Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest

@aquarell
@senkineksenkije

Aqua látja jól.
A 2008-as gazdasági reccsenésnél is egyből visszaesett a gazdaság, hát a gázolaj fogyasztás is, amit nagyon komolyan az építőipar szívott fel.
Max Max-et vizionálni tényleg bugyutaság. Mert pl. valódi üzemanyag ár mellett eleve kevesebben utaznak, több maradna.

Ezen felül a mezőgazdaság és a kritikus infra egyszámjegyű %-ot sem fogyaszt összesen. A többi az mind luxus és a jólét.
Kb. ha csak elrendelik az kötelező érvényű -10% sebesség csökkentést és szigorúan be is tartják kb. az a magyar mezőgazdaság teljes igénye lenne fedezve. Igen, ennyire kibaszottul pazarlóan élünk. Autópályán 130 alatt alig megy valaki, 150 a jellemző. A 150-es fogyasztás bőven 7 liter feletti 100on, a 125-ös tempó alig 6 literes. Ez hány litert is jelent a magyar utakon megtett km-ekkel? Kurva sok.



Ha nem repked a brit ide legénybúcsúzni és a gyök2 magyar nem ugrik le hetente két napra ide és oda, mert óccó a benzin, akkor egyből visszasne a fogyasztás is. Gazdasági csökkenés lenne? Igen. Max Max. Nem.

A 60%-os gyógyszerfogyasztási arány akkora faszság kijelentés, amire s
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 445
113
Nincs ilyen tanár, soha nem is volt.

Én egész életemben 3 interjún voltam. Mindhármon felvettek.
Senki nem készített fel semmire.

De hallod, nyelvet sem oktatnak egyetemen, mégis nyelvvizsga kell hozzá.
Azzal meg ne gyere, hogy a gimiben tanuljon meg az ember. Nekem a 4 éves angol oktatásom óraszámának kb. 1/3-a alatt nem volt megtartva az óra, mert nem volt tanár. És pont az elején, amikor alapozni kellett volna.

Ne haragudj, de ha valaki DIPLOMA mellett MAGÁTÓL nem képes ezt megtanulni, akkor mi a faszra kapott diplomát...?
Vagy, ha kell a skill, akkor fizessen neki. Úgyis ez a NER tempó minden máshol az EÜ-től kezdve az ügyintézésig.
Már komolyan kezdtem aggódni, hogy nem emlited a NER-t. :)
Ember, lazíts, nevess, élj. Nézd pozitívan az életet! Olyan sok szép oldala van az életnek a NER ellenére! :)
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 075
10 210
113
Úgy érzékelem, hogy itt a szakbarbarizmus vs. -valódi- Értelmiségi fogalma, szerepe között megy a vita.
Már az, hogy ez itt egyáltalán felmerül, mutatja, hogy a szakbarbarizmus tűnik nyerésre állni, ami az emberi minőség elsilányosodásának a jeleit mutatja.
Nem derítette föl a napomat...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
Akkor kinek a dolga, az óvónénié? Vagy a szaktanár lehet, hogy azért nem tud mégse felkészíteni egy interjúra se, mert maga se interjúzott soha?

Mindig a kifogások, me a picsogás. Ez megy. Ez a magyar (felső)oktatás. Innen lehet tanulni a tehetetlenséget.

Nekünk amúgy szaktanárok tartottak felkészítést (tudományos) cikk írásból és elemzésből, előadásból nyilvánosság előtt. Kellett is előadásokat tartanunk egymás előtt, és szétszedtek az oktatók, ha hadartunk, ha rossz testtartásunk volt, ha rossz volt a diasor, stb... Pedig nem is versenyszférába lett volna ez, hanem akadémiára. Ha pl. a Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen nincs aki az iparban érvényelüésre felkészítse a diákokat, az nagyon szomorú. (És sok más egyetemen nincs)
Megjegyzem a BME-n több lehetőség is van arra hogy ezt meg tud ugrani:
-lehet menni TDK-ra ahol elő kell adni
-lehet menni szakkollégiumba ahol elő kell adni
-MSC lehet olyan tanrendet kérni ami mellett három napot lehet dolgozni hogy legyen tapasztalat
-és hát van karrier-tanácsadás és kurzusok amin önéletrajz írást és állásinterjún való részvételt segítenek megtanulni ( https://hszi.bme.hu/page/1031/)
 
M

molnibalage

Guest
Úgy érzékelem, hogy itt a szakbarbarizmus vs. -valódi- Értelmiségi fogalma, szerepe között megy a vita.
Ezt nem értem hogyan sikerült levezetned. Én abszolúte nem látok ilyet.
Már az, hogy ez itt egyáltalán felmerül, mutatja, hogy a szakbarbarizmus tűnik nyerésre állni, ami az emberi minőség elsilányosodásának a jeleit mutatja.
Nem derítette föl a napomat...
Hogy? Ezt azt végképp nem értem.
Szakbarbarizmus biztosan nem áll nyerésre, amikor energiapolitikától kezdve n+1 területen KURVÁRAKIBASZOTTUL nem az történik, hogy szakmai szemmel hoznának döntést.

Az idiotizmus és populizmus áll nyerésre és nem a szakbarbarizmus miatt elsilányosodosás.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
Ha nem repked a brit ide legénybúcsúzni és a gyök2 magyar nem ugrik le hetente két napra ide és oda, mert óccó a benzin, akkor egyből visszasne a fogyasztás is. Gazdasági csökkenés lenne? Igen. Max Max. Nem.
Na, nekem pedig ez a jó lét, hogy ha eszembe jut hétköznap délután kettőkor akkor kér órával később már a Balatonban/Fadd-domboriban/Szelidi-tóban fürdök, utána lángos+alkoholmentes sör és nézem a csajokat. Nem sokszor, de nyáron párszor jó megcsinálni.
Esetleg utána még pár óra peca.
Hétvégén meg szeretek elmenni túrázni, ha lehet vonattal, ha nem lehet autóval.
Hogy pazarlás? Igen az. Nem dohányzom, nem iszom, nem érdekelnek a ruhák, de ezt szeretem.
Hogy környezetszennyező? Hát, igen. 10+ éves tévém van, a mobiltelefont is addig használom míg elromlik/már a navigációs szoftvert sem bírja. Bringával/busszal megyek dolgozni. De igen, gyök kettő vagyok és szeretem az autó adta szabadságot, bár néha kicsit szégyellem a kieregetett CO-t. Viszont 110-el autópályázom, és nem vagyok egyedül, nem megy mindenki ott sem 150-el, sőt az a kisebbség. (vannak ugye Teslasok is, ők kamion mögött kavirnyolnak szélárnyékért, ugye)
(a "gyök2 magyar"-t értem én, de ez minden európai nép fiaira igaz, talán most az ukránok kivételek)
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Ezen felül a mezőgazdaság és a kritikus infra egyszámjegyű %-ot sem fogyaszt összesen. A többi az mind luxus és a jólét.
Kb. ha csak elrendelik az kötelező érvényű -10% sebesség csökkentést és szigorúan be is tartják kb. az a magyar mezőgazdaság teljes igénye lenne fedezve. Igen, ennyire kibaszottul pazarlóan élünk. Autópályán 130 alatt alig megy valaki, 150 a jellemző. A 150-es fogyasztás bőven 7 liter feletti 100on, a 125-ös tempó alig 6 literes. Ez hány litert is jelent a magyar utakon megtett km-ekkel? Kurva sok.
Amit nyersz a lassabb sebességgel, azt elveszted az idővel.
Az emberek azért hajtanak olyan gyorsan, mert azt gondolják, hogy úgy éri meg nekik. Millió különböző ok lehet, ami meghaladja a fogyasztáscsökkenéssel elért nyereséget. Ha kimerülőben lennének az üzemanyag készletek, akkor az egy másik helyzet lenne, de addig is amíg lehet, pörgetni kell a gazdaságot, hátha megússzuk és nem térdel le az ország.
 
M

molnibalage

Guest
Amit nyersz a lassabb sebességgel, azt elveszted az idővel.
Az emberek azért hajtanak olyan gyorsan, mert azt gondolják, hogy úgy éri meg nekik. Millió különböző ok lehet, ami meghaladja a fogyasztáscsökkenéssel elért nyereséget. Ha kimerülőben lennének az üzemanyag készletek, akkor az egy másik helyzet lenne, de addig is amíg lehet, pörgetni kell a gazdaságot, hátha megússzuk és nem térdel le az ország.
Igen, mert nevetséges 480 Ft van a nem autózók által is összedobva.
Lássuk csak:

Bp- Szeged kb. 150 km.
Bp-Keszthely kb. 200 km.
De az oda-vissza út az x2...

155 km/h 7,5-8 literes fogyasztás.
130 km/h 6,3 literes fogyasztás
115 km/h 5,5 literes fogyasztás

Kb. ezek a közép értékek vannak

Na, akkor megéri az, hogy "nyerjenek" legfeljebb kétszer fél órát, vagy összesen fél órát össze vissza gyorsítás, sávváltás, előzés úgy, hogy ennek költsége akkor felfelé a 115 -ös tempótól 2000-5000 Ft? És csak ez egy út. Ha mindenhova ilyen agyatlanul mennek, akkor ez mennyi?

Városban is látom a sok ostobát, hogy lámpától lámáig gáz, fék, majd gyorsít.
Ha valaki ilyen pazarlóan és ostobán vezet, akkor miért is adjuk neki olcsón a benzint? Hm...?
Azt még megértem, hogy a fuvarozó és a céges kapja olcsón, mert az tényleg inflációt valamennyire megfogja,
De hogy az átlagjóska hétvégéi nyaralását a közösből fizessük?

Kösz. Nem.
Ez nem ez rendszer.
Döntsük már el, hogy komcsi rendszer van, vagy piacgazdaság.

Na, nekem pedig ez a jó lét, hogy ha eszembe jut hétköznap délután kettőkor akkor kér órával később már a Balatonban/Fadd-domboriban/Szelidi-tóban fürdök, utána lángos+alkoholmentes sör és nézem a csajokat. Nem sokszor, de nyáron párszor jó megcsinálni.

Jah, az óccó benzin miatt sok autózó = insta baleset és fél nap alatt sem érsz le.
Múlt héten is kertek alatt mentünk ki a városból, mert baleset volt az 5-ösön...
Ugyanazon héten a 7-esen is.
Persze 800-as benzin mellett lehet, hogy nem lenne akkora tömeg...
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 075
10 210
113
Igen, mert nevetséges 480 Ft van a nem autózók által is összedobva.
Lássuk csak:

Bp- Szeged kb. 150 km.
Bp-Keszthely kb. 200 km.
De az oda-vissza út az x2...

155 km/h 7,5-8 literes fogyasztás.
130 km/h 6,3 literes fogyasztás
115 km/h 5,5 literes fogyasztás

Kb. ezek a közép értékek vannak

Na, akkor megéri az, hogy "nyerjenek" legfeljebb kétszer fél órát, vagy összesen fél órát össze vissza gyorsítás, sávváltás, előzés úgy, hogy ennek költsége akkor felfelé a 115 -ös tempótól 2000-5000 Ft? És csak ez egy út. Ha mindenhova ilyen agyatlanul mennek, akkor ez mennyi?

Városban is látom a sok ostobát, hogy lámpától lámáig gáz, fék, majd gyorsít.
Ha valaki ilyen pazarlóan és ostobán vezet, akkor miért is adjuk neki olcsón a benzint? Hm...?
Azt még megértem, hogy a fuvarozó és a céges kapja olcsón, mert az tényleg inflációt valamennyire megfogja,
De hogy az átlagjóska hétvégéi nyaralását a közösből fizessük?

Kösz. Nem.
Ez nem ez rendszer.
Döntsük már el, hogy komcsi rendszer van, vagy piacgazdaság.



Jah, az óccó benzin miatt sok autózó = insta baleset és fél nap alatt sem érsz le.
Múlt héten is kertek alatt mentünk ki a városból, mert baleset volt az 5-ösön...
Ugyanazon héten a 7-esen is.
Persze 800-as benzin mellett lehet, hogy nem lenne akkora tömeg...
Anno az Autóklub csinált ilyen összehasonlításokat, hogy Osztapenko-Siófok között ment autó szépen szabályosan, nagypapásan, és ment egy mindenkit előzve, repesztve. Kb. 7-10 perccel ért oda hamarabb, több üzemanyagot, féket, gumit, használva, vészhelyzetet okozva...értelmetlenül.
Szoktam mondogatni az engem előzgetőknek: nyomjad csak, a mentő úgyis utolér....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Ha nekem mérnök bért adnának, csak a tanítással kéne foglalkozni és nemi minden fos admisztrálásával és a tantervben van rugalmasság is, hogy ne elavult elvek alapján tanítsak, akkor lazán mennék oraadó tanárnak. Talán nem árt, ha olyan tanítja a fizikát, aki használja is és el tudja magyarázni azt. hogy mire jó ez az egész.

Akár mindennapi használati tárggyal, akár haditechnikával, ókórtól katonai repülésig. Az talán le is köti a figyelmet.
Aki meg nem akart tanulni és nem viselkedik kivágom. Így lehet elérni. Aki nem akar élni a lehetőséggel nem érdekel, de akkor viselkedjen / kussoljon.
Van a tantervben rugalmasság. Illetve a fene se nézi a legtöbb esetben, hogy valóban azt tanítottad e, amit óracímnek a naplóba beírtál. Én is csináltam olyat, hogy mondtam, otthon olvassátok el a fejezetet, és megnéztünk helyette két videót a lovagi páncélokról. Egy csomó olyanról beszéltem, ami nem volt benne a tanmenetben, vagy a tankönyvben.

Nekem a bérrel nem volt annyira bajom; inkább a sok más miatt elmentem több órában kevesebb pénzért dolgozni, mert a pénz nem minden. Az más kérdés, hogy rövid ideig tartott az ott lévő időm, de legalább nem úgy mentem be az ajtón, hogy szarul voltam. De persze, elfogadom, hogy mindig lehet hova emelni fizetést és a fizetés értéke sem feltétlen egyenértékű az ország egész területén. Nálunk ha van pár éve az embernek és megkapja a pótlékokat nem feltétlen a legrosszabb -de elfogadom, hogy az ország más részein meg az alja alatt van.

