MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 643
37 095
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Előbb lezuhan egy, a most meg kiég egy a földön? Hát nem tudom, lehet hogy ebből nyomozás lesz, aztán lesz valaki, aki némi ráhatás után bevallja, hogy ukrán kém...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 745
85 826
113
Előbb lezuhan egy, a most meg kiég egy a földön? Hát nem tudom, lehet hogy ebből nyomozás lesz, aztán lesz valaki, aki némi ráhatás után bevallja, hogy ukrán kém...
Sok ukrán kém tevékenykedik Oroszországban.Ma is elkaptak egyet Tulában.
 

mberger

Well-Known Member
2020. szeptember 1.
106
295
63
Mi van a 29-es bal szárnyának bekötése alatt? Pár napja Szliácson melóztunk és a karbantartó hangárban mindegyik gép oldala ott volt megbontva. Közelebbről megnézve az orosz vasakat rohadtul ráfér a szlovákokra az F-16-os:)
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 988
82 701
113
Mi van a 29-es bal szárnyának bekötése alatt? Pár napja Szliácson melóztunk és a karbantartó hangárban mindegyik gép oldala ott volt megbontva. Közelebbről megnézve az orosz vasakat rohadtul ráfér a szlovákokra az F-16-os:)

Talán ez segít meghatározni:

MIG-29 rajzok és ábrák

mikoyan-gurevich-mig-29-11.png

Link: https://www.the-blueprints.com/blue...n-gurevich-mig/mikoyan-gurevich-mig-29-11.png

mikoyan-gurevich-mig-29-12.png

Link: https://www.the-blueprints.com/blue...n-gurevich-mig/mikoyan-gurevich-mig-29-12.png

mikoyan-gurevich-mig-29-10.png

Link: http://the-blueprints.com/blueprint...n-gurevich-mig/mikoyan-gurevich-mig-29-10.png

mig29-2.gif

Link: http://www.airwar.ru/image/idop/fighter/mig29/mig29-2.gif

Mig-29SMT.jpg

Link: http://2.bp.blogspot.com/-RtxFcnRbRY4/Tv2r2mCtt9I/AAAAAAAAAuM/LIwhey2jX6Q/s1600/Mig-29SMT.jpg

MiG-29-UB-Fighter-Aircraft-System-Layout.jpg

Link: https://sites.google.com/site/bloga.../MiG-29-UB-Fighter-Aircraft-System-Layout.jpg

mc1eG.jpg

Link:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 834
67 235
113
Közben, a pár napja lezuhant után egy újabb SzMT is kigyulladt:

240260789_4276764122378659_3069159437164812895_n.jpg


Kérdés: nem volt ezen a típuson a katasztrófa miatt reptilalom? Vagy ez egy repülésen kívüli, karbantartás közbeni földi tűz lenne?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 745
85 826
113
Közben, a pár napja lezuhant után egy újabb SzMT is kigyulladt:

240260789_4276764122378659_3069159437164812895_n.jpg


Kérdés: nem volt ezen a típuson a katasztrófa miatt reptilalom? Vagy ez egy repülésen kívüli, karbantartás közbeni földi tűz lenne?
Ez a gép tegnap gyulladt ki javítási(karbantartási) munkálatok közben Privolzsszkijban.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 988
82 701
113
Csak hogy egy helyen legyen minden infó...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Közben, a pár napja lezuhant után egy újabb SzMT is kigyulladt:

240260789_4276764122378659_3069159437164812895_n.jpg


Kérdés: nem volt ezen a típuson a katasztrófa miatt reptilalom? Vagy ez egy repülésen kívüli, karbantartás közbeni földi tűz lenne?

Ez a gép tegnap gyulladt ki javítási(karbantartási) munkálatok közben Privolzsszkijban.

Köszi a pontosítást.
Sajnos ez is csak tovább rontja a statisztikát.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 834
67 235
113
Érdekes dolgot figyeltem meg. A MiG-35-ösön, ha fentvan a függesztmény, akkor a húzott bothelyzetű manővereknél a vízszintes vezérsík szinte semleges, mi több, szemre mintha nyomott helyzetben lenne.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez csak elsőre mond ellent a fizikának, merthogy az FbW kormányvezérélés és a statikailag instabil kialakítás párosának lényege, hogy az instabilitás miatt a manővert az irányfelületnek elég csak megkezdenie egy impulzusszerű, amúgy is kis mértékű kitérítássel, onnantól kezdve pedig az instabil gépet jóformán csak végig kell terelgetni az adott manőveren. Ezért a felületek teljes kitérítési tartománya lényegében megmaradnak bőséges manővertartaléknak, miközben folyamatos instabilitást kitértési impulzusokkal tartják kordában.
Ha úgyadódik a súlyponti helyzet, akkor akár még az enyhén nyomott pozíció is lehet a nulla, ami igen széles pozitív kitérési tartalékot ad a gépnek és a pilótának egyaránt.

Viszont összevetve ugyanezen típus függesztmény nélküli repüléseivel, már azt látom, hogy szemmel láthatóan a pozitív tartományban vana vezérsík, mintha csak egy klasszikus, aerodinamikailag stabil, hagyományos vezérlésű MiG-29-est látnánk:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pedig a függesztménytől nem szokott instabillá válni egyetlen típus sem, hiszen a pilonok síkja általában a kereszttengely közelében van.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 683
13 122
113
Érdekes dolgot figyeltem meg. A MiG-35-ösön, ha fentvan a függesztmény, akkor a húzott bothelyzetű manővereknél a vízszintes vezérsík szinte semleges, mi több, szemre mintha nyomott helyzetben lenne.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez csak elsőre mond ellent a fizikának, merthogy az FbW kormányvezérélés és a statikailag instabil kialakítás párosának lényege, hogy az instabilitás miatt a manővert az irányfelületnek elég csak megkezdenie egy impulzusszerű, amúgy is kis mértékű kitérítássel, onnantól kezdve pedig az instabil gépet jóformán csak végig kell terelgetni az adott manőveren. Ezért a felületek teljes kitérítési tartománya lényegében megmaradnak bőséges manővertartaléknak, miközben folyamatos instabilitást kitértési impulzusokkal tartják kordában.
Ha úgyadódik a súlyponti helyzet, akkor akár még az enyhén nyomott pozíció is lehet a nulla, ami igen széles pozitív kitérési tartalékot ad a gépnek és a pilótának egyaránt.

Viszont összevetve ugyanezen típus függesztmény nélküli repüléseivel, már azt látom, hogy szemmel láthatóan a pozitív tartományban vana vezérsík, mintha csak egy klasszikus, aerodinamikailag stabil, hagyományos vezérlésű MiG-29-est látnánk:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pedig a függesztménytől nem szokott instabillá válni egyetlen típus sem, hiszen a pilonok síkja általában a kereszttengely közelében van.
Lehet, hogy ennél nem?
Azt akkor szerintem nagyon ki kéne centizni a különböző konfigurációk miatt.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed