Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Győri állomásnál a gyros-osban dolgozott egy 2016-ban idejött afgán. Meglepő, de azért jött ide, mert a haverja már itt élt egy ideje (övé volt a gyros-os), tőle megtanult magyarul és itt akart élni, dolgozni... Igaz ő a hivatalos úton jött, útlevéllel, mindennel.
Az a gyros-os kb. tavaly nyáron bezárt, milyen okból?? Mikor Pestre mentem gyakran vettem ott gyrost.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Ott a történet arról szólt, hogy védi-e a környezetet és vagy sem. Ha kiveszed az adót és támogatást akkor elég jól látszik, hogy a villanyautó most nagyon nem környezetvédő. Ha nem lenne fosszulis a gridben, akkor az lenne És, ha nagymamának kereke lett volna, akkor ő lett volna a villamos...

Azért vald be, ha neked is valamiről megvan a véleményed, akkor sokszor te sem akarod elfogadni, hogy az esetleg téves. :)

Környezetvédő-e az elektromos kocsi?
Nyilván nem környezetvédő, hisz már azzal, hogy létrehozták, rombolták és szennyezték a környezetet.
A gyártása és használata kevésbé szennyezi a környezetet, mint a belsőégésű motoros társaik?
Szerintem sokkal kevésbbé.
Magának a kocsinak a legyártását hanyagoljuk el, hisz mindkét autót kb. hasonló károsanyagkibocsátással gyártják le.
Marad akkor az elégetett üzemanyag és az üzemanyag előállítása általi szennyezés.
Ugyebár a belsőégésű motorok közvetlenül szennyezik a levegőt. Akármennyire is próbálják szigorítani a szabályokat, a technika elért arra a színtre, hogy már nem lehet költséghatékonyan lejjebb vinni a szennyezést. Sőt, teljesen megszüntetni a széndioxid kibocsátást fizikailag képtelenség, hisz az égés széndioxidot termel, ezen kocsikban lévő motorok neve pedig belsőégésű motor.
Az elektromos autók közvetetten szennyeznek, hisz maga az autó nem füstöl, de az áramot csak meg kell termelni valahol.
A szennyezés mértéke így teljesen attól függ attól, hogy hol töltik az elektromos autót.
Ha Franciaországban, ahol az áramtermelés 70%-a atomból származik, akkor nagyon környezetkímélő.
De Magyarországon is annak mondható, hisz az áramtermelés fele itt is atomból jön.
Viszont még ha Kínában is használják a kocsit, ahol az áram több, mint 70%-a szénerőműből származik, még akkor is fejlődést jelent a belsőégésűekhez képest, hisz nem a 10-20 milliós nagyvárosokat árasztják el a füsttel, hanem a szénerőművek környékét szennyezik vele, amik általában nem a városok közepén vannak.
Ráadásul a belsőégésűekhez képest az elektromosaknál még bőven van hova fejlődni. Amennyiben végre minden ország vezetősége felébredne az álomvilágból és atomerőművekkel termelnék meg az áramot, úgy teljes mértékben széndioxidmentes lehetne a elektromos kocsik működése (működés ugyebár, nem magának a kocsinak a legyártása).
Ezenkívül az elektromosnak akkumulátort is kell gyártani, ami egy plusz a belsőégésűhöz képest.
Nade a belsőégésűnek is elő kell állítani az üzemanyagot.
Most akkor vajon az akkumulátor előállítása szennyezőbb, vagy annak az üzemanyagnak az előállítása, ami arra a távra elég, amennyit egy akkumulátor az élete során meg tud tenni.
Akkor pár adat: a Nissan garanciát ad arra, hogy 100000 km megtételéig max. 70%-ra csökken az egy töltéssel megtehető távolság új akkuhoz képest.
Na de 100000 km után sem romlik el, sőt, akadnak elektromos kocsik, amikkel 300000-400000 km-t is megtettek már ugyanazzal az akkuval.
100000 km-t 5000 liter benzinnel teszel meg, és akkor nagyon de nagyon kis fogyasztással számoltam, 300000-ret viszont 15000 literrel.
Na akkor melyik előállítása szennyezőbb? 15000 liter benziné, vagy egy akkumulátoré?
15000 liter benzin 5,5 millió forint, ha az adókat nem számolom, akkor kb. 2,25 millió.
Egy Nissan Leaf akku 5500 dollár, ami 1,36 millió forint.
Tudom, hogy nem teljesen stimmel, de mivel 15000 liter benzin előállítása jóval több pénzbe kerül, mint az akku előállítása, ezért végső soron több károsanyag kibocsátással is jár.

Az akkumulátorok újrahasznosítását és ennek ki általi fizetését meg nem tudom miért hozod állandóan fel?
Évtizedek óta létezik újrahasznosítás, simán megoldható különösebb szennyezés nélkül. Nem tudom, hogy észrevetted-e, de ha bármilyen elektromos terméket veszel, akkor már megvételnél kifizeted az újrahasznosítás árát is, nem hinném, hogy pont az elektromos autóknál nem gondoltak volna erre.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
M

molnibalage

Guest
Magának a kocsinak a legyártását hanyagoljuk el, hisz mindkét autót kb. hasonló károsanyagkibocsátással gyártják le.
Na ez az, ami nem igaz, te meg csuklóból leírod. Szerinted viccből drágább az elektromos autó annyival, amennyivel? Bele kell tenni a gyártási folyamatba azt az energiát és környezetszennyezést hozzá. Márpedig amíg az energiafelhasználás 60-70% fosszilis vagy régiónként még nagyobb, addig ez a kijelentés a nagy semmire támaszkodik.


Ha Franciaországban, ahol az áramtermelés 70%-a atomból származik, akkor nagyon környezetkímélő.
De Magyarországon is annak mondható, hisz az áramtermelés fele itt is atomból jön.
A termelés több mint fele már, de ez csak az import miatt. A felhasználás 35-38%-a legfeljebb atom, mert az importáram nagy része nem atomáram.

Viszont még ha Kínában is használják a kocsit, ahol az áram több, mint 70%-a szénerőműből származik, még akkor is fejlődést jelent a belsőégésűekhez képest, hisz nem a 10-20 milliós nagyvárosokat árasztják el a füsttel, hanem a szénerőművek környékét szennyezik vele, amik általában nem a városok közepén vannak.
Ráadásul a belsőégésűekhez képest az elektromosaknál még bőven van hova fejlődni.
Ez egy szép bullshit. Kvázo nincs 90% alatti elektromotor hatásfok. A töltési hatásfokot a tudomány mai állása szerint nem tudod megváltoztatni, mert termodinamika tudja a dolgát főleg, ha gyorstöltesz...

Amennyiben végre minden ország vezetősége felébredne az álomvilágból és atomerőművekkel termelnék meg az áramot, úgy teljes mértékben széndioxidmentes lehetne a elektromos kocsik működése (működés ugyebár, nem magának a kocsinak a legyártása).
Valahol itt kezdődne talán a történet, de akkor meg felmerül az, hogy akkor miért kellene villanyautó, ha légköri CO2-vel és olcsó árammal lehet zeró CO2 mentes folyékony hajtóanyag ciklus....


Tudom, hogy nem teljesen stimmel, de mivel 15000 liter benzin előállítása jóval több pénzbe kerül, mint az akku előállítása, ezért végső soron több károsanyag kibocsátással is jár.
A benzin előállításának költségét mennyinek veszed? Konkrét számot kérek, hogy lássam mire gondolsz. A kutakon az adók és ÁFA nélkül 150 Ft sem lenne egy liter gázolaj vagy benzin...

Az akkumulátorok újrahasznosítását és ennek ki általi fizetését meg nem tudom miért hozod állandóan fel?
Ez a kérdés valami vicc? Azért, mert el kell takarítani és azért, mert Li van benne, amiből rohadt kevés van. A mai akksikkal fizikailag lehetetlen a tömeges villanyautózás megvalósítása.

Nem tudom, hogy észrevetted-e, de ha bármilyen elektromos terméket veszel, akkor már megvételnél kifizeted az újrahasznosítás árát is, nem hinném, hogy pont az elektromos autóknál nem gondoltak volna erre.
Igen? Hol? Nem látom számlán az adót és még, ha lenne is, akkor is butaság a kijelentésed. Az elektromos hulladékok egy részét nincs hova leadni és itthon láttunk már olyat a mezei szelektív hulladékot is beleborítottak a vegyes kommunálisba.

Szóval szeretném látni, hogy ki és hol reciklálja az elektriomos hulladékot, mert én csak azt látom, hogy a 3. világra vannak ezek rátolva és szerencsételenek mérgező folyamatokkal szórakoznak ott az újrahasznosítással.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Na ez az, ami nem igaz, te meg csuklóból leírod. Szerinted viccből drágább az elektromos autó annyival, amennyivel? Bele kell tenni a gyártási folyamatba azt az energiát és környezetszennyezést hozzá. Márpedig amíg az energiafelhasználás 60-70% fosszilis vagy régiónként még nagyobb, addig ez a kijelentés a nagy semmire támaszkodik.



