Látom nem tetszik érteni...
- Kb. százszor annyia kerül csak legyártani az akksit, mint a benzin/go tartályt és betároló rendszert a motorhoz. Aztán még el kell takarítani...
- A teljes életciklus alatt X km esetén a b/go. esetén kiszámolod az átlagfogyasztásból a CO2 és minden más emissziót. (7 liter / 100 km jó közelítés.)
- A teljes életciklus alatt a villanyautónál átlagos kWh / 100 km értékből is úgy, hogy az adott ország átlagos fosszilis termelési arányát nézed. (Ez igen kevés országban van 50% alatt az importot is nézve..)
Így nézve legfeljebb lokális környezetvédelmet jelent a nagyvárosokban a kisebb emisszió, de globálisat nemigen.
Te nem érted amit mondok és amit a cikk is leírt.
Ne csak azt vedd, hogy az akkut szennyezőbb előállítani, mint a benzintartályt.
Az e-kocsi akkor szennyez jelentősen, amikor az akkut létrehozzák, méghozzá annyi károsanyag termelődik az akku előállításával, mint amennyit 2,4 év alatt kipufog a hagyományos kocsi (a fennt linkelt cikk szerint).
Szennyez még, amikor magát a kocsit gyártják, de az ugyanúgy a hagyományosnál is megvan.
Ezen a szennyezésen kívül akkor szennyez még, amikor megtermelik az áramot. Ez meg a termelés módjától függ, ami országonként változó.
Szóval az akkus kocsik a teljes életciklusuk alatt pár országban annyit szennyeznek, mint a hagyományosak 2,4 évnyi működés alatt (ez akkor ha teljesen atommal vagy vízzel termelik az áramot). Ha viszont teljesen szénnel termelik meg az áramot, akkor még ez a szennyezés is rárakódik.
Annak most nem fogok utánanézni, hogy 200000-300000 km megtétele esetén egy Tesla mennyi CO2-t bocsát ki közvetetten, ha teljes egészében szénerőmű árama hajtja.
Van még az akku eltakarítása, de ha újrahasznosítod az akkut, akkor meg az akku előállításakor lesz kevesebb károsanyagkibocsátás, hisz az alapanyagok nagy részét nem kell ismét kibányászni.
Egyébként ha a szénerőműi árammal töltve ugyanannyi lenne a szennyezés, mint a hagyományossal, akkor is megérné a szmogmentes városok miatt.
Ha viszont mindenhol atomárammal hajtanák, akkor főleg megérné.
Ez lenne a mondanivalóm lényege, hogy az elektrmos kocsikkal legalább adva van a lehetőség, hogy jelentősen csökkentsük a CO2 kibocsátást (atomáram esetén), míg a hagyományos kocsikkal eljutottunk arra a szintre, hogy már fizikailag lehetetlen csökkenteni. Csak trükközéssel sikerül a csökkentés.