MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

MiG-29KR és KUBR gépek kiképzési repülései. Szerintem jól néznek ki, bár az együléseseknél én még most se tudtam elfogadni a kétülésesek kaibintetejét. Ez legyen az én bajom.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hanem érdekes, hogy azóta, hogy a Kuznyecov elhúzódó feljítása miatt jóideje szárazföldi üzemre lettek kényszerítve a gépek és a leszállást fékernyőkkel rövidítik, nekem feltűnt, hogy a típusváltozat sajátosssága, a LERX belépőéléről lenyíló Fowler-lapok itt nem működnek.

Itt kiengedve:


Itt behúzva:


A másik érdekesség, hogy a gépekhez szinte hozzánőtt a 2100 literes törzs alatti tartály.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Valaki tudja, hogy hány kg üzemanyaggal tud többet vinni a MiG-29M (9.15), mint a sima MiG-29 (9.12)? Sehol nem találtam erre vonatkozó információt, csak találgatásokat.
 
Valaki tudja, hogy hány kg üzemanyaggal tud többet vinni a MiG-29M (9.15), mint a sima MiG-29 (9.12)? Sehol nem találtam erre vonatkozó információt, csak találgatásokat.

2021-09-25-08-08-59-29-POLYGON-1998-p.jpg
 
Ez az 5830 kg üzemanyag nekem teljesen rendben lévőnek tűnik. Ennyivel a világból ki tud menni, ha összehasonlítjuk a sima 9.12 MiG-29 4300 kg üzemanyagával. Nekem a MiG-29 a kedvencem, kár hogy ennyire félrevitték az elején a kopoltyúval és többi marhasággal ezt a gyönyörű vadászgépet. Ha már kezdetben egy MiG-29 M koncepcióval vágnak neki, a kutyának nem kellene a Gripen. :)
 
Ez az 5830 kg üzemanyag nekem teljesen rendben lévőnek tűnik. Ennyivel a világból ki tud menni, ha összehasonlítjuk a sima 9.12 MiG-29 4300 kg üzemanyagával. Nekem a MiG-29 a kedvencem, kár hogy ennyire félrevitték az elején a kopoltyúval és többi marhasággal ezt a gyönyörű vadászgépet. Ha már kezdetben egy MiG-29 M koncepcióval vágnak neki, a kutyának nem kellene a Gripen. :)

Sajnos az liter, és nem kg.
Kis magasságon szubszonikusan repülve 4.5~5kg a gép fogyasztása km-ként.
 
Sajnos az liter, és nem kg.
Kis magasságon szubszonikusan repülve 4.5~5kg a gép fogyasztása km-ként.
Ok, kicsit megkopott az orosz nyelvtudásom. Ez esetben kb. 4670 kg ez a 5830 liter. De ez még mindig nagyon jó, ha összehasonlítom a 9.12-es 3500 kg / 4300 liter adataival. Ez kb. 26%-kal több.
 
Sajnos az liter, és nem kg.
Kis magasságon szubszonikusan repülve 4.5~5kg a gép fogyasztása km-ként.
De azért az 5700 liter tája, ha nem púpos a gép azért az 30%-kal több. Persze, ha nem tud három pótost vinni, akkor ez még mindig az F-16A/C alatt van, de azért közelebb hozzá.

A fejlődés is jelentősebb, mint amit várunk elsőre. Ugyanis soha nem a 0 literhez kell mérni, mert mindig van vésztartalék és a nem kifogyasztható mennyiség.
Ha ez 500 liter tája, akkor a:

4300 az valójában csak 3800, de
az 5700 az valójában 5200.

5200/3800 = 1,36
addig az 5700/4300 = 1,23

Az F-16-nál egészen brutális mennyiségű kerót tud vinni pótosban a kép belső a kapacitásához képest.
Addig ez a 29 9.12-nél a saját kis mennyiségéhez képest is röhejesen kevés. Mármint azt nézve, hogy 11 tonnás a gép.
 
Akad némi tolóerő.... :rolleyes:
Ha már tolóerő, meg MiG-29-es, akkor itt van a valaha volt egyik legnagyobb tolóerő/tömeg arányú MIG-29-es bemuató, az 1988-as Franborough-i repülés, Kvocsurral:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy évvel vagyunk az emlékezetes, 1989-es párizsi katapultálás előtt, két évvel a lacházi 9.13-asok érkezése után. Az itt látott programot mutatta be Valerij Menyickij Kiskunlacházán, hiszen ekkroiban ő volt a MiG főpilótája (képzelhetjük az akkori MiG-23MLD pilótáik reakcióit). Egyúttal szintán ő volt Kvocsur és Taszkajev kisérője az 1988-as angliai bemutatóra. Ekkor a Szuhoj még nem küldött gépet, ők csak 1989-ben mutatták be a Szu-27-est, a mindig is "barátibbnak" kezelt franciáknál.

A videó érdekessége még az Airbus A320-as debütálása azzal a V2500-as hajtóművel, amivel a leendő KC-390-eseink is szerelve lesznek.
 
Érdekes lehet, de nekem a cseh nyelv teljesen idegen. Egyelőre nincs automatikus fordítás benne.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.