Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Ok. És a világ lakosságának hány százalékának teliki 120 GBP-s kocsira...?

A világ felső középosztájának? Mennyi lehet ez? 5%-a a Föld lakosságának? Igen, ez kevésnek tűnik, de nem is a többszázmilliós indiai riksás közösség vagy a fél milliárd mezítlábas bantunéger szennyezi tele a légkört a fingjával.
Az USA-ban pl. az emberek legnagyobb része megengedhetné magának, ha nem is a Teslát, de egy olcsóbb e-kocsit, a benzinzabáló, városi autónak használt terepjárók helyett.
Kissé gáz, hogy a 325 millió amerikai 2-szer több CO2-t bocsát ki, mint az 1,32 milliárd indiai (bakker már ennyien vannak? most néztem meg, én még a pár évvel ezelőtti 1,1 milliárdnál leragadtam), pedig Indiában készül az amerikai termékek jó része is.
De egyébként mi a fenét csinálnak ezek az amerikaiak? Még az 512 milliós EU is "csak" a 2/3-át bocsátja ki az amerikainak, pedig azért itt Európában még készülnek termékek bőven.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Talan azert nem, mert meg nagyon uj a technologia es csak azt szamoljak, hogy egysegnyi tomegu aksiban mennyi litium van, de a li-po aksi konnyebb. (En sem tudom, csak tippeltem. Forgalomban vannak egyaltalan? :))

Persze, hogy forgalomban vannak, az van pl. a drónokban, de a telefonokba is teszik.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
A lítiummal az a baj, hogy nem érintkezhet levegővel, mert oxigénnel azonnal hevesen reakcióba lép (sőt, vízzel is). Ebből következően az akku légmentesen záródó tokban kell, hogy legyen, és ha ez megsérül és legevőt kap (márpedig ez előbb-utóbb bekövetkezik, mert örök életű tok nincs), akkor automatikusan begyullad a lítium. Autóknál balesetkor még veszélyesebb lehet, mint a benzin. Benzines tűzkor még lehet 5-10 másodperc, hogy kiugorj az autóból, de ha a lítium gyullad be, akkor ott maximum 1 másodperc áll rendelkezésre a menekülésre. További gond a lítium akkumulátorokkal, hogy akkor is tűzveszélyesek maradnak, ha elektromosan nincsenek feltöltve, mert égéskor olyan energia szabadul fel, amely az akku normális működése során nem.

Az autókban nagyon sok, a sima ceruzaelemnél egy kicsit nagyobb akku van összekötve. Épp ezért ha meg is sérül, nem az összes fog megsérülni, hanem csak egy része. Egyébként ezen a videón kettévágja egy fejszével és csak füstöl a li-polimer akku.
 
M

molnibalage

Guest
A világ felső középosztájának? Mennyi lehet ez? 5%-a a Föld lakosságának?
Az USA-ban pl. az emberek legnagyobb része megengedhetné magának, ha nem is a Teslát, de egy olcsóbb e-kocsit, a benzinzabáló, városi autónak használt terepjárók helyett.
Úgy látom, te még az életben nem nézted meg a világ jövedelem eloszlását. Az USA lakosságának kb. 5%-nak telik Teslára, nem a világénak... Az, hogy jenkik többsége benzintemető szarral jár egy sztereotípia. Nézegessél már első körben az USA különböző részein Google streetview-val utcaképeket és nézd meg a kocsik méretét és típusátá úgy kb-ra.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Úgy látom, te még az életben nem nézted meg a világ jövedelem eloszlását. Az USA lakosságának kb. 5%-nak telik Teslára, nem a világénak...

Először is azt írtam, hogy: "ha nem is a Teslát, de egy olcsóbb e-kocsit". Már 25000 euróért is lehet venni, 25000 euró meg az USA lakosság nagyobbik felének simán megengedhető kategória.

Az, hogy jenkik többsége benzintemető szarral jár egy sztereotípia. Nézegessél már első körben az USA különböző részein Google streetview-val utcaképeket és nézd meg a kocsik méretét és típusátá úgy kb-ra.

Városa válogatja. New York pl. tipikusan az a város, ahol kevesen vesznek autót, inkább taxiznak és tömegközlekednek.
Los Angeles meg az a város, ahol platós autókkal furikáznak a városban, mint ahogy ez a kép is bizonyítja.

https://www.google.ro/maps/@34.0349...4!1sS0N6Wh1ZDkZGWjmvgOW9Gw!2e0!7i16384!8i8192

Hidd el nekem, nem keresgéltem, csak egyszerűen beírtam a keresőbe Los Angelest és ráközelítettem az egyik sugárútra.
De megnézheted akár San Fransiscot vagy Miamit is, ott sem rózsás a helyzet.
Valamivel csak össze kell hozzák a 2,5X nagyobb fejenkénti CO2 kibocsátást, mint amit az EU átlag összehoz.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
T

Törölt tag 1711

Guest
Hidd el nekem, nem keresgéltem, csak egyszerűen beírtam a keresőbe Los Angelest és ráközelítettem az egyik sugárútra.
De megnézheted akár San Fransiscot vagy Miamit is, ott sem rózsás a helyzet.
Valamivel csak össze kell hozzák a 2,5X nagyobb fejenkénti CO2 kibocsátást, mint amit az EU átlag összehoz.

Vasút szinte teljesen dízelfüggő, minimálisan van villamosítva, ráadásul vicces azt nézni ahogy 8-10 dízel mozdony füstöt okádva átvonszol 20-25.000 tonna szenet az országon, hogy a túl felén elégessék és az áramot visszaszállítsák vezetéken :D
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Vasút szinte teljesen dízelfüggő, minimálisan van villamosítva, ráadásul vicces azt nézni ahogy 8-10 dízel mozdony füstöt okádva átvonszol 20-25.000 tonna szenet az országon, hogy a túl felén elégessék és az áramot visszaszállítsák vezetéken :D

De legalább nő a GDP. :)
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Wow. 63 kg lítium tudod milyen jól ég? :eek:

Ebben csak pár gramm (!) van... hevesen reagál oxigénnel és vízzel is... ha megsérül az aksi (pl. ütközéskor), akkor ugyanez történik:
Amikor nyáron Richard Hammond fejre állt az elektromos autóval, akkor utána a roncs 4 napig fel-felgyulladt. Kb hagyták is elégni a fenébe.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Vasút szinte teljesen dízelfüggő, minimálisan van villamosítva, ráadásul vicces azt nézni ahogy 8-10 dízel mozdony füstöt okádva átvonszol 20-25.000 tonna szenet az országon, hogy a túl felén elégessék és az áramot visszaszállítsák vezetéken :D
Jó, de ott 3 kilométeres szerelvényeket húznak az európai 600-750 méteres helyett, illetve emeletes konténerszállító vonatok vannak (a kontenerek tetejére tesznek még egyet). Sokkal nagyobb a vasúti teherszállítás aránya ott mint az EU-ban nagyobb távolságokon. Lásd: http://iho.hu/hir/chicagoban-fejlesztett-a-burlington-northern-santa-fe-180203
 
M

molnibalage

Guest
Először is azt írtam, hogy: "ha nem is a Teslát, de egy olcsóbb e-kocsit". Már 25000 euróért is lehet venni, 25000 euró meg az USA lakosság nagyobbik felének simán megengedhető kategória.
Nem, nem az.
http://www.autonews.com/article/201...erage-age-of-vehicles-on-road-hits-11.6-years
A jenki flotta is öregszik. Egyre többen és egyre tovább használnak meglevő autót. Ez szerinted indikátora annak, hogy 30-35 ezer dollárért vesznek majd új autót, ami elektromos? Abban az országban, ahol a távolságok akkorák, amekkorák és vannak kurvamagas hegyek is?

Hahó, ez mér mérnök átlagfizetéssel is az éves bér fele ottan...

Az, hogy jenkik többsége benzintemető szarral jár egy sztereotípia. Nézegessél már első körben az USA különböző részein Google streetview-val utcaképeket és nézd meg a kocsik méretét és típusátá úgy kb-ra.

Városa válogatja. New York pl. tipikusan az a város, ahol kevesen vesznek autót, inkább taxiznak és tömegközlekednek.
Los Angeles meg az a város, ahol platós autókkal furikáznak a városban, mint ahogy ez a kép is bizonyítja.

https://www.google.ro/maps/@34.0349...4!1sS0N6Wh1ZDkZGWjmvgOW9Gw!2e0!7i16384!8i8192
A képeden ezek aránya nincs 15% sem, de ha csak ezen az újon elmegyek odébb, akkor van ahol egy ilyen sincs. Nem egyelemes mintából kellene extrapolálni...

Valamivel csak össze kell hozzák a 2,5X nagyobb fejenkénti CO2 kibocsátást, mint amit az EU átlag összehoz.
Többet repülnek, légkondival agyatlanul hűtenek és fűtenek, a jenki könnyűszerkezetes faház a szigetelés kb. hírből ismeri és a magasabb fogyasztásuk önmagában. Minden, ami előállítanak az a grid miatt CO2 kibocsátást jelent. Az is, ha steak-et eszel, az is, ha siklóernyőzöl, stb. Nem azért kétszeres az egy főre eső, mert ezt a közlekedés hozza össze. Az ipar, amiből a GDP lesz. Szerinted a villamosáram topikan miért mondtuk el többen is azt, hogy ha a magyar ipar és életszínvonal egyszer nyugati lesz vagy annak közelében, akkor a jelenegi fajlagos és abszolút fogyasztás is nő? Ez a trend az egész világon, a sötétzöld balfaszok által behaluzott csökkenés a mesékben létezik.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Nem, nem az.
http://www.autonews.com/article/201...erage-age-of-vehicles-on-road-hits-11.6-years
A jenki flotta is öregszik. Egyre többen és egyre tovább használnak meglevő autót. Ez szerinted indikátora annak, hogy 30-35 ezer dollárért vesznek majd új autót, ami elektromos? Abban az országban, ahol a távolságok akkorák, amekkorák és vannak kurvamagas hegyek is?

Hahó, ez mér mérnök átlagfizetéssel is az éves bér fele ottan...

Az, hogy jenkik többsége benzintemető szarral jár egy sztereotípia. Nézegessél már első körben az USA különböző részein Google streetview-val utcaképeket és nézd meg a kocsik méretét és típusátá úgy kb-ra.


A képeden ezek aránya nincs 15% sem, de ha csak ezen az újon elmegyek odébb, akkor van ahol egy ilyen sincs. Nem egyelemes mintából kellene extrapolálni...


Többet repülnek, légkondival agyatlanul hűtenek és fűtenek, a jenki könnyűszerkezetes faház a szigetelés kb. hírből ismeri és a magasabb fogyasztásuk önmagában. Minden, ami előállítanak az a grid miatt CO2 kibocsátást jelent. Az is, ha steak-et eszel, az is, ha siklóernyőzöl, stb. Nem azért kétszeres az egy főre eső, mert ezt a közlekedés hozza össze. Az ipar, amiből a GDP lesz. Szerinted a villamosáram topikan miért mondtuk el többen is azt, hogy ha a magyar ipar és életszínvonal egyszer nyugati lesz vagy annak közelében, akkor a jelenegi fajlagos és abszolút fogyasztás is nő? Ez a trend az egész világon, a sötétzöld balfaszok által behaluzott csökkenés a mesékben létezik.

Húh, 11,6 év? És te meg ki voltál akadva a magyar átlagéletkorra ami alig magasabb?
Egyrészt igazat adok neked, valóban egyre kevesebben engedhetik meg maguknak az USA-ban is.
Mondjuk ez is jól mutatja azt, hogy mennyire relatív a nagy fizetésük az amerikaiaknak. 44000 dollár az éves átlagkereset, de még egy újabb autóra sem futja, ami fél éves fizetése lenne.

A képeden ezek aránya nincs 15% sem, de ha csak ezen az újon elmegyek odébb, akkor van ahol egy ilyen sincs. Nem egyelemes mintából kellene extrapolálni...

Beírtam a googliba, hogy american big cars, csupa olyan találatok ugranak be, hogy amerikaiak elképednek, hogy itt Európában milyen kicsik a kocsik. Nem hinném, hogy ez csak stereotípia lenne.
https://www.npr.org/2016/05/09/477301486/why-americans-are-buying-more-trucks-and-suvs-than-cars

Többet repülnek, légkondival agyatlanul hűtenek és fűtenek, a jenki könnyűszerkezetes faház a szigetelés kb. hírből ismeri és a magasabb fogyasztásuk önmagában. Minden, ami előállítanak az a grid miatt CO2 kibocsátást jelent. Az is, ha steak-et eszel, az is, ha siklóernyőzöl, stb. Nem azért kétszeres az egy főre eső, mert ezt a közlekedés hozza össze. Az ipar, amiből a GDP lesz. Szerinted a villamosáram topikan miért mondtuk el többen is azt, hogy ha a magyar ipar és életszínvonal egyszer nyugati lesz vagy annak közelében, akkor a jelenegi fajlagos és abszolút fogyasztás is nő? Ez a trend az egész világon, a sötétzöld balfaszok által behaluzott csökkenés a mesékben létezik.

Ezekkel egyetértek.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Emlékeztek arra a fórumra (segítsetek a nevében) ami a themess.net címen folytatta?
Nem tudja valaki egész véletlenül, hogy az oda feltöltött képállomány hol érhető el? Akár magánszemélynél letöltve, bármi jó.