Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Ezen felül a mezőgazdaság és a kritikus infra egyszámjegyű %-ot sem fogyaszt összesen. A többi az mind luxus és a jólét.
Kb. ha csak elrendelik az kötelező érvényű -10% sebesség csökkentést és szigorúan be is tartják kb. az a magyar mezőgazdaság teljes igénye lenne fedezve. Igen, ennyire kibaszottul pazarlóan élünk. Autópályán 130 alatt alig megy valaki, 150 a jellemző. A 150-es fogyasztás bőven 7 liter feletti 100on, a 125-ös tempó alig 6 literes. Ez hány litert is jelent a magyar utakon megtett km-ekkel? Kurva sok.
Amit nyersz a lassabb sebességgel, azt elveszted az idővel.
Az emberek azért hajtanak olyan gyorsan, mert azt gondolják, hogy úgy éri meg nekik. Millió különböző ok lehet, ami meghaladja a fogyasztáscsökkenéssel elért nyereséget. Ha kimerülőben lennének az üzemanyag készletek, akkor az egy másik helyzet lenne, de addig is amíg lehet, pörgetni kell a gazdaságot, hátha megússzuk és nem térdel le az ország.
 
M

molnibalage

Guest
Amit nyersz a lassabb sebességgel, azt elveszted az idővel.
Az emberek azért hajtanak olyan gyorsan, mert azt gondolják, hogy úgy éri meg nekik. Millió különböző ok lehet, ami meghaladja a fogyasztáscsökkenéssel elért nyereséget. Ha kimerülőben lennének az üzemanyag készletek, akkor az egy másik helyzet lenne, de addig is amíg lehet, pörgetni kell a gazdaságot, hátha megússzuk és nem térdel le az ország.
Igen, mert nevetséges 480 Ft van a nem autózók által is összedobva.
Lássuk csak:

Bp- Szeged kb. 150 km.
Bp-Keszthely kb. 200 km.
De az oda-vissza út az x2...

155 km/h 7,5-8 literes fogyasztás.
130 km/h 6,3 literes fogyasztás
115 km/h 5,5 literes fogyasztás

Kb. ezek a közép értékek vannak

Na, akkor megéri az, hogy "nyerjenek" legfeljebb kétszer fél órát, vagy összesen fél órát össze vissza gyorsítás, sávváltás, előzés úgy, hogy ennek költsége akkor felfelé a 115 -ös tempótól 2000-5000 Ft? És csak ez egy út. Ha mindenhova ilyen agyatlanul mennek, akkor ez mennyi?

Városban is látom a sok ostobát, hogy lámpától lámáig gáz, fék, majd gyorsít.
Ha valaki ilyen pazarlóan és ostobán vezet, akkor miért is adjuk neki olcsón a benzint? Hm...?
Azt még megértem, hogy a fuvarozó és a céges kapja olcsón, mert az tényleg inflációt valamennyire megfogja,
De hogy az átlagjóska hétvégéi nyaralását a közösből fizessük?

Kösz. Nem.
Ez nem ez rendszer.
Döntsük már el, hogy komcsi rendszer van, vagy piacgazdaság.

Na, nekem pedig ez a jó lét, hogy ha eszembe jut hétköznap délután kettőkor akkor kér órával később már a Balatonban/Fadd-domboriban/Szelidi-tóban fürdök, utána lángos+alkoholmentes sör és nézem a csajokat. Nem sokszor, de nyáron párszor jó megcsinálni.

Jah, az óccó benzin miatt sok autózó = insta baleset és fél nap alatt sem érsz le.
Múlt héten is kertek alatt mentünk ki a városból, mert baleset volt az 5-ösön...
Ugyanazon héten a 7-esen is.
Persze 800-as benzin mellett lehet, hogy nem lenne akkora tömeg...
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 209
10 790
113
Igen, mert nevetséges 480 Ft van a nem autózók által is összedobva.
Lássuk csak:

Bp- Szeged kb. 150 km.
Bp-Keszthely kb. 200 km.
De az oda-vissza út az x2...

