M
molnibalage
Guest
ki az a feka?
- Gratulálok a mélyenszántó kommentért...
- Nem feka, csak fényviszonyok + művészi megközelítés (körvonalrajz és kevés fehér szín)...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
ki az a feka?
2021. augusztus 17.
Egy MiG-29 vadászrepülőgép defektet kapot, amikor Sliačon landolt, a pilóta sértetlen
https://www.mosr.sk/49943-sk/stihac...tavani-na-sliaci-defekt-pilot-je-bez-zraneni/
2021. 8. 16. - Ma, röviddel 14 óra után, a Szlovák Köztársaság légterének védelmébe történő éles beavatkozás hivatalos gyakorlata után a MiG-29 típusú vadászgépek egyikének az első kereke defektet kapot a leszállás során a Sliači taktikai szárny teruletén. A pilóta jól van, landolás után sérülés nélkül elhagyta a gépet. Jelenleg vizsgálat folyik. A NATINAMDS vészhelyzeti rendszer teljesen biztosítva van.
Az eset részleteit és okát a nyomozócsoport és az illetékes hatóságok jelenleg vizsgálják. A jelenleg rendelkezésre álló információk szerint a repülőgépben nem történt jelentős kár, de a kár pontos összegét számszerűsítik. A Szlovák Köztársaság légterének biztonságát ideiglenesen a kuchynai repülőtérről biztosítják .
Vannak ott migek is.Ezek Szuhojok.
Sok városi legenda kering, az etióp Szu-27-esek és az eritreai MiG-29-esek közötti, 1999. februári légiharcokról. Az egymásra tüzelő orosz és ukrán pilótáktól, a négy (ötöt most hallottam először) lelőtt MiG-29-eskig. Én is olvastam ezeket a még a 2000. augusztusi AFM-ben (abban már csak két biztos és két valószínű lelövésről volt szó), de azóta eltelt több mint húsz év! Rengeteg adat, repülőgépek története gyári számra bontva, fotók, pilótákkal végzett interjúk jelentek meg az elmúlt évtizedben. Nézzük ezeket röviden:Azért volt légi harc is Míg-29 és Su-27 között, amiből a Su-27 jött ki győztesen 5:0 arányban. Az 1999–2000-ben Etiópia és Eritrea között lezajlott háborúban ukrán zsoldos pilóták által vezetett 5 db Míg-29-et lőttek le Szu–27-esek, amiket orosz zsoldospilóták repültek.
Sok városi legenda kering, az etióp Szu-27-esek és az eritreai MiG-29-esek közötti, 1999. februári légiharcokról. Az egymásra tüzelő orosz és ukrán pilótáktól, a négy (ötöt most hallottam először) lelőtt MiG-29-eskig. Én is olvastam ezeket a még a 2000. augusztusi AFM-ben (abban már csak két biztos és két valószínű lelövésről volt szó), de azóta eltelt több mint húsz év! Rengeteg adat, repülőgépek története gyári számra bontva, fotók, pilótákkal végzett interjúk jelentek meg az elmúlt évtizedben.
A Bolgár Légierő MiG-29-es 39-es számú, 296053535101-számú gépének lezuhanásának oka a Fekete-tenger felett.
A MiG-29-es lezuhanásának és a pilóta tragikus halálának vizsgálata lezárult. Az orosz MiG repülőgépgyártó vállalat (RAC) egyik speciális alosztálya megfejtette a repülési adatrögzítő adatait, amelyet a baleset után a bolgár védelmi minisztérium képviselői tanulmányozásra átadtak az orosz félnek.
Idén júniusban a repülőgép a Shabla-21 bolgár-szerb közös gyakorlat keretében hajtott végre feladatokat. Június nyolcadikáról kilencedikére virradó éjszaka a gép eltűnt a radarról, és a parancsnokság bejelentette a kiképzési manőverek befejezését és a keresési és mentési művelet megkezdését. A MiG-29-es vadászgép roncsait hamarosan megtalálták a Fekete-tenger bolgár partjaitnál mintegy 70 méter mélyen.
A pilóta, Valentin Terziev őrnagy, az ignatievói légibázis századának törzsfőnöke a bevetés során életét vesztette. Becsülettel temették el, posztumusz megkapta a legmagasabb kitüntetést és az alezredesi rangot. Két héttel később megtalálták a vadászgép fedélzeti adatrögzítőjét, amelyet a baleset helyszínén találtak meg. A felvevő megsérült, és úgy döntöttek, hogy orosz szakembereknek adják át az információk kinyerése érdekében.
Katonai bizottságot bíztak meg a baleset okainak kivizsgálásával. Kezdetben több verziót is fontolóra vettek - a pilóta hibájától kezdve a repülőgép fedélzetén lévő berendezések meghibásodásáig. Egyes jelentések szerint a Bolgár Légierő felszerelésének állapota 2021 elején sok kívánnivalót hagyott maga után. A "szovjet" korabeli századoknak csak egy része maradt repülőképes állapotban. A 12 MiG-29-es vadászgép és három MiG-29UB változat navigációs és egyéb felszerelése elavultnak minősült.
Egy külön erre a célra szervezett tájékoztatón Georgi Panayotov bolgár védelmi miniszter bejelentette a bizottság előzetes következtetéseit: a pilóta elvesztette a térbeli tájékozódását egy légi manőver során. Ez a változat képezte a bolgár nyomozók jelentésének alapját. Ezt később megerősítették a repülési adatrögzítő orosz szakértők által végzett alapos vizsgálata során, amelyet előző nap fejeztek be. Kiderült, hogy a repülőgép nem műszaki hiba miatt zuhant le...
Colonelcassad
Pár szó Kazahsztán MiG-29-eseiről. A Kazah Légierő közel negyven gépes MiG-29-es flottával rendelkezik, de ezek közül sohasem volt egyszerre egy századnál több hadrendben. Jelenleg az ország déli részén, Simkent repülőterén szolgál tizenöt darab kazah MiG-29-es, amelyek 2009 és a tízes évek első fele között voltak élettartamjavító nagyjavításon az ukrajnai Lvov városában található üzemben. Ekkor 10 darab 9.12-as harci és öt darab kétüléses újult meg, és kapott az azeri MiG-29-esekhez hasonló színvilágú festést.
Napjainkra a már 32-37 éves repülőgépek körül, gyanúsan kevés a mozgás. Az Oroszország által a közelmúltban Kazahsztán számára szállított Szu-30SzM repülőgépek elsősorban a MiG-27M bombázó, valamint a MiG-31-es elfogó repülőgépeket váltják le. És míg a kazah alapváltozatú Szu-27-esek nagyjavítása újra folyik Belorusziában, a kazah MiG-29-esek jövője kérdéses.
Ami számomra érthetetlen, az az, hogy egy ennyire mély modernizáció ellenére sem cserélték le a régi, füstös RD-33-asokat az újabb, erősebb, gazdaságosabb és jóval gyérebben füstölő RD-33MK-ra, aminek a gyártására is jótékony hatással lett volna a megnövekedett rendelési és üzemeltetési/szervizelési darabszám.
Mit jelent az, hogy gazdaságosabb? Harcászati szempontból hasznos mértékben, vagy csak 1-2%-kal ami marha jól hangzik a reklámokban, de semmi jelentősége nincs neki.Ami számomra érthetetlen, az az, hogy egy ennyire mély modernizáció ellenére sem cserélték le a régi, füstös RD-33-asokat az újabb, erősebb, gazdaságosabb és jóval gyérebben füstölő RD-33MK-ra, aminek a gyártására is jótékony hatással lett volna a megnövekedett rendelési és üzemeltetési/szervizelési darabszám.
MInden attó függ, hogy a hajtómű melyik üzemmódját mennyit kell használni a feladat során. Ezen felül ott van még a lényegsen nagyobb élettartam is. Az is a gazdaságos üzem tárgykörébe tartozik.Mit jelent az, hogy gazdaságosabb? Harcászati szempontból hasznos mértékben, vagy csak 1-2%-kal ami marha jól hangzik a reklámokban, de semmi jelentősége nincs neki.