Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 120
3 237
113
Szerintem az azért nagy probléma, hogy 100-150 km viszonylatban simán olcsóbban megyek egyedül odavissza 1 napon belül, mint hogy bármilyen szállást béreljek (nem beszélve arról, hogy rövidtávon gyakorlatilag nem tudsz szállást bérelni általában). Gyakorlatilag ez még sok esetben a 480 forintos ársapka nélkül is igaz lenne. Akkor meg inkább autózik az ember, meg siet. Annyi a hátrány, hogy x idő elmegy az utazással..

Nekem az a megszokott, hogy egyik irányban sietek (140-145ös tempó), másik irányban meg 120-125. Általában úgy jön ki, hogy visszafele nem kell sietni, és akkor már adott esetben picit fáradtabban nem is kell annyira figyelni.

Mondjuk tulajdonképpen a 140-et nem is nevezném sietésnek. Kb. ez kell, hogy a waze által 130-as tempóval számolt időtervet be tudd tartani.
Ez pontosan így van…….én 145-re tempomat….ha sietek nagyon 160-170….de nem dúrok le senkit …Aki siet SOHA nem tartom fel …SOHA nem powerkodok….Apám megtanította nem vagy rendőr fiam és sose tudod hova és miért rohan.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Ez pontosan így van…….én 145-re tempomat….ha sietek nagyon 160-170….de nem dúrok le senkit …Aki siet SOHA nem tartom fel …SOHA nem powerkodok….Apám megtanította nem vagy rendőr fiam és sose tudod hova és miért rohan.
Így van, alapvető probléma, hogy 130 al nem lehet itthon közlekedni, mert vagy letolnak, vagy beragadsz. Egyszerűen a 130 kilóg az emberek túlnyomó többségének a sebességtartományából, viszont nem elég gyors, hogy átjuss a lassabbakon, és nem elég lassú, hogy ne tartson fel a többség.

Maximálisan egyetértek egyébként azokkal, akik nem engednek el amikor csak +10 km/h-val érem őket utól.. mert utána beragadnának. Akin látom, hogy nagyon siet, azt én is el szoktam engedni amint lehet, de semmiképpen se annak árán, hogy én beragadjak egy kamion mögé.

Németországból sokkal jobb tapasztalataim vannak. Ott valahogy sokkal együttműködőbbek az emberek, bár ott nagyon sok helyen alapból 3 sávos a pálya ami rengeteget segít. Illetve ott nem láttam közel sem annyi kamiont előzni mint itthon..
 
  • Tetszik
Reactions: deze75

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
De azt, hogy hogyan menk interjúra és ne balfasz igényeid legyenek, azt nem az egyetemen kell tanítani.
Na kapisgálod már ! Ezekre a dolgokra nem az iskola hanem az élet fog megtanítani , mondjuk ha van olyan aki használható jótanácsot tud adni azért az sokat segít ! Saját magadat jól eladni a valóvilág piacán az egyik legfontosabb dolog az életben !
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
Annak semmi köze ahhoz, hogy interjút tanítottak vagy sem.
Egyszerűen basztak fizetni és a cégből sanszosan a sok nagy ember lapátolta ki a pénzt.
Elmentem máshova és a megszerzett tudásomért fizettek rendesen ennyi.
Rendesen felkészítettek, nem tűnik fel a cikkeimet? A Légvédelmisnél a statisztikai részt szerinted hol tanultam? Mire alapoztam?
A repteljesímény és a dinamika értelmezése szerinted honnan van?
Kiváló elméleti alapokat kaptam.
Tehát elméleti alapon világbajnok úszó vagy a valóságban meg te vagy Erik az angolna !

Ha biztos vagy magadban és a tudásodban akkor be is kell tudnod magad árazni és el is kell magadat adni ! Mert hiába a tudás ha üveggyöngyökért tudod csak eladni akkor szar életed van/lesz ! De ezért nem a rendszer a felelős hanem csakis TE MAGAD !

Ha elmentél máshova ahol megfizettek akkor minek jöttél vissza ? Ha úgy érzed , hogy megfizetnek rendesen de nem tudsz belőle megélni akkor nem érzed , hogy a tudásod nem piacképes ! Hiába beszélnél latinul és akarnál megélni a tolmácsolásból ha senki se fizet érte mert nincs rá szükség !

De ha jelenleg nem fizetnek meg akkor miért nem tanulsz egy piacképes szakmát amit meg is fizetnek még fiatal vagy ?
 
  • Tetszik
Reactions: Flamand

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Szerintem az azért nagy probléma, hogy 100-150 km viszonylatban simán olcsóbban megyek egyedül odavissza 1 napon belül, mint hogy bármilyen szállást béreljek (nem beszélve arról, hogy rövidtávon gyakorlatilag nem tudsz szállást bérelni általában). Gyakorlatilag ez még sok esetben a 480 forintos ársapka nélkül is igaz lenne. Akkor meg inkább autózik az ember, meg siet. Annyi a hátrány, hogy x idő elmegy az utazással..

Nekem az a megszokott, hogy egyik irányban sietek (140-145ös tempó), másik irányban meg 120-125. Általában úgy jön ki, hogy visszafele nem kell sietni, és akkor már adott esetben picit fáradtabban nem is kell annyira figyelni.

Mondjuk tulajdonképpen a 140-et nem is nevezném sietésnek. Kb. ez kell, hogy a waze által 130-as tempóval számolt időtervet be tudd tartani.
Ez pontosan így van…….én 145-re tempomat….ha sietek nagyon 160-170….de nem dúrok le senkit …Aki siet SOHA nem tartom fel …SOHA nem powerkodok….Apám megtanította nem vagy rendőr fiam és sose tudod hova és miért rohan.
Így van, alapvető probléma, hogy 130 al nem lehet itthon közlekedni, mert vagy letolnak, vagy beragadsz. Egyszerűen a 130 kilóg az emberek túlnyomó többségének a sebességtartományából, viszont nem elég gyors, hogy átjuss a lassabbakon, és nem elég lassú, hogy ne tartson fel a többség.

Maximálisan egyetértek egyébként azokkal, akik nem engednek el amikor csak +10 km/h-val érem őket utól.. mert utána beragadnának. Akin látom, hogy nagyon siet, azt én is el szoktam engedni amint lehet, de semmiképpen se annak árán, hogy én beragadjak egy kamion mögé.

Németországból sokkal jobb tapasztalataim vannak. Ott valahogy sokkal együttműködőbbek az emberek, bár ott nagyon sok helyen alapból 3 sávos a pálya ami rengeteget segít. Illetve ott nem láttam közel sem annyi kamiont előzni mint itthon..
Látjátok, nektek pont kell a minden sarokra mérés+átlagsebesség minden matricafigyelő kamerával.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby and enzo

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
Igen, mert nevetséges 480 Ft van a nem autózók által is összedobva.
Lássuk csak:

Bp- Szeged kb. 150 km.
Bp-Keszthely kb. 200 km.
De az oda-vissza út az x2...

155 km/h 7,5-8 literes fogyasztás.
130 km/h 6,3 literes fogyasztás
115 km/h 5,5 literes fogyasztás

Kb. ezek a közép értékek vannak

Na, akkor megéri az, hogy "nyerjenek" legfeljebb kétszer fél órát, vagy összesen fél órát össze vissza gyorsítás, sávváltás, előzés úgy, hogy ennek költsége akkor felfelé a 115 -ös tempótól 2000-5000 Ft? És csak ez egy út. Ha mindenhova ilyen agyatlanul mennek, akkor ez mennyi?

Városban is látom a sok ostobát, hogy lámpától lámáig gáz, fék, majd gyorsít.
Ha valaki ilyen pazarlóan és ostobán vezet, akkor miért is adjuk neki olcsón a benzint? Hm...?
Azt még megértem, hogy a fuvarozó és a céges kapja olcsón, mert az tényleg inflációt valamennyire megfogja,
De hogy az átlagjóska hétvégéi nyaralását a közösből fizessük?

Kösz. Nem.
Ez nem ez rendszer.
Döntsük már el, hogy komcsi rendszer van, vagy piacgazdaság.



Jah, az óccó benzin miatt sok autózó = insta baleset és fél nap alatt sem érsz le.
Múlt héten is kertek alatt mentünk ki a városból, mert baleset volt az 5-ösön...
Ugyanazon héten a 7-esen is.
Persze 800-as benzin mellett lehet, hogy nem lenne akkora tömeg...
Már esment olyan dologban próbálsz okos lenni amiben ZERO tapasztalatod van ! A motorizáció bővülése nyilván a nagy számok törvénye alapján baleset növekedést fog okozni ! Az se titok , hogy a mai sofőrök kb 50%-nak max a családi vitát lenne szabad vezetni de nem autót . Példának vegyünk az én helyzetemet heti 3-4 teletank az 1800-2400 km az havi 8-10 000 km havonta . Annyival tolom amennyivel a büntetési határon belül a közlekedési helyzet megengedi . Autópálya 150 tempomat ez GPS szerint 143 km/h az alap ha kell lassítok ha kell gyorsítok , de normál esetben így közlekedek . Szeretek vezetni de utálok minden munkaügyben autóban töltött időt , mert kidobottnak tartom , ezért nem fogok 130 al egerészni és plusz félórát elbaxni az életemből ! Eddig baleset mentesen túl a 2 millió km-en , remélem így is marad !
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Látjátok, nektek pont kell a minden sarokra mérés+átlagsebesség minden matricafigyelő kamerával.
Csodálatos, hogy ezt így látatlanban meg tudod ítélni. Talán 1x mentem itthon 150-nél többel. Amíg az elfogadott, hogy 140-145el soha semmi nem büntet addig annyival fogok menni, ha arra van szükség. Nem attól vezet veszéleyesen valaki, hogy 130 helyett 140. Hanem attól, ha ész nélkül össze vissza sávot vált meg jobbról előz.

130-al nincs értelme közlekedni. Azzal csak felbosszantod magad de semmivel sem leszel gyorsabb. Akkor inkább nyugodtan lehet menni 110/120-al, beülni valaki mögé és szarni az egészbe.
 
M

molnibalage

Guest
Anno az Autóklub csinált ilyen összehasonlításokat, hogy Osztapenko-Siófok között ment autó szépen szabályosan, nagypapásan, és ment egy mindenkit előzve, repesztve. Kb. 7-10 perccel ért oda hamarabb, több üzemanyagot, féket, gumit, használva, vészhelyzetet okozva...értelmetlenül.
Szoktam mondogatni az engem előzgetőknek: nyomjad csak, a mentő úgyis utolér....
Csak közben vétleneket is megölnek a hülyék.
Ugye tudod, hogy nem lehet kivágni a gyereket sem az óráról és szinte az iskolából se. Sok helyen még buktatni sem nagyon. A 'hogyan lehetne' és a 'hogyan lehet' között nem csak két betű eltérés van.
Ezért nem is megyek tanárnak.
De kb. ez lenne az alap.
Az adóból "ingyenes" közoktatás lehetőség.
Nem élsz vele, OK. De akkor más lehetőségeit nem kúrd el.
A saját életed őgy baszod el, ahogy akarod, de nem engem, hogy másét tönkretedd.
A fizika órán a tanár nálunk kb. azzal a 7-8 fővel foglalkozott, aki érettségizett, a többi csendben azt csinált, amit akart.
És ez egy gimi volt 20 éve, ami jobbak közé tartozott...
Elképzelem mi mehet ma.

Nekem a haver mikor a cégtől BMW-t kapott akkor mondta hogy most BMW-s lesz.
Budafok-DunaPláza reggel be-délután haza
Megcsinálta a maxparaszt-mindenkit megelőz és nyomja neki módon is 10 napon át, majd nagypapásan megint, az átlag különbség pár perc lett.
És ezt nem érti meg az emberek többsége. Ennyire segghülyék. De tonnás halálos fegyver van a seggük alatt.

Az államnak az a dolga, hogy a beszedett pénzt újra szétossza. Bármire költ, azt a közösből teszi, és mindig van aki jobban el tudná költeni azt a pénzt.
Szvsz. a 480-as üzemanyag jó döntés volt. Nem mondom, hogy nem lehet szükség korrekcióra, de eddig rendben van.
Kurvára nem értek egyet. Az érv az volt, hogy fékezi az inflációt.
Aha. Persze. Azt még értem, hogy a szállítmányozásnak legyen, de hogy mindenkinek az nevetséges.
Mert mindenki eszik, iszik és él. De hogy azok pénzéből furikáznak mások, akikek autója sincs. Kösz, kurvára elegem van, hogy minden felelőtleg, életszínvonalát finanszírozni embert adóból mentsenek ki.
Csak azt hagytam ki:
már valóban baromi olcsó lett a benzin, a szokottnál sokkal többet autózunk:

https://www.datawrapper.de/_/QvQ5R/
Erről beszélek folyamatosan, de hát egyeseknek nem esik le.
Mások kb. szórakozását fizetik adóból. Dühítő.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Igen, mert nevetséges 480 Ft van a nem autózók által is összedobva.
Lássuk csak:

Bp- Szeged kb. 150 km.
Bp-Keszthely kb. 200 km.
De az oda-vissza út az x2...

155 km/h 7,5-8 literes fogyasztás.
130 km/h 6,3 literes fogyasztás
115 km/h 5,5 literes fogyasztás

Kb. ezek a közép értékek vannak

Na, akkor megéri az, hogy "nyerjenek" legfeljebb kétszer fél órát, vagy összesen fél órát össze vissza gyorsítás, sávváltás, előzés úgy, hogy ennek költsége akkor felfelé a 115 -ös tempótól 2000-5000 Ft? És csak ez egy út. Ha mindenhova ilyen agyatlanul mennek, akkor ez mennyi?

Városban is látom a sok ostobát, hogy lámpától lámáig gáz, fék, majd gyorsít.
Ha valaki ilyen pazarlóan és ostobán vezet, akkor miért is adjuk neki olcsón a benzint? Hm...?
Azt még megértem, hogy a fuvarozó és a céges kapja olcsón, mert az tényleg inflációt valamennyire megfogja,
De hogy az átlagjóska hétvégéi nyaralását a közösből fizessük?

Kösz. Nem.
Ez nem ez rendszer.
Döntsük már el, hogy komcsi rendszer van, vagy piacgazdaság.



Jah, az óccó benzin miatt sok autózó = insta baleset és fél nap alatt sem érsz le.
Múlt héten is kertek alatt mentünk ki a városból, mert baleset volt az 5-ösön...
Ugyanazon héten a 7-esen is.
Persze 800-as benzin mellett lehet, hogy nem lenne akkora tömeg...
Szerencsére nem te döntöd el. Ezt sem. Nézem, hallgatom a videókat. Nagyon értelmes ember vagy. Nem értem miért szólsz bele olyan dologba amihez nem értesz vagy csak fröcsögni tudsz.
A közösből ne finanszírozzuk a tömegközlekedest vagy a kerékpárutak epitesét mert én ezeket nem használom. Ugye?
Hülye vagy. Már megint!
 
M

molnibalage

Guest
Szerencsére nem te döntöd el. Ezt sem. Nézem, hallgatom a videókat. Nagyon értelmes ember vagy. Nem értem miért szólsz bele olyan dologba amihez nem értesz vagy csak fröcsögni tudsz.
A közösből ne finanszírozzuk a tömegközlekedest vagy a kerékpárutak epitesét mert én ezeket nem használom. Ugye?
Hülye vagy. Már megint!
A közösségi közlekedés nélkül senki nem tudna autózni. A fővárosban élők 65-70%-a nem autózik.
A közösségi közlekedés finanszírozása össztársadalmi haszon.
Abban mi az össztársadalmi haszon, hogy mindenki úgy veszi a benzint, mintha mi sem történt volna és éli ugyanazon pazarló életét.

Ja, és megint csak személyeskedni sikerült.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 120
3 237
113
Szerencsére nem te döntöd el. Ezt sem. Nézem, hallgatom a videókat. Nagyon értelmes ember vagy. Nem értem miért szólsz bele olyan dologba amihez nem értesz vagy csak fröcsögni tudsz.
A közösből ne finanszírozzuk a tömegközlekedest vagy a kerékpárutak epitesét mert én ezeket nem használom. Ugye?
Hülye vagy. Már megint!
Így van az állam kassza nem arról szól ,hogy nekem mi éri meg....10000 verzió 1000 család.....kb 100-szor annyit fizetek be az állam kasszába,mint (egy átlag ember én cégem én építettem fel nulla hitellel) akkor nekem 100-szor annyi jogom van ?...Dehogy ...Sajnos sokan nem látnak túl a saját életükön(nem baj csak ne akarjanak beleszólni a nagyfiúk buliába)...ha akarnak akkor pedig hajrá fiúk :D :D :D :D
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 065
31 611
113
Vigyázat leolvadás következik:

Bumerángbomba baszdmeg bumerángbomba, hát ennyire ótvar módon, hogy a jó anyátokban lehet segghülyének lenni? :mad: Eddig sem értett az index harmatos lófaszt se a haditechhez, de ez már tényleg a mentális retardáció szintje. És ott van a kurva videó címében benne az, hogy MISSILE :hadonaszos: Nemcsak hülyék, de még olvasni is képtelenek, és ezek nevezik magukat újságírónak gecc
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 605
36 996
113
Vigyázat leolvadás következik:

Bumerángbomba baszdmeg bumerángbomba, hát ennyire ótvar módon, hogy a jó anyátokban lehet segghülyének lenni? :mad: Eddig sem értett az index harmatos lófaszt se a haditechhez, de ez már tényleg a mentális retardáció szintje. És ott van a kurva videó címében benne az, hogy MISSILE :hadonaszos: Nemcsak hülyék, de még olvasni is képtelenek, és ezek nevezik magukat újságírónak gecc

Ez egyébként mi, grad? Hogy fordulhat meg ilyen gyorsan és hogy hogy nem pörög össze-vissza, hanem visszafordul és egyenesen visszarepül?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 065
31 611
113
Ez egyébként mi, grad? Hogy fordulhat meg ilyen gyorsan és hogy hogy nem pörög össze-vissza, hanem visszafordul és egyenesen visszarepül?
Vszeg vmilyen légvédelmi rakéta lehetett hibás vezérléssel és azért volt ilyen a pályája. Másrészt kísértetiesen hasonlít maga a videó egy évekkel ezelőtti szaúdi esetre, mikor húszi támadás közben egy helyi Patriot rakétája szinte pöccre ugyanezt a pályát írta le, mint a videón. Nem tartom kizártnak, hogy azt a videót manipulálták meg kicsit
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány
M

molnibalage

Guest
Vszeg vmilyen légvédelmi rakéta lehetett hibás vezérléssel és azért volt ilyen a pályája. Másrészt kísértetiesen hasonlít maga a videó egy évekkel ezelőtti szaúdi esetre, mikor húszi támadás közben egy helyi Patriot rakétája szinte pöccre ugyanezt a pályát írta le, mint a videón. Nem tartom kizártnak, hogy azt a videót manipulálták meg kicsit
Nem, az Sz-300 rakétái is képesek ilyenre.
Ez pont nem fordult vissza, de kinematikailag lehetséges.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 065
31 611
113
Nem, az Sz-300 rakétái is képesek ilyenre.
Ez pont nem fordult vissza, de kinematikailag lehetséges.
Nem is mondtam azt, hogy a szovjet/orosz eszközök nem lennének rá képesek, csak maga a felvétel beállítása, a fények (plusz, hogy kb semmit nem látunk) meg alapvetően a mozgás pályája ami kísértetiesen hasonlít. Ettől még simán lehet, hogy Sz-300 volt valami régebbi/hibás rakétával és Grísanak szerencsétlen napja volt, csak amennyi ilyen fake videó (lásd Arma III/DCS footage valódiként beállítva) és kamu sztori terjeng a háború kapcsán megszólalt a detektorom
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Viszont 110-el autópályázom, és nem vagyok egyedül, nem megy mindenki ott sem 150-el, sőt az a kisebbség. (vannak ugye Teslasok is, ők kamion mögött kavirnyolnak szélárnyékért, ugye)
(a "gyök2 magyar"-t értem én, de ez minden európai nép fiaira igaz, talán most az ukránok kivételek)

Az ilyen 110-el autópályán tökmörgőknek nagyon nincsen helye az autópályan. Menjél vonattal, vagy alsóbbrendű úton, ott mehetsz 90-el szabályosan, mert így csak a forgalmat tartod fel, amit viszont nem tehetnél. @BJani már elmagyarázta neked (vagy legalábbis megpróbálta), hogy rendszerszinten miért nagyon szar az amit csinálsz.

Mert amíg te ott fillérbasszerkodsz a külsőben, előbb utóbb jön egy kamion, vagy egy még nagyobb fillérbasszer 90-95-el, akit majd le kell előznöd. Látom magam előtt, ahogy bejössz a belső sávba, persze szigorúan továbbra is 110-el, lehetőleg pont akkor, amikor látod hogy jönnek a belsőben, és belekezdesz a 20 perces előzési manőverbe, mert nehogy már azzal is foglalkozz, hogy közben teljesen szabályosan ott jönnek mögötted (vagyis jönnének) egymás után a belsőben 130-140-el óra szerint a többiek, akik pont az ilyenek miatt kénytelenek fékezni, megvárni amíg tökölsz egy sort és visszasorolsz, majd ők gyorsíthatnak vissza…

Ezzel a rákényszerített lassítás gyorsításnál keletkezik a többletfogyasztás nagy része miattad, meg a többi tötymörgő miatt, mert te 110-el akarsz 7-et fogyasztani százon, ezzel megspórolsz legalább 3 decit, bezzeg a belső sávban jövő húsz másik miattad nyugodtan fékezzen-gyorsítson és fogyasszon kétszer ennyivel többet, mármint egyenként.

Miközben adott esetben kevesebbet fogyaszt 130-140-nél, mint te 110-nél…

Szóval vagy húzzál be a kamion mögé 90-el te is vagy húzz le az autópályáról.

Vagy ha ennyire izgat a környezet meg az üzemanyaghelyzet, akkor anglicizmussal élve tedd oda a pénzed ahova a szádat, és ruházz be egy értelmes fogyasztású hibridbe vagy kiskocsiba, a régi torkos járgányod meg mehet a bontóba.

Ja, te erre sem vagy hajlandó. Hanem mindenki más hozzád alkalmazkodjon..