MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 085
82 708
113
Előbb lezuhan egy, a most meg kiég egy a földön? Hát nem tudom, lehet hogy ebből nyomozás lesz, aztán lesz valaki, aki némi ráhatás után bevallja, hogy ukrán kém...
Sok ukrán kém tevékenykedik Oroszországban.Ma is elkaptak egyet Tulában.
 

mberger

Well-Known Member
2020. szeptember 1.
106
295
63
Mi van a 29-es bal szárnyának bekötése alatt? Pár napja Szliácson melóztunk és a karbantartó hangárban mindegyik gép oldala ott volt megbontva. Közelebbről megnézve az orosz vasakat rohadtul ráfér a szlovákokra az F-16-os:)
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 594
76 520
113
Mi van a 29-es bal szárnyának bekötése alatt? Pár napja Szliácson melóztunk és a karbantartó hangárban mindegyik gép oldala ott volt megbontva. Közelebbről megnézve az orosz vasakat rohadtul ráfér a szlovákokra az F-16-os:)

Talán ez segít meghatározni:

MIG-29 rajzok és ábrák

mikoyan-gurevich-mig-29-11.png

Link: https://www.the-blueprints.com/blue...n-gurevich-mig/mikoyan-gurevich-mig-29-11.png

mikoyan-gurevich-mig-29-12.png

Link: https://www.the-blueprints.com/blue...n-gurevich-mig/mikoyan-gurevich-mig-29-12.png

mikoyan-gurevich-mig-29-10.png

Link: http://the-blueprints.com/blueprint...n-gurevich-mig/mikoyan-gurevich-mig-29-10.png

mig29-2.gif

Link: http://www.airwar.ru/image/idop/fighter/mig29/mig29-2.gif

Mig-29SMT.jpg

Link: http://2.bp.blogspot.com/-RtxFcnRbRY4/Tv2r2mCtt9I/AAAAAAAAAuM/LIwhey2jX6Q/s1600/Mig-29SMT.jpg

MiG-29-UB-Fighter-Aircraft-System-Layout.jpg

Link: https://sites.google.com/site/bloga.../MiG-29-UB-Fighter-Aircraft-System-Layout.jpg

mc1eG.jpg

Link:
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 393
63 256
113
Közben, a pár napja lezuhant után egy újabb SzMT is kigyulladt:

240260789_4276764122378659_3069159437164812895_n.jpg


Kérdés: nem volt ezen a típuson a katasztrófa miatt reptilalom? Vagy ez egy repülésen kívüli, karbantartás közbeni földi tűz lenne?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 085
82 708
113
Közben, a pár napja lezuhant után egy újabb SzMT is kigyulladt:

240260789_4276764122378659_3069159437164812895_n.jpg


Kérdés: nem volt ezen a típuson a katasztrófa miatt reptilalom? Vagy ez egy repülésen kívüli, karbantartás közbeni földi tűz lenne?
Ez a gép tegnap gyulladt ki javítási(karbantartási) munkálatok közben Privolzsszkijban.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 594
76 520
113
Csak hogy egy helyen legyen minden infó...


Közben, a pár napja lezuhant után egy újabb SzMT is kigyulladt:

240260789_4276764122378659_3069159437164812895_n.jpg


Kérdés: nem volt ezen a típuson a katasztrófa miatt reptilalom? Vagy ez egy repülésen kívüli, karbantartás közbeni földi tűz lenne?

Ez a gép tegnap gyulladt ki javítási(karbantartási) munkálatok közben Privolzsszkijban.

Köszi a pontosítást.
Sajnos ez is csak tovább rontja a statisztikát.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 393
63 256
113
Érdekes dolgot figyeltem meg. A MiG-35-ösön, ha fentvan a függesztmény, akkor a húzott bothelyzetű manővereknél a vízszintes vezérsík szinte semleges, mi több, szemre mintha nyomott helyzetben lenne.


Ez csak elsőre mond ellent a fizikának, merthogy az FbW kormányvezérélés és a statikailag instabil kialakítás párosának lényege, hogy az instabilitás miatt a manővert az irányfelületnek elég csak megkezdenie egy impulzusszerű, amúgy is kis mértékű kitérítássel, onnantól kezdve pedig az instabil gépet jóformán csak végig kell terelgetni az adott manőveren. Ezért a felületek teljes kitérítési tartománya lényegében megmaradnak bőséges manővertartaléknak, miközben folyamatos instabilitást kitértési impulzusokkal tartják kordában.
Ha úgyadódik a súlyponti helyzet, akkor akár még az enyhén nyomott pozíció is lehet a nulla, ami igen széles pozitív kitérési tartalékot ad a gépnek és a pilótának egyaránt.

Viszont összevetve ugyanezen típus függesztmény nélküli repüléseivel, már azt látom, hogy szemmel láthatóan a pozitív tartományban vana vezérsík, mintha csak egy klasszikus, aerodinamikailag stabil, hagyományos vezérlésű MiG-29-est látnánk:


Pedig a függesztménytől nem szokott instabillá válni egyetlen típus sem, hiszen a pilonok síkja általában a kereszttengely közelében van.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 445
11 409
113
Érdekes dolgot figyeltem meg. A MiG-35-ösön, ha fentvan a függesztmény, akkor a húzott bothelyzetű manővereknél a vízszintes vezérsík szinte semleges, mi több, szemre mintha nyomott helyzetben lenne.


Ez csak elsőre mond ellent a fizikának, merthogy az FbW kormányvezérélés és a statikailag instabil kialakítás párosának lényege, hogy az instabilitás miatt a manővert az irányfelületnek elég csak megkezdenie egy impulzusszerű, amúgy is kis mértékű kitérítássel, onnantól kezdve pedig az instabil gépet jóformán csak végig kell terelgetni az adott manőveren. Ezért a felületek teljes kitérítési tartománya lényegében megmaradnak bőséges manővertartaléknak, miközben folyamatos instabilitást kitértési impulzusokkal tartják kordában.
Ha úgyadódik a súlyponti helyzet, akkor akár még az enyhén nyomott pozíció is lehet a nulla, ami igen széles pozitív kitérési tartalékot ad a gépnek és a pilótának egyaránt.

Viszont összevetve ugyanezen típus függesztmény nélküli repüléseivel, már azt látom, hogy szemmel láthatóan a pozitív tartományban vana vezérsík, mintha csak egy klasszikus, aerodinamikailag stabil, hagyományos vezérlésű MiG-29-est látnánk:


Pedig a függesztménytől nem szokott instabillá válni egyetlen típus sem, hiszen a pilonok síkja általában a kereszttengely közelében van.
Lehet, hogy ennél nem?
Azt akkor szerintem nagyon ki kéne centizni a különböző konfigurációk miatt.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 262
4 667
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed