És? Változtat ez bármin is? Szerintem nem.
De, tudod a szavaknak jelentése van. Mást jelent a kérdés és mást jelent a probléma szó. De elég furcsa, hogy Neked a két szó ugyan az.
A kérdés az nem ítélet.
Attól, hogy nem bizonyítható egyértelműen, nem jelenti azt, hogy kapásból természetellenes jelenség.
De ha egyértelműen nem bizonyítható, akkor miért kellene egy általános iskolás tankönyvben kiállni egy bizonytalan dolog mellett? Akkor ez sem jobba deákné vásznánál.
Mesekönyv téma megvolt? Szerencsére arról még nem lehetett hallani, hogy itthon megtörténjen ami nyugaton, de ne legyen kétségünk, hogy ebbe az irányba tendál a dolog.
Hát, ha Szent Ignác lelkigyakorlatok c könyvéről lefejted a spirituális részt, akkor van.
Abból a szemszögből van, amennyire beleolvastam -de majd elolvasom, úgyis megvan; de nem vagyok "kárhozatos bálványimádó" pápista, így ezzel én nem értek egyet.
De az ilyen finomságokat, mint szedercsíra, embrio, vagy magzat még nem.
Ügy emlékszem az egyedfejlődés benne van a tankönyvben, de nem vagyok benne biztos, csak egyszer átlapoztam a könyvtárban. Úgy sincs idő olyan mélyen belemenni, mert 45 perc egy témára lópikula. Amúgy ezek szerintem még a középiskolás biológia tanulás után is csak azokban marad meg, akiket nagyon érdekel a biológia, de általánosságban nem hiszem, hogy túlságosan maradandó lenne.
Inkább az etikai oldalát kell körüljárni, meg, hogy minek milyen következményei lehetnek. Tehát az összefüggéseket, meg annak megismerését, hogy sok oldala lehet a témának fontosabbnak tartom, mint a biológiai részletekbe való elmélyedést. (De nyilván nem a biológiai tudás megszerzését vetem el, mielőtt valaki kitalálná.
)