MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 596
76 522
113
A 39-es oldalszámú gép zuhant le.

"Today's crash is the 3rd airframe loss for the MiG-29 type since introduced in 1989. BuAF had 12 single and 3 two seaters with overall low operational availability. Last crash of the type also happened during an exercise ("Thracian Star") in 2012."

A Bolgár Légierő megsemmisült MiG-29 vadászrepülőgépének baleseti jelentése: valószínű ok a térbeli orientáció elvesztése

graf_100_39.jpeg


bugarski-12-UB.jpg


 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 393
63 261
113
Ennek a videócsatornának már szinte védjegye az iszonyat pocsék hang.
Minden felvétele olyan, mintha szélviharban készítené, ahol aztán a hangot még túl is vezérli, hogy jól tovább gerjedjen a recsegés.
Pedig a felvételei amúgy nem volná ak rosszak.


Azonban a MiG-35-től évek óta nem láttunk semmi extrát. Kicsit olyan, mint a cégnél a főnök fia. Kötelező szerepeltetni, pedig senkit se érdekel.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 085
82 708
113
Kötelező szerepeltetni, pedig senkit se érdekel.
Azért nem egészen. :) 2019-től két külföldi rendelés érkezett a MiG-35-re- Harmadik ország pedig egy MiG-35 légi bemutatóra jelentkezett be.

Kiállítások alkalmából mindig jelennek meg új információk. Most a MAKS, augusztus végén az Army-2021. Lesznek új hírek bőven...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 393
63 261
113
A tavaly még kék-feket gépből most csináltak egy ilyet. Ennek a példánynak kis mértékben megváltoztattá a függőleges vezérsíkjai tetejét, de higy miért, azt nem tudom. A festés nem rossz, de ennek a gépnek az egykori M és K együléses, emelt kontúrú buborék kabinteteje állna jól.

289122.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 393
63 261
113
A 155-ös MiG-29M 1993-ból. A példány jellegzetessége volt a dezinformációs céllal felfestett “kopoltyúk”, melyekkel még korábban a műholdak felé igyekezték a verziót 9.12-esnek, vagy 9.13-asnak láttatni.
A képaláírás szerint ez Kubinka, de ott a pálya mögött összefüggő végig az erdősáv.
Szerintem ez a fotó Zsukovszkijban, az 1993-as legelső MAKSz-on készült.


289149.jpg


De majd kiderül.
 
W

Wilson

Guest
1988. július 23. A MiG-29K első repülése

A MiG-29K prototípus első repülésére (9-31) 1988. július 23-án került sor, T.O.Aubakirov volt a tesztpilóta.
1989. november 1-jén Aubakirov volt az első a Szovjetunióban, aki a MiG-29K-t a "Tbiliszi" nehéz repülőgép-hordozó (jelenleg "N.G. Kuznyecov") fedélzetéről repült.


2490354_800.jpg


Jelenleg Oroszországban 19 MiG-29K és 3 MiG-29KKUB, Indiában 45 MiG-29K/KUB áll szolgálatban.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 393
63 261
113
Nem értem. Mióta ezek az új sárkányos MiG-29-esek vannak, a MiG tesztpilótái soha nem csinálnak függőleges figurát a felszállásból. Nem hinném, hogy hiányzik a kraft, pláne úgy, hogy jól látható módon most még egy komolyabb sebességgyűjtés is megelőzi a belerántást. De már vagy húsz éve csak egy ferde emelkedés/harcforduló az, amit ilyenkor láthatunk.


A szohojsokonál pilótája válogatja, de vagy egy rövid pálya feletti sebeséggyűjtésből, nagy túlterheléssel, vagy már majdnem hogy Vr-ből elrántva, kis sebességgel, de igyekeznek egyből az égbe fúrni magukat.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 085
82 708
113
Nem értem. Mióta ezek az új sárkányos MiG-29-esek vannak, a MiG tesztpilótái soha nem csinálnak függőleges figurát a felszállásból. Nem hinném, hogy hiányzik a kraft, pláne úgy, hogy jól látható módon most még egy komolyabb sebességgyűjtés is megelőzi a belerántást. De már vagy húsz éve csak egy ferde emelkedés/harcforduló az, amit ilyenkor láthatunk.


A szohojsokonál pilótája válogatja, de vagy egy rövid pálya feletti sebeséggyűjtésből, nagy túlterheléssel, vagy már majdnem hogy Vr-ből elrántva, kis sebességgel, de igyekeznek egyből az égbe fúrni magukat.
Ahogy írtam pár napja egy külföldi érdeklő(ország) kérte, hogy egyik pilótája repülhessen a MiG-35-el(természetesen orosz pilótával) . Szerintem ezért vannak benne az új elemek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 393
63 261
113
Ahogy írtam pár napja egy külföldi érdeklő(ország) kérte, hogy egyik pilótája repülhessen a MiG-35-el(természetesen orosz pilótával) . Szerintem ezért vannak benne az új elemek.
Épp azaz, hogy nincsenek a bemutatóban új elemek. A MiG-29M2 is már ugyanezt a programot repültem 2005-ben, meg 2007-ben is. Ahogy a MiG-29K is.
Olyan ez a MiG-29M2/MiG-35/MiG-29K, mint a Super Hornet. Mindenben jobb kellen, hogy legyen (élesebb, hatékonyabb LERX, nagyobb felületű szárny, erősebb hajtóművek, FbW kormányvezérlőrendszer, hatékonyabb mechanizáció), mint az alaptípus, amiből kifejlesztették, mégis jól láthatóan visszafogottabban repülnek velük.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 085
82 708
113
Félórája jött ki a hír:

Lezuhant egy MiG-29 SzMT vadászgép gyakorló repülés közben az Asztrahányi-régióban Asuluknál. A pilóta életét vesztette.
Vlad Jakimenko hadnagy , aki a gépet repülte. 2019-ben végzett a repülési főiskolán.