155 km/h 7,5-8 literes fogyasztás.
130 km/h 6,3 literes fogyasztás
115 km/h 5,5 literes fogyasztás

Kb. ezek a közép értékek vannak

Na, akkor megéri az, hogy "nyerjenek" legfeljebb kétszer fél órát, vagy összesen fél órát össze vissza gyorsítás, sávváltás, előzés úgy, hogy ennek költsége akkor felfelé a 115 -ös tempótól 2000-5000 Ft? És csak ez egy út. Ha mindenhova ilyen agyatlanul mennek, akkor ez mennyi?

Városban is látom a sok ostobát, hogy lámpától lámáig gáz, fék, majd gyorsít.
Ha valaki ilyen pazarlóan és ostobán vezet, akkor miért is adjuk neki olcsón a benzint? Hm...?
Azt még megértem, hogy a fuvarozó és a céges kapja olcsón, mert az tényleg inflációt valamennyire megfogja,
De hogy az átlagjóska hétvégéi nyaralását a közösből fizessük?

Kösz. Nem.
Ez nem ez rendszer.
Döntsük már el, hogy komcsi rendszer van, vagy piacgazdaság.



Jah, az óccó benzin miatt sok autózó = insta baleset és fél nap alatt sem érsz le.
Múlt héten is kertek alatt mentünk ki a városból, mert baleset volt az 5-ösön...
Ugyanazon héten a 7-esen is.
Persze 800-as benzin mellett lehet, hogy nem lenne akkora tömeg...
Anno az Autóklub csinált ilyen összehasonlításokat, hogy Osztapenko-Siófok között ment autó szépen szabályosan, nagypapásan, és ment egy mindenkit előzve, repesztve. Kb. 7-10 perccel ért oda hamarabb, több üzemanyagot, féket, gumit, használva, vészhelyzetet okozva...értelmetlenül.
Szoktam mondogatni az engem előzgetőknek: nyomjad csak, a mentő úgyis utolér....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Ha nekem mérnök bért adnának, csak a tanítással kéne foglalkozni és nemi minden fos admisztrálásával és a tantervben van rugalmasság is, hogy ne elavult elvek alapján tanítsak, akkor lazán mennék oraadó tanárnak. Talán nem árt, ha olyan tanítja a fizikát, aki használja is és el tudja magyarázni azt. hogy mire jó ez az egész.

Akár mindennapi használati tárggyal, akár haditechnikával, ókórtól katonai repülésig. Az talán le is köti a figyelmet.
Aki meg nem akart tanulni és nem viselkedik kivágom. Így lehet elérni. Aki nem akar élni a lehetőséggel nem érdekel, de akkor viselkedjen / kussoljon.
Van a tantervben rugalmasság. Illetve a fene se nézi a legtöbb esetben, hogy valóban azt tanítottad e, amit óracímnek a naplóba beírtál. Én is csináltam olyat, hogy mondtam, otthon olvassátok el a fejezetet, és megnéztünk helyette két videót a lovagi páncélokról. Egy csomó olyanról beszéltem, ami nem volt benne a tanmenetben, vagy a tankönyvben.

Nekem a bérrel nem volt annyira bajom; inkább a sok más miatt elmentem több órában kevesebb pénzért dolgozni, mert a pénz nem minden. Az más kérdés, hogy rövid ideig tartott az ott lévő időm, de legalább nem úgy mentem be az ajtón, hogy szarul voltam. De persze, elfogadom, hogy mindig lehet hova emelni fizetést és a fizetés értéke sem feltétlen egyenértékű az ország egész területén. Nálunk ha van pár éve az embernek és megkapja a pótlékokat nem feltétlen a legrosszabb -de elfogadom, hogy az ország más részein meg az alja alatt van.

Ugye tudod, hogy nem lehet kivágni a gyereket sem az óráról és szinte az iskolából se. Sok helyen még buktatni sem nagyon. A 'hogyan lehetne' és a 'hogyan lehet' között nem csak két betű eltérés van.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 138
10 471
113
Anno az Autóklub csinált ilyen összehasonlításokat, hogy Osztapenko-Siófok között ment autó szépen szabályosan, nagypapásan, és ment egy mindenkit előzve, repesztve. Kb. 7-10 perccel ért oda hamarabb, több üzemanyagot, féket, gumit, használva, vészhelyzetet okozva...értelmetlenül.
Szoktam mondogatni az engem előzgetőknek: nyomjad csak, a mentő úgyis utolér....
Nekem a haver mikor a cégtől BMW-t kapott akkor mondta hogy most BMW-s lesz.
Budafok-DunaPláza reggel be-délután haza
Megcsinálta a maxparaszt-mindenkit megelőz és nyomja neki módon is 10 napon át, majd nagypapásan megint, az átlag különbség pár perc lett.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Anno az Autóklub csinált ilyen összehasonlításokat, hogy Osztapenko-Siófok között ment autó szépen szabályosan, nagypapásan, és ment egy mindenkit előzve, repesztve. Kb. 7-10 perccel ért oda hamarabb, több üzemanyagot, féket, gumit, használva, vészhelyzetet okozva...értelmetlenül.
Szoktam mondogatni az engem előzgetőknek: nyomjad csak, a mentő úgyis utolér....
Nekem az a szubjektív tapasztalatom, hogy mára több a nagypapás totjázó, indokolatlanul lassan hajtó, vag még rosszabb, hogy változó sebességgel és indokolatlan fékezgetésekkel, bizonytalan vezető az utakon; mint a "cikázó" kifejezetten gyorsan hajtó.
Az egyik helyi úton az utóbbi pár évben megnőtt a balesetek száma, na, majd minden nap ki is van vezényelve a trafipax. Az érdekes csak az, hogy a legtöbb baleset nem a gyorshajtásból eredt.
Ma vagy 2 km-en keresztül nem tudtam megelőzni egy türingiai rendszámú furgont, ami alacsony forgalomban, senki nem volt előtte 30-40-el közlekedett és teljesen bizonytalanul vezetett, össze-vissza sebességgel. Én ezt sem értem, hogy ez mire jó.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Igen, mert nevetséges 480 Ft van a nem autózók által is összedobva.
Az államnak az a dolga, hogy a beszedett pénzt újra szétossza. Bármire költ, azt a közösből teszi, és mindig van aki jobban el tudná költeni azt a pénzt.
Szvsz. a 480-as üzemanyag jó döntés volt. Nem mondom, hogy nem lehet szükség korrekcióra, de eddig rendben van.
De hogy az átlagjóska hétvégéi nyaralását a közösből fizessük?
Igen. Ha így megy az élet tovább, aminek a hétvégi wellness szálló is a része, akkor miért ne?
Döntsük már el, hogy komcsi rendszer van, vagy piacgazdaság.
Az eu-ban az energiaárak és a piacgazdaság már rég elszakadtak egymástól. Eddig is csak az uniós döntések miatt kellett többet fizetni az üzemanyagért (pl. az egyre növekvő bioetanol tartalom). Ezért most, amikor elszálltak az árak, indokolt az árcsökkentés irányába is lépni egyet. Nem tudom ezt milyen rendszernek nevezik, de nekem ez tűnik igazságosabbnak.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Ugye tudod, hogy nem lehet kivágni a gyereket sem az óráról és szinte az iskolából se. Sok helyen még buktatni sem nagyon. A 'hogyan lehetne' és a 'hogyan lehet' között nem csak két betű eltérés van.
Ehhez még hozzáfűzném, hogy anno voltam egy iskolában gyakorlaton, amiről azt mondták, hogy a város egyik legjobb iskolája. No, jött az óra tartás, feleltetés, emlékszem a tatárjárás és muhi csata. Úgy pár dolgot tudott a gyerek, de fingja nem volt alap dolgokról, olyan apróságokról, mint égtáj, honnan jöttek a mongolok stb. Rendben egy reális 3-as, leülhetsz. Tanár egyből ugrik, hogy jól van Petike, következő órán javíthatsz, ezt most nem írjuk be. Aztán óra végén elmondta a tanár, hogy nem lehet, csak négyest és ötöst adni a gyereknek, mert ha az igazgató meglátja, hogy rosszabb jegyet adott, akkor ordít és megy a lebaszás. Talán már nyugdíjba ment az igazgató is és lehet, hogy a tanár is. De ilyen volt és nem ott tartottunk, hogy ki hova menjen, ha nem tudja a helyét.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 138
10 471
113
Jah, az óccó benzin miatt sok autózó = insta baleset és fél nap alatt sem érsz le.
Múlt héten is kertek alatt mentünk ki a városból, mert baleset volt az 5-ösön...
Ugyanazon héten a 7-esen is.
Persze 800-as benzin mellett lehet, hogy nem lenne akkora tömeg...
Nyilván ha több az autó akkor több a baleset. De azért ott inkább a szankciók és az ellenőrzés hiánya a probléma, meg hogy sok az alkalmatlan sofőr (öregek akik más sajnos teljesen süsük, agresszív barmok). Minden sarokra sebességmérő, autópályán átlagsebesség mérésre alkalmasak a telepített matrica figyelő kamerák, hajrá, kapcsoljuk be azt a funkciót . És, igen, 110 az autópályán.
Persze a fővonalakon már rég 160-al kellene mennie a vonatoknak és hirtelen alternatíva lenne az is, szánalmas ami ott is történik.
(És amikor valaki direkt balesetet okoz, mint a büntető fékezés, miért nem öt évre veszik el a jogsit. Ha valaki kikerüli a vasúti sorompót hogy vezethet mégegyszer autót? Ha valaki elvett jogosítvánnyal vezet miért nem köt ki a dutyiban automatikusan? Ittas vezetőknek évekre elvenni egyből.)
800-as benzint talán nem lehet egyből bevezetni, de lehetne havonta közelíteni az árat a valósághoz, és igen, akkor csökkenne a forgalom. Én 800-as benzin mellett is pont annyit mennék, mint most szerintem.
Kicsit csapongó lett, meleg van. :)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 138
10 471
113
Ehhez még hozzáfűzném, hogy anno voltam egy iskolában gyakorlaton, amiről azt mondták, hogy a város egyik legjobb iskolája. No, jött az óra tartás, feleltetés, emlékszem a tatárjárás és muhi csata. Úgy pár dolgot tudott a gyerek, de fingja nem volt alap dolgokról, olyan apróságokról, mint égtáj, honnan jöttek a mongolok stb. Rendben egy reális 3-as, leülhetsz. Tanár egyből ugrik, hogy jól van Petike, következő órán javíthatsz, ezt most nem írjuk be. Aztán óra végén elmondta a tanár, hogy nem lehet, csak négyest és ötöst adni a gyereknek, mert ha az igazgató meglátja, hogy rosszabb jegyet adott, akkor ordít és megy a lebaszás. Talán már nyugdíjba ment az igazgató is és lehet, hogy a tanár is. De ilyen volt és nem ott tartottunk, hogy ki hova menjen, ha nem tudja a helyét.
Így keletkeznek az elit gimnáziumok is...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and phaidros

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Erről nem nagyon van nyíltan szó, de tanár ismerőseim is megerősítették...
Hogyne lenne nyíltan szó. Most is nyíltan írtam. Mindig is nyíltan beszéltem róla. Mondjuk "valamiért" már nem is tanítok. :D Így jár az ember, ha megkérdez, vagy megkérdőjelez dolgokat. Rohadtmocskosner -még ha ellenzéki beállítottságú is az igazgató. Mert az emberség és a korrektség nem politikai szimpátiafüggő.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 263
4 672
113
Nekem az a szubjektív tapasztalatom, hogy mára több a nagypapás totjázó, indokolatlanul lassan hajtó, vag még rosszabb, hogy változó sebességgel és indokolatlan fékezgetésekkel, bizonytalan vezető az utakon; mint a "cikázó" kifejezetten gyorsan hajtó.
Az egyik helyi úton az utóbbi pár évben megnőtt a balesetek száma, na, majd minden nap ki is van vezényelve a trafipax. Az érdekes csak az, hogy a legtöbb baleset nem a gyorshajtásból eredt.
Ma vagy 2 km-en keresztül nem tudtam megelőzni egy türingiai rendszámú furgont, ami alacsony forgalomban, senki nem volt előtte 30-40-el közlekedett és teljesen bizonytalanul vezetett, össze-vissza sebességgel. Én ezt sem értem, hogy ez mire jó.
Nekem anno azt tanította az oktató, hogy ne tartsam fel a forgalmat lassabb haladással, mert az a legveszélyesebb; mindenki meg akar majd előzni, és az a legkockázatosabb manőver.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 138
10 471
113
Nekem az a szubjektív tapasztalatom, hogy mára több a nagypapás totjázó, indokolatlanul lassan hajtó, vag még rosszabb, hogy változó sebességgel és indokolatlan fékezgetésekkel, bizonytalan vezető az utakon; mint a "cikázó" kifejezetten gyorsan hajtó.
Az egyik helyi úton az utóbbi pár évben megnőtt a balesetek száma, na, majd minden nap ki is van vezényelve a trafipax. Az érdekes csak az, hogy a legtöbb baleset nem a gyorshajtásból eredt.
Ma vagy 2 km-en keresztül nem tudtam megelőzni egy türingiai rendszámú furgont, ami alacsony forgalomban, senki nem volt előtte 30-40-el közlekedett és teljesen bizonytalanul vezetett, össze-vissza sebességgel. Én ezt sem értem, hogy ez mire jó.
2km 35km/h - 3,5perc
2km 90km/h - 1,5 perc
Nagyjából két percet vesztettél, szerintem belefér.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 138
10 471
113
Nyilván ha több az autó akkor több a baleset. De azért ott inkább a szankciók és az ellenőrzés hiánya a probléma, meg hogy sok az alkalmatlan sofőr (öregek akik más sajnos teljesen süsük, agresszív barmok). Minden sarokra sebességmérő, autópályán átlagsebesség mérésre alkalmasak a telepített matrica figyelő kamerák, hajrá, kapcsoljuk be azt a funkciót . És, igen, 110 az autópályán.
Persze a fővonalakon már rég 160-al kellene mennie a vonatoknak és hirtelen alternatíva lenne az is, szánalmas ami ott is történik.
(És amikor valaki direkt balesetet okoz, mint a büntető fékezés, miért nem öt évre veszik el a jogsit. Ha valaki kikerüli a vasúti sorompót hogy vezethet mégegyszer autót? Ha valaki elvett jogosítvánnyal vezet miért nem köt ki a dutyiban automatikusan? Ittas vezetőknek évekre elvenni egyből.)
800-as benzint talán nem lehet egyből bevezetni, de lehetne havonta közelíteni az árat a valósághoz, és igen, akkor csökkenne a forgalom. Én 800-as benzin mellett is pont annyit mennék, mint most szerintem.
Kicsit csapongó lett, meleg van. :)
Csak azt hagytam ki:
már valóban baromi olcsó lett a benzin, a szokottnál sokkal többet autózunk:

