MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

A 39-es oldalszámú gép zuhant le.

"Today's crash is the 3rd airframe loss for the MiG-29 type since introduced in 1989. BuAF had 12 single and 3 two seaters with overall low operational availability. Last crash of the type also happened during an exercise ("Thracian Star") in 2012."

A Bolgár Légierő megsemmisült MiG-29 vadászrepülőgépének baleseti jelentése: valószínű ok a térbeli orientáció elvesztése

graf_100_39.jpeg


bugarski-12-UB.jpg


 
Ennek a videócsatornának már szinte védjegye az iszonyat pocsék hang.
Minden felvétele olyan, mintha szélviharban készítené, ahol aztán a hangot még túl is vezérli, hogy jól tovább gerjedjen a recsegés.
Pedig a felvételei amúgy nem volná ak rosszak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azonban a MiG-35-től évek óta nem láttunk semmi extrát. Kicsit olyan, mint a cégnél a főnök fia. Kötelező szerepeltetni, pedig senkit se érdekel.
 
Kötelező szerepeltetni, pedig senkit se érdekel.
Azért nem egészen. :) 2019-től két külföldi rendelés érkezett a MiG-35-re- Harmadik ország pedig egy MiG-35 légi bemutatóra jelentkezett be.

Kiállítások alkalmából mindig jelennek meg új információk. Most a MAKS, augusztus végén az Army-2021. Lesznek új hírek bőven...
 
A tavaly még kék-feket gépből most csináltak egy ilyet. Ennek a példánynak kis mértékben megváltoztattá a függőleges vezérsíkjai tetejét, de higy miért, azt nem tudom. A festés nem rossz, de ennek a gépnek az egykori M és K együléses, emelt kontúrú buborék kabinteteje állna jól.

289122.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A 155-ös MiG-29M 1993-ból. A példány jellegzetessége volt a dezinformációs céllal felfestett “kopoltyúk”, melyekkel még korábban a műholdak felé igyekezték a verziót 9.12-esnek, vagy 9.13-asnak láttatni.
A képaláírás szerint ez Kubinka, de ott a pálya mögött összefüggő végig az erdősáv.
Szerintem ez a fotó Zsukovszkijban, az 1993-as legelső MAKSz-on készült.


289149.jpg


De majd kiderül.
 
1988. július 23. A MiG-29K első repülése

A MiG-29K prototípus első repülésére (9-31) 1988. július 23-án került sor, T.O.Aubakirov volt a tesztpilóta.
1989. november 1-jén Aubakirov volt az első a Szovjetunióban, aki a MiG-29K-t a "Tbiliszi" nehéz repülőgép-hordozó (jelenleg "N.G. Kuznyecov") fedélzetéről repült.


2490354_800.jpg


Jelenleg Oroszországban 19 MiG-29K és 3 MiG-29KKUB, Indiában 45 MiG-29K/KUB áll szolgálatban.
 
Nem értem. Mióta ezek az új sárkányos MiG-29-esek vannak, a MiG tesztpilótái soha nem csinálnak függőleges figurát a felszállásból. Nem hinném, hogy hiányzik a kraft, pláne úgy, hogy jól látható módon most még egy komolyabb sebességgyűjtés is megelőzi a belerántást. De már vagy húsz éve csak egy ferde emelkedés/harcforduló az, amit ilyenkor láthatunk.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A szohojsokonál pilótája válogatja, de vagy egy rövid pálya feletti sebeséggyűjtésből, nagy túlterheléssel, vagy már majdnem hogy Vr-ből elrántva, kis sebességgel, de igyekeznek egyből az égbe fúrni magukat.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem értem. Mióta ezek az új sárkányos MiG-29-esek vannak, a MiG tesztpilótái soha nem csinálnak függőleges figurát a felszállásból. Nem hinném, hogy hiányzik a kraft, pláne úgy, hogy jól látható módon most még egy komolyabb sebességgyűjtés is megelőzi a belerántást. De már vagy húsz éve csak egy ferde emelkedés/harcforduló az, amit ilyenkor láthatunk.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A szohojsokonál pilótája válogatja, de vagy egy rövid pálya feletti sebeséggyűjtésből, nagy túlterheléssel, vagy már majdnem hogy Vr-ből elrántva, kis sebességgel, de igyekeznek egyből az égbe fúrni magukat.
Ahogy írtam pár napja egy külföldi érdeklő(ország) kérte, hogy egyik pilótája repülhessen a MiG-35-el(természetesen orosz pilótával) . Szerintem ezért vannak benne az új elemek.
 
Ahogy írtam pár napja egy külföldi érdeklő(ország) kérte, hogy egyik pilótája repülhessen a MiG-35-el(természetesen orosz pilótával) . Szerintem ezért vannak benne az új elemek.
Épp azaz, hogy nincsenek a bemutatóban új elemek. A MiG-29M2 is már ugyanezt a programot repültem 2005-ben, meg 2007-ben is. Ahogy a MiG-29K is.
Olyan ez a MiG-29M2/MiG-35/MiG-29K, mint a Super Hornet. Mindenben jobb kellen, hogy legyen (élesebb, hatékonyabb LERX, nagyobb felületű szárny, erősebb hajtóművek, FbW kormányvezérlőrendszer, hatékonyabb mechanizáció), mint az alaptípus, amiből kifejlesztették, mégis jól láthatóan visszafogottabban repülnek velük.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Félórája jött ki a hír:

Lezuhant egy MiG-29 SzMT vadászgép gyakorló repülés közben az Asztrahányi-régióban Asuluknál. A pilóta életét vesztette.
Vlad Jakimenko hadnagy , aki a gépet repülte. 2019-ben végzett a repülési főiskolán.