Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 598
36 668
113
Akkor inkább vegyünk búrokat! :D
"Kapsz lakást, jó fizút Kaposváron vagy maradhatsz ott Afrikában és megsütnek élve a zuluk!"

Yep. Alig szar történet.

Páran jöttek így, de nem sokan. Azok vettek maguknak egy-egy falvat, általában valahol az ország perifériáján, de összességében a színük miatt nem látták volna szívesen őket Európában sehol(a nagy antirasszizmus ugye a fehér ember hazájában). :mad: Pedig ezek jórésze, a menekülők normális fehérek szép lányokkal, képzett földművesként, nem is szegényen érkeztek volna.
Azt azért tudnunk kell, hogy a búrok nem akkora területen gazdálkodnak, mint egy magyar. Ők hatalmas területekhez vannak szokva, így Putyin, nagyon helyesen, befogadta őket.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 739
12 364
113
Szerintem Belmondo temetése AZ egyetlen jó dolog amit Macron csinált a mandátuma alatt. Szép ceremónia, hatalmas színész volt, RIP
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 598
36 668
113
Vasquezt idézva: "Had szóljon!" :D

241629090_3049796981905640_6483261547310919762_n.jpg
Erre...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 765
98 376
113
Szerintem Belmondo temetése AZ egyetlen jó dolog amit Macron csinált a mandátuma alatt. Szép ceremónia, hatalmas színész volt, RIP
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Pont most akartam betenni. Eléggé elragadott a szentimentalizmus. Kicsit olyan, mintha a régi Franciaországot is temetnék.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 739
12 364
113
Pont most akartam betenni. Eléggé elragadott a szentimentalizmus. Kicsit olyan, mintha a régi Franciaországot is temetnék.
Igen, ez az elsö komment lényege is, ugyanerröl beszél a faszi.Az biztos hogy egy "aranykor" terméke volt Belmondo, mindent megtestesített ami abban AZ idöben"Francia" volt. Sárm, duma, kemény ököl, büszkeség, jó nök , bulik, tökös férfiak.... Mára semmi sem maradt ebböl. A beteg politika és a dekadencia lassan mindent eltüntet.
Személy szerint nagyon kedveltem már gyermekkorom óta...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 765
98 376
113
Igen, ez az elsö komment lényege is, ugyanerröl beszél a faszi.Az biztos hogy egy "aranykor" terméke volt Belmondo, mindent megtestesített ami abban AZ idöben"Francia" volt. Sárm, duma, kemény ököl, büszkeség, jó nök , bulik, tökös férfiak.... Mára semmi sem maradt ebböl. A beteg politika és a dekadencia lassan mindent eltüntet.
Személy szerint nagyon kedveltem már gyermekkorom óta...
Nem olvastam, csak most hogy írtad. De akkor sokan lehetnek így. Én amióta voltam kint, kedvelem a franciákat, történelem ide-oda, pedig voltak előítéleteim.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 473
5 276
113
Index cikk:
"
  • Meg kell emelni a tankötelezettség korhatárát, a gyerekeket legalább addig az iskolában kell tartani, amíg egy szakmát meg nem szereznek.
  • Meg kell emelni a pedagógusok bérét, emellett eszközökkel, továbbképzésekkel kell támogatni őket.
  • Vissza kell csempészni az autonómiát az iskolákba, hogy a helyi problémákat a saját eszközeikkel oldhassák meg.
  • Csökkenteni kell a pedagógusok és a diákok leterheltségét, hogy több szabadidejük legyen.
Kanász-Nagy Máté, az LMP társelnöke mindezt azzal egészítette ki, hogy az oktatást gyakorlatiasabbá kellene tenni, a tanulókat az iskolában kellene felkészíteni azokra a kihívásokra, amelyekkel a munkaerőpiacon találkozhatnak majd. Hozzátette: csökkenteni kellene az egyenlőtlenségeket annak érdekében, hogy mindenki egyforma minőségű oktatáshoz juthasson."

A problémáim ezzel a koncepcióval:
1. a tankötelezettség megemelése addig amíg egy szakmát meg nem szereznek: ha valaki ötven éves koráig nem jut el az ált. 2-ig, akkor már abbahagyhatja, vagy kell neki még egy évet ismételnie? (Ha most arra gondoltak, hogy 18-ra visszaemelik, akkor az a szarnak egy pofon. Nem az a gond, hogy 16, vagy 18 a korhatár, hanem a motiváció nemléte. Ha a cigánygyerek nem akar iskolába járni, mert azt látja otthon, hogy segílyből, meg futtatásból/dílerkedésből meg lehet élni, akkor lehet a korhatár 35 is, akkor sem fogja befejezni az iskolát, és szakmát szerezni (lesz szakmája, úgy hívják strici). Ellenben teljesen tönkrevágja másik 25 gyerek tanulását is. )
2. a béremelés szép dolog, ez a x^2 ígéret a mindenkinek pénzt adunk+ingyen sör kategóriában. Aztán mibül?
3. az autonómia szép dolog, és mégis egy általános iskolában milyen helyi problémát kellene megoldani? Az írást, vagy a matekot? Rádásul az egyforma minőséget ez rögtön alá is vágja, amit lentebb leírnak. Nem, meg kellene követelni, hogy minden iskola teljesen egyforma legyen, egyforma követelményekkel, egyforma kimenettel és egyforma előremenetellel. Ha mobilitást akarunk a munkavállalóknál, akkor az nem megy, hogy az egyik iskolában már a negyedikes anyagnál tartanak, a másikban meg háromnál, mert akkor megszivatom a gyerekeket a váltással, és visszajutok a egyforma esélyek mantrához, csak negatív előjellel. Mi kellene? A napi osztályozás eltörlése, és, időszakos tesztek. Az jut tovább a következő időszakra (nem osztályba, mert pl, lehet az első teszt a második végén is) aki azt az akadályt vette. Ez központi teszt, központi értékeléssel. Megszüntetni a magán iskolákat, az államiakra pedig költeni, és tényleg egyforma szinvonalra hozni mindet. (A fegyőrék tolják a Finn modelt... akkor nosza)
4. Csökkenteni a leterheltséget? OK? válasszuk külön. A pedagógusokét? OK, pont az amit írtam fenn csökkentené a legjobban a leterheltségüket. A struktúrát kellene átalakítani. Ha nem kell naponta dolgozatokat javítani, ha maga az oktatás menete változna, mondjuk kilépnénk a poroszos iskolarendszerből, akkor lehetne. Csak ez egy sokéves program (inkább évtizedes) amit az egyetemi képzéssel kellene kezdeni. Ismét visszakanyarodtunk a Finn modellhez, csak ahhoz ugyan az a három dolog kell, mint a háborúhoz. A gyerekekét? Hát ez nem csak iskolai probléma, hanem szülői is. Nem kellene sport+hegedű+két idegen extra nyelv+oxfordi felkészítő+HVCSképző. Értem én, hogy mulitalent a gyerek, de ebből kettő is elég, enm kell mind mindenkinek. Nem kell versenyezni a szülők közt, hogy kinek a gyereke tud többet csinálni egyszerre. Az iskola oldaláról meg annyi igazság van benne, hogy nem kell mindent háromszor megtanítani. Teljesen felesleges minden iskolai szintlépéskor mindent elölről kezdeni. Szép dolog a kőkorszak a töriből, de teljesen felesleges alsóban, felsőben, majd középiskolában IS nekiállni. Ha valaki történész akar lenni, majd megtnulja, de a felsős anyag bőven elég lesz. És ez csak egy tárgy. (Tudom, mindenhol egy kicsit többet tanítanak, mert fokozatosság. Csak éppen a gyerek egy mukkot nem fog tudni az EGÉSZBŐL pár évvel később.)
A munkaerőpiaci kihívások értelmes lenne, ha elmondanák, hogy mi is lesz az? Reggel felkelni? Vagy mondjuk egy állásinterjú? A gyakorlatiasítani az ok, csak azért teljesen ne vágjuk ki a lexikális tudást sem.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 473
5 276
113
https://index.hu/kulfold/2021/09/09...-betores-elrabolta-megkinozta-tolvaj-csalad-/

... csak halk megjegyzés: Nem tudom, de lehet, hogy a franciáknak is elegük van a "román" bevándorlókból? Hát itt Angliában nagyon humoros a dolog. olyan 2016-17 táján jelent meg komolyabb tömegben a román vendégmunkás. Előtte ugye a lengyel, portugál, litván, lett volt a tömeg. Na amikor ezek megjelentek, akkor persze az angolok velük is úgy voltak mint a többiekkel, szertjük őket, mert dolgozni akarnak, nekik meg szükségük van dolgos kezekre (frászt, nem nagyon szeretnek senkit aki nem angol, de ezt kell mondaniuk, és ezt ők nagyon jól tudják, és mutatják kifelé..PC.) Két évvel később az egyik szomszédom aki menedzser egy gyárban:"Ezek állatok, ezeket nem szabadna szabadon engedni...". Miután naponta összeszarták a WC-t, mert ők felguggolnak a wc-re és nem leülnek rá a wc papírt a wc mellé dobják (használtan), nem mosnak ezek után kezet és verekszenek és mindent ellopnak. Hogy mikre képes a tapasztalat...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 209
33 624
113
  • Meg kell emelni a tankötelezettség korhatárát, a gyerekeket legalább addig az iskolában kell tartani, amíg egy szakmát meg nem szereznek.
  • Meg kell emelni a pedagógusok bérét, emellett eszközökkel, továbbképzésekkel kell támogatni őket.
  • Vissza kell csempészni az autonómiát az iskolákba, hogy a helyi problémákat a saját eszközeikkel oldhassák meg.
  • Csökkenteni kell a pedagógusok és a diákok leterheltségét, hogy több szabadidejük legyen.
És ne fogja az ember a fejét, hogy ilyen politikusok vannak.

Alapvetően legtöbb mindenben egyet értek Veled.
Amiben nem:
- Valamilyen szinten szabad kezet kell adni a helyi oktatásnak és nem lehet uniformizálni teljes mértékben. Az, hogy legyen egységes kimenet, az teljesen elfogadható gondolat, azonban az odáig vezető út az lehet más. Mert a rendszerbe kerülő gyerekeknek is teljesen más háttere van és ez valamennyi rugalmasság szükséges.
-Szerintem pont a poroszos rendszer alapjaira lehet építeni; ilyen teljesen modern szemléletekben, a tömegoktatásban személy szerint nem hiszek. Az más kérdés, hogy a kereteket mivel töltöd ki.
- Mikor munkaerőpiaci verseny van; mikor verseny van a felvételikért és a bérekért; igenis lehet és kell is a gyerekre plussz terheket rakni -zömében abból, amiből jó. Mert mindenki jó valamiből. Az általános iskola egyik feladata, hogy ezeket megtalálja és fejlessze. Mert akinek van képessége, mondjuk nyelvek tanulására, annak kisebb teher, mint ha mondjuk én akarnék tanulni. A gyerekek meg terhelhetők -persze nem egysíkúan és pihenésre és a hülyeségre is kell tér és idő. (Legalábbis én azt mondom az enyémnek, hogy inkább most tanuljon pluszt, ne a középsuli alatt, amikor már bulizni és csajozni is el lehet járni helyett.) Meg persze az plusz jó, hogy szeresse és a plusz feladatok/plusz tanulások értelme is mindig szóba kerüljön. Mert sajnos kell; ilyen ez a világ, aki nem tesz le pluszt az asztalra, az nem tud előre jutni. Persze, nem kell mindenkinek előre jutni, nem kell mindenkinek plusz nyelv -de akkor csináljon olyat, amihez van kedve és affinitása. Ha a kapáláshoz, akkor csinálja azt.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 473
5 276
113
És ne fogja az ember a fejét, hogy ilyen politikusok vannak.

Alapvetően legtöbb mindenben egyet értek Veled.
Amiben nem:
- Valamilyen szinten szabad kezet kell adni a helyi oktatásnak és nem lehet uniformizálni teljes mértékben. Az, hogy legyen egységes kimenet, az teljesen elfogadható gondolat, azonban az odáig vezető út az lehet más. Mert a rendszerbe kerülő gyerekeknek is teljesen más háttere van és ez valamennyi rugalmasság szükséges.
-Szerintem pont a poroszos rendszer alapjaira lehet építeni; ilyen teljesen modern szemléletekben, a tömegoktatásban személy szerint nem hiszek. Az más kérdés, hogy a kereteket mivel töltöd ki.
- Mikor munkaerőpiaci verseny van; mikor verseny van a felvételikért és a bérekért; igenis lehet és kell is a gyerekre plussz terheket rakni -zömében abból, amiből jó. Mert mindenki jó valamiből. Az általános iskola egyik feladata, hogy ezeket megtalálja és fejlessze. Mert akinek van képessége, mondjuk nyelvek tanulására, annak kisebb teher, mint ha mondjuk én akarnék tanulni. A gyerekek meg terhelhetők -persze nem egysíkúan és pihenésre és a hülyeségre is kell tér és idő. (Legalábbis én azt mondom az enyémnek, hogy inkább most tanuljon pluszt, ne a középsuli alatt, amikor már bulizni és csajozni is el lehet járni helyett.) Meg persze az plusz jó, hogy szeresse és a plusz feladatok/plusz tanulások értelme is mindig szóba kerüljön. Mert sajnos kell; ilyen ez a világ, aki nem tesz le pluszt az asztalra, az nem tud előre jutni. Persze, nem kell mindenkinek előre jutni, nem kell mindenkinek plusz nyelv -de akkor csináljon olyat, amihez van kedve és affinitása. Ha a kapáláshoz, akkor csinálja azt.
A szabad kéz az inkább a tanmenet felosztásában jelentkezhet, akár személyre szabva. De nem abban, hogy ne legye NAT, hanem mindenki azt oktasson amit akar. Aminek lennie kell, azok a pontosan meghatározott "találkozási pontok". Minden gyerek ugyan oda jusson el ezekre az időkre. Hogy ezt a poroszos módszer továbbgondolásával, vagy mondjuk a sztárolt finn rendszer átvételével éred e el, az mindegy ebből a szempontból. A minden iskolába saját tankönyvet - hogy mindenkinek a haverja szakítson egy kicsit a tankönyvkiadáson, és minden törikönyvben más legyen, no meg persze magyarból, valamiért a fizika alternatív tankönyv annyiszor nem kerül elő - na az nem megy. A követelményrendszernek egységesnek kell lennie. Pont az átjárhatóság és az esélyegyenlőség okán.
Amit mondasz a tehetségről, az teljesen igaz. Ha valaki tehetséges zenében az tanuljon zenét, ha nyelvben az nyelvet. Ami a probléma, ha szülői elvárásra mindenben IS tehetségesnek KELL lennie a gyereknek. Erről szólt a megjegyzésem. Különben a gyerekek nagyon jól terhelhetőek, én pont nem abban látom a hibát, hogy terhelést kapnak, hanem abban, hogy milyet?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 677
37 187
113
A Guardian triggerelődött a túl fehér (sőt "árja") lengyel közönség miatt (persze ott is megkapták a véleménynyilvánítást a térdelésért az angolok). Hát ja, talán újdonság nekik, hogy Lengyelország színösszetétele nem olyan, mint Londonisztáné.
Ezek a náci lengyelek, direkt szőke árjákat mutogatnak. :D

m2cwprkxlfm71.jpg