MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Előbb lezuhan egy, a most meg kiég egy a földön? Hát nem tudom, lehet hogy ebből nyomozás lesz, aztán lesz valaki, aki némi ráhatás után bevallja, hogy ukrán kém...
 
Előbb lezuhan egy, a most meg kiég egy a földön? Hát nem tudom, lehet hogy ebből nyomozás lesz, aztán lesz valaki, aki némi ráhatás után bevallja, hogy ukrán kém...
Sok ukrán kém tevékenykedik Oroszországban.Ma is elkaptak egyet Tulában.
 
Mi van a 29-es bal szárnyának bekötése alatt? Pár napja Szliácson melóztunk és a karbantartó hangárban mindegyik gép oldala ott volt megbontva. Közelebbről megnézve az orosz vasakat rohadtul ráfér a szlovákokra az F-16-os:)
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Mi van a 29-es bal szárnyának bekötése alatt? Pár napja Szliácson melóztunk és a karbantartó hangárban mindegyik gép oldala ott volt megbontva. Közelebbről megnézve az orosz vasakat rohadtul ráfér a szlovákokra az F-16-os:)

Talán ez segít meghatározni:

MIG-29 rajzok és ábrák

mikoyan-gurevich-mig-29-11.png

Link: https://www.the-blueprints.com/blue...n-gurevich-mig/mikoyan-gurevich-mig-29-11.png

mikoyan-gurevich-mig-29-12.png

Link: https://www.the-blueprints.com/blue...n-gurevich-mig/mikoyan-gurevich-mig-29-12.png

mikoyan-gurevich-mig-29-10.png

Link: http://the-blueprints.com/blueprint...n-gurevich-mig/mikoyan-gurevich-mig-29-10.png

mig29-2.gif

Link: http://www.airwar.ru/image/idop/fighter/mig29/mig29-2.gif

Mig-29SMT.jpg

Link: http://2.bp.blogspot.com/-RtxFcnRbRY4/Tv2r2mCtt9I/AAAAAAAAAuM/LIwhey2jX6Q/s1600/Mig-29SMT.jpg

MiG-29-UB-Fighter-Aircraft-System-Layout.jpg

Link: https://sites.google.com/site/bloga.../MiG-29-UB-Fighter-Aircraft-System-Layout.jpg

mc1eG.jpg

Link:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and LMzek 2.0
Közben, a pár napja lezuhant után egy újabb SzMT is kigyulladt:

240260789_4276764122378659_3069159437164812895_n.jpg


Kérdés: nem volt ezen a típuson a katasztrófa miatt reptilalom? Vagy ez egy repülésen kívüli, karbantartás közbeni földi tűz lenne?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and fishbed
Közben, a pár napja lezuhant után egy újabb SzMT is kigyulladt:

240260789_4276764122378659_3069159437164812895_n.jpg


Kérdés: nem volt ezen a típuson a katasztrófa miatt reptilalom? Vagy ez egy repülésen kívüli, karbantartás közbeni földi tűz lenne?
Ez a gép tegnap gyulladt ki javítási(karbantartási) munkálatok közben Privolzsszkijban.
 
Csak hogy egy helyen legyen minden infó...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Közben, a pár napja lezuhant után egy újabb SzMT is kigyulladt:

240260789_4276764122378659_3069159437164812895_n.jpg


Kérdés: nem volt ezen a típuson a katasztrófa miatt reptilalom? Vagy ez egy repülésen kívüli, karbantartás közbeni földi tűz lenne?

Ez a gép tegnap gyulladt ki javítási(karbantartási) munkálatok közben Privolzsszkijban.

Köszi a pontosítást.
Sajnos ez is csak tovább rontja a statisztikát.
 
Érdekes dolgot figyeltem meg. A MiG-35-ösön, ha fentvan a függesztmény, akkor a húzott bothelyzetű manővereknél a vízszintes vezérsík szinte semleges, mi több, szemre mintha nyomott helyzetben lenne.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez csak elsőre mond ellent a fizikának, merthogy az FbW kormányvezérélés és a statikailag instabil kialakítás párosának lényege, hogy az instabilitás miatt a manővert az irányfelületnek elég csak megkezdenie egy impulzusszerű, amúgy is kis mértékű kitérítássel, onnantól kezdve pedig az instabil gépet jóformán csak végig kell terelgetni az adott manőveren. Ezért a felületek teljes kitérítési tartománya lényegében megmaradnak bőséges manővertartaléknak, miközben folyamatos instabilitást kitértési impulzusokkal tartják kordában.
Ha úgyadódik a súlyponti helyzet, akkor akár még az enyhén nyomott pozíció is lehet a nulla, ami igen széles pozitív kitérési tartalékot ad a gépnek és a pilótának egyaránt.

Viszont összevetve ugyanezen típus függesztmény nélküli repüléseivel, már azt látom, hogy szemmel láthatóan a pozitív tartományban vana vezérsík, mintha csak egy klasszikus, aerodinamikailag stabil, hagyományos vezérlésű MiG-29-est látnánk:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pedig a függesztménytől nem szokott instabillá válni egyetlen típus sem, hiszen a pilonok síkja általában a kereszttengely közelében van.
 
Érdekes dolgot figyeltem meg. A MiG-35-ösön, ha fentvan a függesztmény, akkor a húzott bothelyzetű manővereknél a vízszintes vezérsík szinte semleges, mi több, szemre mintha nyomott helyzetben lenne.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez csak elsőre mond ellent a fizikának, merthogy az FbW kormányvezérélés és a statikailag instabil kialakítás párosának lényege, hogy az instabilitás miatt a manővert az irányfelületnek elég csak megkezdenie egy impulzusszerű, amúgy is kis mértékű kitérítássel, onnantól kezdve pedig az instabil gépet jóformán csak végig kell terelgetni az adott manőveren. Ezért a felületek teljes kitérítési tartománya lényegében megmaradnak bőséges manővertartaléknak, miközben folyamatos instabilitást kitértési impulzusokkal tartják kordában.
Ha úgyadódik a súlyponti helyzet, akkor akár még az enyhén nyomott pozíció is lehet a nulla, ami igen széles pozitív kitérési tartalékot ad a gépnek és a pilótának egyaránt.

Viszont összevetve ugyanezen típus függesztmény nélküli repüléseivel, már azt látom, hogy szemmel láthatóan a pozitív tartományban vana vezérsík, mintha csak egy klasszikus, aerodinamikailag stabil, hagyományos vezérlésű MiG-29-est látnánk:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pedig a függesztménytől nem szokott instabillá válni egyetlen típus sem, hiszen a pilonok síkja általában a kereszttengely közelében van.
Lehet, hogy ennél nem?
Azt akkor szerintem nagyon ki kéne centizni a különböző konfigurációk miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed