Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 703
28 141
113
Vigyázat leolvadás következik:

Bumerángbomba baszdmeg bumerángbomba, hát ennyire ótvar módon, hogy a jó anyátokban lehet segghülyének lenni? :mad: Eddig sem értett az index harmatos lófaszt se a haditechhez, de ez már tényleg a mentális retardáció szintje. És ott van a kurva videó címében benne az, hogy MISSILE :hadonaszos: Nemcsak hülyék, de még olvasni is képtelenek, és ezek nevezik magukat újságírónak gecc
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 001
32 376
113
Vigyázat leolvadás következik:

Bumerángbomba baszdmeg bumerángbomba, hát ennyire ótvar módon, hogy a jó anyátokban lehet segghülyének lenni? :mad: Eddig sem értett az index harmatos lófaszt se a haditechhez, de ez már tényleg a mentális retardáció szintje. És ott van a kurva videó címében benne az, hogy MISSILE :hadonaszos: Nemcsak hülyék, de még olvasni is képtelenek, és ezek nevezik magukat újságírónak gecc

Ez egyébként mi, grad? Hogy fordulhat meg ilyen gyorsan és hogy hogy nem pörög össze-vissza, hanem visszafordul és egyenesen visszarepül?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 703
28 141
113
Ez egyébként mi, grad? Hogy fordulhat meg ilyen gyorsan és hogy hogy nem pörög össze-vissza, hanem visszafordul és egyenesen visszarepül?
Vszeg vmilyen légvédelmi rakéta lehetett hibás vezérléssel és azért volt ilyen a pályája. Másrészt kísértetiesen hasonlít maga a videó egy évekkel ezelőtti szaúdi esetre, mikor húszi támadás közben egy helyi Patriot rakétája szinte pöccre ugyanezt a pályát írta le, mint a videón. Nem tartom kizártnak, hogy azt a videót manipulálták meg kicsit
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány
M

molnibalage

Guest
Vszeg vmilyen légvédelmi rakéta lehetett hibás vezérléssel és azért volt ilyen a pályája. Másrészt kísértetiesen hasonlít maga a videó egy évekkel ezelőtti szaúdi esetre, mikor húszi támadás közben egy helyi Patriot rakétája szinte pöccre ugyanezt a pályát írta le, mint a videón. Nem tartom kizártnak, hogy azt a videót manipulálták meg kicsit
Nem, az Sz-300 rakétái is képesek ilyenre.
Ez pont nem fordult vissza, de kinematikailag lehetséges.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 703
28 141
113
Nem, az Sz-300 rakétái is képesek ilyenre.
Ez pont nem fordult vissza, de kinematikailag lehetséges.
Nem is mondtam azt, hogy a szovjet/orosz eszközök nem lennének rá képesek, csak maga a felvétel beállítása, a fények (plusz, hogy kb semmit nem látunk) meg alapvetően a mozgás pályája ami kísértetiesen hasonlít. Ettől még simán lehet, hogy Sz-300 volt valami régebbi/hibás rakétával és Grísanak szerencsétlen napja volt, csak amennyi ilyen fake videó (lásd Arma III/DCS footage valódiként beállítva) és kamu sztori terjeng a háború kapcsán megszólalt a detektorom
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 879
15 308
113
Viszont 110-el autópályázom, és nem vagyok egyedül, nem megy mindenki ott sem 150-el, sőt az a kisebbség. (vannak ugye Teslasok is, ők kamion mögött kavirnyolnak szélárnyékért, ugye)
(a "gyök2 magyar"-t értem én, de ez minden európai nép fiaira igaz, talán most az ukránok kivételek)

Az ilyen 110-el autópályán tökmörgőknek nagyon nincsen helye az autópályan. Menjél vonattal, vagy alsóbbrendű úton, ott mehetsz 90-el szabályosan, mert így csak a forgalmat tartod fel, amit viszont nem tehetnél. @BJani már elmagyarázta neked (vagy legalábbis megpróbálta), hogy rendszerszinten miért nagyon szar az amit csinálsz.