A termelés több mint fele már, de ez csak az import miatt. A felhasználás 35-38%-a legfeljebb atom, mert az importáram nagy része nem atomáram.


Ez egy szép bullshit. Kvázo nincs 90% alatti elektromotor hatásfok. A töltési hatásfokot a tudomány mai állása szerint nem tudod megváltoztatni, mert termodinamika tudja a dolgát főleg, ha gyorstöltesz...


Valahol itt kezdődne talán a történet, de akkor meg felmerül az, hogy akkor miért kellene villanyautó, ha légköri CO2-vel és olcsó árammal lehet zeró CO2 mentes folyékony hajtóanyag ciklus....



A benzin előállításának költségét mennyinek veszed? Konkrét számot kérek, hogy lássam mire gondolsz. A kutakon az adók és ÁFA nélkül 150 Ft sem lenne egy liter gázolaj vagy benzin...


Ez a kérdés valami vicc? Azért, mert el kell takarítani és azért, mert Li van benne, amiből rohadt kevés van. A mai akksikkal fizikailag lehetetlen a tömeges villanyautózás megvalósítása.


Igen? Hol? Nem látom számlán az adót és még, ha lenne is, akkor is butaság a kijelentésed. Az elektromos hulladékok egy részét nincs hova leadni és itthon láttunk már olyat a mezei szelektív hulladékot is beleborítottak a vegyes kommunálisba.

Szóval szeretném látni, hogy ki és hol reciklálja az elektriomos hulladékot, mert én csak azt látom, hogy a 3. világra vannak ezek rátolva és szerencsételenek mérgező folyamatokkal szórakoznak ott az újrahasznosítással.
És hol tart az üzemanyagcellás technika?Anno sokat vártak tőle,hogy megoldja az aku problémáit.(30éve amonták,még 10-20év.Tisztára mint a fúzios erömű)
 
M

molnibalage

Guest
És hol tart az üzemanyagcellás technika?Anno sokat vártak tőle,hogy megoldja az aku problémáit.(30éve amonták,még 10-20év.Tisztára mint a fúzios erömű)
Sehol. 2008-ban többen a magas kőolaj miatt kb. azt mondták, hogy pár éven belül lesz. Azóta is a nagy büdös semmi. Ez pontosan olyan, mint az n+1-dik szuper akksi és fúziós erőmű. Mindig erősen jövő időt használnak...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Na ez az, ami nem igaz, te meg csuklóból leírod. Szerinted viccből drágább az elektromos autó annyival, amennyivel? Bele kell tenni a gyártási folyamatba azt az energiát és környezetszennyezést hozzá. Márpedig amíg az energiafelhasználás 60-70% fosszilis vagy régiónként még nagyobb, addig ez a kijelentés a nagy semmire támaszkodik.

Már megint anélkül reagálsz rá, hogy végig olvastad volna.
Direkt külön szedtem az autó és az üzemanyag (elektromos esetében akku és áram) előállítását.
Az autó legyártása ugyanannyi mindkettő esetében.
Az akku már az üzemanyag részhez tartozik, mint ahogy a belsőégésűhöz is le kell gyártani a benzint.
Szerintem nem kerül többe az akku, mint a 300000 km megtételére elegendő benzin legyártása.

A termelés több mint fele már, de ez csak az import miatt. A felhasználás 35-38%-a legfeljebb atom, mert az importáram nagy része nem atomáram.

Ezt írtam én is, a termelés fele atom. Ha a teljes felhasználást számolod, aminek több, mint a fele foszilis, még úgy is kevesebb károsanyagkibocsátás van, mint a belsőégésűeknél.

Ez egy szép bullshit. Kvázo nincs 90% alatti elektromotor hatásfok. A töltési hatásfokot a tudomány mai állása szerint nem tudod megváltoztatni, mert termodinamika tudja a dolgát főleg, ha gyorstöltesz...

Értő olvasás. Én ezt írtam:
Ráadásul a belsőégésűekhez képest az elektromosaknál még bőven van hova fejlődni. Amennyiben végre minden ország vezetősége felébredne az álomvilágból és atomerőművekkel termelnék meg az áramot, úgy teljes mértékben széndioxidmentes lehetne a elektromos kocsik működése (működés ugyebár, nem magának a kocsinak a legyártása).
Hol írtam én az elektromotor hatásfokáról? Azt írtam, hogy ha nem foszilissal termelnék az áramot, akkor teljes mértékben szén-dioxid semleges lenne az e-autók
MŰKÖDÉSE.

A benzin előállításának költségét mennyinek veszed? Konkrét számot kérek, hogy lássam mire gondolsz. A kutakon az adók és ÁFA nélkül 150 Ft sem lenne egy liter gázolaj vagy benzin...

370 forint 1 liter benzin, mindenhol úgy írják, hogy ennek a fele az adó.

Ez a kérdés valami vicc? Azért, mert el kell takarítani és azért, mert Li van benne, amiből rohadt kevés van. A mai akksikkal fizikailag lehetetlen a tömeges villanyautózás megvalósítása.

El lesz takarítva, hisz újrahasznosítják, sőt, úgy tudom, hogy még pénzt is adnak érte.
Az meg nem igaz, hogy kevés lítium van.
https://investingnews.com/daily/res...g/lithium-investing/lithium-reserves-country/
Ezek a most ismert készletek.
7,5 millió tonna van a legnagyobb ismert tartalékkal rendelkező Chilének.
Viszont ezek a jelenleg ismert készletek, amik folyamatosan nőnek, ahogy egyre fontosabb az iparnak. Pont úgy, mint ahogy 30 évvel ezelőtt még azt mondták, hogy 2020-ra elfogy az olaj. Még az óceán is tartalmaz lítiumot, sőt, te, én és minden egyéb élőlény is a Földön.
63 kg lítium kell egy Teslába (aminek igencsak nagy akkuja van).
Csak Chile ma ismert tartaléka elég lenne 120 millió autóba. Ha meg újrahasznosítunk, akkor nem fognak elfogyni még a most ismert készletek sem a belátható időn belül.

Igen? Hol? Nem látom számlán az adót és még, ha lenne is, akkor is butaság a kijelentésed. Az elektromos hulladékok egy részét nincs hova leadni és itthon láttunk már olyat a mezei szelektív hulladékot is beleborítottak a vegyes kommunálisba.

Nem mindenhol szokták feltüntetni, de pl. a romániai Auchan-ál minden elektronikai termék ára alatt szokta írni, hogy mennyi a környezetvédelmi adó rajta.
Vettem már 1,5 lejes led izzót, amiből 1 lej volt az adó, 50 bani lett volna az izzó. :)
Igen, valóban vannak marha emberek, akik kidobják az elektronikai hulladékot is, pedig jó pénzt adnak érte. Viszont egy elektromos autó akkumulátorát nem hinném, hogy csak úgy ki lehetne dobni, kezdjük azzal, hogy kiszedni sem tudja Átlag Béla, csak a szervízben lehet megoldani, ha pedig oda kerül, akkor már mehet is az újrahasznosítóba.


Szóval szeretném látni, hogy ki és hol reciklálja az elektriomos hulladékot, mert én csak azt látom, hogy a 3. világra vannak ezek rátolva és szerencsételenek mérgező folyamatokkal szórakoznak ott az újrahasznosítással.

Pl. Romániában vannak magáncégek is már, akik fizetnek, csak, hogy nekik add az elektromos hulladékokat. Én is adtam már le egy hűtőt 3000 forintért.
De az áruházak is sokszor hirdetnek akciókat és ha leadsz egy hűtőt, vagy mosógépet, akkor 6000 forintot elengednek az új árából.
 
M

molnibalage

Guest
Már megint anélkül reagálsz rá, hogy végig olvastad volna.
Te most gondolatolvasót játszol? Még párszor leírsz ilyet és el sem fogom tényle olvasni, hogy mit írsz. Eddig vettem rá a fáradságot.

Az akku már az üzemanyag részhez tartozik, mint ahogy a belsőégésűhöz is le kell gyártani a benzint.
Szerintem nem kerül többe az akku, mint a 300000 km megtételére elegendő benzin legyártása.
Ennek a számítási hátterét nem értem, hogy mit mihez mérsz. A teljes életciklust nézd, tehát (áram + villaos hálózat + akku gyártás és eltakarítás) vs (benzin gyártása + szállítása + eltakarítása.) A benzinnél a hátramaradt termék az egy üres tartály és egy benzinpumpa néhány szeleppel. Az akkunál "picit" más...


Ráadásul a belsőégésűekhez képest az elektromosaknál még bőven van hova fejlődni. Amennyiben végre minden ország vezetősége felébredne az álomvilágból és atomerőművekkel termelnék meg az áramot, úgy teljes mértékben széndioxidmentes lehetne a elektromos kocsik működése (működés ugyebár, nem magának a kocsinak a legyártása).
Hol írtam én az elektromotor hatásfokáról? Azt írtam, hogy ha nem foszilissal termelnék az áramot, akkor teljes mértékben szén-dioxid semleges lenne az e-autók
MŰKÖDÉSE.
Te úgy fogalmaztál, mintha ez a motor hajtásláncra és töltésre vonatkozna. Szép elmélet, hogy lehetne gridet CO2 semlegesség tenni, de ha KURVÁRA NEM EZ A TREND, akkor ezzel mit kezdjek? A növekvő igének miatt a világ kevésbé karbonsemeleges, min volt 25-35 éve. Ehm...

A benzin előállításának költségét mennyinek veszed? Konkrét számot kérek, hogy lássam mire gondolsz. A kutakon az adók és ÁFA nélkül 150 Ft sem lenne egy liter gázolaj vagy benzin...

370 forint 1 liter benzin, mindenhol úgy írják, hogy ennek a fele az adó.
Aranyos vagy, de ha adó nélkül 175 Ft jön ki, akkor szerinted mennyi a gyártás? Mert a kutakra sem ingyen viszik, a kútnak is van haszna és az eladónak is. Ez alapján na szerinted mennyi az előállítási költség? (Most a kőolaj árára szándékosan nem kérdezek rá, ezek amúgy sem annyira publiku dolgok...)


El lesz takarítva, hisz újrahasznosítják, sőt, úgy tudom, hogy még pénzt is adnak érte.
Az meg nem igaz, hogy kevés lítium van.
https://investingnews.com/daily/res...g/lithium-investing/lithium-reserves-country/
Ezek a most ismert készletek.
7,5 millió tonna van a legnagyobb ismert tartalékkal rendelkező Chilének.
Viszont ezek a jelenleg ismert készletek, amik folyamatosan nőnek, ahogy egyre fontosabb az iparnak. Pont úgy, mint ahogy 30 évvel ezelőtt még azt mondták, hogy 2020-ra elfogy az olaj. Még az óceán is tartalmaz lítiumot, sőt, te, én és minden egyéb élőlény is a Földön.
63 kg lítium kell egy Teslába (aminek igencsak nagy akkuja van).
Csak Chile ma ismert tartaléka elég lenne 120 millió autóba. Ha meg újrahasznosítunk, akkor nem fognak elfogyni még a most ismert készletek sem a belátható időn belül.
Aranyos vagy megint... 120 milliü autó röhejesen kevés és nem csak autóakksiba kell Li... Szóval...

Nem mindenhol szokták feltüntetni, de pl. a romániai Auchan-ál minden elektronikai termék ára alatt szokta írni, hogy mennyi a környezetvédelmi adó rajta.
Vettem már 1,5 lejes led izzót, amiből 1 lej volt az adó, 50 bani lett volna az izzó. :)
Igen, valóban vannak marha emberek, akik kidobják az elektronikai hulladékot is, pedig jó pénzt adnak érte. Viszont egy elektromos autó akkumulátorát nem hinném, hogy csak úgy ki lehetne dobni, kezdjük azzal, hogy kiszedni sem tudja Átlag Béla, csak a szervízben lehet megoldani, ha pedig oda kerül, akkor már mehet is az újrahasznosítóba.
Hiába van rajta adó, ha az arra befizetett pénz megy a közös nagy kasszába. Az izző meg megy a vegyes hulladékba. Ez a mai modell. Az állam minden szart adóztat, de a befolyt pénz nem a megoldásra megy. Csak sápolás zajlik, nem megoldás.


Pl. Romániában vannak magáncégek is már, akik fizetnek, csak, hogy nekik add az elektromos hulladékokat. Én is adtam már le egy hűtőt 3000 forintért.
De az áruházak is sokszor hirdetnek akciókat és ha leadsz egy hűtőt, vagy mosógépet, akkor 6000 forintot elengednek az új árából.
Na, akkor van haladás. Én a rossz számológépemet nem tudtam eddig kidobni sehol... Itt porosodik az asztalomon 5 éve...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 216
24 304
113
Na, akkor van haladás. Én a rossz számológépemet nem tudtam eddig kidobni sehol... Itt porosodik az asztalomon 5 éve...

Eleve ha vásárolsz valami elektromos cuccot -legalább is felvidéken- 0,24-15,40€-ig terjedő reciklációs költséget adnak az árához, kategóriák szerint. A számológéped pl. kb. 0,01€ ha súly szerint, max 0,24€ ha a kategória szerinti nézem. Ilyen + költséget tartalmazhat, ha újat veszel (pontosan most nem tudom, melyik kategóriába esik ez). A régit mindenen esetben leadhatod ott, ahol az újat veszed, az eladó köteles likvidálni a megfelelő módon. Felénk ez igy van...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
Áthozva villanyból:

OFF

Az autósok kb. 90+ százaléka nem tartja be a követési távolságot. Én persze mazsolva vagyok, a jogsi megszerzése óta 1-szer vezettem, de én legalább 1,5 sec követési távolságot tartottam tanulóként és bringázáskor is óvatos vagyok.

Mindig ámulok azokon a hülyéken, akik autópályán a másiktól kb. tized másodercnyi távolságot tartanak... Persze Isten állítólag a hülyékre vigyáz...

Ha jól emlékszem 2 másodpercet tanítottak. De. Közlekedésmérnökként meg azt tanultam, hogy forgalmi helyzettől függően változó, sűrű forgalomban nem az előttem levőhöz kell 2 másodpercet tartani, hanem az előtte levőhöz képest, ha látom a hátsó lámpáit.
 
M

molnibalage

Guest
Eleve ha vásárolsz valami elektromos cuccot -legalább is felvidéken- 0,24-15,40€-ig terjedő reciklációs költséget adnak az árához, kategóriák szerint. A számológéped pl. kb. 0,01€ ha súly szerint, max 0,24€ ha a kategória szerinti nézem. Ilyen + költséget tartalmazhat, ha újat veszel (pontosan most nem tudom, melyik kategóriába esik ez). A régit mindenen esetben leadhatod ott, ahol az újat veszed, az eladó köteles likvidálni a megfelelő módon. Felénk ez igy van...
Számítógép esetén a helyzet egyszerű, mindig találtam a régi konfignak új felhasználót. Tesónak odaadtam ingyért, vagy eladtam barátomnak piaci ár alatt 25%-kal. Az, hogy tőlük hova fog menni, azt nem tudom..
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Számítógép esetén a helyzet egyszerű, mindig találtam a régi konfignak új felhasználót. Tesónak odaadtam ingyért, vagy eladtam barátomnak piaci ár alatt 25%-kal. Az, hogy tőlük hova fog menni, azt nem tudom..


Bocs, lehet nem illik ilyet itt kérdezni, de Te milyen területen tervezel. Mármint a gépészeten belül. Lehet, hogy hülyeség, de engem érdekelne, mint kollégát...ha gondolod válaszolj, ha indiszkrét a kérdés, hagyd a fenébe....
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 216
24 304
113
Számítógép esetén a helyzet egyszerű, mindig találtam a régi konfignak új felhasználót. Tesónak odaadtam ingyért, vagy eladtam barátomnak piaci ár alatt 25%-kal. Az, hogy tőlük hova fog menni, azt nem tudom..

A főnököm az összes céghez került/vásárolt gépet és elemeit megtartotta, kb. 2000-től 2012-ig, abból ollózgatott össze mindent, ami 1-esekel és 0-kal dolgozig. Olyan is volt a hállózatunk amilyen. Szerencsénkre a 2012-es dunai árviz 40cm-el elmosta céget is...két raklapnyi ázott "kövület" ment a szemétre, DE ami menthető volt, még azt is képes volt félretenni, hátha...amúgy Ő atomfizikus. :D
 
M

molnibalage

Guest
Bocs, lehet nem illik ilyet itt kérdezni, de Te milyen területen tervezel. Mármint a gépészeten belül. Lehet, hogy hülyeség, de engem érdekelne, mint kollégát...ha gondolod válaszolj, ha indiszkrét a kérdés, hagyd a fenébe....
Nem "vas", tehát nem üzemtervezőkétn dolgozom, folyamattervezőként tevékenykedem. Távvezetékek, ipari vezetékek, gáz, olajipar, de lényegében bárhol, ahol cső, szivattyú, kompresszor, kazán, stb. lehet.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Nem "vas", tehát nem üzemtervezőkétn dolgozom, folyamattervezőként tevékenykedem. Távvezetékek, ipari vezetékek, gáz, olajipar, de lényegében bárhol, ahol cső, szivattyú, kompresszor, kazán, stb. lehet.


Én dolgoztam az olaj- és a gáziparban. Persze a hazai és a külföldi kutatásban, mint MOL alkalmazott. De az régen volt.. Így volt alkalmam a Perzsa-öbölben is munkálkodni, szigorún, digitális alapon...Később, még kutattam külföldi cégeknek MO-n gázt és olajat is. Ez a reklám helye, mind a magán olajiparban, mind az akkor még államiban, persze egy team tagjaként olajat és gázt is találtam.... erre büszke vagyok, mert az előttem lévő generáció kis túlzással ilyet csak a benzinkúton látott.... Mostanában a vizekkel (hideg- és termál) foglalkozom, meg a fürdőkkel. Próbálok szennyvizet tisztítani, elfolyő vizek hulladékhőjét hasznosítani, de ezt már szinte magányos farkasként....
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Te most gondolatolvasót játszol? Még párszor leírsz ilyet és el sem fogom tényle olvasni, hogy mit írsz. Eddig vettem rá a fáradságot.


Ennek a számítási hátterét nem értem, hogy mit mihez mérsz. A teljes életciklust nézd, tehát (áram + villaos hálózat + akku gyártás és eltakarítás) vs (benzin gyártása + szállítása + eltakarítása.) A benzinnél a hátramaradt termék az egy üres tartály és egy benzinpumpa néhány szeleppel. Az akkunál "picit" más...



Te úgy fogalmaztál, mintha ez a motor hajtásláncra és töltésre vonatkozna. Szép elmélet, hogy lehetne gridet CO2 semlegesség tenni, de ha KURVÁRA NEM EZ A TREND, akkor ezzel mit kezdjek? A növekvő igének miatt a világ kevésbé karbonsemeleges, min volt 25-35 éve. Ehm...


Aranyos vagy, de ha adó nélkül 175 Ft jön ki, akkor szerinted mennyi a gyártás? Mert a kutakra sem ingyen viszik, a kútnak is van haszna és az eladónak is. Ez alapján na szerinted mennyi az előállítási költség? (Most a kőolaj árára szándékosan nem kérdezek rá, ezek amúgy sem annyira publiku dolgok...)



Aranyos vagy megint... 120 milliü autó röhejesen kevés és nem csak autóakksiba kell Li... Szóval...


Hiába van rajta adó, ha az arra befizetett pénz megy a közös nagy kasszába. Az izző meg megy a vegyes hulladékba. Ez a mai modell. Az állam minden szart adóztat, de a befolyt pénz nem a megoldásra megy. Csak sápolás zajlik, nem megoldás.



Na, akkor van haladás. Én a rossz számológépemet nem tudtam eddig kidobni sehol... Itt porosodik az asztalomon 5 éve...

Na akkor leírom érthetőbben.

Magának az e-kocsinak (akku nélkül) ugyanolyan szennyező az előállítása, mint a belsőégésűnek.

Működés közben a belsőégésű jobban szennyez, hisz 100%-ban foszilis üzemanyaggal megy, míg az elektromos országtól függően 0 de akár 100%-ban károsanyagkibocsátású lehet.
De ha még teljes mértékben is foszilissal termelik meg az áramot, akkor is sokkal jobb, mint a belsőégésű, hisz nem a városokba pöfögi a kocsi a sok füstöt. Gondolom nem kell magyarázni, hogy melyik a rosszabb, ha több milliós nagyváros áll a szmogban, vagy egy ritkán lakott szénerőmű környéke?

Az üzemanyag legyártást az akku legyártásához hasonlítom. Egy akku 200000 km-t simán megtesz. 200000 km megtétele alatt, minimum 5 literes fogyasztással számolva (és akkor nagyon megengedő voltam) a belsőégésű eléget 10000 liter üzemanyagot.
Most én neked meg nem tudom mondani, hogy melyik a szennyezőbb folyamat? Legyártani egy párszáz kilós akkut vagy előállítani 10000 liter üzemanyagot?
Ezenkívül az elektromosnál még van ugyebár az akku újrahasznosítása. Ezt sem tudom mennyire szennyező folyamat, viszont ha újrahasznosítják, akkor az akku előállításnál már sokkal kevesebbet szennyeznek, mert nem kell ismét kibányászni az anyagokat.

Te úgy fogalmaztál, mintha ez a motor hajtásláncra és töltésre vonatkozna. Szép elmélet, hogy lehetne gridet CO2 semlegesség tenni, de ha KURVÁRA NEM EZ A TREND, akkor ezzel mit kezdjek? A növekvő igének miatt a világ kevésbé karbonsemeleges, min volt 25-35 éve. Ehm...

Miért mindig a marha németekből indulunk ki? Magyarországon az atom a trend. Kína, Oroszország és még jópár normálisan gondolkodó ország szintén rohammértékben építi az atomerőműveket.
A lényeg az, hogy a villanyautó működése (ne köss bele, működést írtam, nem autógyártást) lehet teljesen károsanyag kibocsátásmentes, míg a belsőégésű működését fizikailag lehetetlen azzá tenni. Persze trükkösen a VW megcsinálja, de az nem számít. :)
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Nem "vas", tehát nem üzemtervezőkétn dolgozom, folyamattervezőként tevékenykedem. Távvezetékek, ipari vezetékek, gáz, olajipar, de lényegében bárhol, ahol cső, szivattyú, kompresszor, kazán, stb. lehet.


UI.: kb. 20 év átlagában éves átlagban 2 MW teljesítményű megújuló energiaforrást terveztem, ami megvalósult. A célom az, mire meghalok összekalapáljak annyi teljesítményt MO-n, mint amennyi már összevethető egy fosszilis erőművi blokkal. ezzel kívánok hozzájárulni az emberiség utóvéd harcához és a fajunk kipusztulását egy kicsit késleltetni. Ezért tartanám fontosnak, ha lenne atomból olcsóbb áram. De MO-n láttam régen is, mikor a MOL-nál a hivatali beosztásomnál fogva -tudományos főmunkatárs volam- megkaptam, hogy éppen hogyan állnak energia tartalék ügyben a konkurrensek, és mi mozgatja az MO-i benzinárat... Nem a piaci szempontok döntöttek, hanem az, hogy az aktuális kormánynak mennyi pénzre volt szüksége. És a kkor megfejte a MOL-t. Az meg üzemanyag ár emelésből biztosította a kormányzati igényt. Itt a 90-es ébek közepéről írok, kb. 2000-ig... De szerintem a helyzet azóta sem sokat változott, volt szakmai kollégáim sokat panaszkodnak egy sörözés során. Bizony pedig annak, akivel egy évfolyamon végeztem, és semmi köze sem volt a szakmához sokra vitte úgymond. Előbb MOL igazgató lett belőle, majd a MÁFI és a MÁELGI átszervezését követően annak a sz átnevezett szervezetnek lett az igazgatója, aminek a nevét már meg sem jegyzem. jövőre úgyis változik... A dolog pikantériája, hogy a tag, akiről ítok, Z. Gábor, már azokat az évfolyamtársait sem ismeri meg, akik úgymond "alatta" dolgoznak. Persze Ő már ma 1201 kg, a tekintélye a súlyával vetekszik... bocsi, ez nem bel-pol, ez csak szakma...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Nem "vas", tehát nem üzemtervezőkétn dolgozom, folyamattervezőként tevékenykedem. Távvezetékek, ipari vezetékek, gáz, olajipar, de lényegében bárhol, ahol cső, szivattyú, kompresszor, kazán, stb. lehet.


UI. 2.: bocsi, lehet, hogy nem leszek népszerű nálad, de az energiahasznosítás tervezéshez nem használok több matekot, mint, amit a WINDOWS 10 kalkulátorának a nem tudományos verziója felkínál. négy alapművelet és max. középiskolai fizika. Már nem is emlékszem, az egyetemi fizika szigorlat tételeire. Megvagyok így is, ezért nem gondolom, hogy az élet tűl bonyolult lenne ezen a területen sem...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az üzemanyag legyártást az akku legyártásához hasonlítom. Egy akku 200000 km-t simán megtesz. 200000 km megtétele alatt, minimum 5 literes fogyasztással számolva (és akkor nagyon megengedő voltam) a belsőégésű eléget 10000 liter üzemanyagot.
Most én neked meg nem tudom mondani, hogy melyik a szennyezőbb folyamat? Legyártani egy párszáz kilós akkut vagy előállítani 10000 liter üzemanyagot?
Ezenkívül az elektromosnál még van ugyebár az akku újrahasznosítása. Ezt sem tudom mennyire szennyező folyamat, viszont ha újrahasznosítják, akkor az akku előállításnál már sokkal kevesebbet szennyeznek, mert nem kell ismét kibányászni az anyagokat.


Ezzel kifejeztél mindent amit eddig összehordtál. Fogalmad sincs mi-mennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell