Ott a történet arról szólt, hogy védi-e a környezetet és vagy sem. Ha kiveszed az adót és támogatást akkor elég jól látszik, hogy a villanyautó most nagyon nem környezetvédő. Ha nem lenne fosszulis a gridben, akkor az lenne És, ha nagymamának kereke lett volna, akkor ő lett volna a villamos...
Azért vald be, ha neked is valamiről megvan a véleményed, akkor sokszor te sem akarod elfogadni, hogy az esetleg téves.
Környezetvédő-e az elektromos kocsi?
Nyilván nem környezetvédő, hisz már azzal, hogy létrehozták, rombolták és szennyezték a környezetet.
A gyártása és használata kevésbé szennyezi a környezetet, mint a belsőégésű motoros társaik?
Szerintem sokkal kevésbbé.
Magának a kocsinak a legyártását hanyagoljuk el, hisz mindkét autót kb. hasonló károsanyagkibocsátással gyártják le.
Marad akkor az elégetett üzemanyag és az üzemanyag előállítása általi szennyezés.
Ugyebár a belsőégésű motorok közvetlenül szennyezik a levegőt. Akármennyire is próbálják szigorítani a szabályokat, a technika elért arra a színtre, hogy már nem lehet költséghatékonyan lejjebb vinni a szennyezést. Sőt, teljesen megszüntetni a széndioxid kibocsátást fizikailag képtelenség, hisz az égés széndioxidot termel, ezen kocsikban lévő motorok neve pedig belsőégésű motor.
Az elektromos autók közvetetten szennyeznek, hisz maga az autó nem füstöl, de az áramot csak meg kell termelni valahol.
A szennyezés mértéke így teljesen attól függ attól, hogy hol töltik az elektromos autót.
Ha Franciaországban, ahol az áramtermelés 70%-a atomból származik, akkor nagyon környezetkímélő.
De Magyarországon is annak mondható, hisz az áramtermelés fele itt is atomból jön.
Viszont még ha Kínában is használják a kocsit, ahol az áram több, mint 70%-a szénerőműből származik, még akkor is fejlődést jelent a belsőégésűekhez képest, hisz nem a 10-20 milliós nagyvárosokat árasztják el a füsttel, hanem a szénerőművek környékét szennyezik vele, amik általában nem a városok közepén vannak.
Ráadásul a belsőégésűekhez képest az elektromosaknál még bőven van hova fejlődni. Amennyiben végre minden ország vezetősége felébredne az álomvilágból és atomerőművekkel termelnék meg az áramot, úgy
teljes mértékben széndioxidmentes lehetne a elektromos kocsik működése (
működés ugyebár, nem magának a kocsinak a legyártása).
Ezenkívül az elektromosnak akkumulátort is kell gyártani, ami egy plusz a belsőégésűhöz képest.
Nade a belsőégésűnek is elő kell állítani az üzemanyagot.
Most akkor vajon az akkumulátor előállítása szennyezőbb, vagy annak az üzemanyagnak az előállítása, ami arra a távra elég, amennyit egy akkumulátor az élete során meg tud tenni.
Akkor pár adat: a Nissan garanciát ad arra, hogy 100000 km megtételéig max. 70%-ra csökken az egy töltéssel megtehető távolság új akkuhoz képest.
Na de 100000 km után sem romlik el, sőt, akadnak elektromos kocsik, amikkel 300000-400000 km-t is megtettek már ugyanazzal az akkuval.
100000 km-t 5000 liter benzinnel teszel meg, és akkor nagyon de nagyon kis fogyasztással számoltam, 300000-ret viszont 15000 literrel.
Na akkor melyik előállítása szennyezőbb? 15000 liter benziné, vagy egy akkumulátoré?
15000 liter benzin 5,5 millió forint, ha az adókat nem számolom, akkor kb. 2,25 millió.
Egy Nissan Leaf akku 5500 dollár, ami 1,36 millió forint.
Tudom, hogy nem teljesen stimmel, de mivel 15000 liter benzin előállítása jóval több pénzbe kerül, mint az akku előállítása, ezért végső soron több károsanyag kibocsátással is jár.
Az akkumulátorok újrahasznosítását és ennek ki általi fizetését meg nem tudom miért hozod állandóan fel?
Évtizedek óta létezik újrahasznosítás, simán megoldható különösebb szennyezés nélkül. Nem tudom, hogy észrevetted-e, de ha bármilyen elektromos terméket veszel, akkor már megvételnél kifizeted az újrahasznosítás árát is, nem hinném, hogy pont az elektromos autóknál nem gondoltak volna erre.