Mert amíg te ott fillérbasszerkodsz a külsőben, előbb utóbb jön egy kamion, vagy egy még nagyobb fillérbasszer 90-95-el, akit majd le kell előznöd. Látom magam előtt, ahogy bejössz a belső sávba, persze szigorúan továbbra is 110-el, lehetőleg pont akkor, amikor látod hogy jönnek a belsőben, és belekezdesz a 20 perces előzési manőverbe, mert nehogy már azzal is foglalkozz, hogy közben teljesen szabályosan ott jönnek mögötted (vagyis jönnének) egymás után a belsőben 130-140-el óra szerint a többiek, akik pont az ilyenek miatt kénytelenek fékezni, megvárni amíg tökölsz egy sort és visszasorolsz, majd ők gyorsíthatnak vissza…

Ezzel a rákényszerített lassítás gyorsításnál keletkezik a többletfogyasztás nagy része miattad, meg a többi tötymörgő miatt, mert te 110-el akarsz 7-et fogyasztani százon, ezzel megspórolsz legalább 3 decit, bezzeg a belső sávban jövő húsz másik miattad nyugodtan fékezzen-gyorsítson és fogyasszon kétszer ennyivel többet, mármint egyenként.

Miközben adott esetben kevesebbet fogyaszt 130-140-nél, mint te 110-nél…

Szóval vagy húzzál be a kamion mögé 90-el te is vagy húzz le az autópályáról.

Vagy ha ennyire izgat a környezet meg az üzemanyaghelyzet, akkor anglicizmussal élve tedd oda a pénzed ahova a szádat, és ruházz be egy értelmes fogyasztású hibridbe vagy kiskocsiba, a régi torkos járgányod meg mehet a bontóba.

Ja, te erre sem vagy hajlandó. Hanem mindenki más hozzád alkalmazkodjon..
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Látom magam előtt, ahogy bejössz a belső sávba, persze szigorúan továbbra is 110-el, lehetőleg pont akkor, amikor látod hogy jönnek a belsőben, és belekezdesz a 20 perces előzési manőverbe
Na az ilyeneknek teszem fel a lököst 5cm-re és nyomom a dudát és refit ! Tudom bunkó dolog de qrva jól esik ! De kérdem melyik a bunkóbb dolog amit én csinálok vagy aki szarik a többi közlekedőre és inkább én fékezzek intenzívet de ő akkor is kijön elém ! Én intenzíven közlekedek de figyelek mindenkire , hiába megyek óra szerint 150-el a belsőben ha jön egy gyorsabb(hiába szabálytalan) tirhulok ki előle hagy haladjon ! Sokkal több balesetet okoznak a mazsola fillérbaszó tötymörgők mint akik tudnak ritmusosan közlekedni ! Az autópályázást amúgy is sokkal jobban kéne tanítani és a rendőröknek se csak a gyorshajtókat kéne buzerálni ! Mondom ezt úgy , hogy gyorsbüntim 3 éve volt utoljára 80as táblánál 100 !
 
  • Hűha
Reactions: enzo

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 983
14 007
113
Na az ilyeneknek teszem fel a lököst 5cm-re és nyomom a dudát és refit ! Tudom bunkó dolog de qrva jól esik ! De kérdem melyik a bunkóbb dolog amit én csinálok vagy aki szarik a többi közlekedőre és inkább én fékezzek intenzívet de ő akkor is kijön elém ! Én intenzíven közlekedek de figyelek mindenkire , hiába megyek óra szerint 150-el a belsőben ha jön egy gyorsabb(hiába szabálytalan) tirhulok ki előle hagy haladjon ! Sokkal több balesetet okoznak a mazsola fillérbaszó tötymörgők mint akik tudnak ritmusosan közlekedni ! Az autópályázást amúgy is sokkal jobban kéne tanítani és a rendőröknek se csak a gyorshajtókat kéne buzerálni ! Mondom ezt úgy , hogy gyorsbüntim 3 éve volt utoljára 80as táblánál 100 !
Gyönyörű, ahogy relativizálod a saját cselekedeteket a másik alapján.

Nem tisztem védeni, én sem örülök egy ilyen manőverbe kezdőtől, vagy egy "hétvégi" vezetőtől, de a megengedett sebességhatár az nem kötelezőt jelent! Ha nem bevág eléd, nem szeg szabályt egy lasabb előzéssel!

Szóval ha választani kell a te 5cm követésed, dudálásod, villogásod legalább egy szinttel bunkóbb, és akár veszélyesebb magatartás!
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 659
55 329
113
Megelőztél! Az ilyen állatokat el kellene tiltani a vezetéstől. A kresz nem egy ajánlás, basszus!
Itt tolaxik pofátlanul, aztán 5km odébb a dugóban áll. :(
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 879
15 308
113
Nem tisztem védeni, én sem örülök egy ilyen manőverbe kezdőtől, vagy egy "hétvégi" vezetőtől, de a megengedett sebességhatár az nem kötelezőt jelent! Ha nem bevág eléd, nem szeg szabályt egy lasabb előzéssel!

vonatkozó általános rendelkezések​

3. § * (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

Szvsz ha különösebb indok (fillérbasszerkodás) nélkül fékezésre kényszeríted a mögötted szabályosan haladót, az minimum zavarás.

Ugyanaz mint amikor az egyik kamion 96-al előzni kezdi a 95-el haladó kamiont..
 
M

molnibalage

Guest

vonatkozó általános rendelkezések​

3. § * (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

Szvsz ha különösebb indok (fillérbasszerkodás) nélkül fékezésre kényszeríted a mögötted szabályosan haladót, az minimum zavarás.

Ugyanaz mint amikor az egyik kamion 96-al előzni kezdi a 95-el haladó kamiont..
És a szabálytalanul haladót?
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 983
14 007
113

vonatkozó általános rendelkezések​

3. § * (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

Szvsz ha különösebb indok (fillérbasszerkodás) nélkül fékezésre kényszeríted a mögötted szabályosan haladót, az minimum zavarás.

Ugyanaz mint amikor az egyik kamion 96-al előzni kezdi a 95-el haladó kamiont..
Írtam is, "ha nem bevag eléd"..

Ezt talán egy közlekedésben járatos, szakmabeli tudná kellően tisztázni, mert nem gondolnám, hogy az ha valaki pl. 110-el előz a pályán, és nem kivág eléd, de nem tudja befejezi az előzést és egy mögötte 130-al érkezőnek rá kell lépni a fékre már kimerítené a minősített zavarás fogalmát.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 879
15 308
113
És a szabálytalanul haladót?

A tényleges 130 (óra szerinti 140-145) az teljesen szabályos.

Nyilván a végig 180-al veretőt ha ‘akadályozod’ valós 130–al akkor nem te vagy a húnyó, ettől függetlenül szerintem feleslegesen feltartani se kell.*

* póverkedő 1 literes fehér céges oktáviák és lerohadt E36-okat sem szép dolog akadályozni, annyira nem hogy őket meg egyenesen le kell nyomni a g*cibe akarom mondani nyílvánvalóvá tenni hogy semmilyen akadályt nem okozol a közlekedésükben, feltéve hogy tudják tartani a lépést :D
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Lölő a Gyucsányi évek alatt is tíz-milliárdos forgalamakat tudott évente felmutatni, miliárdos nyereségekkel.
Értelmes, hozzáértő háttér-csapat nélkül ez nem megy. Most könnyebb neki -értelemszerűen--, Nála itthon marad a pénz, itthon adózik, alvállalkozókat kifizet, +sok, más, korábbinál jobb tendenciák...
Ezek tények.