Ugye tudod, hogy nem lehet kivágni a gyereket sem az óráról és szinte az iskolából se. Sok helyen még buktatni sem nagyon. A 'hogyan lehetne' és a 'hogyan lehet' között nem csak két betű eltérés van.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
Anno az Autóklub csinált ilyen összehasonlításokat, hogy Osztapenko-Siófok között ment autó szépen szabályosan, nagypapásan, és ment egy mindenkit előzve, repesztve. Kb. 7-10 perccel ért oda hamarabb, több üzemanyagot, féket, gumit, használva, vészhelyzetet okozva...értelmetlenül.
Szoktam mondogatni az engem előzgetőknek: nyomjad csak, a mentő úgyis utolér....
Nekem a haver mikor a cégtől BMW-t kapott akkor mondta hogy most BMW-s lesz.
Budafok-DunaPláza reggel be-délután haza
Megcsinálta a maxparaszt-mindenkit megelőz és nyomja neki módon is 10 napon át, majd nagypapásan megint, az átlag különbség pár perc lett.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Anno az Autóklub csinált ilyen összehasonlításokat, hogy Osztapenko-Siófok között ment autó szépen szabályosan, nagypapásan, és ment egy mindenkit előzve, repesztve. Kb. 7-10 perccel ért oda hamarabb, több üzemanyagot, féket, gumit, használva, vészhelyzetet okozva...értelmetlenül.
Szoktam mondogatni az engem előzgetőknek: nyomjad csak, a mentő úgyis utolér....
Nekem az a szubjektív tapasztalatom, hogy mára több a nagypapás totjázó, indokolatlanul lassan hajtó, vag még rosszabb, hogy változó sebességgel és indokolatlan fékezgetésekkel, bizonytalan vezető az utakon; mint a "cikázó" kifejezetten gyorsan hajtó.
Az egyik helyi úton az utóbbi pár évben megnőtt a balesetek száma, na, majd minden nap ki is van vezényelve a trafipax. Az érdekes csak az, hogy a legtöbb baleset nem a gyorshajtásból eredt.
Ma vagy 2 km-en keresztül nem tudtam megelőzni egy türingiai rendszámú furgont, ami alacsony forgalomban, senki nem volt előtte 30-40-el közlekedett és teljesen bizonytalanul vezetett, össze-vissza sebességgel. Én ezt sem értem, hogy ez mire jó.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Igen, mert nevetséges 480 Ft van a nem autózók által is összedobva.
Az államnak az a dolga, hogy a beszedett pénzt újra szétossza. Bármire költ, azt a közösből teszi, és mindig van aki jobban el tudná költeni azt a pénzt.
Szvsz. a 480-as üzemanyag jó döntés volt. Nem mondom, hogy nem lehet szükség korrekcióra, de eddig rendben van.
De hogy az átlagjóska hétvégéi nyaralását a közösből fizessük?
Igen. Ha így megy az élet tovább, aminek a hétvégi wellness szálló is a része, akkor miért ne?
Döntsük már el, hogy komcsi rendszer van, vagy piacgazdaság.
Az eu-ban az energiaárak és a piacgazdaság már rég elszakadtak egymástól. Eddig is csak az uniós döntések miatt kellett többet fizetni az üzemanyagért (pl. az egyre növekvő bioetanol tartalom). Ezért most, amikor elszálltak az árak, indokolt az árcsökkentés irányába is lépni egyet. Nem tudom ezt milyen rendszernek nevezik, de nekem ez tűnik igazságosabbnak.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Ugye tudod, hogy nem lehet kivágni a gyereket sem az óráról és szinte az iskolából se. Sok helyen még buktatni sem nagyon. A 'hogyan lehetne' és a 'hogyan lehet' között nem csak két betű eltérés van.
Ehhez még hozzáfűzném, hogy anno voltam egy iskolában gyakorlaton, amiről azt mondták, hogy a város egyik legjobb iskolája. No, jött az óra tartás, feleltetés, emlékszem a tatárjárás és muhi csata. Úgy pár dolgot tudott a gyerek, de fingja nem volt alap dolgokról, olyan apróságokról, mint égtáj, honnan jöttek a mongolok stb. Rendben egy reális 3-as, leülhetsz. Tanár egyből ugrik, hogy jól van Petike, következő órán javíthatsz, ezt most nem írjuk be. Aztán óra végén elmondta a tanár, hogy nem lehet, csak négyest és ötöst adni a gyereknek, mert ha az igazgató meglátja, hogy rosszabb jegyet adott, akkor ordít és megy a lebaszás. Talán már nyugdíjba ment az igazgató is és lehet, hogy a tanár is. De ilyen volt és nem ott tartottunk, hogy ki hova menjen, ha nem tudja a helyét.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
Jah, az óccó benzin miatt sok autózó = insta baleset és fél nap alatt sem érsz le.
Múlt héten is kertek alatt mentünk ki a városból, mert baleset volt az 5-ösön...
Ugyanazon héten a 7-esen is.
Persze 800-as benzin mellett lehet, hogy nem lenne akkora tömeg...
Nyilván ha több az autó akkor több a baleset. De azért ott inkább a szankciók és az ellenőrzés hiánya a probléma, meg hogy sok az alkalmatlan sofőr (öregek akik más sajnos teljesen süsük, agresszív barmok). Minden sarokra sebességmérő, autópályán átlagsebesség mérésre alkalmasak a telepített matrica figyelő kamerák, hajrá, kapcsoljuk be azt a funkciót . És, igen, 110 az autópályán.
Persze a fővonalakon már rég 160-al kellene mennie a vonatoknak és hirtelen alternatíva lenne az is, szánalmas ami ott is történik.
(És amikor valaki direkt balesetet okoz, mint a büntető fékezés, miért nem öt évre veszik el a jogsit. Ha valaki kikerüli a vasúti sorompót hogy vezethet mégegyszer autót? Ha valaki elvett jogosítvánnyal vezet miért nem köt ki a dutyiban automatikusan? Ittas vezetőknek évekre elvenni egyből.)
800-as benzint talán nem lehet egyből bevezetni, de lehetne havonta közelíteni az árat a valósághoz, és igen, akkor csökkenne a forgalom. Én 800-as benzin mellett is pont annyit mennék, mint most szerintem.
Kicsit csapongó lett, meleg van. :)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
Ehhez még hozzáfűzném, hogy anno voltam egy iskolában gyakorlaton, amiről azt mondták, hogy a város egyik legjobb iskolája. No, jött az óra tartás, feleltetés, emlékszem a tatárjárás és muhi csata. Úgy pár dolgot tudott a gyerek, de fingja nem volt alap dolgokról, olyan apróságokról, mint égtáj, honnan jöttek a mongolok stb. Rendben egy reális 3-as, leülhetsz. Tanár egyből ugrik, hogy jól van Petike, következő órán javíthatsz, ezt most nem írjuk be. Aztán óra végén elmondta a tanár, hogy nem lehet, csak négyest és ötöst adni a gyereknek, mert ha az igazgató meglátja, hogy rosszabb jegyet adott, akkor ordít és megy a lebaszás. Talán már nyugdíjba ment az igazgató is és lehet, hogy a tanár is. De ilyen volt és nem ott tartottunk, hogy ki hova menjen, ha nem tudja a helyét.
Így keletkeznek az elit gimnáziumok is...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and phaidros

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Erről nem nagyon van nyíltan szó, de tanár ismerőseim is megerősítették...
Hogyne lenne nyíltan szó. Most is nyíltan írtam. Mindig is nyíltan beszéltem róla. Mondjuk "valamiért" már nem is tanítok. :D Így jár az ember, ha megkérdez, vagy megkérdőjelez dolgokat. Rohadtmocskosner -még ha ellenzéki beállítottságú is az igazgató. Mert az emberség és a korrektség nem politikai szimpátiafüggő.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Nekem az a szubjektív tapasztalatom, hogy mára több a nagypapás totjázó, indokolatlanul lassan hajtó, vag még rosszabb, hogy változó sebességgel és indokolatlan fékezgetésekkel, bizonytalan vezető az utakon; mint a "cikázó" kifejezetten gyorsan hajtó.
Az egyik helyi úton az utóbbi pár évben megnőtt a balesetek száma, na, majd minden nap ki is van vezényelve a trafipax. Az érdekes csak az, hogy a legtöbb baleset nem a gyorshajtásból eredt.
Ma vagy 2 km-en keresztül nem tudtam megelőzni egy türingiai rendszámú furgont, ami alacsony forgalomban, senki nem volt előtte 30-40-el közlekedett és teljesen bizonytalanul vezetett, össze-vissza sebességgel. Én ezt sem értem, hogy ez mire jó.
Nekem anno azt tanította az oktató, hogy ne tartsam fel a forgalmat lassabb haladással, mert az a legveszélyesebb; mindenki meg akar majd előzni, és az a legkockázatosabb manőver.