárkány ráesett a dánok nyűgözőn álló gépére,a jobb szárnyat leszakítva. Amikor kérdezték a pilótát, hogy miért vette le a gázt és mégis mi történt utána,csak annyit mondott: "hát utána elkezdett rázkódni a szárny,alig tudtam tartani." Ebből a mondatból annak aki minimálisan tanult aerodinamikát annak lejöhetett, hogy emberünk felkészületlen volt, és nem vette észre az átesést,amit jelzett a gép a remegéssel. Ők túlélték, és a mondatból lejött,hogy a sárkány vezetője eléggé felkészületlen volt, és így vitt utast. A jelen esetben viszont komoly felkészültségű, profi pilóták vezették a gépet,és sajnos nem élték túl. Az ilyen esetekben pedig nem szeretem,ha valaki rögtön azzal kezdi, hogy nekik ugrik,hogy de "ezt meg ezt kellett volna".Nem katlan volt, hanem völgy. Balra fordulhatott volna.
A veszélyek tudtával a piac azt mutatja, hogy a kanadai CL-415 a világ legkeresettebb tűzoltógépe. Sokkal többet adtak el belőle, mint az összes többi amfíbiából együttvéve! A Berievre nemet mondó kanadaiak valószínűleg tudták, hogy mitől jobb az egyik amfíbia a másiknál...A tűzoltó repülés baromi veszélyes,Allesmor leírta,hogy pontosan miért. A CL-ből is, nem egy csapódott már hegynek, sőt,sajnos volt olyan CL-415,ami lakóházra esett a víz eldobása után. Pedig azoknak állítólag szuper a kis sebességű manőverezőképessége. Ilyen katlanokban sajnos bármi előfordulhat,még az ilyen,kimondottan tűzoltásra tervezett gépekkel is...
Én is erre gondoltam. Talán a kanadaiak is.Nem vitatom, hogy igazad lenne.
Ők hoztak ott egy döntést, ők haltak bele.
Hogy a következményeként, vagy sem, azt majd vagy megtudjuk, vagy sem.
Egy ilyennél már az is elég, ha szimplán csak nem pörög fel időben a hajtómű.
Nincs olyan gép a világon, amelyikkel ne lehetne lezuhanni, csak megfelelő helyzet kell hozzá.A veszélyek tudtával a piac azt mutatja, hogy a kanadai CL-415 a világ legkeresettebb tűzoltógépe. Sokkal többet adtak el belőle, mint az összes többi amfíbiából együttvéve! A Berievre nemet mondó kanadaiak valószínűleg tudták, hogy mitől jobb az egyik amfíbia a másiknál...
Jelen balesetről talán hónapok múlva megtudjuk hogy mi okozta a katasztrófát. De azt valószínűleg nem, hogy 1 másik típus miként viselkedett volna ebben a halálos szituációban.
Ez így van, ám egyes típusok csak a kisebb, míg mások a nagyobb légörvényekkel szemben is boldogulnak...Nincs olyan gép a világon, amelyikkel ne lehetne lezuhanni, csak megfelelő helyzet kell hozzá.
Van.Ennek is van fekete doboza?
A veszélyek tudtával a piac azt mutatja, hogy a kanadai CL-415 a világ legkeresettebb tűzoltógépe. Sokkal többet adtak el belőle, mint az összes többi amfíbiából együttvéve! A Berievre nemet mondó kanadaiak valószínűleg tudták, hogy mitől jobb az egyik amfíbia a másiknál...
Ez így igaz, ám a szükség nagy úr, mert Kanadában sok az erdőtűz. Tehát nem a hazai gépek helyett, hanem melléjük vették volna a 2X annyi vizet cipelő Berieveket, melyeket végül túl gyorsnak és nehezen manőverezhetőnek találtak...Orosz amfíbiát nyilván nem fognak a kanadaiak venni a hazai helyett, még ha jó is lenne. Más sem nagyon, az utasszállító gépeknél is az oroszok problémája az, hogy nem tudnak olyan szerviz- és üzemeltetési hátteret biztosítani, hogy labdába rúgjanak, még ha tele is van a gép nyugati technikával, ráadásul szinte mindig jelentkeznek náluk "kisebb" problémák, lásd Superjet. Ehhez hozzáadva a politikát, nehéz dolguk van. A szovjet időkben is volt versenyképes termékük, hiába volt a Mi-8 a világ legnagyobb számban gyártott helikoptere (már valószínűleg megelőzte a Huey-t és rokonságát), aminek nemigen volt versenytársa a kategóriájában, mégsem tarolta le a nyugati piacot.
2021.08.14. 14:57
Törökországban tűzoltási feladat közben lezuhant egy orosz Be-200, a nyolc fős személyzet sorsa egyelőre ismeretlen.
A 8 főből 5 orosz katona volt, 3 pedig török állampolgár. Sajnos mind életüket vesztették.
Russian firefighting plane battling wild blazes in Turkey crashes after dropping water on flames, killing all crew and passengers
A Russian jet specially equipped to fight catastrophic wildfires has crashed into the side of a mountain in Turkey while assisting local teams, with officials in Moscow reporting that all eight people on board died in the wreck.www.rt.com
Két jó videó.
Ez nem polgári gép?
Rendelt belőle azorosz VM is. A lezuhant gép egy Be-200CsSz, ami az orosz VM-hez tartozott.
VK | VK
vk.com
A Be-200CsSz katasztrófában életét vesztette Jevgenyij Kuznyecov ezredes is, a haditengerészeti légierő egyik legjobb pilótája, aki Timur Apakidze diákja volt.
Ennek is van fekete doboza?