...természetesen hinni lehet mást is.
Sőt, ezt el is mondhatod, nem verik meg a gyereked, nem rugják ki a felséged/barátnőd a munkahelyről,, nem vonulnak a házad elé betörni az ablakaid, miután "véletlenül" megtalálnak --a törvény szerint állítólag titkos-- IP-címed alapján.
Ez nem igazán neked/ellened szólt, csak a jelenlegi Nyugat-i valóságba "elhelyezem" az egyre inkább védelemre szoruló hazai értékeket.

Béke...

.
Szerintem is teljesen rendben van, hogy ha megkíván egy sikeres vállalkozást, azt bármilyen módon, akár nyomásgyakorlással is, amit nem közvetlenül ő intéz, megszerezheti... Amíg az állam ilyen módon "segíti" a döntéshozatalban a kiszemelt célpontokat, addig az én szememben sok minden lehet, de magyarokat támogató és nekik nagyon jó nagyvállalkozó a legkevésbé...
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 001
32 376
113
A minimum sebesség az autópályán tudtommal 60km!

Azért az már (indokolatlanul) a mások szándékos bosszantása, sőt balesetveszély kategória. Egyszer az M7-en (Letenye irányban) a Zamárdi előtti kanyarban (ahol egyenesen továbbmenve lehet lehajtani előtte) találkoztam egy idősebb hölggyel, aki a kisautójával kb. 60-nal ment a külsőben, még kikerülni sem lehetett azonnal, mert jöttek a belsőben nagy sebességgel. Én talán 120-cal az 1.0 Swifttel (legyen lendület mert enyhén emelkedik a pálya onnantól). Na akkor kissé bosszús voltam. Bevallom nem figyeltem, akkor vettem észre, amikor már a kanyarban mentem én is. Nem tudom mit csinált ott, lehet gondolkodott előtte, hogy merre menjen tovább. Azért az ilyen már (indokolatlanul) a mások szándékos bosszantása, sőt balesetveszély kategória. Azt sem értem, aki besoroláskor nem használja a gyorsítósávot vagy igen, de nem gyorsít, hanem besorol kb. 60-nal szintén, aztán jó esetben akkor már tapossa a gázt.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 659
55 329
113
Azért az már (indokolatlanul) a mások szándékos bosszantása, sőt balesetveszély kategória. Egyszer az M7-en (Letenye irányban) a Zamárdi előtti kanyarban (ahol egyenesen továbbmenve lehet lehajtani előtte) találkoztam egy idősebb hölggyel, aki a kisautójával kb. 60-nal ment a külsőben, még kikerülni sem lehetett azonnal, mert jöttek a belsőben nagy sebességgel. Én talán 120-cal az 1.0 Swifttel (legyen lendület mert enyhén emelkedik a pálya onnantól). Na akkor kissé bosszús voltam. Bevallom nem figyeltem, akkor vettem észre, amikor már a kanyarban mentem én is. Nem tudom mit csinált ott, lehet gondolkodott előtte, hogy merre menjen tovább. Azért az ilyen már (indokolatlanul) a mások szándékos bosszantása, sőt balesetveszély kategória. Azt sem értem, aki besoroláskor nem használja a gyorsítósávot vagy igen, de nem gyorsít, hanem besorol kb. 60-nal szintén, aztán jó esetben akkor már tapossa a gázt.
Igazad van. Én arra a tologatós, villogtatós hozzászólásra reagáltam.
Mellékesen, mindig a látásviszonyoknak megfelelően kell vezetni. Állhat egy balesetes kocsi is a belső sávban...
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Írtam is, "ha nem bevag eléd"..

Ezt talán egy közlekedésben járatos, szakmabeli tudná kellően tisztázni, mert nem gondolnám, hogy az ha valaki pl. 110-el előz a pályán, és nem kivág eléd, de nem tudja befejezi az előzést és egy mögötte 130-al érkezőnek rá kell lépni a fékre már kimerítené a minősített zavarás fogalmát.
Csak és kizárólag azokkal alkalmazom akik bevágnak elém (a nőkre és idősekre nem vonatkozik ) és intenzív fékezésre kényszerítenek ! Amúgy békés vagyok és figyelek a köröttem közlekedőkre .
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 703
28 141
113
Amúgy érdekesek ezek a sebességhatárok, mert pl, hogy most már teljesen kész nagyjából a négysávosított szakasz Veszprém és Fehérvár közt így a 110-es tábla ellenére teljesen bevett a pályatempó használata kb mindenkitől. Én is 130 körül szoktam arrafele menni (főképp külsőben), mellettem meg 140-150-el húznak el és semmi probléma, anyázás, letolás nem szokott lenni, ha meg tudunk menni kollektívan gyorsabban miért ne. Az M7 már érdekesebb, de a pálya már egy külön állatfaj. Ahol 3 sáv van, ott gyakran a középső torlódik fel mindig, pont vagy azért mert külső sávos tempóban szmöttyögnek arra, vagy azért mert a külső sávos beér egy buszt/kamiont/szénné rohadt román Transitot és előzne. Csak hát ahhoz kéne a gázt is nyomni, és egyszerűen az emberek jelentős része nem bír egyszerűen előzni. Másik kedvencem amikor emberünk dirr index nélkül bevág full hirtelen elém (pedig nem is mamóka-papóka ül ott), én meg jobb esetben ha nem jönnek instant be a belsőbe, vagy ha nem akkor intenzív anyázás mellett fékezés. De épp az ilyenek miatt inkább tartok egy 150-160-as utazótempót a belsőben (már ahol a környezet/időjárás/forgalom stb engedi) és nem kell szívjak a középső sáv szépségeivel, plusz ha hátulról jön egy nálam gyorsabb vasaló akkor meg szépen lehúzódok előle. Aztán még így is 7 liter közelében/alatt vagyok 100-on. Egyszerűen el kell azt fogadni, hogy a gyakorlatban a sebességhatárok inkább tájékoztató jellegűek, mint fix átléphetetlen limitek, és a sofőrök része a tempóját is így alakítja. Lehet nem annyira tetszik, de ettől még nem kell önkéntes rendőrködve mást szándékosan feltartani, amivel aztán jön a szép torlódás. Az meg, hogy útjavítás helyett kibasznak egy 60-as táblát/a kinn felejtett útjavítás táblák országa vagyunk, már kvázi hungarikum. Veszprémi elkerülőt is a vámosi meg a csatári elágazók közt végigszórták 60-as táblával kátyúzás helyett, nem kell mondjam az autósok 100 százaléka telibe szarja, mert tudja ez a legolcsóbb pótcselekvés. Sőt, múltkor a rendőr is 80-90-el csapatott előttem a 60-as táblánál sziréna meg minden nélkül :D
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 149
113
Na az ilyeneknek teszem fel a lököst 5cm-re és nyomom a dudát és refit ! Tudom bunkó dolog de qrva jól esik ! De kérdem melyik a bunkóbb dolog amit én csinálok vagy aki szarik a többi közlekedőre és inkább én fékezzek intenzívet de ő akkor is kijön elém ! Én intenzíven közlekedek de figyelek mindenkire , hiába megyek óra szerint 150-el a belsőben ha jön egy gyorsabb(hiába szabálytalan) tirhulok ki előle hagy haladjon ! Sokkal több balesetet okoznak a mazsola fillérbaszó tötymörgők mint akik tudnak ritmusosan közlekedni ! Az autópályázást amúgy is sokkal jobban kéne tanítani és a rendőröknek se csak a gyorshajtókat kéne buzerálni ! Mondom ezt úgy , hogy gyorsbüntim 3 éve volt utoljára 80as táblánál 100 !
Öntelt, önző marha vagy azt hiszem.
 
Status
Not open for further replies.