https://www.datawrapper.de/_/QvQ5R/
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
2km 35km/h - 3,5perc
2km 90km/h - 1,5 perc
Nagyjából két percet vesztettél, szerintem belefér.
Nem feltétlen a sebességen, hanem az ingadozó sebességen és a bizonytalanságon volt a hangsúly. Egyébként 25-50 viszonylatban volt.
Meg azon, hogy nem igaz, hogy 50-et sem lehet tartani úgy, hogy senki nincs előtte. Akkor milyen magabiztos vezetésről beszélünk? Nem kapok agyfaszt ha kicsit lassabban megy, de azt tegye egyenletesen.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Nekem anno azt tanította az oktató, hogy ne tartsam fel a forgalmat lassabb haladással, mert az a legveszélyesebb; mindenki meg akar majd előzni, és az a legkockázatosabb manőver.
Én is szoktam lassabban menni, mert élvezem az utat, szép a táj, jó a zene, szépek a fények stb; szóval ha olyanom van, de nem úgy, hogy azzal mást feltartsak, hanem ha nem jön mögöttem senki, vagy ha jön, kényelmesen meg tud előzni. Ha meg nem tud, akkor gyorsítok a forgalom ritmusára. De szerencsére még ha nőtt is a forgalom, felénk még elég nyugis és nem olyan sűrű.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 209
10 790
113
A saját és a kocsim kora miatt is inkább a nagypapás stílust követem. Sokat utánfutózok, ahol lehet engedem, segítem, hogy előzzenek a nagyon sietők, még néha az is előfordul, hogy megköszönik. :)
A bizonytalankodó,bámész-tétova-aztsetudjamitakar tipusú "vezetőket" és sem bírom, főleg, ha kalapban vezetnek. Azonnal menekülök onnan....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Igen, mert nevetséges 480 Ft van a nem autózók által is összedobva.
Lássuk csak:

Bp- Szeged kb. 150 km.
Bp-Keszthely kb. 200 km.
De az oda-vissza út az x2...

155 km/h 7,5-8 literes fogyasztás.
130 km/h 6,3 literes fogyasztás
115 km/h 5,5 literes fogyasztás

Kb. ezek a közép értékek vannak

Na, akkor megéri az, hogy "nyerjenek" legfeljebb kétszer fél órát, vagy összesen fél órát össze vissza gyorsítás, sávváltás, előzés úgy, hogy ennek költsége akkor felfelé a 115 -ös tempótól 2000-5000 Ft? És csak ez egy út. Ha mindenhova ilyen agyatlanul mennek, akkor ez mennyi?

Városban is látom a sok ostobát, hogy lámpától lámáig gáz, fék, majd gyorsít.
Ha valaki ilyen pazarlóan és ostobán vezet, akkor miért is adjuk neki olcsón a benzint? Hm...?
Azt még megértem, hogy a fuvarozó és a céges kapja olcsón, mert az tényleg inflációt valamennyire megfogja,
De hogy az átlagjóska hétvégéi nyaralását a közösből fizessük?

Kösz. Nem.
Ez nem ez rendszer.
Döntsük már el, hogy komcsi rendszer van, vagy piacgazdaság.



Jah, az óccó benzin miatt sok autózó = insta baleset és fél nap alatt sem érsz le.
Múlt héten is kertek alatt mentünk ki a városból, mert baleset volt az 5-ösön...
Ugyanazon héten a 7-esen is.
Persze 800-as benzin mellett lehet, hogy nem lenne akkora tömeg...
Szerintem az azért nagy probléma, hogy 100-150 km viszonylatban simán olcsóbban megyek egyedül odavissza 1 napon belül, mint hogy bármilyen szállást béreljek (nem beszélve arról, hogy rövidtávon gyakorlatilag nem tudsz szállást bérelni általában). Gyakorlatilag ez még sok esetben a 480 forintos ársapka nélkül is igaz lenne. Akkor meg inkább autózik az ember, meg siet. Annyi a hátrány, hogy x idő elmegy az utazással..

Nekem az a megszokott, hogy egyik irányban sietek (140-145ös tempó), másik irányban meg 120-125. Általában úgy jön ki, hogy visszafele nem kell sietni, és akkor már adott esetben picit fáradtabban nem is kell annyira figyelni.

Mondjuk tulajdonképpen a 140-et nem is nevezném sietésnek. Kb. ez kell, hogy a waze által 130-as tempóval számolt időtervet be tudd tartani.