MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 418
113
MiG-29KR és KUBR gépek kiképzési repülései. Szerintem jól néznek ki, bár az együléseseknél én még most se tudtam elfogadni a kétülésesek kaibintetejét. Ez legyen az én bajom.


Hanem érdekes, hogy azóta, hogy a Kuznyecov elhúzódó feljítása miatt jóideje szárazföldi üzemre lettek kényszerítve a gépek és a leszállást fékernyőkkel rövidítik, nekem feltűnt, hogy a típusváltozat sajátosssága, a LERX belépőéléről lenyíló Fowler-lapok itt nem működnek.

Itt kiengedve:


Itt behúzva:


A másik érdekesség, hogy a gépekhez szinte hozzánőtt a 2100 literes törzs alatti tartály.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
270
1 554
93
Valaki tudja, hogy hány kg üzemanyaggal tud többet vinni a MiG-29M (9.15), mint a sima MiG-29 (9.12)? Sehol nem találtam erre vonatkozó információt, csak találgatásokat.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Valaki tudja, hogy hány kg üzemanyaggal tud többet vinni a MiG-29M (9.15), mint a sima MiG-29 (9.12)? Sehol nem találtam erre vonatkozó információt, csak találgatásokat.

2021-09-25-08-08-59-29-POLYGON-1998-p.jpg
 

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
270
1 554
93
Ez az 5830 kg üzemanyag nekem teljesen rendben lévőnek tűnik. Ennyivel a világból ki tud menni, ha összehasonlítjuk a sima 9.12 MiG-29 4300 kg üzemanyagával. Nekem a MiG-29 a kedvencem, kár hogy ennyire félrevitték az elején a kopoltyúval és többi marhasággal ezt a gyönyörű vadászgépet. Ha már kezdetben egy MiG-29 M koncepcióval vágnak neki, a kutyának nem kellene a Gripen. :)
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ez az 5830 kg üzemanyag nekem teljesen rendben lévőnek tűnik. Ennyivel a világból ki tud menni, ha összehasonlítjuk a sima 9.12 MiG-29 4300 kg üzemanyagával. Nekem a MiG-29 a kedvencem, kár hogy ennyire félrevitték az elején a kopoltyúval és többi marhasággal ezt a gyönyörű vadászgépet. Ha már kezdetben egy MiG-29 M koncepcióval vágnak neki, a kutyának nem kellene a Gripen. :)

Sajnos az liter, és nem kg.
Kis magasságon szubszonikusan repülve 4.5~5kg a gép fogyasztása km-ként.
 

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
270
1 554
93
Sajnos az liter, és nem kg.
Kis magasságon szubszonikusan repülve 4.5~5kg a gép fogyasztása km-ként.
Ok, kicsit megkopott az orosz nyelvtudásom. Ez esetben kb. 4670 kg ez a 5830 liter. De ez még mindig nagyon jó, ha összehasonlítom a 9.12-es 3500 kg / 4300 liter adataival. Ez kb. 26%-kal több.
 
M

molnibalage

Guest
Sajnos az liter, és nem kg.
Kis magasságon szubszonikusan repülve 4.5~5kg a gép fogyasztása km-ként.
De azért az 5700 liter tája, ha nem púpos a gép azért az 30%-kal több. Persze, ha nem tud három pótost vinni, akkor ez még mindig az F-16A/C alatt van, de azért közelebb hozzá.

A fejlődés is jelentősebb, mint amit várunk elsőre. Ugyanis soha nem a 0 literhez kell mérni, mert mindig van vésztartalék és a nem kifogyasztható mennyiség.
Ha ez 500 liter tája, akkor a:

4300 az valójában csak 3800, de
az 5700 az valójában 5200.

5200/3800 = 1,36
addig az 5700/4300 = 1,23

Az F-16-nál egészen brutális mennyiségű kerót tud vinni pótosban a kép belső a kapacitásához képest.
Addig ez a 29 9.12-nél a saját kis mennyiségéhez képest is röhejesen kevés. Mármint azt nézve, hogy 11 tonnás a gép.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 418
113
Akad némi tolóerő.... :rolleyes:
Ha már tolóerő, meg MiG-29-es, akkor itt van a valaha volt egyik legnagyobb tolóerő/tömeg arányú MIG-29-es bemuató, az 1988-as Franborough-i repülés, Kvocsurral:


Egy évvel vagyunk az emlékezetes, 1989-es párizsi katapultálás előtt, két évvel a lacházi 9.13-asok érkezése után. Az itt látott programot mutatta be Valerij Menyickij Kiskunlacházán, hiszen ekkroiban ő volt a MiG főpilótája (képzelhetjük az akkori MiG-23MLD pilótáik reakcióit). Egyúttal szintán ő volt Kvocsur és Taszkajev kisérője az 1988-as angliai bemutatóra. Ekkor a Szuhoj még nem küldött gépet, ők csak 1989-ben mutatták be a Szu-27-est, a mindig is "barátibbnak" kezelt franciáknál.

A videó érdekessége még az Airbus A320-as debütálása azzal a V2500-as hajtóművel, amivel a leendő KC-390-eseink is szerelve lesznek.