Nem tudom volt-e már? A pont egy évvel ezelőtt az oroszországi berepülésről készült első fotók után, az ez év október végén publikált fényképek szerint, Algériába megérkeztek az új MiG-29M/M2-es vadászrepülőgépek első példányai:
Véleményem szerint egy teljesen értelmetlen beszerzésről van szó! Végig nézve az Algériai Légierő fejlesztéseit:
Ezek után beszerezni újra a MiG-29-es típust, majd üzemeltetni a MiG-29M/M2” változatott, mindössze egy századnyi mennyiségben, katonailag, logisztikailag is értelmetlen. Ebből is látszik, hogy az új orosz MiG-29-est csak oda sikerül eladni, ahol az orosz nagyhatalmi támogatásért cserébe, megkövetelei azt az orosz fél (Algéria, Egyiptom), ezzel életben tartva a gyártósort.
Véleményem szerint egy teljesen értelmetlen beszerzésről van szó! Végig nézve az Algériai Légierő fejlesztéseit:
- Három századnyi MiG-21MF/bis/UM frontvadászt leváltottak, 37 db használt MiG-29 9.13-assal (meg 6 db UB-val), amit 1999 és 2002 között vettek át belorusz, ukrán és orosz készletekből. (Köztük több korábban Magyarországon szolgált példányt is!)
- Majd a MiG-29SzMT fiaskó mellett ráfordultak a Szu-30MKA típusra, ami az indiai MKI változatnak felel meg, több francia és izraeli eredetű berendezéssel (utóbbiból mű balhé is volt). A múlt évtizedben a kétüléses Szu-30MKA repülőgépek váltak a fő algériai vadászrepülőgép típussá. 2011 és 2018 között 58 darabot szállított le számukra az orosz fél, feladatkörében leváltva a MiG-23MF típust, és a MiG-29-esek nagyrészét.
Ezek után beszerezni újra a MiG-29-es típust, majd üzemeltetni a MiG-29M/M2” változatott, mindössze egy századnyi mennyiségben, katonailag, logisztikailag is értelmetlen. Ebből is látszik, hogy az új orosz MiG-29-est csak oda sikerül eladni, ahol az orosz nagyhatalmi támogatásért cserébe, megkövetelei azt az orosz fél (Algéria, Egyiptom), ezzel életben tartva a gyártósort.